Voor het eerst een Digitale tafel, valt best vies tegen. Yamaha o3d

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DrumFreak
    • May 2014
    • 32

Originally posted by NesCio01
    Je kunt ook overwegen om een DPA 4061 van bovenaf in je ketel te laten zakken.
    Verbluffend resultaat!

De E 900 is toch een serie van Sennheiser?

grtz

Nes
    Hey Nes,

Helemaal gelijk ik was wat op musicstore aan het kijken voor een nieuwe zang mic maar zat nog met AKG in me hoofd.
    De E900 = Sennheiser (power) wat klinken die goed zeg. Die DPA 4061 geen ervaring mee eerlijk gezegd.

Weet je wat ik zo jammer vind. En toch wel noodzakelijk is. (behalve goede mics natuurlijk)
    een redelijk drumstel heeft toch al snel minimaal 7/8 mics.
    Wil je wat beter sound dan loopt dit al snel op naar de 14/16 mics. Interne mic's meegeteld.
    Laatst zag ik een nieuwe video van een van mijn favoriete drummers Thomas Lang

Man die gebruikt misschien wel 30 kanalen
    Ik wil zelf ook een projectje starten als ik de nieuwe mic's heb gekocht de oude mic inside brengen
    Tama Rocks !!!

Comment

• RayM
      • Jan 2006
      • 742

Originally posted by DrumFreak
      Hey Nes,

Weet je wat ik zo jammer vind. En toch wel noodzakelijk is. (behalve goede mics natuurlijk)
      een redelijk drumstel heeft toch al snel minimaal 7/8 mics.
      Wil je wat beter sound dan loopt dit al snel op naar de 14/16 mics. Interne mic's meegeteld.
      Laatst zag ik een nieuwe video van een van mijn favoriete drummers Thomas Lang
      Een standaard drumstel heeft inderdaad ongeveer 8 mics.
      Meerdere microfoons laten het echt niet beter klinken.
      (Betere sound, interne mic's zoals jij het stelt)
      Basis is een goed klinkend drumstel en een drummer die weet wat hij doet.
      Voorbeeld, ik doe geluid bij een jazzband. Meestal gebruik ik 4 microfoons, kick, snare/hihatt en 2 overheads.
      Drumstel is goed gestemd, klinkt ook goed en er zit een drummer die weet hoe hij moet spelen.
      Resultaat is dat het altijd goed klinkt live. Ik bedoel maar...
      Heerlijk die stilte

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Less is more..... Meer kanalen betekent ook meer kans op problemen met overspraak, fase, feedback, etc.
        Meestal begin ik simpel met 8 kanalen en gebruik gewoon mijn oren, mis ik echt iets wat ik niet oppik met die 8 kanalen dan eerst kijken waar het probleem zit.
        Is mijn kick niet vet genoeg, ff polarity reverse op de mike proberen, werkt dat niet dan polarity reverse op de drumsub proberen, te weinig definitie, ff de mic dichter bij de klopper plaatsen.
        Heb ik daar het maximale bereikt dan begin ik met EQ, compressie en gates te werken en, omdat de basis dat al goed is krijg je dan al snel precies de gewenste sound.
        Laatste redmiddel is pas een andere of extra microfoon bijplaatsen met de wetenschap dat ik met die extra mic ook nieuwe problemen introduceer.
        In kleine settings kan het zomaar gebeuren dat ik de hihat en snare mic helemaal niet gebruik, wat moet je nog versterken als de snare overal zwaar overheen klapt?
        Geloof me, met die 8 kanaaltjes heb je al een oneindig aantal mogelijkheden om je sound compleet te verzieken als je niet veel ervaring hebt.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

Het hangt erg van de de plaats, de drummer, zijn drumstel enz af.

Het mooiste geluid blijft voor mij een kickmicrofoon en twee superhoge kwaliteit overheads.
          Maar dat gaat alleen bij akoestische settings of bands met volledig in-ear+geen bacline.

Volledig +1 voor musicxtra. Je mike't de boel uit, en gebruikt er zo min mogelijk van. Minder is meer.
          Dubbele microfoons bij kick en snare is 80% van de gevallen alleen maar slechter geluid. (tot je gaat time alignen / fase compenseren) En nee, dan bedoel ik geen fase-inv knopje drukken.

Last edited by showband; 06-05-14, 16:02.
          lekker belangrijk!

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

We hebben het al vaker gehad over 'de kunst van het weglaten'
            nu net ook aangehaald als 'less is more'.

