Voor het eerst een Digitale tafel, valt best vies tegen. Yamaha o3d

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DrumFreak
    • May 2014
    • 32

Originally posted by DJ Antoon
    Een O3D is nou niet het lekkerste mixertje om op te beginnen, maar het ontwerp is inmiddels ook al oud. Dan zijn de nieuwere tafels gelukkig toch wel wat handiger...
    Ik lees nu je reactie en denk bij me zelf. Wat heb ik in ***snaam nou aan zo'n reactie. Reageer dan gewoon NIET.
    Ik heb de tafel voor een hele mooie prijs overgenomen. Ziet er zo goed als nieuw uit. Al was hij 100 jaar oud. Hij is digitaal, heeft ingebouwde effecten die ik echt nodig heb. En doet wat hij moet doen.
    Tama Rocks !!!

Comment

• purplehaze
      • Jul 2004
      • 692

Originally posted by DrumFreak
      Ik lees nu je reactie en denk bij me zelf. Wat heb ik in ***snaam nou aan zo'n reactie. Reageer dan gewoon NIET.
      Ik heb de tafel voor een hele mooie prijs overgenomen. Ziet er zo goed als nieuw uit. Al was hij 100 jaar oud. Hij is digitaal, heeft ingebouwde effecten die ik echt nodig heb. En doet wat hij moet doen.
      Ik vermoed dat de reactie van DJ Antoon komt door de topic titel: Voor het eerst een digitafel...valt best vies tegen.

Er zijn tegenwoordig echt betere mixers om op te beginnen, lees: minder steile leercurve.
      De vroege Yammies hebben veel menuutjes waar je in moet duiken.. neemt niet weg als je het voor een leuke prijs hebt kunnen kopen blijft het een mooie eerste start op digi-gebied maar kost wel wat tijd..

Comment

• DJ Antoon
        • May 2005
        • 1681

Originally posted by purplehaze
        Ik vermoed dat de reactie van DJ Antoon komt door de topic titel: Voor het eerst een digitafel...valt best vies tegen.
        Dank je, ja dat is mede de reden.

Hij is digitaal, heeft ingebouwde effecten die ik echt nodig heb. En doet wat hij moet doen.
        Blijkbaar lukt dat nog niet zo goed...

En het word hier op het forum stiller en stiller.

Comment

• DrumFreak
          • May 2014
          • 32

Dank je, ja dat is mede de reden.

Blijkbaar lukt dat nog niet zo goed...

En het word hier op het forum stiller en stiller.
          Stiller en stiller is nergens voor nodig. We proberen allemaal iets bij te dragen aan topics. Daarom vind ik de reactie van Antoon geen meerwaarde hebben. Ik begrijp ook dat nieuwere tafels 'meer' + punten hebben. Maar daar heb ik niks aan. Ik heb nu eenmaal deze tafel, waar ik tevens heel erg blij mee ben. Als ik nu nog een aantal kleine dingen kan oplossen (zoals die PFL) kan ik er weer een aantal jaren plezier aan beleven. Meer hoef ik er gelukkig "nog" niet mee te doen.

Laat ik zo zeggen voor het zelfde geld had ik een nieuwe 6 kanaals behringer mixer.
          Tama Rocks !!!

Comment

• DJ Antoon
            • May 2005
            • 1681

Stiller en stiller is nergens voor nodig. We proberen allemaal iets bij te dragen aan topics. Daarom vind ik de reactie van Antoon geen meerwaarde hebben.
            Dan kun je nog anders reageren.

Jij denkt dat je een goede koop hebt gedaan, en ik denk een miskoop als je er zoveel moeite mee hebt. En ja ik heb ervaring op dat ding, wel bijna 10 jaar!!! geleden.

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Ook al is het een oudje en lastig te doorgronden, zolang TS ermee kan wat hij voor ogen had is het geen miskoop.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• timmetje
                • Dec 2012
                • 424

We proberen allemaal iets bij te dragen aan topics. Daarom vind ik de reactie van Antoon geen meerwaarde hebben.
                Dan had je op jouw beurt daar ook niet op te hoeven reageren, en zeker niet zo fel...

Dit hele verhaal klinkt een beetje alsof jij iets te snel een digitale tafel hebt gekocht, zonder enige (basis)kennis te hebben van hoe een digitale tafel werkt. Dit is geen verwijt, maar misschien wel een goede tip voor de volgende keer.

Oudere Yamaha tafels zijn een tikkie ingewikkeld om te doorgronden, maar met een beetje puzzelwerk moet je er uit kunnen komen.

Mijn belangrijkste tip: begin met de basis. Zorg dat je eerst door hebt hoe de basis-instellingen van de tafel werken, voor je je druk gaat maken om compressie en effecten.

