Maken van nieuw taperack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hitvision
    • Jun 2003
    • 388

Leuke foto's. Netjes je in / out gescheiden. Wat ik me wel afvraag is of je nu je MD dus met een langere kabel op het front gaat aansluiten? Dit lijkt me namelijk niet zo handig. Is wel handig om het zo te doen zonder randapparatuur in je rack. Zo gecombineerd ziet het er wel netjes uit maar je hebt wel meer connectoren en soleringen van bron tot aan je mixer. Ik zou er eerder voor kiezen om zo min mogelijk connectoren te hebben tussen je randapparatuur en je mixer. Het is een tape-rack dit betekent dat je niet vaak externe apparatuur moet aansluiten. Mocht dit dan toch nodig zijn dan maar rechtstreeks op je mixer en kost het wat meer moeite. Ik snap dat je het zo doet want het ziet er netjes uit maar ik zou het zo niet doen. Zo te zien heb je wel voldoende schroefjes in je rails zitten
    Een houtworm met plankenkoorts is nooit grappig!

Comment

• Rolandino
      • Mar 2007
      • 1451

Hahaha ja idd EEN MUIS !

Van mijn laptop is mijn beeld kapot dus zit nu tijdelijk op een extern scherm te werken.

Ook is mijn draadloze muis ermee opgehouden ( staat ook op de foto ) Dit komt doordatmijn laptop is gevallen van tafel en juist precies bovenop de ontvanger van de draadloze muis die aan de USB poort vast zit.

De CD / MD kombie zit intern aan de tafel vast ( heb 2 stereo kanalen die A B schakelbaar zijn ) dus in feite 4 kanalen.

De microfoon wordt intern aangesloten op kanaal 1 maar deze is ook aan de buitenkant in te prikken als ik mijn micro NIET gebruik.
      Bij DAP hebben ze genoeg schroefjes erbij gedaan ja maar liever teveel dan te weinig.

Indeling van ingangen is : 1 t/m 8 zijn de mono ingangen dan 2x ingang voor extern apparaat en dan 2x mono voor DJ of ander line.

Indeling van uitgangen is : Master uit , AB uit ( makkelijk voor bv monitor bij taperack of ander extern geluidsbron , 4 monitor uit en dan de powercon in.
      Last edited by Rolandino; 14-01-12, 19:44.
      EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Hitvision
        • Jun 2003
        • 388

Ik kreeg de indruk dat je de volledige in en uitgangen had aangebracht op je paneel. Daarnaast verwacht ik dat er in het taperack meer externe apparatuur komt die nu dus nog steeds via het front aangesloten moet worden. Ik zit bijv. te denken aan in-ears, ontvangers, EQ, eventueel comp / limiter (ja ik ken de discussies over een comp / limiter in een taperack) dus snap ik de hoeveelheid connectoren niet helemaal. De outs zijn uiteraard prima en netjes zo zou ook een aantal ingangen prima te verantwoorden zijn maar bijna alles? Ik tel nu 8 mic ingangen daarnaast LR cinch voor de 1e stereo en 2x XLR voor de 2e stereo. Dan heb je de (paralelle) outs netjes op een paneel zitten wat (zoals ik al zei) prima is.

Ik wil je uiteraard hier niet mee afzeiken maar juist van tips voorzien om het niet alleen netjes maar ook functioneel te houden.

Groetjes Christian.

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

FF snel de EQ erin gezet zojuist.

Ik vat het ook niet als kritiek op wat je zegt maar het idee erachteer is dat ALS ik een keer ergens voor komt te staan dat ik de 8 kanalen nodig heb dan moet ik de achterkant van de case open maken en via de onderkant alles aansluiten.

Plus als ik 1 kanaal gebruik voor mijn draadloos kom ik bij wijze van 1 kanaal tekort. Dus kan ik beter alle monokanalen ook extern aanbrengen zoals de 4 monitors.

De DJ prikt in aan de buitenkant OF op de stereo of 2x mono Zo kan ik ook bv als er een hele band op moet en kanalen tekort heb bv een drum apart op een mixer zetten deze uitsturen naar OF mijn stereo kanaal of mono ingangen.

Nu heb ik in feite "alle " connectors die ook aan de tafel zitten aan de buitenkant ( buiten de jacks )

Maar goed er zijn manieren genoeg.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• I.T. drive in
            • May 2009
            • 352

Ziet er netjes uit!
            Ik heb ook net mijn connector onderdelen besteld.
            Post hier dan ook wel ff plaatje van hoe mijn connector pannelke eruit ziet.

