Kiva, T10 of VRX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Ik ben onlangs een tweedehandssetup tegengekomen van Coda.

3 Coda LA5A toppen per kant
    2 Coda LA5A Sub per kant
    1 Coda PW418 per kant (met Lab versterker)

Zou dit ook wel eens willen horen.
    Last edited by frederic; 08-05-12, 13:02.

Comment

• desolation
      • Jun 2012
      • 706

Originally posted by zjeten
      Ik heb zelf vrx en ik vind niet dat je daar 2000 man mee aankan.
      Deze zomer nog een optreden gezien hier in belgie van filip kowlier in
      ieper voor toch wel een 2 a 3000 man en dat deden ze met 4 vrx toppen ,5 srx718 per kant met na x aantal meter nog eens 2 x 2vrx delay.
      En als je met vrx zo'n oppervlakte moet doen hoor je toch dat je klankmatig een heel stuk kwaliteit verliest en er noodzaak is aan een groter systeem. Ik snap de desbetreffende firma natuurlijk ook.
      Ik zou ook liever mijn kasten inzetten ipv bij te huren.
      Groeten,
      Jeffrey
      Zeker akkoord mee. Het ding is dan ook, het hele uitgangspunt van het topic is naar mijn idee verkeerd. Je vergelijk de VRX met 2 Line Arrays, maar een VRX IS geen line array. Een VRX is een handzame vervanger voor een stacksysteem, waarvan je de toppen ook kan vliegen. Met 3x VRX-932 per kant, 3x 918S en 2x 728S in het midden durf ik open air maximaal 1000 personen doen. En dan zit je echt tot op de grens te spelen. Dat komt vooral door een reden: na 20m is een VRX dood, en daar valt niets aan te doen. Zelfs niet met 4 kasten ipv 3 te vliegen. De enige reden dat ik ooit 4 kasten vlieg is voor de mid-koppeling, met de bovenste kast die omhoog straalt op -3dB.

Een goed te overwegen kast hier is de GEO-S12 van Nexo. Met een speciaal frame ook te gebruiken als sub-top stackje met 1x RS18, 1x S1210 en 1x S1230.
      Heb onlangs een set gebruikt van 4x S12 top per kant en 2x RS18 per kant voor pakweg 2000 personen (30m diep tot aan FoH, 20m breed), dat draaide héél goed. De toppen waren actief aangestuurd, niet passief gefilterd. Sub was er overschot, de toppen zaten daar ongeveer aan hun limiet. Qua geluidskwaliteit fe-no-me-naal. De 12" driver zorgt er ook voor dat de toppen best laag doorlopen en een strakke punch leveren, zodat de subs ook echt enkel het sub moeten doen, itt setjes met 6.5" of 8" drivers waar er echt een basje bij moet.
      Als je passief draait kan je tot 6 toppen per kant gaan op 1 versterkerkanaal, wat ook een mooi voordeel is. Het systeem werkt wel het lekkerst als je per kant een NXAMP4x4 heb, dan kunnen de toppen actief en kan je cardio draaien met 2 RS18's.

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

Toch nog steeds aan het zoeken voor het voor mij ideale systeem.

Echte line-arrays als kiva en t10 werken geweldig, klinken goed en zijn enorm flexibel qua inzetbaarheid. Helaas is er ook een (erg) stevig prijskaartje aan verbonden, wat voor mij de twijfel brengt of dit nu de beste keuze is momenteel. Binnenkort nog eens verder testen met Banana van Nova, dat wel vergelijkbaar is qua systeem, maar kostentechnisch wel wat interessanter is.

Verder blijven systemen als VRX ook interessant. Voor het allergrootste deel van mijn klussen kom ik daar zeker mee uit. JBL VRX vind ik persoonlijk dan alleen niet echt fijn klinken, is zeker wel werkbaar laat dat voorop staan. Verder zijn er nog een aantal actieve varianten van dit soort constant curvation arrays, van onder andere QSC, RCF e.d. Maar ik zoek toch eigenlijk naar een passief systeem. Iemand nog aanraders is deze situatie ??

Nieuwe ARC WIFO van L-acoustics komt straks ook in dit rijtje natuurlijk, maar dit zal qua prijs waarschijnlijk ook wel in de bovenste categorie vallen ben ik bang.

Comment

• purplehaze
          • Jul 2004
          • 692

Originally posted by MarkRombouts
          Toch nog steeds aan het zoeken voor het voor mij ideale systeem.
          Verder blijven systemen als VRX ook interessant. Voor het allergrootste deel van mijn klussen kom ik daar zeker mee uit. JBL VRX vind ik persoonlijk dan alleen niet echt fijn klinken, is zeker wel werkbaar laat dat voorop staan. Verder zijn er nog een aantal actieve varianten van dit soort constant curvation arrays, van onder andere QSC, RCF e.d. Maar ik zoek toch eigenlijk naar een passief systeem. Iemand nog aanraders is deze situatie ??

misschien Qube QSA112 da's ook een passieve constant curve rakker, qua prijs zeker ook interessant te noemen.

