Kiva, T10 of VRX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DJ Antoon
    • May 2005
    • 1681

Originally posted by frederic
    Vasco, waar moei jij je eigenlijk mee?
    Ai, dit gaat wel ver, frederic wanneer word ik door je aangevallen? Of heb je nog wat aanvullend op mijn laatste post?

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Originally posted by theo
      Hier toch ook zelfde hersenspinsel.
      Draai al wat jaren tot tevredenheid met de cobra4.
      Maar zit te denken aan:
      adamson spektrix.
      eaw kf730
      lacoustic wifo set.
      Iemand nog voor of tegens?
      Moet voor allerhande klussen ingezet worden, gestackt en gevlogen.
      Zaaltjes tenten buitengebeuren.
      Max 2000 man.
      Bvd theo
      KF730 heb ik niet echt goede ervaringen mee. Zou het niet snel kiezen voor een feestje voor 2000 man.
      WiFo in een tent voor 2000 man lijkt me voor het systeem erg ambitieus. Misschien ARCS II.

Spektrix heb ik al vaak erg mooi horen klinken, ook fijn om mogen mixen, een genot om mee te werken/naar te luisteren, als het goed is ingeregeld. Het is alleen zo dat niet alle verhuurders die dit in het pakket hebben het maximale uit het systeem halen. Sommige zijn beter dan anderen, zullen we maar zeggen, alleen het verschil bij deze set is wel erg groot tussen verschillende leveranciers helaas.

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Originally posted by MarkRombouts
        Het is alleen zo dat niet alle verhuurders die dit in het pakket hebben het maximale uit het systeem halen. Sommige zijn beter dan anderen, zullen we maar zeggen, alleen het verschil bij deze set is wel erg groot tussen verschillende leveranciers helaas.
        Da's toch een beetje jammer..... De keren dat ik het gehoord heb was het door de importeur ingeregeld.
        Schel hoog, weinig tot geen mid/laag en geen definitie in het sub.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• qvt
          • Oct 2009
          • 721

Spektrix heb ik al meerdere malen goed horen klinken, maar is zoals elk systeem afhankelijk van de tech erachter.

Terug ontopic: Ik huur persoonlijk vaak kara's of arcsen en als ik moest kiezen zou het dus een set worden met als basis 2x wide en dan verder aangevuld met focus + juiste hoeveelheid sub voor de toepassing.

Waarom? Schaalbaar, licht, bewezen kwaliteit en L'Acoustics is altijd te huren bij AED/Rentall/Purple. Hierdoor kun je ook op grotere systemen werken met de apparatuur en klank die je gewend bent.
          There is no substitute for imagination

Comment

• Gast1401081
            • Mar 2001
            • 7999

Originally posted by frederic
            Wat heeft dat te maken met mijn opmerking over die zwalpende draad?
            Jij moet me geen woorden in mijn mond leggen die ik niet gezegt heb!
            Buiten het feit dat ik de post begon met " denk" : wie is er nou eigenlijk begonnen met vuile verdachtmakingen?

Verder heb ik ooit de G uit het Kofschip gegooid.

Comment

• Gast1401081
              • Mar 2001
              • 7999

Ontopic :
              Ik heb één en hetzelfde systeem in drie dagen met 12 bandjes 12 x verschillend horen klinken. En daarmee komen de oude stellingen weer meer naar voren, zoals collegiaal doorverhuren en bijhuren, beschikbaarheid van spareparts, afschrijvingen, restwaarde, etc, etc, kortom de economische factoren.
              Slecht klinken kunnen ze allemaal, en met wat kunst-en vliegweek kunnen ze ook allemaal goed klinken....

Comment

• Niccon
                • Mar 2009
                • 2

Waarom geen TW Audio Vera10, je kan bij hen complete sets kopen ( subs, toppen, vlieg hardware, powersoft amps, bekabeling, enz.. ).
                Is zeer compact, gewicht valt best mee, en is makkelijk te transporteren
                Ik ook niet bepaald goedkoop, maar het gaat vooruit gelijk een trein.

