Kiva, T10 of VRX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

Kiva, T10 of VRX

Ik denk aan vervanging van mijn huidige geluidssysteem. Ik heb nu SoundProjects SPX60 toppen met SP3B subs. Op zich ben ik wel tevreden over de set. Goede klank en inzetbaarheid voor de kleinere klussen.

Het is alleen erg lastig op dit systeem uit te breiden voor de grotere opdrachten. Vandaar de zoektocht naar een wat meer modulair systeem waar ik vaker mee uit de voeten kan.

Hiervoor denk ik dus bijvoorbeeld aan:

L'acoustics Kiva
    D&B T10
    JBL VRX

De set wordt voor allerlei producties gebruikt. Bands, concerten, zakelijke bijeenkomsten, evenementen. Het idee is om een basis aan te schaffen en daarbij in te huren wanneer nodig. Bovenstaande mogelijkheden zijn ook lokaal behoorlijk in te huren, dus dat is een van de redenen voor deze selectie.

Graag zou ik reacties horen of vergelijkingen tussen de verschillende opties, door mensen die met meerdere sets gewerkt hebben.
  • frederic
    • Jan 2006
    • 3511

Ik zou VRX niet nemen, omdat je maar 4 units onder elkaar kunt hangen.

Bovendien vind ik zowel die T10 als Kiva kwa klank niet te vergelijken met VRX.
    Pas op VRX klinkt niet slecht (vind ik toch) Maar is duidelijk enkele klassen lager.

Die T10 modules worden hier in ons cultureelcentrum gebruikt.
    Ze klinken als een bel. Ook zeer ridervriendelijk.
    Last edited by frederic; 22-08-11, 15:43.

Comment

• rayoflight
      • Aug 2010
      • 11

Hallo.

Leuk dat je aan l'acoustics denkt maar vergeet niet dat het een vrij dure
      aangelegenheid wordt ! zeker omdat je ook met de LA4 amp te maken krijgt.
      t theater waar ik werk bezit ook een kiva set die ik samen met Alex ontworpen heb. maar wij draaien dan ook met ieder cluster op zijn eigen amp.
      Kiva is een bijzonder mooie set, licht, snel, makkelijk, een allemans vriendje.
      je moet t als geluidsman wel heel slecht doen wil je de set niet kunnen laten klinken. 99 van de 100 gezelschappen prikken in bij ons maar er staat en hangt ook genoeg spul. specs zijn hier ook op t forum te vinden.
      Mark. Je bent vaker bij ons geweest ..... toch.... je weet wat t spul kan en doet!
      bij 120KW stop ik meestal !!!

Comment

• MarkRombouts
        • Jan 2005
        • 1391

ik weet dat zowel T10 als Kiva een aardig centje kosten. Maar in mijn ogen zijn deze materialen dat ook zeker waard. Het idee is ook om een beperkte basisset te kopen en deze uit te breiden met inhuur voor grotere klussen.

Ik denk bijvoorbeeld aan 6 kiva of T10's met 2 subben en versterkers, als basis

Comment

• rayoflight
          • Aug 2010
          • 11

Naast de Kiva's heb je ook de Kilo's nodig om een lagere LF response te krijgen
          Daarnaast komt ook nog eens de sub om t hoekie kijken. dus je hebt minimaal 6 kiva's, 2 kilo's en twee sub's nodig plus de amps. al die l'acoustics spullen werken op de la4 en de la8 amps(voor de subs). meer info nodig dan weet je me wel te vinden! Gr Ray
          bij 120KW stop ik meestal !!!

Comment

• chippie
            • Jul 2006
            • 528

Als je nog wil inhuren zou ik voor de VRX gaan. Wij hebben dat ook gedaan.
            Bedrijven van collega's hebben deze ook in stock en worden onderling gehuurd en verhuurd.
            Omdat ze maar 4 onder elkaar mogen hangen, dat is juist maar meer in relay kan ook. Baskast (918S) erboven en 4 x 932 eronder. Subs gebruiken we de CSR82L van JBL (Customsub). Als je dan Crown I-Tech 4000 of 8000 kunt vinden in 2dehands heb je een mooie set. De instellingen voor elke luidspreker kun je downloaden en inde I-Tech steken. Werkt heel goed mijn inziens.

Klank, kleur, smaak, auto's, vrouwen en andere verschillen van man tot man.

IF YOU PAY PEANUTS......YOU GET MONKEYS.

Comment

• ethen
              • May 2010
              • 92

vergeet niet dat een la 4 al 5000 euro kost
              en een la 8 6500 euro kost

ik weet niet goed wat een kiva gaat kosten maar denk wel iets van 2000 a 3000 euro per kast.

maar ze klinken wel fantastisch.
              heb ze op me werkt meerdere maal mogen horen.

met zo als de k1

Comment

• Stefaanv
                • Oct 2009
                • 24

Een tijdje terug ongeveer dezelfde systemen gaan beluisteren. Uiteindelijk voor Coda Audio LA4 systeem gegaan (6 toppen en 6 subs per kant)
                Processoren en amps zijn vrij te kiezen, presets worden door Apex geleverd. wij hebben gekozen voor Labs FP10000Q's (2x) en intelli-x² 48. Klinkt echt zeer strak en net iets meer betaalbaar dan kiva. Oa het capitole in Gent is ook overgestapt naar Coda Audio. Neem de tijd om dit te gaan beluisteren, je zal versteld staan.

