Maken van nieuw taperack
Collapse
X
-
-
Ik heb ook een 16HE slant rack. Deze is echter wel 12HE diep, zodat ik achter m'n A&H GL2 (11HE) precies 1HE over had voor een connectorpaneel met daarop Powercon, master outs, lampje, BNC's en een extra mic ingang. Voordeel bij de GL2 is dat allee aansluitingen aan de onderkant van de tafel zitten. Verder op dit moment het volgende:
- Samson PB11 racklight en powerdistributie
- Tascam MD350 MD speler
- American Audio SD/USB speler (heeft gebalanceerde XLR's, ideaal voor muziek tussen de tape-acts door)
- TC Electronic M-One
- Shure SLX Beta58
Daaronder komt nog een Sennheiser IEMsetje, een comp/limiter, de Aphex 204 die ik nog heb liggen en een EQ. Racklade komt ik ook nog inbouwen voor de antennes, mic en iem ontvanger. Kabels etc gaan los mee in een kist of koffer.Comment
-
Dat zou ik ook kunnen doen ja de tafel 1HE naar onderen brengen en een racklight erboven doen.
Hou het ff in achterhoofd.
Heb vandaag wel zo een Racklight besteld van Adam Hall met een witte lamp ( keuze was blauw of multicolour )
Deze komt volgende week binnen.
nu even een vraagje Voor de EQ ben ik van plan om een DBX aan te schaffen nu sta ik in 2 strijd welke je hebt de 1230( staat bij feedback voor 299 ) en de 2231 ( zo rond de 400 ) Beide lijken mij goed maar zie ook de Behringer FBQ6200 ( dit is de goedkoopste van de 3 rond de 150 )
Wil de EQ tussen mixer en versterker rack zettenComment
-
Als je een professioneel bedrijf ben en je ook zo verkoopt heb je daar helemaal gelijk in. Daarin tegen ben ik een hobbyist. En heb dus geen centen om van alles het beste te kopen. Door de jaren heen spaar je telkens wat op en maak je de overweging wat goed of slecht is en waar je de komende jaren mee vooruit kan. Zo heb ik nog steeds plezier van mijn gl2200 tafel die ik 6 jaar geleden heb gekocht. Mijn br118 kasten die ik zelf heb gebouwd. Mijn monitor set met 1231 eqś en mijn fx rack met een dn360 .
Verder doe ik alleen maar geluid voor vrienden en bands die ik ken. Mensen weten wat ik heb en daar kunnen ze het mee doen. Willen ze wat beters gaan ze maar naar een ander toe! Voor mij is het hobby en heb naast deze, nog zat andere dingen te doen. Een van die dingen is sinds 2,5 jaar weer drummen in een band. Af en toe speel ik dus ook over mijn eigen PA heen. En dan heb ik niks te klagen over de monitors
Het is net als de start van dit topic. Iemand wil gewoon een leuk rackje voor een klein budget waar hij mensen mee van dienst kan zijn als ze er om vragen. Gewoon als extra en niet als hoofd doel. Meteen word er gedaan alsof ie elke week Wolter kroes van geluid moet voorzien. En dat ie 365 dagen met dat rackje op pad is voor zijn bedrijf. Meteen moet ie het beste wat er is kopen want een middenweg is er niet. Ik vind dat we hier op het forum soms iets meer moeten kijken naar de situatie waarin iemand verkeerd.
Vaak willen mensen een mercedes voor het geld van een fiat. ( deze spreuk zie ik vaak voorbij komen op het forum) Ik ben dan die kerel die geen mercedes hoeft maar ook blij ben met een fiat die me met iets minder luxe van A naar B brengt.
Mvg jensComment
-
ALS JE GOEDE MICROFOONS GEBRUIKT sm58BETA OF 948 (sorry capsloc)
dan heb je genoeg aan een set tweedehands X-act monitors 1200euro
als je dan voor de helft snertmonitors koopt met daar dan weer een snert EQ bij ben je bijna net zo veel kwijt.
-mis je tweedehandswaarde
-Is de geluidskwaliteit minder
-en sta je meer te sjouwenlekker belangrijk!Comment
-
dit is een kant en klaar kistje van DAP.... Daarom herkende ik dat scharnier ook.Comment
-
Als je een professioneel bedrijf ben en je ook zo verkoopt heb je daar
helemaal gelijk in. Daarin tegen ben ik een hobbyist. En heb dus geen centen om van alles het
beste te kopen.Door de jaren heen spaar je telkens wat op en maak je de overweging wat goed
of slecht is en waar je de komende jaren mee vooruit kan. Zo heb ik nog steeds plezier van mijn
gl2200 tafel die ik 6 jaar geleden heb gekocht. Mijn br118 kasten die ik zelf heb gebouwd.
