Maken van nieuw taperack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NesCio01
    • May 2010
    • 1987

Ik ga je niet vervelen met een indeling,
    da's zo subjectief. Gewoon plaatsen wat en
    waar je het zelf fijn vindt.

Het kan wel handig zijn om de zwaarste gear (amp?)
    onderin te houden?

Het is te overwegen om de verticale
    kooimoergeleiders ong. 1 HE in te korten
    en dan de horizontale geleiders aan de voorkant
    (faderkant) 1 HE te laten zakken.
    Je tafel ligt er dan schuin in en dat werkt vaak toch
    wel erg makkelijk.

Patchpannel? Dubbel uitvoeren is ook altijd fijn,
    evt. een multiconnector werkt lekker snel.

Maak van te voren ook stroomplan en kijk even naar
    wat alles weegt.........

grtz
    Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• DMiXed
      • Jan 2008
      • 370

Ook al nagedacht over een paar compressors? stereo voor de DJ tafels, omdat die 9 van de 10 keer toch wel vaak het rood opzoeken en je dan nog iets van veiligheid hebt, en nog eentje voor microfoons/instrumenten. DBX 166XL zou een leuke starter zijn, maar je kan het natuurlijk ook wat 'beter treffen', hangt natuurlijk een beetje af van je budget

Persoonlijke voorkeur van microfoons gaat uit naar een Sennheiser, gewoon omdat ik die net iets fijner vind klinken dat een shure. Met een 845 kop, of als je hem tegen mocht komen op de MP met een 945 kop, die klinkt ook heel erg net! (: Al moet ik zeggen dat ik met een Shure PGX setje (beta58 kop) ook erg goede ervaring heb voor DJ's en de kleinere tape-acts.

er is nog zo veel te kiezen...
      Jeroen van Geffen

Comment

• Gast1401081
        • Mar 2001
        • 7999

@nescio : deze cases hebben een scharniertje aan de achterste kooimoer geleider.
        @Ronalndino : Speakon en Powercon niet op de ondersrte plaats zetten, hang daar liever een ( zware qua gewicht) amp. Rijdt makkelijker qua balans, en je krijgt je stekkers er makkelijker uit.

Noodzakelijk in zo'n rackje :
        2x MD, (tascam 350?
        galm, (Lexicom LXP1?)
        delay, (TC d2?)
        2x ontvangers WL,
        evt zenders WL
        lampjes (1x achter je tafeltje, 1x onder je tafeltje)
        en zie ff wat rangeerkoker te scoren, ( das kabelgoot met uitsparinkjes voor bekabeling), dat ruimt lekker op.

suc7 ermee!

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Lampje achter de tafel is geen ruimte voor.
          Voor MD heb ik CD/MD kombie van Sony heb ook nog meerdere MD spelers van Sony maar denk dat ik enkel de kombie erin zet.

Versterker komt er niet in omdat ik enkel monitoring heb met ingebouwde amps. ( DJ )

Kan wel allemaal dure apparaten aanschaffen maar vindt ik niet nodig omdat het niet dagelijks gebruikt wordt.

Bepaalde dingen moeten wel OK zijn als je me begrijpt.

Rack is niet voor PRO gebruik ( dus voor a artiesten en dagelijks werk )

Maar met de huidige reactie's kan ik wel wat mee alvast bedankt daarvoor.

Zit ook te denken om de EQ enkel te gebruiken tussen de input van DJ naar de mixer of is dat een slecht idee ?
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• NesCio01
            • May 2010
            • 1987

Originally posted by MacGyverSounds
            @nescio : deze cases hebben een scharniertje aan de achterste kooimoer geleider.
            Tnx Mac, had ik over het hoofd gezien.

grtz
            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• SoundOfSilence
              • Mar 2007
              • 766

Wij gebruiken zo'n zelfde rek.

Inhoud (van boven naar beneden):
              - Mixwizard 16:2
              - Samson reklampie / spanningsdistri
              - M-one
              - DBX 266 (bass + leadgitaar)
              - DBX DDP (leadvocal + kick)
              - DBX 231 t.b.v. main-out
              - DVD-speler t.b.v. MP3 cd's
              - Inear-zender (voor de tech)
              - lade t.b.v. ipod/snoertjes/setlists/antennes etc.
              - aansluitpaneel

En daar doen we een compleet coverbandje mee....
              Het is wat behelpen, maar lukt best aardig.

Enige wat we toevoegen is een rekje draadloos on stage (iem en mics) en een amp-rekje.
              It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• vasco
                • Oct 2003
                • 2567

Originally posted by frederic
                Ik begrijp nog altijd niet waarom mensen een analoge tafel (Mix Wizzard 12-2) willen kopen.
                Voor dezelfde prijs heb je de studiolive 16/0/2
                Omdat je die Studiolive niet krijgt voor de 2e hands prijs van een Mix Wizzard. Ik ben zelf ook een voorstander van digitale mixers maar soms is analoog gewoon rendabeler. Digitaal is niet altijd het beste advies.

Comment

• jens
                  • Aug 2004
                  • 1066

Ik zou iig bij een taperack ook een speler inbouwen die direct van een usb stick af kan lezen. Volgens mij heb je zń ding al voor een 200 euro. Als je hem niet elke dag gebruikt kan het best van een goedkoper merk zijn he

Comment

• frederic
                    • Jan 2006
                    • 3511

- Studiolive 16/0/2 kost +/- 1200€

- Mix wizzard +/- 1100€, FX module +/- 6-800€, 1 DBX compressor +/- 250€, dubbele GEQ DBX +/- 200€.
                    + de plaats die je kwijt bent in je rack.