Comment

• MusicXtra
                  • Feb 2006
                  • 9316

Kom dan ook eens bij mij luisteren....
                  De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• qvt
                    • Oct 2009
                    • 721

D&B en L'Ac zijn beide fijne kleine systemen dus ik denk dat je meer moet gaan denken aan waar je het in de buurt kunt huren en bij welke importeur je de mooiste deal kunt maken natuurlijk
                    There is no substitute for imagination

Comment

• zjeten
                      • Mar 2003
                      • 331

Coda klinkt inderdaad ook heel goed.
                      Was ook in het capitool. Ik denk wel niet dat het capitool is overgeschakeld op coda. Er werd wel een produtie gedaan met ingehuurde coda. Ik kan natuurlijk mis zijn. Ik ga waarschijnlijk de cue four kopen van coda. Intelli x²48 heb ik ook. Heeel tevreden over.
                      Van mij in combi met vrx en fp10 000. Heel tevreden over. Als je met vrx meer als 1000 man wilt doen word het krap denk ik.
                      Groeten,
                      Jeffrey

Comment

• frederic
                        • Jan 2006
                        • 3511

Originally posted by zjeten
                        Coda klinkt inderdaad ook heel goed.
                        Was ook in het capitool. Ik denk wel niet dat het capitool is overgeschakeld op coda. Er werd wel een produtie gedaan met ingehuurde coda. Ik kan natuurlijk mis zijn. Ik ga waarschijnlijk de cue four kopen van coda. Intelli x²48 heb ik ook. Heeel tevreden over.
                        Van mij in combi met vrx en fp10 000. Heel tevreden over. Als je met vrx meer als 1000 man wilt doen word het krap denk ik.
                        Groeten,
                        Jeffrey
                        Dat is dan het probleem.
                        Je kunt niet meer dan 4 toppen per kant gebruiken.

T10 en L-Acoustics, kun je bijhuren en gewoon matchen.

Comment

• daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

kiva, mooi systeempje, maar niet echt geschikt voor rock en housse werk in grotere zalen met 2x 6,5 inch kun je niet echt veel druk opbouwen. je het hier lowtjes en subs bij nodig en wod al met al denk ik een erg duur grapje.
                          Db's b t10 ken ik niet.
                          VRX leuk systeempje voor niet al te grote klussen met 4 toppen draai je met beetje stevig volume max 600 man.

misschien mooi alterntief: JBL vertec 4887 3 weg toppies met 2x 8 low 4x5 mid en 2x 1 inch
                          met 6 van deze toppen draai je met gemakt 1000 man.
                          en zijn best wat bedrijfjes die hier flink wat van hebben staan dus makkelijk bij te huren. en niet mega duur in aanschaf en het klinkt zeer strak

zag laats nog ergens een kompleet setje met 16 toppen en een x aantal subs en flyware van 30.000 te koop staan heb je voor weing een heeele dikke set.
                          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• frederic
                            • Jan 2006
                            • 3511

Originally posted by daviddewaard
                            kiva, mooi systeempje, maar niet echt geschikt voor rock en housse werk in grotere zalen met 2x 6,5 inch kun je niet echt veel druk opbouwen. je het hier lowtjes en subs bij nodig en wod al met al denk ik een erg duur grapje.
                            Db's b t10 ken ik niet.
                            VRX leuk systeempje voor niet al te grote klussen met 4 toppen draai je met beetje stevig volume max 600 man.

misschien mooi alterntief: JBL vertec 4887 3 weg toppies met 2x 8 low 4x5 mid en 2x 1 inch
                            met 6 van deze toppen draai je met gemakt 1000 man.
                            en zijn best wat bedrijfjes die hier flink wat van hebben staan dus makkelijk bij te huren. en niet mega duur in aanschaf en het klinkt zeer strak

zag laats nog ergens een kompleet setje met 16 toppen en een x aantal subs en flyware van 30.000 te koop staan heb je voor weing een heeele dikke set.
                            Waar haal je dat?

Comment

• Timo Beckman
                              • Jul 2006
                              • 1298

Kijk een beetje uit met dat vertec zeker met de kleinere array's .
                              Ik heb niks als ellende gehad met dat spul en het lag nooit aan de spullen volgens de distributie .
                              Alles "draaide" op JBL settings met oa limiter settings van JBL en toch klapte er geregeld speakers uit .

Hetzelfde gaat voor die crown amps . Ik heb op een festival meegemaakt dat een hd5000 amp (nieuw uit doos) er gewoon mee kapte na een dagje werk . Betreffende amp stond niet eens zijn best te doen (25% van zijn vermogen) maar bij de laatste act van dat festival klapte dat kreng er gewoon uit .

Het bedrijf waar ik toen voor werkte had standaard 1 of 2 x-tra versterkers bij zich voor het geval dat er weer wat kapot ging . Ik snap dat er wel eens wat kapot kan gaan maar niet met de regelmaat waar dit bij dat bedrijf gebeurde .

Die VRX'en kun je absoluut niet vergelijken met die D&B en l'acoustic sets . De lat ligt bij L'acoustic en D&B een stuk hoger (de prijs ook trouwens maar goed is ook logisch)

Comment

Working...