Mijn monitor set met 1231 eqś en mijn fx rack met een dn360...... .
Dat is dan wellicht ook de reden dat professionele taxichauffeur in een Mercedes rijdt en de hobby-ist
in een Fiat?
Soms is een gestart topic niet geheel duidelijk over het gebruiksdoel.
Wellicht een idee voor J&H om te kijken of de needs er zijn, iets eraan te doen?
Bijvb.
- een aparte pro hoek;
- verplichte keuze button bij topic starten (pro/hobby);
- mss wel helemaal niets.
Dan nog goed te realiseren dat je hier enkel omgaat met platte tekst.
Niemand weet, ziet en voelt de emotie waarmee geschreven is.
Vraag je dus altijd af of wat jij denkt dat er staat, ook daadwerkelijk geschreven
en zo bedoeld is.
Ga vooral uit van de beste bedoelingen van iedereen die hier post.
Er is hier nl. een brok kennis en ervaring aanwezig, die we met elkaar, van elkaar
en voor elkaar enorm gebruiken kunnen.
grtz
btw 1: ik ben Ford rijder en vergelijk doorgaans tussen Mercedes en Ford
btw 2: Soms lijkt het dat er vanuit professie wordt gepost maar is poster hobby-ist;
btw 3: Krijgen we weer leuke discussie over wanneer wel of geen professie?
@Mac: tnx.Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!Comment
-
Trouwens mij word het vaak ook niet gegund om lang aan eq's te werken, ik stop die tijd eigenlijk ook liever in een goede opstelling en een zo laag als mogelijk podium volume.Comment
-
Je koopt ook pas een Mercedes wanneer je hem compleet met bijpassende wielen kunt kopen en niet met de wielen van een Fiat Panda.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Zo zie je maar weer dat een simpele vraag tot een hele discussie leidt.
Ik zal het nog eens heel simpel uitleggen :
JA ik kan ook alles nieuw kopen en een rack in elkaar zettten van een paar 1000 euro.
Nee dat is juist wat ik niet wil omdat ik het rack niet dagelijks ga gebruiken maar echter wel een rack met meer kwaliteit dan de racks die ik nu al heb.
Wil een rack hebben dat wordt geaccepteerd.
Wat ik belangrijk vind is een goede mixer ( heb ik voor weinig geld op de kop weten te tikken ) Heb nu een MD / CD kombie gekocht voor weinig ( en ja er zijn betere ) maar voor mijn doeleinden geaccepteerd.
De vraag over de EQ is heel simpel natuurlijk zijn er betere maar wil gewoon een goede betaalbare EQ die zijn werk goed doet.
En een keus tussen DBX en Behringer is makkelijk ( zie ook veel atriesten sjouwen met een rack vol Behringer ) maar een DBX voor 299 ( 2x 31 kanaals ) nieuw bij feedback is niet duur to een Behringer 2x31bands zo vergelijk ik tenminste. Dan heb ik in mijn ogen voor een paar 10tjes meer toch een heel pak meer kwaliteit of zie ik het verkeerd ? En JA ik kan ook de duurdere versie van DBX kopen of een Klark Technics maar heb ik het nodig voor niet dagelijks gebruik ?
Ok men heeft gelijk dat ik mss wel de juiste spullen erin moet hebben maar ik verdien het er niet mee terug in korte tijd ( daar gaat het ook om ) ik bedoel een rack dat hooguit 12x per jaar wordt gebruikt en niet in de losse verhuur gaat hoeft in mijn ogen niet de hoofdprijs te gaan kosten maar wil wel dat het rack geaccepteerd wordt.
Niet dat ik een behringer tafeltje heb waar geen hond in wil prikken.
IIG deze aankomende week word mijn racklight eindelijk ontvangen dus die gaat er als eerste in boven de MD / CD kombie.
Lade 2HE is ook besteld verders de losse XLR en panel zijn ook besteld ( voor de in en outputs ) en natuurlijk de powerconpluggen zijn besteld.
Ben alleen nog op zoek naar een EQ wat heel mss een Klark Technics wordt als ik het rond krijg anders mss op zijn minst een DBX zowieso omdat het beter oogt en toch geaccepteerd wordt want laat ik eerlijk zeggen een WZ12-2 tafel met een Behringer EQ is aan een kant ook geen kombie hoewel het mss niet verkeerd klinkt.