Comment

• Hitvision
              • Jun 2003
              • 388

Originally posted by Rolandino
              Zo kan ik ook bv als er een hele band op moet en kanalen tekort heb bv een drum apart op een mixer zetten deze uitsturen naar OF mijn stereo kanaal of mono ingangen.
              Kijk nu wordt je rack multi-functioneel en kan je dus niet echt meer spreken van een 'tape-rack'. Keuze van de titel is hierin dus wel belangrijk. Bij een tape-rack zie ik maar 1 ding voor mijn ogen en dat is een plug en play rack voor een tape-artiest dat je in 5 minuten opbouwt. Daar is deze ook voor bedoeld. Bij een tape-artiest komt doorgaans geen hele band mee en heb je al die poespas dus niet nodig. Zoals jij hem wilt gebruiken is het een multi-functioneel rack en kan ik je keuze begrijpen. Dit is naar mijn idee het verschil tussen materiaal waar een tape-artiest over zingt als een rack gemaakt voor een tape-artiest.

Ziet er overigens wel netjes uit.
              Last edited by Hitvision; 15-01-12, 00:02.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Je kunt beter op iets voorbereid zijn. Sta je niet voor verassingen.

Het is niet mijn bedoeling om er bandjes mee te gaan doen ofzo maar rack moet wel ergens op voorbereid zijn mochten er meerdere kanalen nodig zijn op een lokatie.

Maar kan wel bruikbaar zijn voor kleine dingen.

Comment

• Rolandino
                  • Mar 2007
                  • 1451

Tussen de bedrijven door wat gesoldeert :

Binnenkort de draadloos erin wordt Sennheiser EW serie kost nieuw 562,00 in BTW dus 472 ex btw lijkt mij voordeliger dan een G2 versie van x aantal jaar oud voor 350 gebruikt materiaal.

Helaas nog geen Racklight ontvangen maar die zou onderweg moeten zijn.

Comment

• stainz
                    • Sep 2009
                    • 609

maak je een trekontlasting op je aansluitpaneel in het geval van een taperack?

Comment

• NesCio01
                      • May 2010
                      • 1987

Hoi Ronaldino,

Ziet er allemaal retestrak uit en is ook jouw keuze het zo uit te voeren.
                      Twee vragen:
                      - heb je evt. zwarte connectoren overwogen
                      (ben ik zelf erg fan van hoor, vandaar)
                      - heb je nog een multiconnector (LK?) overwogen?

Als je toch multifunctioneel bent, kan het dus ook gebeuren dat
                      je FOH draait met dit rack en een multi moet trekken naar stage.
                      Dan is een multiconnector op je multikabel weer een item dat je wat
                      tijdwinst oplevert?

grtz
                      Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

Zwarte connectors had gekund maar vindt ik niet nodig.

Een multi had ook gekund maar kan ook gewoon een snake bestellen of zelf maken en die eventueel gebruiken.

Multi is idd netter om te zien en makkelijker in gebruik.

Maar voor mijn doeleinden niet echt noodzakelijk.

Comment

• I.T. drive in
                          • May 2009
                          • 352

Ik ben op het moment ook bezig met het solderen van mijn patchpanel voor mijn amprackje.
                          Alleen mijn soldeerbout is een klein beetje stuk.
                          Maare doe jij ook krimpkous over de soldeerverbindingen?

Comment

• Rolandino
                            • Mar 2007
                            • 1451

nee dat heb ik niet gedaan.

alles getest en heb geen storingen ontdekt tot op heden.

Comment

• knorrepot
                              • Oct 2009
                              • 234

Originally posted by Rolandino
                              nee dat heb ik niet gedaan.

alles getest en heb geen storingen ontdekt tot op heden.
                              Ik zou aanraden het wel te doen, ik doe het ook overal op. Het zal je maar een keer gebeuren dat het mis gaat, daar sta je dan. Voor die paar euro aan krimpkous.. kun je het zeker niet laten! Zoals vaker gezegd op dit forum ''play on save''

Comment

• Rolandino
                                • Mar 2007
                                • 1451

Zo even een kleine update.

Vandaag eindelijk mijn racklight binnen gehad ( wat werken ze bij Adam Hall langzaam zeg )

Na het weekend heb ik ook de Sennheiser binnen ( 175,00 ) Wel een gebruikte EW100 G2 met 835kop maar toch voor een leuk prijsje.

In de toekomst ga ik wel de MD/CD vervangen voor 1HE spelers ( kan ik tot op heden nog niet echt vinden )

Zo zie je maar weer dat je voor een klein bedrag een leuk rackie kunt maken.Wat toch geaccepteerd wordt.

Over die krimpkous komt goed maar moet alles weer los solderen om de kous eromheen te doen. Komt met de tijd weer denk ik wel.

Comment

Working...