pa-setje voor de kleine gigs.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Joost van Ens
    • Jan 2001
    • 628

[QUOTE=jack;597830]sorry maar 36 kg in je eentje is vragen om problemen.../QUOTE]

Joost vraagt zich nu echt serieus af hoe hij al die jaren zonder problemen ev mt2 sets heeft kunnen op bouwen. en daar voor hi-tec audio. Dat spul heb ik trouwens nog steeds en gebruik het ook nog wel vaak. Alleen topkastje met hoorn en driver volgens mij rond de 30 kilo. Geen probleem om dat even op 2 meter hoog te zetten. De kunst is natuurlijk wel om met de zwaartekracht mee te werken. de ha 215 topkasten inclusief hoorn waren ook altijd wel op een ha 218 bas te krijgen. Al had je daar wel een extra hulp flightcase voor nodig. Misschien wordt ik langzamerhand oud, maar in deze business zeuren om 32 kilo??? Dat woog vroegahh een versterker zonder flightcase.

Joost

Comment

• salsa
      • Jan 2007
      • 1315

Ik zeg Brooklyn Audio!!!

Neem contact met Sander op om een demo te regelen...

Dave
      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by MELO
        pfff, ben jij nu een vent?
        Wat een commentaar? Ik ken ook zo van die mensen die dat lalden.
        Ze zijn nu 60 jaar, je moet ze nu eens zien rondlopen met hun stok.
        Last edited by frederic; 13-06-13, 08:21.

Comment

• MELO
          • Feb 2011
          • 77

Ik geef toe, 34 KG lijkt / is zwaar, echter door de hele handvatten valt het écht reuze mee.
          laat hem tegen de hoek van de stack rusten en til hem dan langzaam om hoog.
          Daar er onder aan de top ook handgrepen zitten hoef je dus niet boven je macht te tillen.
          Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

Comment

• RayM
            • Jan 2006
            • 742

[QUOTE=Joost van Ens;597832]
            Originally posted by jack
            sorry maar 36 kg in je eentje is vragen om problemen.../QUOTE]
            maar in deze business zeuren om 32 kilo??? Dat woog vroegahh een versterker zonder flightcase.Joost
            Die hoefde je niet bovenop 2 subs te leggen
            Ik zie ze regelmatig, die éénlingen die zich te barsten sjouwen en later last van hun rug hebben. Ik ken er ook genoeg.
            Een top van dit gewicht stacken in je uppie is gekkenwerk....
            Café en buurthuizen, dan heb je aan 15 inch subjes en een 12 inch topje toch wel genoeg.
            Een optie is ook één of twee linearray topjes. Er zijn inmiddels genoeg merken die ook kleinere toppen hebben die geschikt zijn voor dit werk.
            Heerlijk die stilte

Comment

• Hansound
              • Apr 2006
              • 832

pfff, ben jij nu een vent?

Ik ben iig niet zo eigenwijs dat ik 36 kg licht vind

Comment

• purplehaze
                • Jul 2004
                • 692

Originally posted by jack
                2 x ls600 2x ps10r2 en een 4x4 amp.
                dat is een set die makkelijk past in een stationwagen.
                ruim voldoende tot 150 200 man... echt alleen op te bouwen is .
                top 14 kg
                sub 30 kg
                +1
                werk zeer regelmatig met deze set met volle tevredenheid in cafes en kleine zaaltjes en dan gaat het er zeker niet zachtzinnig aan toe.
                Als TS een kleine A-set zoekt dan is deze combi waarschijnlijk de kleinste en de lichtste met de grootste bek ;-)

Comment

• desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

Ik geef toe, 34 KG lijkt / is zwaar, echter door de hele handvatten valt het écht reuze mee.
                  laat hem tegen de hoek van de stack rusten en til hem dan langzaam om hoog.
                  Daar er onder aan de top ook handgrepen zitten hoef je dus niet boven je macht te tillen.
                  34-35kg is zwaar voor een top, punt. zeker als je het ding moet gaan stacken, want dat wil zeggen dat je hem toch zeker 1.5-1.6m hoog moet heffen om je HF hoorn op een bruikbaar punt te krijgen. Ook als je gaat werken met een tussenpaaltje, iets wat het plaatsen er evenzeer niet makkelijker op maakt.
                  Dat de handvaten de handelbaarheid verhogen trekt niemand in twijfel, maar dat veranderd niets aan het gewicht. Onze SRX722 weegt ongeveer hetzelfde, ondanks dat het een zeer gebalanceerde kast is en dat het wel doenbaar is ze alleen op mekaar te zetten in de opslag bv, doe ik het niet nooit never. Zo'n gewicht heffen doe je vlotjes met twee, niet alleen jezelf forcerend. Knieën en rug gaan er anders vlotjes aan kapot.