Naar mijn mening één van de best klinkende compacte line array

er is een set te koop van 12 toppen + 8 bassen alles is aangestuurd met 4 K3 DSP versterkers ( 2 per kant ).
                Je kan perfect kleinere jobs doen bv : 2 toppen + 1 sub, 3 toppen + 2 subs, enz...
                In de DSP staan alle presets van hun luidsprekers, dus de juiste preset laden en gaan :-)

www.twaudio.de

Groeten
                Last edited by Niccon; 05-01-13, 21:22.

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

Originally posted by qvt

Waarom? Schaalbaar, licht, bewezen kwaliteit en L'Acoustics is altijd te huren bij AED/Rentall/Purple. Hierdoor kun je ook op grotere systemen werken met de apparatuur en klank die je gewend bent.
                  Heb al contact gehad met AED over ARCS Wide en/of Focus, en helaas lijkt het er voorlopig niet op dat ze deze producten in hun assortiment gaan opnemen. Jammer dus, weet niet wat Rentall en/of Purple hiermee gaan doen, maar anders wel een minpuntje voor dit systeem.

Comment

• desolation
                    • Jun 2012
                    • 706

in het geval van AED had je dat al kunnen verwachten: als importeur en distributeur van QSC zetten ze natuurlijk véél liever hun KLA-prul neer.
                    Ik verwacht eigenlijk in de korte toekomst ook een VRX opvolger, wat netjes zou aansluiten bij hun VTX-arsenaal.

Comment

• qvt
                      • Oct 2009
                      • 721

Een kleinere VTX (dubbel 8 misschien) is wel te verwachten ja.
                      There is no substitute for imagination

Comment

• desolation
                        • Jun 2012
                        • 706

Maar dat zou nog geen opvolger voor de VRX zijn, alle reeksen eronder zijn geschrapt of vervangen (MRX-> PRX400, SRX->STX) dus nu rest enkel nog een opvolger hiervoor.

Comment

• theo
                          • Nov 2001
                          • 503

Effe een vraag, ben zover om een eerste stap naar een gerenommeerd merk te maken.
                          Heb nu dynacord vl122 op een sub18.
                          nu heb ik de volgende keuzes welke zou de beste keuze zijn in vooral klank.
                          dit moet een caféset worden tot 200 man.
                          lacoustic xt12 op sb15/SB18 op een la4 amp.
                          adamson m12 / m15 op een spektrix sub op labgruppen.
                          eaw jf26 op een sb600 op labgruppen.
                          bvd voor de reacties cq ervaringen

Comment

• daviddewaard
                            • Mar 2008
                            • 627

zo zeker voor setje lacoustics gaan draai zelf vaak met een 115xt setje en hier kun je met gemak 250 man mee doen met pop/rock/house die 115xt toppen klinken als een dijk!!! Enorm veel detail, helder hoog, vet strak beukend laag met ballen en met enorm veel punch. Zeer gelijke afstraling en phase response dankzij het coax design. Vind het vaak net zo vet en strak klinken alsof je op een groot dik 4weg systeem draait. Mijn nummer 1 keuze voor kleine klusjes!!!
                            de 12xt is bijna gelijk aan de 15xt alleen minder vermogen en minder ballen is het laag, en daardoor iets minder geschikt voor rock/ house.
                            A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• theo
                              • Nov 2001
                              • 503

David wat voor sub draai je dan? wel wel gecharmeerd van de 12 inch vooral voor stemmen.
                              prik wel es in op een oude mtd112 met mtd118 bassen eronder zelfs dit klinkt al erg ok.
                              bvd theo
                              Last edited by theo; 22-01-13, 22:28.

Comment

• daviddewaard
                                • Mar 2008
                                • 627

draai met een 218 sub in het midden ook wel eens met 2x sb 18 gedraait en dat drukt behoorlijk door.
                                A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

Working...