Allen & Heath Qu16

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4516

het is toch echt een aantrekkelijke mixer geworden.
    alles wat een presonus heeft maar dan met gemotoriseerde faders, digitale snake (van de GLD) en direct multitrack opnemen naar een USB stick zonder PC.

http://www.allen-heath.com/uk/produc...productId=Qu16
    lekker belangrijk!

Comment

• Outline
      • Feb 2006
      • 1434

Originally posted by renevanh
      Hele reactie getypt, druk ik op het verkeerde knopje... *zucht*.

Kwam erop neer dat ik de QU16 niet als concurrent van de X32 zou zien qua features, o.a. door vaste (en beperkte) bus setup, 16 kanalen enz.
      Wel als concurrent van de Presonus tafels en alle oude Yamaha spul (O1V etc).

FAQ QU16
      Je hebt 'm door!...

Ook leuk om te zien dat de ideeën en wensen die ik de afgelopen jaren richting A&H geuit heb allemaal aardig verwerkt zijn...

Het is een concurrent voor alle kleine 19" digi-mixers die nu op de markt zijn. Daarnaast is de QU door zowel volledig i/o's op de tafel als wel via externe stagebox rete-universeel: De ene avond doe je een tape-act met alleen je tafel waarbij je naast het podium ingeprikt staat en de volgende avond een klein bandje op een bruiloft o.i.d. waarbij je je cat-haspeltje uitrolt en lekker in de zaal gaat staan.

Ook de prijs is aantrekkelijk genoeg (dag Yamaha/Presonus/Roland/Phonic (wie kent dat ding nog?) en alle anderen!), het is zeer flexibel en A&H kennende zou de klank ook goed moeten zijn (weer: dag Yamaha!...).

Mijn persoonlijke gok is dat we deze binnenkort veelvuldig in NL gaan tegenkomen, denk hierbij vooral aan de kleinere geluidsjongens die nu voor de hierboven aangehaalde situaties meerdere tafels in de schuur hebben staan. Daar is de QU echt ideaal voor!

Ik ben alleen benieuwd hoe lang het duurt voordat die mannen allemaal 3D ipv 2D denken. Want daar ligt de uitdaging en het grootste probleem voor ALLE digi-mixers: het op eenvoudige wijze communiceren van wat er in de diverse lagen gebeurt met de technicus van dienst!

Comment

• jans
        • Feb 2003
        • 869

Heb in Frankfurt even met de QU gespeeld, ben niet echt enthousiast. Heb de klank natuurlijk niet echt kunnen beoordelen, maar die is ongetwijfeld minmaal acceptabel. Bediening zal een kwestie van gewenning zijn maar de compressors en gates vond ik niks.
        Hou mijn Yamaha nog wel even.
        Eindelijk begint mijn website vorm te krijgen

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Kun je er 2 linken?

Comment

• desolation
            • Jun 2012
            • 706

Lijkt me sterk dat het zal kunnen. Met de GLD kan het enkel als je een ACE kaart in beide mixers stopt en voor zover ik kon zien op de QU16 in frankfurt zat er geen slot op voor die kaart. Je zal misschien wel een QU16 kunnen gebruike in combinatie met een Ilive of GLD.

Wil meteen ook zeggen dat DANTE/WAVES/MADI en alle andere optiekaarten ook out of the question zijn voor de QU16

Comment

• drummerke
              • Oct 2006
              • 432

ik denk dat de Qu 16 meer gebouwd is op vraag van de kleine band...die zelf budget heeft voor mengtafel/recording interface en op die manier ook niet zit te wachten op allerhande extra tools behalve die aanwezig zijn in de Qu 16 zelf. Met 16 XLR input + 3xstereo inputs moet je toch al een heel eind ver komen denk ik. Mixer onstage en de technicus kan beetje oefenen op de iPad.

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Als dat zo is, waarom zou A&H dan de moeite nemen om de mogelijkheid te bieden er een digi-snake aan te hangen?

Comment

• desolation
                  • Jun 2012
                  • 706

omdat het ding anders wel heel power qua featureset zou zijn ivgl de X32 compact

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

Originally posted by Outline
                    Als dat zo is, waarom zou A&H dan de moeite nemen om de mogelijkheid te bieden er een digi-snake aan te hangen?
                    A&H heeft de technologie in huis van hun andere mengtafels.
                    Het zal budgettair verantwoord geweest zijn.

Comment

• showband
                      • May 2001
                      • 4516

Originally posted by Outline

ik denk dat je als verhuurder met meerdere tafels van A&H (gld) in huis. Het handig kan zijn om je stageblokken ook in kleine zaaltjes te kunnen gebruiken.

en je bied een upgrade pad aan.
                      lekker belangrijk!

Comment

• Outline
                        • Feb 2006
                        • 1434

Wat we er ook allemaal van vinden en of je nou fan bent van A&H of niet, het ding is gewoon slim ontworpen en zal (mijn inziens) een grote verkoophit worden. Daarvoor zijn er iig genoeg features aanwezig en heb je ook nog 'ns een gerespecteerd merk t.o.v. bv. Behringer die het bij de X32 ook vooral van de Midas-naam (zoals nu ook weer bij de opvolger van de ADA8000, de 8200 dus http://www.behringer.com/EN/Products/ADA8200.aspx) moet hebben!

Wat ik al jaren wel en ook weer niet snap is dat Yamaha dat oude lijk (01V) maar niet vervangt. Maar ook niet zo gek als je zo ongeveer de enigste serieuze partij in die prijsrange bent... Persoonlijk vindt ik het iig een koude en kille doos!

Vooralsnog fanboy van de Qu-16 hier.
                        Last edited by Outline; 19-05-13, 03:10.

Comment

• Outline
                          • Feb 2006
                          • 1434

Originally posted by showband
                          ik denk dat je als verhuurder met meerdere tafels van A&H (gld) in huis. Het handig kan zijn om je stageblokken ook in kleine zaaltjes te kunnen gebruiken.

en je bied een upgrade pad aan.
                          Wat ik al eerder aanhaalde:

...Daarnaast is de QU door zowel volledig i/o's op de tafel als wel via externe stagebox rete-universeel: De ene avond doe je een tape-act met alleen je tafel waarbij je naast het podium ingeprikt staat en de volgende avond een klein bandje op een bruiloft o.i.d. waarbij je je cat-haspeltje uitrolt en lekker in de zaal gaat staan.

Comment

• Jvst
                            • Jan 2013
                            • 18

Zijn er mensen die hem al gebruikt hebben en kunnen vergelijken met soortgelijke tafels?

Comment

• LVG
                              • Jul 2011
                              • 152

Originally posted by Jvst
                              Zijn er mensen die hem al gebruikt hebben en kunnen vergelijken met soortgelijke tafels?
                              De eerste moeten nog uitgeleverd worden Demo versie is er wel beschikbaar

A.s. maandag is bij TM een demo dag vandeze tafel en andere A&H producten. Je kan je daarvoor (gratis) aanmelden

Comment

• LVG
                                • Jul 2011
                                • 152

Originally posted by LVG
                                De eerste moeten nog uitgeleverd worden Demo versie is er wel beschikbaar

A.s. maandag is bij TM een demo dag vandeze tafel en andere A&H producten. Je kan je daarvoor (gratis) aanmelden
                                De eerste zijn ondertussen uitgeleverd

Comment

Working...