Als je een tafel of 7 hebt, zal 1 dag niet voldoende zijn vrees ik.
Mengtafeldag 6 april 2014
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
de roland in de nieuwe I-pad 19 inch versie is ruim binnen prijspunt. En gebruikt dezelfde stageboxen.
volgens mij zijn de meest voorkomende:
behringer
presonus
roland
yamaha
als je dan van elk een populair model hebt met normale pre amps dan heb je veel afgedekt.
De digi-mixwizzard en line6 zouden wel voor een verassing kunnen zorgen maar om eerlijk te zijn. Die line6 ben ik echt nog nooit buiten een winkel tegengekomen. De A&H is denk ik moeilijk aan te komen. Maar zou dan wel leuk zijn.
Dan heb je 4 of 5 tafels.
Dan Mc lief aankijken voor de monitorset...
Een stuk of wat dikke multitrack opnames op WAv meenemen. (bohemian rhapsody en jump van van halen springs to mind. Omdat die zo te downloaden schijnen te zijn)
En je kan iets leuks doen.
Laat eerst de eigenaren snel / thuis een basis mix opzetten. Ga dan groepsgewijs eens door de effecten, eq en dergelijke heen.
Een gitaar dikker maken met EQ of een stem wat directer krijgen in een geheel. Veel of weinig galm in een mix beluisteren. gewoon luisteren wat de EQ echt DOET. En hoe de klankkleur van de compressie/effecten is in een geheel.
En hang eind van de dag de boel aan een PA om eventueel geconstateerde dingen even op volume uit te diepen.
"is die galm echt modderig of dun op volume?" "loopt het dicht" "is het geheel vlak/dor van geluid als het harder is?" dat soort dingen.
Ik zou ook heel graag bv wel een microfoon met monitor op die dingen willen aansluiten en eens kijken hoe snel je die over de PA heen voor een vocalist hoorbaar krijgt. Dat lijkt me een meerkoppig monster met digi tafels wat echt een stuk verschil uitmaakt bij live gebruik. Ik weet wel dat ik op weinig mengtafels dat in ieder geval nooit snel en efficient opgezet heb gekregen.(kan aan mij liggen)
Last edited by showband; 20-09-13, 16:08.lekker belangrijk!Comment
-
de roland in de nieuwe I-pad 19 inch versie is ruim binnen prijspunt. En gebruikt dezelfde stageboxen. Daar doelde ik dus ook op met mijn opmerking van de goedkopere broertjes.
Ik zou ook heel graag bv wel een microfoon met monitor op die dingen willen aansluiten en eens kijken hoe snel je die over de PA heen voor een vocalist hoorbaar krijgt. Dat lijkt me een meerkoppig monster met digi tafels wat echt een stuk verschil uitmaakt bij live gebruik. Ik weet wel dat ik op weinig mengtafels dat in ieder geval nooit snel en efficient opgezet heb gekregen.(kan aan mij liggen)
De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Bedoel je de GLD of...?
Ook daarvoor telt dat het waarschijnlijk wel te regelen is.
De Soundcraft Si wil ik er ook echt wel heel erg graag bij zien.
Wat mij betreft:
A&H GLD80 (GLD112 is ook grappig... is die al verkrijgbaar?)
Behringer X32
Soundcraft Si Expression (of Compact)
Presonus Studiolive
Roland M serie is stukje duurder, die M200i heb ik nog nooit in het wild gezien (ook niet in de winkel trouwens).
Yamaha is overwegend sterk verouderd, met uitzondering van de CL series, maar die zijn dan weer een stukje duurder.
De enige serieuze vraag die bij mij blijft hangen: hoe krijgen we een 24 kanaals multitrack een beetje vlot door verschillende tafels zodat we op z'n minst kunnen A/B'en?
In theorie kan dat met een stageblock, 2 harting kabeltjes en 2 break-out spinners, maar wie heeft dat nog sinds we allemaal digitale tafels hebben?Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Als het puur om het A/B-en van 2 tafels gaat: gebruik 1 van de tafels als audio interface aan een PC (bijv de X32) en hang er 2 of meer stageboxen aan. Route dezelfde outputs naar alle stageboxen. Per (1 of 2) stageboxen ga je analoog naar de tafels die je wilt A/B-en.As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Over het pre-amps testen ben ik het eens met Frederic, het is erg moeilijk om een microfoonvoorversterker te beoordelen als je er een line-signaal in stopt... Die HD 24 is heel leuk, maar dan kan je niet A/B-en, dus moet je al 2 of meer gesynchroniseerde HD 24's hebben waar allemaal dezelfde multitrack op loopt, dus iemand is een dag lang HD 24's aan het volstouwen met multitracks...
DaanI met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.Comment
-
-
Met een stageblock en 2 harting spinners (FOH/MON) ben je er toch ook gewoon?
HD24 in het stageblock prikken, FOH harting naar spinner in tafel 1, MON harting naar spinner in tafel 2. A/B'en maar.
Er zijn ook genoeg stageblocken met 2 parallel outputs (standaard Ampco harting stageblocken bijvoorbeeld), kun je 3 tafels tegelijk aansluiten.
We moeten alleen iemand opduikelen die dat beschikbaar wil stellen.Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...Comment
-
Met een passieve split is 6x ook te doen.Ik heb wel een oplossing om een 3x een 32ch multitrack(ook aanwezig) analoog aan te bieden zodat er makkelijk geschakeld kan worden tussen tafels zonder de zooi om te prikken. Uiteraard op voorbehoud van beschikbare apparatuur. Op een doordeweekse dag is er meer kans dan het weekend...Comment
-
Gaat het 6 keer parallel hangen van een microfoon ingang niet impedantie problemen geven ?
Overigens heb ik nog een punt toe te voegen aan de test methode. De enige objectieve manier van beoordelen is dat de verschillen blind met elkaar vergeleken worden. Want mensen die een digico hebben willen natuurlijk (onbewust) dat hun tafel stukke beter is dan de behringer die 15 keer goedkoper is. Maar dit geld ook voor mijn GLD vs Behringer vs Presonus. Als we dit niet doen dan heb je per definitie al een bevooroordeelde test uitkomst. Mocht je dan tijdens het verschil nauwelijks verschil horen dan spreekt dat resultaat ook voor zich
Opzicht maakt dit het testen niet moeilijker, er is gewoon een iemand die de uitgangs-matrix bediend in een van te voren bedachte volgorde bij elke test.Comment
-
Comment
Comment