Bose PAS (personal amplification system)

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPL audio
    • May 2005
    • 55

Hallo Peter Notermans, het systeem kan nooit hebben staan clippen.
    Ik denk dat de acoustiek slecht is geweest want het klinkt echt goed met een strakke bas en neen fris en helder hoog

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

Alles waar een versterker in zit kan in mijn beleving clippen.
      De vraag is natuurlijk waar in de keten treed dat clippen op?
      Het kan overal wezen; in de preamp, in de Linepod, in een actiev stageblock, in de mengtafel, in de eventueel in de insert gestoken eq, comp., in de mastereq....
      Maar om botweg te zeggen dat een systeem nooit kan clippen?????

Comment

• SPL audio
        • May 2005
        • 55

Bose is erg goed beveiligd dmv de zogenaamde gepatenteerde BOse NCI schakeleingen (never clip inside.
        Moet zeggen ben er tevreden over en nbij ons zijn nog nooit speakers gesneuveld

Comment

• aeolian
          • May 2005
          • 48

SPL audio, waar en wanneer doen jullie je volgende optredens? Als het in de buurt is wil ik wel eens komen luisteren.

Comment

• RockEnthousiast
            • May 2005
            • 1

Ik heb een op de BOSE site gekeken over informatie over het PAS systeem en wat mij verbaast is het totale gebrek aan specificaties. Nu zeggen specificaties natuurlijk niet alles, maar als ik een revolutionair systeem had, dan zou ik de specificaties van de daken schreeuwen, liefts in vergelijking met andere fabrikanten. Maar alle informatie die erop staat is subjectief. De enige specificaties die er staan zijn van de afmetingen en van de versterkers. Dit geeft mij al te (zeer) denken.

Naar mijn mening kan het systeem nooit de nodige SPL's opleveren die nodig zijn voor middel en grote optredens. Laten we even het paaltje buiten beschouwing, maar kijk eens naar de baskastjes die erbij horen. Want het paaltje en de baskasten moeten qua maximum spl minimaal gelijk zijn (In de praktijk is er natuurlijk veel meer druk nodig in de bas). Er is twee keer zoveel vermogen voor het paaltje dan voor de baskasten, dus de baskasten hebben een hogere efficientie dan het paaltje. Ik geloof nooit dat een baskastje met 2 * 6" woofers een hogere geluidsdruk produceert dan 100 db/w/m. (En dat lijkt me zelfs zeer sterk, ik ken geen enkele 6 inch baswoofer met een rendement hoger dan 93 db/w/m). En voor de bassen is maar 250 watt beschikbaar. Oftewel je kunt nooit genoeg basdruk maken, tenzij je een heel speciaal hoornsysteem (effectief en heeel klein, kan dus niet volgens natuurwetten) hebt om alles te bundelen, maar ja het ging toch om de dispersie van 180 graden.

Oftewel. Bose PAS zou heel goed kunnen werken bij kleinere optredens, of optredens waar geen hoge (lees normale) geluidsdrukken nodig zijn. Dat moet de praktijk uitwijzen. Maar feesttenten ermee doen lijkt me uitgesloten.

Comment

• Bass_en_Co
              • May 2005
              • 87

citaat:Geplaatst door SPL audio

Bose is erg goed beveiligd dmv de zogenaamde gepatenteerde BOse NCI schakeleingen (never clip inside.
              Moet zeggen ben er tevreden over en nbij ons zijn nog nooit speakers gesneuveld
              Deze discussie wordt er zo te zien niet beter op.
              Mijn visie betreft dit systeem staat gelijk aan de benaming die Bose zelf aan het systeem geeft.
              Namelijk PAS staat bij bose voor personal amplification system.
              Dit betekend persoonlijke versterking systeem oftwel het is bedoeld voor jezelf en niet voor het publiek, oftewel het zijn monitors of een HiFi uhm FiHi bedoel ik; Fuif in Huis installatie.

En voor SPL Audio, ben blij dat jij blij bent met je geweldige systeem maar ik ben je berichtjes over alleen maar je bose systeem in allerlei threads een beetje beu, naar mijn mening heb je nog weinig toegevoegde waarde geleverd voor een enkele forum bezoeker.
              Reacties zoals:

Dat ligt helemaal aan het systeem, een echt goed systeem bijvoorbeeld Bose PAS
              heeft geen plaatsingsgevoeligheid.
              Je moet ze echter niet in de truss hangen want dan valt het tegen.
              Wij plaatsen ze altijd gestackt op het front in het midden.

