Digitale eindtrappen vs conventionele eindtrappen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hugoov
    • Jan 2010
    • 7

Over een PLX2 3602, deze kan ik wellicht ook meenemen!

In de afdeling "pro" krijg je dan:
    - Crown MA5000
    - LAB 6000Q
    - Crest 8001? is een 9001 niet beter?? moet ik een belletje doen?
    - QSC PL6.0II

Dit zijn leuke bakken om te vergelijken!!!

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4516

9001 is beter. Moet ie er wel zijn.... (trekt trouwens ook lekker stroom voor als het koud is.

Neemt iedereen voldoende kabels mee voor elk gebakje? Zo'n stapel geweld gaat echt wel een rubber kabel nodig hebben... Al is het maar om de inschakelpuls .... enz

wie heeft er dan nog een dynacord S900/s1200 of iets dergelijks voor de goedkope conventionele bakken groep? (je weet wel 26 kilo met nul output )
      lekker belangrijk!

Comment

• john-xr3i
        • May 2009
        • 93

Wij willen ook graag komen, ik kan een rack met 3x s1200 meenemen?
        ( 1 voor top en twee gebrugd voor het laag)

m.v.g. john
        echte vrienden krijg je niet en kopen maakt je wereld klein,
        vrienden die verdien je door er zelf een te zijn!

Comment

• metalteacher
          • Dec 2007
          • 467

Ik neem ook mijn eigen versterkers mee:
          1x ma2400
          2x ma3600
          Steelwing - Full Speed Ahead!!!

Comment

• jakkes72
            • Dec 2003
            • 1015

Ik kom en neem mee:
            1 LAB6000Q
            1 LAB2600
            1 QSC PLX2 1804
            1 QSC PLX2 2602

Ook in de bus aanwezig:
            Roland M400 + S1608
            Tannoy V12 coax tops/monitors

Waarschijnlijk ben ik iets later dan 12:00 : nog een klus in een kerk + eten (vlees snijden.....)

Comment

• muppet
              • May 2009
              • 94

Mooi lijstje ondertussen!
              Ben zeer benieuwd naar de ervaringen, ook al zullen die waarschijnlijk per budget qua smaak verschillen.

Helaas verhinderd, maar had graag komen luisteren!

Ik mis alleen in het rijtje Amps MC2?
              Iemand?

Grtz en veel plezier alvast!
              Bj♫rn
              Sound should sound like it should sound...

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Voor mij is dat veel te ver om te komen.
                Het zou leuk zijn van iedere geteste versterker een klein verslagje te schijven, en dit hier te posten.

Comment

• showband
                  • May 2001
                  • 4516

Beste mensen,

alles lijkt zeer op de rit te staan.
                  we hebben misschien zelfs erg veel amps. Maar zeker een goede doorsnede van gangbare amps. Zowel in het instap segment als in het prestigieuze segment.
                  Gisteren trouwens voor het eerst in de winkel een Inuke in mijn handen gehad.... Maar die mocht ik niet meenemen zonder hem te kopen..... En DAT heb ik er dan weer niet voor over HAHAHAHAHAHA En JA, het lijkt wel lego-duplo qua aanzicht en gewicht. Maar qua klank? Wie koopt er een?

Laten we er een open en gezellige dag van maken.
                  Als iedereen zich er van bewust is dat het on-mogelijk is alle amps tegenover alle amps te zetten. Of alle muziek die meegaat over alles te draaien dan komt het goed.

Zodra iedereen binnen is maken we een lijst en houden we head to head shootouts binnen vergelijkbare broeders. Het heeft ook door tijdnood geen enkele zin een S1200 tegenover een labgruppen te plaatsen. Die keuze hoef je in het veld ook nooit te maken.

Dus gewoon met zijn allen gezellig maar efficient shootout doen.

Het gaat over eindversterkers niet over microfoons, kabels, speakers, mengtafels enz. En JA microfoons en speakers beinvloeden het meeste, maar daar is een andere dag voor.
                  lekker belangrijk!

Comment

• I.T. drive in
                    • May 2009
                    • 352

Ik ga denk ik een inuke 3000 kopen.
                    Had hem wel mee willen nemen maar ik krijg hem pas volgende week ofzo binnen en ik kan de 23 ste niet.

Comment

• frederic
                      • Jan 2006
                      • 3511

Originally posted by showband
                      Beste mensen,

alles lijkt zeer op de rit te staan.
                      we hebben misschien zelfs erg veel amps. Maar zeker een goede doorsnede van gangbare amps. Zowel in het instap segment als in het prestigieuze segment.
                      Gisteren trouwens voor het eerst in de winkel een Inuke in mijn handen gehad.... Maar die mocht ik niet meenemen zonder hem te kopen..... En DAT heb ik er dan weer niet voor over HAHAHAHAHAHA En JA, het lijkt wel lego-duplo qua aanzicht en gewicht. Maar qua klank? Wie koopt er een?

