Brooklyn audio presenteert een nieuwe top.
Collapse
X
-
-
Inderdaad, nail> head. Het meest frapante eraan is dat die 40x20 hoorn die ze hebben gebruikt nergens te vinden is. Dat gezegd te hebben ben ik er zeer tevreden mee. Ze ''zouden'' de 500 moeten halen, ik cross ze rond 1k tot 1k1, daaronder heb ik toch liever een conus.''diamonds are forever''Comment
-
Een van de grote voordelen van deze driver is juist dat hij al vanaf 300 Hz ingezet kan worden, cross je hem op 1 kHz dan is het eigenlijk een te dure driver, mijn keus zou dan uitgaan naar een 1,4".De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ja ... bij welke maximale ('onvervormde') geluidsdruk ?
Die is naar mijn weten nog altijd afhankelijk van de hoeveelheid lucht die verplaatst wordt, en de amplitude (=uitslag) daarvan. Hoe lager de frequentie, des te meer lucht er verplaatst moet worden. En voor die luchtverplaatsing heb je oppervlak en uitslag nodig.
Een hoorn transformeert natuurlijk wel (een beetje). Maar de max uitslag en het oppervlak van de BMS zijn wel beperkt. Zo is bijvoorbeeld het oppervlak van het MF gedeelte van de BMS vergelijkbaar met bv de gemiddelde 3" VC driver, en gaat de benodigde uitslag bij 300 Hz op hoog volume echt de +/- 0.8mm wel te boven.Groeten,
MichelComment
-
Hoe deze bij 300 Hz presteert heb ik geen ervaring mee, de hoorn in de Prospect top haalt dat simpelweg niet.
300 Hz is ook wel erg laag voor een 2" driver maar hem pas vanaf 1 kHz inzetten is weer het andere uiterste.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Het ontwikkelen / bouwen van een luidspreker is het sluiten van compromissen. Daarvan kan het afhangen hoe hoog / laag je de driver inzet: zo vraagt een hoge (onvervormde) geluidsdruk een hoger crossoverpunt. It all depends ...Groeten,
MichelComment
-
Ik ben enigszins bekend met de compromissen die je sluit bij het ontwerpen van luidsprekers.
Dat is een zinloze exercitie, de driver is al vanaf een veel lagere frequentie in staat een hoge geluidsdruk te leveren, wil je dit nog hoger forceren door een hogere cross-over frequentie dan zal de 1" driver dit niet aankunnen. BMS heeft een naam hoog te houden van een heel hoge kwaliteit producten en heeft erg goed nagedacht over deze driver, het ding zit vol met patenten en dat is niet voor niets. Gebruik je hem achter een goede hoorn dan geeft hij een enorm rendement bij een onwaarschijnlijk lage frequentie en zonder sterke bundeling in het hoog. Twijfel je daaraan, dan nodig ik je bij deze uit te komen luisteren naar de Prospect top of mijn line-array.
Tot nu toe heb ik iedereen die zijn twijfels had over het ontwerp en met name de gebruikte driver met de lage cross-over frequentie verbaasd doen staan.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
VLUG!!!! HAAL DIE TOPPEN TERUG MusicXtra!!!! Hij is er DAP op aan het plakken!!!BLLLEEEHHHHRGGG!!!! PLAGGIAAT!!!
Prachtige toppen MELO.... de kast er onder is....geen Brooklyn??
Veel werkplezier er mee!!
(overigens, mogen wij een foto zien met gebruikte versterkers,Professor, toppen en subs er onder? wel met de juiste logo's dan he...)Keep up the Humor!! Life here is like the muppetshow.... on topic i present kermit the frog...on the balkoney Stadler and Waldorf....and i am Animal....jehjehjehjehjehhhhhhaaaComment
-
Comment
-
Ik zou natuurlijk kunnen overwegen om er van ieder A-merk logo's bij te leveren, is het rider-acceptatie verhaal ook gelijk getackeld. "U wilt een EAW, Meyer of D&B set? Komt voor elkaar."
De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Hahaha, de kasten er onder zijn ook BA (2x18"), die mag ik zolang gebruiken tot mijn drivers binnen zijn voor in de subs...
Ik zal zo even een foto schieten van het totaal.
Dat werkplezier komt helemaal in orde, dank je!Olé Olé, mijn baas heeft Brooklyn Audio !!Comment

Comment