Kiva, T10 of VRX

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • qvt
    • Oct 2009
    • 721

Inmiddels heeft Rentall Arcs wide en focus in de verhuur
    There is no substitute for imagination

Comment

• jakkes72
      • Dec 2003
      • 1015

soms wel een beetje raar....
      Veel mensen zijn het eens met elkaar dat een coax veel voordelen heeft. Maar raar genoeg zijn er niet veel fabrikanten die daadwerkelijk coax units gebruiken in hun producten. In monitoren kom je ze wel tegen, maar in top kasten niet zoveel.
      Naar mijn mening is er als het over coax designs gaat veel aandacht van/voor/over l'acoustic maar raar genoeg kom je niet veel van Tannoy tegen, een van de pioniers op luidsprekergebied.
      Ik bedoel dan de full-coax ontwerpen met 1 chassis bestaande uit zowel de laag als hoogdriver op/in gemonteerd

Comment

• MusicXtra
        • Feb 2006
        • 9316

Nadeel van coax is dat er weinig ruimte is voor een fatsoenlijke hoorn waardoor de cross-over frequentie relatief hoog moet zijn.
        Verder is een coax systeem altijd een short throw systeem, dit weer vanwege die hoorn.
        Zelf heb ik alleen mijn monitoren en een topkastje als 'full-coax' systeem, dit vanwege bovengenoemde nadelen.
        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• daviddewaard
          • Mar 2008
          • 627

Originally posted by MusicXtra
          Nadeel van coax is dat er weinig ruimte is voor een fatsoenlijke hoorn waardoor de cross-over frequentie relatief hoog moet zijn.
          Verder is een coax systeem altijd een short throw systeem, dit weer vanwege die hoorn.
          Zelf heb ik alleen mijn monitoren en een topkastje als 'full-coax' systeem, dit vanwege bovengenoemde nadelen.
          dit soort toppen zijn idd bedoeld voo short-trow toepassingen en aangezien de TS op zoek is na een setje voor 200man kan je er vanuit gaan dat je geen long trow nodig hebt, er bestaan ook wel long throw coax topjes zoals de D&B c4, hie gaat het om een mid driver op een hoorn waar de High voorhangt.
          en kwa hoge crossover points valt het bij de XT serie van Lacoustics wel mee de 112XT crost op 1k2 en de 115XT op 1 K
          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• theo
            • Nov 2001
            • 503

Ja inderdaad, ben op zoek naar klein setje voor in cafe, zaaltjes 150 a 200 max.
            Maar wel een superieur setje.
            Anders ken ik net zo goed dynacord blijven draaien.
            Zoek nu een a setje.
            Bvd

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Kijk eens naar een mooi 2e hands Nexo PS10 of 15 setje, zeer gewaardeerd en betrouwbaar.
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• theo
                • Nov 2001
                • 503

Heb een nexo 600 ps10 set geinstalleerd in een plaatselijk cafe.
                Ook wel eens gewerkt op de ps15 ls1200.
                Het gaat zeker loeihard ,maar de klank zal je moeten liggen, niet mijn ding in ieder geval.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Nexo klinkt redelijk hard. Iets te hard volgens mijn smaak (schreeuwerig)

In sommige muziekstijlen is dit wel een pluspunt.

Comment

• MarkRombouts
                    • Jan 2005
                    • 1391

Terug naar het originele topic :

Vanavond een setje Qube QSA112 in gebruik bij een optreden van een bandje.
                    Ben erg benieuwd naar het systeem en zal de ervaringen later wel delen.

Mijn oog is ondertussen ook gevallen op QSC KLA. Gezien de grote beschikbaarheid bij een van ons lands grootste verhuurders wellicht een interessante optie. Moet het ook nog wel een beetje behoorlijk klinken natuurlijk.......

Comment

• MusicSupport
                      • Feb 2006
                      • 1016

Originally posted by MarkRombouts
                      Terug naar het originele topic :

Vanavond een setje Qube QSA112 in gebruik bij een optreden van een bandje.
                      Ben erg benieuwd naar het systeem en zal de ervaringen later wel delen.

Mijn oog is ondertussen ook gevallen op QSC KLA. Gezien de grote beschikbaarheid bij een van ons lands grootste verhuurders wellicht een interessante optie. Moet het ook nog wel een beetje behoorlijk klinken natuurlijk.......
                      Heb je AED over de vloer gehad
                      d&b Audiotechnik

Comment

• desolation
                        • Jun 2012
                        • 706

Originally posted by MarkRombouts
                        Meteen de reden voor mij om ze niet aan te schaffen. Alles wat AED heeft staan kan je zeker van zijn dat binnen de kortste keren de marktwaarde van op zeep is omdat ze met regelmaat hun "oude" spullen dumpen.

Comment

• theo
                          • Nov 2001
                          • 503

Effe resume,
                          heb afgelopen zaterdag setje kling en freitag mogen beluisteren.
                          meerder van jullie waarschijnlijk ook wel stond op de pa markt te draaien.
                          vond dit toch wel erg lekker klinken,
                          was een ca1515 top met een 18 inch subje eronder.
                          hoe verhoudt dit setje zich tov?:
                          eaw jf26 sb 850.
                          lacoustic xt12 met een 18 inch sub.
                          bvd weer

Comment

• jakkes72
                            • Dec 2003
                            • 1015

CA1515 is volgens mij een 15 inch top, de enkele 18 inch sub sluit goed aan op de top. Zelf heb ik een EAW JF260e set, 2 per kant en dan een dubbel 15 eronder,welke ik zeker verkies boven de K&F.

Comment

• MusicXtra
                              • Feb 2006
                              • 9316

Originally posted by jakkes72
                              Zelf heb ik een EAW JF260e set, 2 per kant en dan een dubbel 15 eronder,welke ik zeker verkies boven de K&F.
                              Met oude of nieuwe presets?
                              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• jakkes72
                                • Dec 2003
                                • 1015

Nieuwe presets!!! Met een Xilica processor.

Comment

Working...