Laat die eerste zin weg(voorkomt veel ergernis), de 2e zin heeft tenminste wel een toegevoegde waarde (houd het daar bij).

De Groeten
              [CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

Ik vind persoonlijk ook dat er hier heel scheve vergelijkingen worden gedaan.

Speakersystemen met totaal verschillende prijsstellingen worden met elkaar vergeleken, terwijl dit toch niet echt reeel is lijkt me zo. Probeer zinnige vergelijkingen te maken en niet een modaal systeem zoals sx van Electrovoice te vergelijken met top systemen als Meyer of anderen.

bij voorbaat dank

En wat betreft het PAS systeem. Bose beweert volgens mij juist dat het een systeem is wat voor de muzikant en het publiek ideaal zou werken.

Comment

• Bass_en_Co
                  • May 2005
                  • 87

citaat:Geplaatst door MarkRombouts

En wat betreft het PAS systeem. Bose beweert volgens mij juist dat het een systeem is wat voor de muzikant en het publiek ideaal zou werken.
                  Weet ik mark, ik bedoel alleen de titel; PAS, niet de rest van het onzin geschrift van Bose!!
                  [CENTER]Bass is the base of music, without the base there is no music <(o) :woof woof...[/CENTER]

Comment

• SPL audio
                    • May 2005
                    • 55

Beste allemaal,

Jullie hebben in bepaalde opzichten gelijk.
                    Wij misbruiken het systeem omdat we er feesttenten mee vullen.
                    Daar is het van oorsprong niet voor bedoeld waarschijnlijk.

Bose blijft hierin bescheiden en schept er niet mee op.
                    Ze gaan niet aan de grote klok hangen dat met 4 palen een feesttent van 800 man gevuld kan worden.
                    MAAR HET KAN WEL.

Het is de gunstige mond op mond reclame wat binnenkort
                    dit systeem de wereld laat veroveren.

Bij ons willen de meeste DJ's al niets anders meer.
                    Ze bellen op en zeggen is de PAS nog vrij?

mensen ik zweer dat dit het helemaal gaat worden.

Comment

• dokter dB
                      • Nov 2003
                      • 1535

SPL: kan ik aub een keertje komen kijken als je in een feesttent aan het klussen bent met die toverstokken? ben wel erg benieuwd namelijk, vooral hoe die DJ's zo tevreden worden daarvan...

Kunnen we er meteen een moderator-uitje van maken? [8D]
                      knoppen en waarden :)

Comment

• SPL audio
                        • May 2005
                        • 55

Wij hebben DJ Shlagerwerk van het alpentrio, hij heeft meestal 4x per week een systeem mee.
                        Hij is er voltevreden over en zegt dat hij qua vermogen altijd over heeft.

Comment

• Drive inn tnt
                          • Sep 2003
                          • 1082

Wij hebben DJ Shlagerwerk van het alpentrio, hij heeft meestal 4x per week een systeem mee.

Ja maar ik geloof er nog steeds weinig van. Mag ik niet een keertje komen draaien over een systeempje??? Dan mag ik proberen om ze in de clip te spelen. Zonder overdreven te doen. (Gain helemaal open etc) Leuk spelletje meneer SPL?

Owja durf jij te beweren dat deze "audio lul op voet" de nieuwe aray van Meyer kan vervangen of even goed is? Dus betere techniek etc?

Nou wil ik ook niet zeggen dat ik het idee van bose niet vernuftig vind.

Vind het eigelijk wel bijzonder. Zoals alles van boze.
                          Vooral die mooie prijs van hun producten, heel bijzonder.[B)]
                          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Hallo!!!???? slaapt iedereen ofzo??? Doet deze persoon jullie niet denken aan een ander figuur wat hier de meest belachelijke dingen over bose liep te brullen????!!!
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• showband
                              • May 2001
                              • 4516

hahaha, o.k. Die draait toch altijd met Elvis? (want Elvis is niet dood. Veel gemaakte misvatting)

Ik ben dol op die heftige oorverdovende avonden met 1000 man in een feesttent, een fusionjazzband en DJ Shlagerwerk van het alpentrio.
                              lekker belangrijk!

Comment

• Drive inn tnt
                                • Sep 2003
                                • 1082

Misschien is het wel een onderontwikkeld line aray systeem. Moeten er minimaal 12 per kant onder elkaar worden geschroeft. Ja maar 2 8" (of 6") geven een druk.
                                Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

Working...