Maken van nieuw taperack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bones2001
    • Aug 2003
    • 741

en toch wou ik dan wel een zwanehalslampje bovenin achter de mixer.
    Ik had ooit bij hetzelfde rackje en wizard een 19" plaat met de antennes van de wl's erachter zitten. Moet dus ergens mogelijk zijn, door de tafel iets naar voren te schuiven ofzo.
    Dat is zeker wel mogelijk.
    Ik heb hier een LS9 in een slant case zitten, die heb ik ook zo ver mogelijk naar voren gemonteerd, waardoor ik er aan de achterkant nog een 8 kanaals preamp kon monteren.

Zwanehals lampje heb ik overigens aan de linkerzijde op het rackprofiel geschroefd.
    Weet niet meer waar ik hem vandaan heb, maar is er een met een dimmer switch eraan, en das verrekte handig.
    Mixen is net als schilderen.
    Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.

Comment

• Big Bang
      • Apr 2008
      • 652

Originally posted by bones2001
      Zwanehals lampje heb ik overigens aan de linkerzijde op het rackprofiel geschroefd.
      Weet niet meer waar ik hem vandaan heb, maar is er een met een dimmer switch eraan, en das verrekte handig.
      Standaard proDJuser lampje?
      It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by MacGyverSounds
        en toch wou ik dan wel een zwanehalslampje bovenin achter de mixer.
        Ik had ooit bij hetzelfde rackje en wizard een 19" plaat met de antennes van de wl's erachter zitten. Moet dus ergens mogelijk zijn, door de tafel iets naar voren te schuiven ofzo.
        Bestaan er voetjes om zwanehals lampjes op het hout te schroeven? Dit zou toch wat hoogtewinst moeten opleveren?

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

ik heb in het verleden deze dingen gehad. waren van JB Systems. het was een plastic bakje met een draaiknop bovenop dat bakje kon je openmaken en de bodem van het bakje kon je ergens vast op schroeven daarna kon je het bakje erop klikken en stond het lampje vast.
          Volgens mij bestaan ze nog wel zal eens rondneuzen.

Heb het gevonden :

http://nl.beglec.com/product/302/Mini-Light kost 25,00 in btw

http://nl.beglec.com/product/215/Minilight-LED kost 31,50 in BTW
          Last edited by Rolandino; 04-01-12, 00:44.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• stamgast
            • Feb 2010
            • 253

Originally posted by showband
            een paar gitaarversterkers en wat synths erin leggen. Dan lekker livemuziek maken!

... of is dat het doel niet
            Serieus: waarom stop je er geen Line6 Pod in? http://line6.com/podxtpro/
            Als je een keer een gitarist hebt die begeleidt kun je er wat moois van maken.

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

Originally posted by frederic
              - Studiolive 16/0/2 kost +/- 1200€

- Mix wizzard +/- 1100€, FX module +/- 6-800€, 1 DBX compressor +/- 250€, dubbele GEQ DBX +/- 200€.
              + de plaats die je kwijt bent in je rack.

Rap gerekend, en praktisch nagedacht. Je mag zelfs nog de 16/4 versie nemen voor die "analoge prijs"
              Hij heeft de Mix Wizzard dus voor 275 euro, waarom jij hier dan rekent met de nieuwprijs snap ik dan weer niet. Kortom dat wordt o.a. bedoelt met goed lezen omdat de door jou genoemde prijs niet klopt. Jij gaat hier helemaal uit van nieuwprijzen maar de TS en andere niet.

En heb je het rack al gezien?
              Ruimte zal niet echt een probleem dan voor randapparatuur.

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Weer een kleine update.

Op deze foto kun je zien dat de tafel schuin gezet kan worden :

Ook vandaag de Sony kombie MD/CD erin gezet.

Zo komt iedere keer weer wat bij ( heb er geen haast mee ) als het maar voor de carnaval klaar is.
                EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• NesCio01
                  • May 2010
                  • 1987

mss heb je ook wat aan een power conditioner?

Een handige 1 HE tool die aan de achterzijde
                  alle ingebouwde apparaten van stroom voorziet.
                  Aan de voorzijde vaak uitgevoerd met rackverlichting.

Van
                  Furman weet ik dat deze zelfs het voltage displayed.
                  (Is er mss ook in budgetline?)

Ik zou deze dan direct onder je tafel plaatsen.

grtz
                  Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• moderator
                    Moderator
                    • Apr 2001
                    • 5950

Vraagje, uit pure nieuwsgierigheid:
                    De mengtafel steekt een best stuk naar achteren in het rack, zit je nu vast aan haakse connectoren of kan je gewone kabeldelen aan je bekabeling zetten?
                    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Rolandino
                      • Mar 2007
                      • 1451

bij de Mw van A&H kun je het connectorpaneel verzetten naar onderen.

Comment

• Gast1401081
                        • Mar 2001
                        • 7999

kweet het al weer : tafeltje iets naar voren in de glijrail, en dan achterop een 19" blindplaat met de lampjes en antennes.
                        De eerste 3 HE onder de tafel werden niet gebruikt, en daarom kon dat mooi.

kweet nou ook waar tweet vandaan komt, tis maar dat je tweet..

Comment

• Rolandino
                          • Mar 2007
                          • 1451

Dat zou ik ook kunnen doen ja de tafel 1HE naar onderen brengen en een racklight erboven doen.

Hou het ff in achterhoofd.

Heb vandaag wel zo een Racklight besteld van Adam Hall met een witte lamp ( keuze was blauw of multicolour )

Deze komt volgende week binnen.

nu even een vraagje Voor de EQ ben ik van plan om een DBX aan te schaffen nu sta ik in 2 strijd welke je hebt de 1230( staat bij feedback voor 299 ) en de 2231 ( zo rond de 400 ) Beide lijken mij goed maar zie ook de Behringer FBQ6200 ( dit is de goedkoopste van de 3 rond de 150 )

Wil de EQ tussen mixer en versterker rack zetten
                          Last edited by Rolandino; 05-01-12, 15:55.

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

Originally posted by Rolandino
                            Dat zou ik ook kunnen doen ja de tafel 1HE naar onderen brengen en een racklight erboven doen.
                            Voor een volgend taperack mss slim om eerst je tafeldiepte te meten
                            en dan je case 2 HE dieper te laten maken. Je hebt dan altijd ruimte
                            voor een 2 HE plaat waarin/-op je hele leuke connectoren enz. kunt
                            monteren.

M.b.t EQ.
                            Budgetlijnen zijn wel lekker goedkoop, maar genereren vaak meer ruis
                            dan je lief is.
                            Verder is een 2 x 31 bands voor FOH toch wel aan te raden.
                            Je kunt dan toch een stuk gedifferentieerder EQ-en dan met een
                            15 bands EQ.

grtz
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• 4AC
                              • Nov 2007
                              • 1791

Er zijn tweedehands zat EQ's te vinden, dat zou ik toch prefereren boven een modelletje van DBX.
                              Voor je het weet heb je net zo'n mooie aanbieding te pakken als die van je tafeltje...

Mvg,

Teun
                              uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                              Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• jens
                                • Aug 2004
                                • 1067

Ik heb de 1231 voor op mijn monitors. Prima dingetjes totdat je er een klark dn360 naast zet dan merk je duidelijk verschil!

De 1231 zijn verder wel degelijke dingetjes, geen flubber knoppen zoals ik met een berghinger heb ervaren. Het voelt wel degelijk aan. tja en het geluid....voor op mijn monitors doen ze het prima!

Comment

Working...