Mengtafeldag 6 april 2014

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • renevanh
    • Oct 2004
    • 2371

Originally posted by NesCio01

btw: Wellicht dat Jaap een SD11 kan providen voor deze dag?
    Die kunnen we op z'n minst vragen

Dingetje is dan wel: We willen volgens mij vooral 'budget' tafels vergelijken, een SD11 is geen budgettafel meer als je het mij vraagt.
    Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Gast1401081
      • Mar 2001
      • 7999

ja ja, iets over een kerfstok in de kroeg en een ellepijp?

ha ha,

zo oud ben je ook niet hoor Mac
      (denk ik)
      of bedoel je met 'hier' jouw Oosten, waar 'slechts' 3 wijzen
      vandaan kwamen, ooit, long time ago? (lol)

grtz

Nes

btw: Wellicht dat Jaap een SD11 kan providen voor deze dag?
      dabedoelikdus - een el is de afstand tussen hand en elleboog - daar is een ijkstok van gemaakt - om gordijnstof etc mee af te meten. Als je op de markt staat met stoffen (op de rol) dan is zo'n stok verplicht om de geleverde lengte te waarborgen.

Meten is weten.

Comment

• drbeat
        • Jun 2012
        • 671

Originally posted by djspeakertje
        Dr Beat en Mac; hartelijk bedankt voor de discussie, maar als jullie die elders voort zouden willen zetten zou ik (en met mij ongetwijfeld diverse forumleden) dat zeer kunnen waarderen.

Daan
        Ik wil niemand tot last of ergernis zijn dus bij deze.
        Last edited by drbeat; 20-09-13, 06:54.
        Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaa

Comment

• showband
          • May 2001
          • 4524

ik denk dat een SD 11 al de prijsklasse van de test overschrijdt.

zeker als ik kijk naar het budget waaronder er nu spullen in het veld staan.

van goedkoop naar duurder:
          mackie DL1608
          presonus(sen)
          phonic (is totally niets)
          behringer
          line6 (is een buitenbeentje)
          Allen & Heath Qu-16 / GLD
          Soundcraft SiEx
          Yamaha 01V96i / LS9 (heeft vrijwel iedereen ervaring mee denk ik)

en dan ga je al de 5000euro voorbij terwijl de meeste kopers voor de <250 personen sets eerder 3Keur in hun hoofd hebben max.

geloof mij even dat die phonic niet de moeite waard is.
          zou ik benieuwd zijn als referentie iets van yamaha erbij te hebben.
          en verder niet te hoog in de prijsklasse te gaan om het appels-met-appels te houden.
          lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
            • Feb 2006
            • 9316

Juist om te zien of er veel verschil zit in budget tafels en uit een hoger prijssegment is het interessant een Digicoding erbij te betrekken....
            De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Hitvision
              • Jun 2003
              • 388

Aan de andere kant heb je wel een referentie of (los van de functies) de prijs van een SD11 de aanschaf verantwoord ten opzichte van de meer 'budget' oplossingen.

Als vergelijking. Als ik een auto alleen maar nodig heb om naar mijn werk te gaan kan ik een Ferrari moeilijk verantwoorden als het ook met een Toyota Yaris kan.

Dus wellicht wel een idee om te zien of een grotere uitgave te verantwoorden is. Wat mij betreft een prima optie.

Het zal niet de eerste keer zijn dat 'budget' materialen net zo goed presteren of soms beter dan duurdere varianten. Neem de ADA's van Behringer die we bij vele Yamaha tafels zagen gewoon omdat de meerprijs voor duurdere ADA's ten opzichte van de Behringer niet te verantwoorden was.

Misschien is dit ook zo met deze tafels.

Zoals gezegd LOS gezien van de functies en mogelijkheden. Het ging om klank.
              Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• djyellow
                • May 2003
                • 83

We moeten er ook uitkijken dat er niet te veel tafels komen. 6 of 7 is al een behoorlijk aantal.
                De vraag die hier bij mij speelt is vooral, hoe gaan we dit aansluit technisch oplossen.
                Als je het via een matrix of andere mixer gaat laten lopen, gaat dit invloed hebben op de klank ?

Het belangrijkste zal nog zijn van multitrack recorder naar de mic preamp. Doorlussen via DI's ? maar dat dan 16 of 24 x 7 tafels ? Zijn HEEL wat di's ":P

Comment

• timmetje
                  • Dec 2012
                  • 424

Originally posted by djyellow
                  Als je het via een matrix of andere mixer gaat laten lopen, gaat dit invloed hebben op de klank ?
                  Zolang al die tafels door diezelfde matrix lopen moet dat geen probleem zijn. Weliswaar kleur je dan je geluid misschien een beetje, maar je kleurt in elk geval wel alles met hetzelfde kleurpotloodje... De verschillen tussen de tafels moeten dan nog steeds wel helder naar voren komen.
                  Tim

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4524

De norm waarmee je de sub 5000 euro mengtafels vergelijkt is volgens mij een A&H GL2200/3300, soundcraft GB2/4, midas venice, dynacord CMS. Dat zijn de tafels die er nu uit gaan voor een X32 of presonus.
                    lekker belangrijk!

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Originally posted by MacGyverSounds
                      en da's ongv. 69 cm.

Over de Digico:

Ik mis in de opsomming de M380 van Sander
                      en idd, waar leg je de grens?

grtz

Nes
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• SPS
                        • Mar 2004
                        • 1662

Eigenlijk zou je de nieuwe Presonus versie moeten nemen (aangezien we graag vooruit kijken en niet achterom...)
                        Maar ja, wie heeft die al? ikke niet....
                        Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Originally posted by showband
                          De norm waarmee je de sub 5000 euro mengtafels vergelijkt is volgens mij een A&H GL2200/3300, soundcraft GB2/4, midas venice, dynacord CMS. Dat zijn de tafels die er nu uit gaan voor een X32 of presonus.
                          GB4 is mogelijk te regelen... heb ook nog een LX7 liggen die ik niet verkocht krijg, dat zijn dezelfde pre-amps (GB30).
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

Originally posted by MacGyverSounds
                            dabedoelikdus - een el is de afstand tussen hand en elleboog - daar is een ijkstok van gemaakt - om gordijnstof etc mee af te meten. Als je op de markt staat met stoffen (op de rol) dan is zo'n stok verplicht om de geleverde lengte te waarborgen.

Meten is weten.
                            Volgens modern salesmanagement is dat dus tussen linkerhand en rechter elleboog
                            lekker belangrijk!

Comment

• stamgast
                              • Feb 2010
                              • 253

Ik ben juist voor studiomonitoren, dan kan er wat opgenomen worden en is het voor de mensen thuis ook nog eens rustig te beoordelen.

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Ik mis in de opsomming de M380 van Sander
                                en idd, waar leg je de grens?

grtz

Nes
                                Het is een M400 en eigenlijk is die compleet aanzienlijk duurder dan de genoemde tafels.
                                Maar, daar tegenover staat wel dat veel van dit soort tafels kleine broertjes of zusjes hebben die een stuk goedkoper zijn.
                                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

Working...