Comment

• Peter Vanhove
            • Jun 2002
            • 347

Waarom kijk je niet eens naar TW AUDiO?
            Vera10 is tot 18 kasten onder elkaar te gebruiken, en indien gewenst ook als een VRX/KLA op een paaltje (met een klein stacking frame).
            Is heel compact en licht en indien correct aangestuurd met de juiste versterkers met fabriekspresets mag dit echt naast een Kara hangen (de grote broer van de Kiva).
            Import BeNeLux : TW AUDiO - ENTTEC - TECNARE
            Import BeLux : HEIL SOUND - LOGIC SYSTEMS

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Dit topic gaat nu alweer bijna een jaar mee.... 't Zal dus wel Meyer worden..LOL

Comment

• MarkRombouts
                • Jan 2005
                • 1391

Originally posted by MacGyverSounds
                Dit topic gaat nu alweer bijna een jaar mee.... 't Zal dus wel Meyer worden..LOL
                Vind ik leuk !!

Meyer is zeker super, maar helaas ook niet helemaal mijn budget.

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

De keuze gaat binnenkort vallen en momenteel eigenlijk nog maar twee mogelijkheden:

L'Acoustics ARCS Wide met SB18m op LA4
                  of
                  Nova Banana systeem

Comment

• MusicXtra
                    • Feb 2006
                    • 9316

Nogal een verschil.... Vanwaar die keus?
                    De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

Er is inderdaad een verschil tussen beide systemen.
                      In de afweging zijn veel verschillende zaken meegenomen: beschikbaarheid in verhuur, inzetbaarheid, kwaliteit, handelbaar en ook de prijs natuurlijk.

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Appels en peren.
                        Lijkt me moeilijk met elkaar te vergelijken?

Dan het merk: Craaft VS L Acoustics. Rara, welke zal je meer verhuren?

Comment

• MarkRombouts
                          • Jan 2005
                          • 1391

Ik vergelijk de systemen om inzetbaarheid en mogelijkheden voor mijn eigen opdrachten. En dan kan het zo maar zijn dat twee technisch geheel verschillende systemen toch beide toepasbaar zijn, en dus vergeleken kunnen worden. Dus ja: appels en peren ????

In de overweging is ook het verschil tussen de beide merken opgenomen. L-Acoustics: bekend, en door iedereen geaccepteerd, maar wel veel duurder. Nova: minder bekend en geaccepteerd en (veel) goedkoper.

Als ik er zelf niet over na zou denken, dan had ik 3 dagen na de openingspost wel een keuze gemaakt !

Iemand hier al zelf meer ervaring opgedaan met ARCS WiFo ?

Comment

• MusicSupport
                            • Feb 2006
                            • 1016

Originally posted by MarkRombouts
                            Ik vergelijk de systemen om inzetbaarheid en mogelijkheden voor mijn eigen opdrachten. En dan kan het zo maar zijn dat twee technisch geheel verschillende systemen toch beide toepasbaar zijn, en dus vergeleken kunnen worden. Dus ja: appels en peren ????

In de overweging is ook het verschil tussen de beide merken opgenomen. L-Acoustics: bekend, en door iedereen geaccepteerd, maar wel veel duurder. Nova: minder bekend en geaccepteerd en (veel) goedkoper.

Als ik er zelf niet over na zou denken, dan had ik 3 dagen na de openingspost wel een keuze gemaakt !

Iemand hier al zelf meer ervaring opgedaan met ARCS WiFo ?
                            Mark het nieuwe Arcs II is weer compleet wat anders dan Kiva of dan de Nova Banana... Nu is die nieuwe Arcs een mooi stukje luidspreker techniek maar toch weer een andere manier van werken. Je kunt met Arcs II ook een banaantje maken maar dan is het toch weer geen line source array (net als Kiva) vanwege de openingshoek. Tevens vind ik de 90 graden verticale openingshoek niet even ideaal. Veel verloren rendement en of energie naar plekken waar je het niet wilt hebben. En als 'single/standalone' kast niet breed genoeg...

d&b niet mooi genoeg of gewoonweg te kostbaar (L'ac is ook niet goedkoop; dus dat zal het niet zijn)
                            d&b Audiotechnik

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Ik heb de indruk dat er hier met ons voeten wordt gespeeld.

Comment

• desolation
                                • Jun 2012
                                • 706

ARCS II en ARCS WiFo zijn toch 2 verschillende platformen ?

Comment

Working...