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

De krachtigste en lichtste set die door 1 man is op te stellen is JBL VRX.
                    Zelf ik stapel 3 van die subjes op elkaar.

Maar daar ben ik klankmatig niet zot van.

Comment

• MELO
                      • Feb 2011
                      • 77

Originally posted by Hansound
                      Ik ben iig niet zo eigenwijs dat ik 36 kg licht vind
                      Heb nog eens terug gelezen, nergens gezegd dat de top licht zou zijn.
                      Ik vind het alleen overdreven om die 34 KG te betitelen als "Veel te zwaar"

en dan 2 in een kist.... So what, ik heb wielen onder mijn kisten.

Na een jaar zoeken naar minpunten is dan het "bizarre extreme" gewicht dus kennelijk het enige overgebleven nadeel??

Ik hoor niemand over de klank!! Dat is, lijkt mij toch ook wel een klein beetje belangrijk?
                      Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!

Comment

• knorrepot
                        • Oct 2009
                        • 234

Originally posted by purplehaze
                        +1
                        werk zeer regelmatig met deze set met volle tevredenheid in cafes en kleine zaaltjes en dan gaat het er zeker niet zachtzinnig aan toe.
                        Als TS een kleine A-set zoekt dan is deze combi waarschijnlijk de kleinste en de lichtste met de grootste bek ;-)
                        +2

al kom je met een 4x1 ook al een heel eind!

Dan nu het beste verkooppraatje van de eeuw: " 'k hem um self ook" haha.

Verder lees ik een ev mt2 set alleen stapelen? Wtf?! Wij maken er ook nog gebruik van, maar alleen een topje op een sub stacken? Mij niet gezien!

Comment

• purplehaze
                          • Jul 2004
                          • 692

Originally posted by frederic
                          De krachtigste en lichtste set die door 1 man is op te stellen is JBL VRX.
                          Zelf ik stapel 3 van die subjes op elkaar.

Maar daar ben ik klankmatig niet zot van.
                          ..op het gevaar af dat we in een geheel andere discussie geraken:

Ls600 138 db-30 kg tegen vrx sub 130 db 36 kg

ps10r2 132 db - 16 kg tegen vrx932 132 db - 21 kg

En ja ik ben ook niet gecharmeerd van de vrx sound, top niet en sub al helemaal niet, waarschijnlijk dat het sub met 3 gestapelende kastjes wat meer impact heeft maar dat gaat compleet voorbij aan de vraagstelling van de TS.
                          Last edited by purplehaze; 13-06-13, 09:51. Reason: typefoutje

Comment

• Hansound
                            • Apr 2006
                            • 832

Heb nog eens terug gelezen, nergens gezegd dat de top licht zou zijn.
                            Ik vind het alleen overdreven om die 34 KG te betitelen als "Veel te zwaar"

en dan 2 in een kist.... So what, ik heb wielen onder mijn kisten.

Na een jaar zoeken naar minpunten is dan het "bizarre extreme" gewicht dus kennelijk het enige overgebleven nadeel??

Ik hoor niemand over de klank!! Dat is, lijkt mij toch ook wel een klein beetje belangrijk?
                            Volgens mij sla je een beetje door met je BA promotie... het ging om een compacte set, en dan is alles boven de 25 kg zwaar.

Comment

• purplehaze
                              • Jul 2004
                              • 692

Originally posted by Hansound
                              het ging om een compacte set, en dan is alles boven de 25 kg zwaar.
                              ..en compact betekent ook klein van afmetingen.

Comment

• MarkRombouts
                                • Jan 2005
                                • 1391

ter info:
                                voorgestelde L-Acoustics 12XT is 29 kg.

Comment

Working...