Voor het eerst een Digitale tafel, valt best vies tegen. Yamaha o3d

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DrumFreak
    • May 2014
    • 32

Originally posted by sparky
    Hoi Drumfreak. Fijn dat het eq'en al goed lukt. Dat komt waarschijnlijk doordat je een redelijk beeld hebt van hoe je wilt dat je drums klinken, spectraal gezien dan. Is het mogelijk dat daar de moeilijkheid zit wat compressie en gates betreft? Heb je een goed beeld van hoe je wilt dat de band in dynamisch opzicht klinkt/samenhangt? Want als je dat weet en begrijpt wat een compressor doet, dan is het een kwestie van draaien tot je zo'n beetje hebt wat je zoekt. Wat niet per se wil zeggen dat dat ook gaat volledig lukken. Die tafel moet het immers wel kunnen. En ook moet je begrijpen wat er bij de muzikanten al goed moet zijn en wat je darna met de tafel kunt. Het is af en toe net een vak, dat bandjes versterken.
    Beste Sparky,
    Ik weet in globale lijnen wel wat een compressor, limiter, en gate doen. Het vervelende is een beetje eigenlijk "thuis" klinkt het anders dan in een "zaal". Maar zo iets kan ik oplossen door een nieuwe scene te laden. Thuis mode / Zaal mode.
    Thuis heb ik 2 zeer goede studio hoofdtelefoons ( ultrasone Pro 900 & Sony MDR 7506) de toms, OH''s, klinken goed maar ik krijg maar geen lekkere dikke bass kick of een sprankelende snare sound. Mijn mic's zijn misschien niet de beste maar ik heb zat andere bandjes gezien met de zelfde mics waarbij ik dacht van wow hoe krijgen ze zo'n dik geluid eruit.
    Ik heb gisteren wat zitten stoeien met de Yamaha.
    Het lukt mij maar niet om een Gate + Compressor op 1 kanaal te zetten. Ik kan er maar 1 selecteren een Gate OF een compressor. Het zou mogelijk moeten zijn :S
    Tama Rocks !!!

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Afluisteren via een koptelefoon of een PA is een heel verschil. Dat kun je niet vergelijken.
      Die 'dikke sound'die jij zoekt of bedoelt kan je koptelefoon nooit weergeven.
      In het dynamics menu kun je volgens mij maar 1 apparaat kiezen. Of de gate of de compressor limiter.
      Maar ik kan het ook mis hebben. Ik gebruik zelden of nooit een compressor limiter op drums, hooguit een keer op een snare. En die hoef je niet te gaten.
      Heerlijk die stilte

Comment

• DrumFreak
        • May 2014
        • 32

Originally posted by RayM
        Afluisteren via een koptelefoon of een PA is een heel verschil. Dat kun je niet vergelijken.
        In het dynamics menu kun je volgens mij maar 1 apparaat kiezen. Of de gate of de compressor limiter.
        Maar ik kan het ook mis hebben. Ik gebruik zelden of nooit een compressor limiter op drums, hooguit een keer op een snare. En die hoef je niet te gaten.
        Hoi RayM,
        Helemaal mee eens. PA sound of Koptelefoon
        Tijdens optredens heb ik vaak gemerkt dat mijn basskick mic erg gevoelig is tegen de lage tonen van de sub. of de monitors. Storend zelfs... Ik heb soms moeite om deze een beetje aan te draaien, dan begint ie gelijk al te reageren. Dus wilde ik met de gate instellen dat dit wat minder werd.

ik vraag me echt af hoe ze die drums zo goed laten klinken tijdens concerten en festivals. En nee het ligt niet aan mijn drumstel of mics .
        Tama Rocks !!!

Comment

• DrumFreak
          • May 2014
          • 32

Originally posted by NesCio01
          Even over een andere boeg.

Hebben jullie ook overwogen om je geluid te laten regelen door
          een geluidstechnicus?
          Als je hier iemand voor inhuurt, hoef je zelf niet te investeren,
          niet op te slaan, te verzekeren en te vervoeren, opbouwen etc.
          etc.

Je hebt dan ook altijd iemand in de zaal, die, tegen betaling, zorgt
          dat alles er staat, dat het werkt en wordt bediend.

Voor je gig hoef je je zelf nergens druk over te maken, jij kan je
          toeleggen op jouw passie: drummen. De FOH technieker legt zich toe
          op zijn passie: het mixen van de band enz.