Laten we er een open en gezellige dag van maken.
                      Als iedereen zich er van bewust is dat het on-mogelijk is alle amps tegenover alle amps te zetten. Of alle muziek die meegaat over alles te draaien dan komt het goed.

Zodra iedereen binnen is maken we een lijst en houden we head to head shootouts binnen vergelijkbare broeders. Het heeft ook door tijdnood geen enkele zin een S1200 tegenover een labgruppen te plaatsen. Die keuze hoef je in het veld ook nooit te maken.

Dus gewoon met zijn allen gezellig maar efficient shootout doen.

Het gaat over eindversterkers niet over microfoons, kabels, speakers, mengtafels enz. En JA microfoons en speakers beinvloeden het meeste, maar daar is een andere dag voor.
                      Ik zou toch nog eens aandringen bij die verkoper, om een Inuke te mogen testen.
                      Die verkoper heeft er toch alle belang bij te weten welk vlees hij in de kuip heeft? Dat hij desnoods zelf komt met die Inuke?

Comment

• Kasper
                        • Jul 2004
                        • 171

@showband:

Is het niet beter alleen identieke speaker combi's neer te zetten? Het gaat toch uiteindelijk om de verschillen in de diverse versterkers en dan vooral zwaar vs lichtgewicht. Op deze manier blijft het vergelijk het meest zuiver. De methode welke MusicXtra eerder aangaf is toch perfect?

We hebben een prachtig aanbod van MusicXtra? Ik zou zeggen: maak er gebruik van!

Naar mijn mening is het mooist zijn dubbel 18" set met toppen compleet aan te sturen met ouderwets vs nieuwerwets.

Maar het is natuurlijk jouw feestje!

Klopt dat adres trouwens? Estrado, Parkweg 3 Harderwijk. Mijn navigatie kent het niet.

groet,
                        Kasper

Comment

• showband
                          • May 2001
                          • 4516

er zullen twee sets speakers staan:
                          een full prof grote set van MusicXtra voor de professionele amps.

en een top-op-een-paaltje-op-een-sub setje die representatief is voor 3/4 van de markt qua DJ - Bandjes
                          Daar gaan de "instap amps" op

de doelstelling is voor eens en altijd duidelijk te krijgen of de keuze "koop ik analoog of digitaal" een hoorbaar gevolg heeft. Dan moet je ook wel representatief testen

1) het heeft weinig zin om een 400W 8ohm amp van 500 euro op een halve line array te testen.
                          2) met twee setups kunnen we sneller werken. (eentje omsteken, andere luisteren)
                          3) een crest 9001 op een DJ-set zetten heeft echt helemaal niets met de realiteit te maken....

we vergelijken dus nadrukkelijk wel twee amps over een en de zelfde setup. analoog v/s digitaal. Maar gaan niet een amp van 175 euro straatprijs op een speakerset van x-duizenden euros testen.

Behalve aan het eind wanneer "de winnaar groep 1" opgaat tegen de prof amps. De weddenschappen voor de uitslag daarvan zijn geopend....
                          lekker belangrijk!

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4516

Misschien ten overvloede:

zaterdag op zondag........Klok één uur achteruit om 03:00 naar 02:00 uur
                            Een uur extra = dus één uur extra slapen!

We staan er dus wel 12 uur. Maar de eerste die er 11 uur is kan de koffie warm zetten!

SORRY bovenstaande is complete onzin. Is weekend erna.
                            Last edited by showband; 21-10-11, 12:28.
                            lekker belangrijk!

Comment

• dj-inkognito
                              • Jun 2011
                              • 416

@ showband,

ik ga even mijn best doen voor je of ik een collega zondag zo ver krijg naar een klus te gaan.
                              ik ben namelijk al in bezit van 2 inuke's namelijk de NU6000DSP en de NU3000DSP
                              als ik iets kan regelen ben ik bereid deze ter beschikking te stellen voor deze test

echter gebruik ik ze niet voor het harde werk omdat ik van mening ben dat deze "lichtgewicht" krengen daar niet voor geschikt zijn.
                              maar laat het aan jullie open ze mogen best op de kloten hebben, moeten ze immers makkelijk kunnen hebben.

Rick
                              "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• renevanh
                                • Oct 2004
                                • 2371

Originally posted by showband
                                zaterdag op zondag........Klok één uur achteruit om 03:00 naar 02:00 uur
                                Een uur extra = dus één uur extra slapen!
                                Volgens mijn informatie (inclusief tig Google hits) is dat in de nacht van 29 op 30 oktober... volgend weekend dus
                                Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

Working...