Je moet eerst leren lopen voor je kunt rennen...
                Last edited by timmetje; 14-05-14, 19:09.
                Tim

Comment

• RayM
                  • Jan 2006
                  • 742

Jij denkt dat je een goede koop hebt gedaan, en ik denk een miskoop als je er zoveel moeite mee hebt. En ja ik heb ervaring op dat ding, wel bijna 10 jaar!!! geleden.
                  Misschien had je hem dan ook wat tips kunnen geven...
                  Heerlijk die stilte

Comment

• PvG
                    • Sep 2012
                    • 979

Weer ff on topic:
                    Al geprobeerd de kick mic anders te plaatsen?
                    Afgelopen weekend heb ik toevallig een mini-festivalletje gedaan met drumkit met kickport. Ik kwam uit op de kickmic ca. 10cm voor de port. Als ik de mic verder in de port plaatste, werd het laag rommelig en ongedefinieerd. Ook kreeg ik al snel feedback op de subs.
                    Een vet kick geluid zit niet in het sublaag heb ik van een bekende tech geleerd ;-)

Ik ben benieuwd naar je ervaringen.
                    Last edited by PvG; 14-05-14, 20:02.
                    As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• DJ Antoon
                      • May 2005
                      • 1681

Originally posted by RayM
                      Misschien had je hem dan ook wat tips kunnen geven...
                      Tips geven na zo'n reactie nee sorry, zin even weg.

Probleem is dat die kennis ook wat weg is omdat het zo lang geleden is geweest, dus het niet meer effe snel weet. Weet wel dat ik er toen ook moeite mee had, en ik gebruikte niet eens echt effecten. Was geplaatst in een auditorium, dus enkel spraak en muziek vanaf van alles en nog wat.

Comment

• DrumFreak
                        • May 2014
                        • 32

Originally posted by timmetje
                        Dan had je op jouw beurt daar ook niet op te hoeven reageren, en zeker niet zo fel...

Dit hele verhaal klinkt een beetje alsof jij iets te snel een digitale tafel hebt gekocht, zonder enige (basis)kennis te hebben van hoe een digitale tafel werkt. Dit is geen verwijt, maar misschien wel een goede tip voor de volgende keer.

Oudere Yamaha tafels zijn een tikkie ingewikkeld om te doorgronden, maar met een beetje puzzelwerk moet je er uit kunnen komen.

Mijn belangrijkste tip: begin met de basis. Zorg dat je eerst door hebt hoe de basis-instellingen van de tafel werken, voor je je druk gaat maken om compressie en effecten.

Je moet eerst leren lopen voor je kunt rennen...
                        1 ding is zeker ik ben te snel overgestapt op deze digitale tafel. Maar ik had deze deal niet willen mislopen. Zoals ik zeg voor echt een hele zachte prijsje heb ik deze kunnen overnemen.
                        Gelukkig heeft een mede forumlid uit Breda mij een berichtje verstuurd weekje of 2-3 terug dat hij ook een soort gelijke tafel heeft en mij een basis cursus kan geven. Dus binnenkort wil ik ook even met hem afspreken.

Verder heb ik dit weekend een optreden in de Limburghal te Genk (+/- 2000 man)
                        We hebben een mooie D&B line array ter beschikking en een vriendelijke geluidsman die ons gaat helpen deze dag. Ook van hem hoop ik wat te leren

@ PvG bedankt voor de mic tip ga ik zeker weten dit weekend even proberen. Wel denk ik dat ik met 10CM voor de kickport ook feedback krijg van de subs. Maar dat wordt gewoon even testen proberen luisteren werk.
                        Tama Rocks !!!

Comment

• de schuifmaat
                          • May 2014
                          • 1

Goedendag,

Wat leuk om te lezen dat je met de 03D werkt. Ik herken veel van wat je schrijft. Ik ben vaste geluidsman van een cover-rock bandje in ZO Drenthe. Ik draai al een aantal jaren met de 03D, tot volle tevredenheid. Bij ons voldoet de 8 x mic/rest line, prima. Drumkit zit op 1-8. rest op line nivo naar tafel rechtstreeks of via voorversterker op podium. Ik kan je beloven dat er een volle vette en vooral strakke drumsound te maken is! Voor grotere optredens volledig bezet, of in kroegen kick-snare-hi-hat en OH.
                          Ik ben ooit analoog begonnen, maar na een tent feest (lang geleden) met ingehuurde set (02R) was ik om. Vliegende faders hebben mij doen besluiten om een ProMix te kopen. Das echt het stenen tijdperk w.b.t. digitale tafels. Na een paar jaar ben ik geswitched naar de 03D voor meer mogelijkheden w.o. aux kanalen. Ja, het is even zoeken, maar na een poosje zal je vertrouwd raken met de tafel en weet je de menu's blindelings te vinden.
                          Voordeel is dat je een compacte opstelling kan maken. Ik heb de mixer in een case boven op een side rack staan. Ben dus maar max. een meter breed!

Veel succes en deel je ervaringen op dit forum!

Groet'n uut Drenthe

Comment

Working...