Misschien heb je wat aan deze andere boeg.

grtz

Nes
          Hoi Nes,

We hebben dat zeker weten overwogen. Momenteel hebben we er het budget niet voor. En we willen het nu eerst zelf doen. Hopelijk als alles wat beter gaat kunnen we iemand er bij nemen. Maar nu nog even niet.
          Tama Rocks !!!

Comment

• PvG
            • Sep 2012
            • 979

Wat voor bassdrum heb je? Toevallig een kickport erin?

Wat Raymond zegt: hooguit wat compressie op snare met een beetje reverb zou voldoende moeten zijn. Eq-en om de karakteristieken van de drums op te halen.
            As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• DrumFreak
              • May 2014
              • 32

Originally posted by PvG
              Wat voor bassdrum heb je? Toevallig een kickport erin?

Wat Raymond zegt: hooguit wat compressie op snare met een beetje reverb zou voldoende moeten zijn. Eq-en om de karakteristieken van de drums op te halen.
              Ik gebruik een Tama SC Maple ShellSet met inderdaad een originele kickport erin. De mic die ik gebruik doe ik tot de blauwe lijn in de bass kick (zoals mij werd aangeraden)

Tama Rocks !!!

Comment

• RayM
                • Jan 2006
                • 742

De kickport verklaart voor een deel je probleem met storend laag. Gebruik je een
                highpass of laagaf filter?
                Heerlijk die stilte

Comment

• PvG
                  • Sep 2012
                  • 979

Bij een kickport heb ik tot nu toe de beste resultaten gehad met mic naast de port, een stuk voor de port of helemaal in de ketel. Het slechtste resultaat door de mic in de port te plaatsen...
                  As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.

Comment

• DrumFreak
                    • May 2014
                    • 32

De kickport verklaart voor een deel je probleem met storend laag. Gebruik je een
                    highpass of laagaf filter?
                    Afhankelijk een beetje van de situatie maar meestal een highpass filter.
                    Tama Rocks !!!

Comment

• RayM
                      • Jan 2006
                      • 742

Originally posted by PvG
                      Bij een kickport heb ik tot nu toe de beste resultaten gehad met mic naast de port, een stuk voor de port of helemaal in de ketel. Het slechtste resultaat door de mic in de port te plaatsen...
                      Mee eens, alhoewel het niet altijd meevalt om een B52 door een kickport te duwen
                      Heerlijk die stilte

Comment

• daviddewaard
                        • Mar 2008
                        • 627

Originally posted by DrumFreak

ik vraag me echt af hoe ze die drums zo goed laten klinken tijdens concerten en festivals. En nee het ligt niet aan mijn drumstel of mics .
                        Met ervaring/oren van de technicus en goede mic plaatsing ?
                        A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• MusicXtra
                          • Feb 2006
                          • 9316

Zeker wel, probeer maar eens een Denon HD2000.
                          Je hebt nog niet vermeld wat voor geluidssetje je hebt, daar zit waarschijnlijk het hele pijnpunt.
                          Om een slagwerk echt heftig te laten klinken heb je best al snel een dikke set nodig.
                          De ketting is zo sterk als de zwakste schakel.....
                          De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• sparky
                            • Apr 2002
                            • 2104

Disclaimer: in dit bericht zal ik open deuren intrappen! Bij voorbaat mijn excuses!

..en daarnaast moet je met die serieuze P.A. ook nog eens over het directe geluid van de kit heen, in dat geval helpt het als kit en P.A. in een niet al te kleine ruimte staan. Tenzij je graag doof wordt natuurlijk. Verder: een goed gestemde kit, en dat bedoel ik zeker wat de bassdrum betreft: goed gestemd om uitversterkt te worden. Ik kom vaak te hoog gestemde kicks en te laag gestemde snares tegen. Dat helpt niet. De juiste kloppers/stokken voor de juiste sound, de manier van spelen. Echt waar, ik kom zat situaties tegen waarin een dikke sound echt wel mogelijk is, maar de stem en speelvaardigheden van de drummer dit simpelweg toch verhinderen. Qua microfoons moet het al wel haalbaar zijn om goeie resultaten te halen met wat je nu hebt. Afhankelijk van de stijl die je speelt kan het wel prettig zijn om een (nieuwe versie!) Beta91 toe te voegen en/of de B52 te wisselen voor een Audix D6. Maar ik weet niet precies wat je zoekt in de sound. Zelf gebruik ik nogal eens transient designers om het dynamisch verloop van de aanslagen nog wat meer te tweaken. Maar bij sommige van de dikste drumsounds die ik heb gehad, waren die apparaten dan weer niet eens betrokken. Soms zijn er dingen die ik doe, die goed binnen een bepaalde context goed werken. Soms is het cool om je bassdrum ook galm mee te geven, soms is het vet om toms wat meer op te tillen. Het kan van alles zijn. Maar die basis is: goeie drummer speelt goed gearangeerd liedje op een goed gestemde kit met de juiste mic's op de juiste plekken door de juiste tafel, waar de juiste kerel achter staat en die dat door een goeie P.A. stuurt in een geschikte ruimte. Klinkt simpel en zoals gezegd: als een open deur, ik weet het. Maar andere kant: als iets niet goed klinkt dan is het een van de hierboven beschreven zaken, gegarandeerd.
                            Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• DrumFreak
                              • May 2014
                              • 32