EQ komt tussen de mixer en de output naar versterker rack of is het beter om de EQ tussen de input van DJ en mixer te maken van mss een Behringer en een DBX of beter in mijn QSC PL rack voor de DConeEV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Nog even tussendoor de chassis delen in de frontpanels gezet..
En natuurlijk ook nog in het rack geknoopt.
binnenkort nog een EQ erbij en een draadloze microfoon.
Ben nog aan het zoeken .............EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
-
Zo zie je maar weer dat een simpele vraag tot een hele discussie leidt.
Ik zal het nog eens heel simpel uitleggen :
JA ik kan ook alles nieuw kopen en een rack in elkaar zettten van een paar 1000 euro.
Nee dat is juist wat ik niet wil omdat ik het rack niet dagelijks ga gebruiken maar echter wel een rack met meer kwaliteit dan de racks die ik nu al heb.
Wil een rack hebben dat wordt geaccepteerd.
Wat ik belangrijk vind is een goede mixer ( heb ik voor weinig geld op de kop weten te tikken ) Heb nu een MD / CD kombie gekocht voor weinig ( en ja er zijn betere ) maar voor mijn doeleinden geaccepteerd.
De vraag over de EQ is heel simpel natuurlijk zijn er betere maar wil gewoon een goede betaalbare EQ die zijn werk goed doet.
En een keus tussen DBX en Behringer is makkelijk ( zie ook veel atriesten sjouwen met een rack vol Behringer ) maar een DBX voor 299 ( 2x 31 kanaals ) nieuw bij feedback is niet duur to een Behringer 2x31bands zo vergelijk ik tenminste. Dan heb ik in mijn ogen voor een paar 10tjes meer toch een heel pak meer kwaliteit of zie ik het verkeerd ? En JA ik kan ook de duurdere versie van DBX kopen of een Klark Technics maar heb ik het nodig voor niet dagelijks gebruik ?
Ok men heeft gelijk dat ik mss wel de juiste spullen erin moet hebben maar ik verdien het er niet mee terug in korte tijd ( daar gaat het ook om ) ik bedoel een rack dat hooguit 12x per jaar wordt gebruikt en niet in de losse verhuur gaat hoeft in mijn ogen niet de hoofdprijs te gaan kosten maar wil wel dat het rack geaccepteerd wordt.
Niet dat ik een behringer tafeltje heb waar geen hond in wil prikken.
IIG deze aankomende week word mijn racklight eindelijk ontvangen dus die gaat er als eerste in boven de MD / CD kombie.
Lade 2HE is ook besteld verders de losse XLR en panel zijn ook besteld ( voor de in en outputs ) en natuurlijk de powerconpluggen zijn besteld.
Ben alleen nog op zoek naar een EQ wat heel mss een Klark Technics wordt als ik het rond krijg anders mss op zijn minst een DBX zowieso omdat het beter oogt en toch geaccepteerd wordt want laat ik eerlijk zeggen een WZ12-2 tafel met een Behringer EQ is aan een kant ook geen kombie hoewel het mss niet verkeerd klinkt.
EQ komt tussen de mixer en de output naar versterker rack of is het beter om de EQ tussen de input van DJ en mixer te maken van mss een Behringer en een DBX of beter in mijn QSC PL rack voor de DConeComment
-
thnx voor de info maar wat ik meen is dat er 2ehands bijna net zoveel gevraagd word als de prijs waar ik nieuw voor kan kopen. ( natuurlijk wel duurder ) maar het verschil is te weinig om voor gebruikt te kiezen.
Voorbeeld is een EQ van DBX 1231 kost gebruikt iets van 350 of 400 terwijl deze nieuw 299 kost !
Van dat laatste heb ik een bon en bij de meeste krijg je er een bon bij plus de btw dus dan ben je in verhouding bijna of net en soms duurder uit.
Ander voorbeeld is dat een Sennheiser EW 135 G3 nieuw 562,00 kost in BTW ( dus 472 ex ) en gebruikt kosten ze meestal rond de 400 ( en dan heb je vaak een G2 versie )
Mijn doel voor dit rack is om een zo weinig mogelijk kostend rack te maken met redelijke spullen erin.
En tot op heden lukt mij dat aardig in mijn ogen.Last edited by Rolandino; 14-01-12, 18:58.EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.Comment
Comment