Ik denk dat ik vaker een drumkit met 4 mikes heb versterkt
            dan met 8 tot 10.

Ben het wel eens dat je dan wel geïnvesteerd mag hebben in
            je overheads. Vaak heb ik er dan 2 x 414 boven of MBHO 603.

Wellicht binnenkort 2 x DPA 2011?

Als je overigens op inet speurt kom je aardig wat opname settings
            tegen waarbij drums met 'slechts' 2 mikes in diverse soorten op-
            stellingen zijn versterkt en/of opgenomen.

@DrumFreak: Als zangmike kan ik je de DPA d:FactoII van harte aanbevelen,
            kost wat, maar je hebt dan ook echt wat! (PM me maar voor offerte!)

grtz

Nes

Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• DrumFreak
              • May 2014
              • 32

Originally posted by showband
              Het hangt erg van de de plaats, de drummer, zijn drumstel enz af.

Het mooiste geluid blijft voor mij een kickmicrofoon en twee superhoge kwaliteit overheads.
              Maar dat gaat alleen bij akoestische settings of bands met volledig in-ear+geen bacline.

Volledig +1 voor musicxtra. Je mike't de boel uit, en gebruikt er zo min mogelijk van. Minder is meer.
              Dubbele microfoons bij kick en snare is 80% van de gevallen alleen maar slechter geluid. (tot je gaat time alignen / fase compenseren) En nee, dan bedoel ik geen fase-inv knopje drukken.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik zeer tevreden ben over de Röde NT5 pair die ik gebruik als OH's. Vorige keer heb ik het drumstel versterkt met 4 mic's. Bass/Kick/2 OH's. Stond er echt versteld van dat het ook met 4 mic's goed klonk.

Ik begin het mengtafel ook beetje bij beetje te leren kennen. Afgelopen weekend was ik lekker vroeg in de zaal en had ik 'genoeg' tijd om alles in te stellen en de mic's goed te plaatsen. Het is echt even wennen van analoog naar digitaal maar wat kun je veel instellen . (beetje te veel). Ik kan niet wachten totdat de geluidsman terug is van zijn Tour. Zodat hij mij een beetje wat basis dingen kan bij leren.

Ook heb ik gebruik gemaakt van deze pagina(linkje http://www.benvesco.com/blog/category/compression/) . Lekker Ipad erbij en 1voor1 eq/effects/etc, instellen, spelen, luisteren hoe het klinkt. Ik kreeg al echt een lekkere bass kick door instellingen van die pagina. Het kan allemaal nog beter maar dat ga ik de volgende optreden weer proberen.

Alleen 1 ding kreeg ik niet voor elkaar. Misschien dat jullie een tip hebben.
              In de band gebruikt onze toetsenist Ableton Live. Hij gooit door onze muziek wat loopjes, percussie etc. op de tempo die ik speel.
              Normaliter stuurde hij van de hoofdtafel een Aux kanaal met puur zijn Ableton Live. Deze kanaal kwam als line in naar mijn 'drum' mixer. Met de PFL knop kreeg ik deze goed te horen in mijn in-ears (headphones output). Door deze een beetje in te stellen hoorde ik Ableton Live en mijn Drums in mijn in-ears. Ik kreeg dit maar niet voor elkaar. Op de digitale mixer zit geen pfl knop. Ik moet echt het kanaal open zetten wil ik wat horen door de headphones output. Dat is niet de bedoeling. Wat raden jullie mij aan. Dit is echt belangrijk voor mij.

Wel wil ik iedereen ook bedanken voor de Youtube filmpjes, tips via PM, en suggesties.
              Tama Rocks !!!

Comment

• desolation
                • Jun 2012
                • 706

3 mics, meesterlijk resultaat.

Comment

• DrumFreak
                  • May 2014
                  • 32

Dank je voor de links ik ga ze echt even doornemen. Maar de meeste vergeten dat ik niet in een studio of thuis ergens iets wil opnemen. Ik sta op een podium, met nog 4-5 andere mensen, hoop herrie van de mensen, hoop herrie van de podium zelf. Dus dit gaat (denk ik ) bij mij niet werken.
                  Tama Rocks !!!