Originally posted by sparky
                              Disclaimer: in dit bericht zal ik open deuren intrappen! Bij voorbaat mijn excuses!

..en daarnaast moet je met die serieuze P.A. ook nog eens over het directe geluid van de kit heen, in dat geval helpt het als kit en P.A. in een niet al te kleine ruimte staan. Tenzij je graag doof wordt natuurlijk. Verder: een goed gestemde kit, en dat bedoel ik zeker wat de bassdrum betreft: goed gestemd om uitversterkt te worden. Ik kom vaak te hoog gestemde kicks en te laag gestemde snares tegen. Dat helpt niet. De juiste kloppers/stokken voor de juiste sound, de manier van spelen. Echt waar, ik kom zat situaties tegen waarin een dikke sound echt wel mogelijk is, maar de stem en speelvaardigheden van de drummer dit simpelweg toch verhinderen. Qua microfoons moet het al wel haalbaar zijn om goeie resultaten te halen met wat je nu hebt. Afhankelijk van de stijl die je speelt kan het wel prettig zijn om een (nieuwe versie!) Beta91 toe te voegen en/of de B52 te wisselen voor een Audix D6. Maar ik weet niet precies wat je zoekt in de sound. Zelf gebruik ik nogal eens transient designers om het dynamisch verloop van de aanslagen nog wat meer te tweaken. Maar bij sommige van de dikste drumsounds die ik heb gehad, waren die apparaten dan weer niet eens betrokken. Soms zijn er dingen die ik doe, die goed binnen een bepaalde context goed werken. Soms is het cool om je bassdrum ook galm mee te geven, soms is het vet om toms wat meer op te tillen. Het kan van alles zijn. Maar die basis is: goeie drummer speelt goed gearangeerd liedje op een goed gestemde kit met de juiste mic's op de juiste plekken door de juiste tafel, waar de juiste kerel achter staat en die dat door een goeie P.A. stuurt in een geschikte ruimte. Klinkt simpel en zoals gezegd: als een open deur, ik weet het. Maar andere kant: als iets niet goed klinkt dan is het een van de hierboven beschreven zaken, gegarandeerd.
                              Wij gebruiken toch wel een redelijke set, naar mijn mening. Het is wel een wat oudere set maar het is een C7 set van duitse makelaardij. D&B geloof ik.
                              Ik ben het verder helemaal eens over de stemming. Dit vereist goede oren. En ik ben me ervan bewust dat ook het drumstel goed getuned is. De basskick weet ik niet zeker. Misschien is ook deze iets te hoog gestemd. Wij spelen vooral funky muziek. Ik ben zeer tevreden over de B52 maar wil wel met de tijd over gaan op de E900 pro serie van AKG (even doorsparen nw prijs +/- 1600)

Ik ben verder benieuw naar de Transient Designers. Op internet staat ook veel informatie. Ik ben nog niet bekend hiermee. En hoe dit in zijn werking gaat. Wel heb ik al wat tijd met de yamaha door kunnen brengen. De bass kick mic echt in de bass gedaan lichte compressie effect, een beetje eq-en zorge al voor heel wat betere sound. Hier ga ik me zeker nog meer in verdiepen.
                              Tama Rocks !!!

Comment

• NesCio01
                                • May 2010
                                • 1987

Originally posted by PvG
                                Je kunt ook overwegen om een DPA 4061 van bovenaf in je ketel te laten zakken.
                                Verbluffend resultaat!

Ik ben zeer tevreden over de B52 maar wil wel met de tijd over gaan op de E900 pro serie van AKG.
                                De E 900 is toch een serie van Sennheiser?

grtz

Nes
                                Last edited by NesCio01; 05-05-14, 22:29.
                                Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

Working...