Rap gerekend, en praktisch nagedacht. Je mag zelfs nog de 16/4 versie nemen voor die "analoge prijs"
                    Last edited by frederic; 03-01-12, 18:28.

Comment

• stainz
                      • Sep 2009
                      • 609

IMG Stageline heeft een leuke combi-speler voor CD en USB/SD (CD-112) is een prima apparaat en slechts 1 HE hoog.

@TS:
                      Wat wil je nu precies weten, want je geeft op veel dingen aan het niet nodig te vinden vanwege het niet gebruiken van. Als je zelf precies weet wat je wel en niet gebruikt kan je dus ook gericht vragen.

Comment

• bones2001
                        • Aug 2003
                        • 741

[QUOTE- Studiolive 16/0/2 kost +/- 1200€
                        - Mix wizzard +/- 1100€, FX module +/- 6-800€, 1 DBX compressor +/- 250€, dubbele GEQ DBX +/- 200€.
                        + de plaats die je kwijt bent in je rack.
                        Rap gerekend, en praktisch nagedacht. Je mag zelfs nog de 16/4 versie nemen voor die "analoge prijs" ][/QUOTE]

Loop toch niet zo te drammen man, en leer eens lezen !!
                        Hij wil dit rack met goedkope en liefst tweedehands zooi vullen, en geen nieuwe Studiolive dus.
                        Mixen is net als schilderen.
                        Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Loop toch niet zo te drammen man, en leer eens lezen !!
                          Hij wil dit rack met goedkope en liefst tweedehands zooi vullen, en geen nieuwe Studiolive dus.
                          Vooralleerst bedankt voor de aangename reactie.

Hij spreekt zich niet eens uit wat hij wel of niet wil zoals @stainz correct stelt.
                          Hij zegt alleen "het moet geen pro materiaal zijn, maar sommige dingen moeten wel goed zijn"
                          Bovendien stelde ik enkel een vraag ivm een Studiolive. Waarom hij een analoge tafel heeft gekocht een geen digitale.
                          Bovendien antwoord ik ook op een reactie van Vasco, bovendien als je alle nodige goedkope en tweedehands zooi optelt, zal je wel komen aan de prijs van de kleinste studiolive.

Leren lezen man!
                          Last edited by frederic; 03-01-12, 20:05.

Comment

• Olaf Duffhuës
                            • Oct 2000
                            • 2477

Ik ben zelf ook bezig met een tape rackje...Om toch een voorbeeld te geven zal ik opsommen wat erin komt...

DDA Interface mengtafel 10+2
                            Lexicon PCM60 galm
                            SPL Dynamaxx compressor
                            New Hank CD/USB
                            Voorlopig een Apex PE232MKII EQ of BSS Varicurve voor f.o.h.
                            voorlopig een Apex GX130 EQ voor monitors (wil beide later vervangen door EQ Station van TC)
                            Audio Technica zenders en ontvangers
                            Los rackje voor MD/CD
                            Lade voor de rommel

Achterop komt een veld voor de in en outputs, met een Harting 108 (Altijd handig voor kleine monitor toepassing)diverse voeding uit, PowerCon en WCD...

Moet er wel bij zeggen dat mijn rack best groot wordt, dit komt vooral omdat de Interface 5 HE hoog is...en 17 HE(Met blindplaat van 2 HE)diep...Foto's komen nog wel...
                            Olaf Duffhuës

**Nieuw - Audio Technica AT2031 - ATM230 - AE2300 - Radial Pro48 - nieuW**

Comment

• Gast1401081
                              • Mar 2001
                              • 7999

en toch wou ik dan wel een zwanehalslampje bovenin achter de mixer.
                              Ik had ooit bij hetzelfde rackje en wizard een 19" plaat met de antennes van de wl's erachter zitten. Moet dus ergens mogelijk zijn, door de tafel iets naar voren te schuiven ofzo.

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

@ ******** : Dat is mss wel een idee ja om de mixer 1he te laten zakken heb ik niet bij stilgestaan.

Jongens jongens ik stel alleen maar wat onschuldige vragen.

Nee ik hoef er niet de duurste spullen in te hebben.

Als je leest in het begin heb ik deze 12-2 voor 275,00 gekocht dus geen miskoop.

Waarom ik geen digitaal wil is omdat ik daar geen interesse in hebt en ook niet nodig heb anders had ik wel gevraagd welke tafel daar betaalbaar en goed in is.

Het gebruik is voor DJ en MC en eventueel een instrument die wordt gecombineerd met een DJ.

Wil gewoon een rack met een mixer die gewoon geaccepteerd wordt door de semi Pro en wil er niet teveel geld aan uitgeven ( niet dat ik het niet heb ) ik heb tot nu toe geen miskoop gedaan om voor 275 euro een 12-2 aan tee schaffen. Heb de MD / CD kombie van sony gekocht voor 50,00 gekocht wat ook geen miskoop is geweest.

Ben gewoon benieuwd hoe jullie bedenkingen zijn over de indeling van het rack en wat jullie erin zouden stoppen.

Nu heb ik het meeste niet nodig omdat het geen rack wordt wat wekelijks voor tape-acts enzo gebruikt wordt.

Ja ik kan ook een midas of crest en het allerbeste randapparatuur kopen is geen probleem maar ik doe er niets mee verder dus onnodig.

Maar goed heb al van diverse medeforummers handige tips en aanbevelingen gehad daarvoor mijn dank.

Ik hou dit topic bij met foto's als ik iets aan het rack heb gedaan om het mee te delen met jullie en om jullie reactie's erover te horen.
                                Last edited by Rolandino; 03-01-12, 23:35.
                                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

Working...