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

voor live hangt het nogal fel af van de omgeving en welke muziek je speelt of het bruikbaar is, gezien het best gevoelig is voor faseproblemen

Comment

• DrumFreak
                      • May 2014
                      • 32

Originally posted by DrumFreak
                      Ik moet eerlijk zeggen dat ik zeer tevreden ben over de Röde NT5 pair die ik gebruik als OH's. Vorige keer heb ik het drumstel versterkt met 4 mic's. Bass/Kick/2 OH's. Stond er echt versteld van dat het ook met 4 mic's goed klonk.

Ik begin het mengtafel ook beetje bij beetje te leren kennen. Afgelopen weekend was ik lekker vroeg in de zaal en had ik 'genoeg' tijd om alles in te stellen en de mic's goed te plaatsen. Het is echt even wennen van analoog naar digitaal maar wat kun je veel instellen . (beetje te veel). Ik kan niet wachten totdat de geluidsman terug is van zijn Tour. Zodat hij mij een beetje wat basis dingen kan bij leren.

Ook heb ik gebruik gemaakt van deze pagina(linkje http://www.benvesco.com/blog/category/compression/) . Lekker Ipad erbij en 1voor1 eq/effects/etc, instellen, spelen, luisteren hoe het klinkt. Ik kreeg al echt een lekkere bass kick door instellingen van die pagina. Het kan allemaal nog beter maar dat ga ik de volgende optreden weer proberen.

In de band gebruikt onze toetsenist Ableton Live. Hij gooit door onze muziek wat loopjes, percussie etc. op de tempo die ik speel.
                      Normaliter stuurde hij van de hoofdtafel een Aux kanaal met puur zijn Ableton Live. Deze kanaal kwam als line in naar mijn 'drum' mixer. Met de PFL knop kreeg ik deze goed te horen in mijn in-ears (headphones output). Door deze een beetje in te stellen hoorde ik Ableton Live en mijn Drums in mijn in-ears. Ik kreeg dit maar niet voor elkaar. Op de digitale mixer zit geen pfl knop. Ik moet echt het kanaal open zetten wil ik wat horen door de headphones output. Dat is niet de bedoeling. Wat raden jullie mij aan. Dit is echt belangrijk voor mij.

Wel wil ik iedereen ook bedanken voor de Youtube filmpjes, tips via PM, en suggesties.

Iemand Tips ?

Tama Rocks !!!

Comment

• RayM
                        • Jan 2006
                        • 742

De mixer heeft wel degelijk een pfl functie, alleen niet direct onder een knop.
                        Ik kan je niet vertellen hoe, daar zul je de gebruiksaanwijzing voor nodig hebben.
                        Heerlijk die stilte

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Volgens mij wil je meerdere kanalen op je PFL hebben. Sommige digimixer (Soundcraft Si bijvoorbeeld) redeneren daar een beetje anders over dan bij een analoge mixer. Meerdere PFL's wordt automatisch een AFL, en dan moet die fader open inderdaad.

Ik zou een apart mixje op een vrije pre-fader bus maken en daarvan afluisteren.
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• SH1000
                            • Dec 2009
                            • 220

Originally posted by renevanh
                            Sommige digimixer (Soundcraft Si bijvoorbeeld) redeneren daar een beetje anders over dan bij een analoge mixer. Meerdere PFL's wordt automatisch een AFL, en dan moet die fader open inderdaad.
                            Voor de volledigheid: Bij de Soundcraft SI kan je kiezen tussen PFL, AFL en AUTO. Bij AUTO is 1 kanaal PFL, bij meerdere kanalen wordt het AFL (zoals hierboven ook aangegeven).
                            Good is the enemy of Great
                            [Jim Collins]

Comment

• DrumFreak
                              • May 2014
                              • 32

Originally posted by RayM
                              De mixer heeft wel degelijk een pfl functie, alleen niet direct onder een knop.
                              Ik kan je niet vertellen hoe, daar zul je de gebruiksaanwijzing voor nodig hebben.
                              Inderdaad na de handleiding door genomen te hebben is er wel een PFL/AFL functie.
                              Afgelopen zaterdag helaas niet voor elkaar gekregen. Ik kreeg wel alle kanalen te horen wanneer een kanaal openstond. Het ging mij er echt om, een kanaal te horen die wel een signaal geeft maar niet open staat naar buiten. Bijna een uur bezig geweest maar niet gelukt helaas.
                              Tama Rocks !!!

Comment

• DJ Antoon
                                • May 2005
                                • 1681

Een O3D is nou niet het lekkerste mixertje om op te beginnen, maar het ontwerp is inmiddels ook al oud. Dan zijn de nieuwere tafels gelukkig toch wel wat handiger...

Comment

Working...