Digitale eindtrappen vs conventionele eindtrappen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • showband
    • May 2001
    • 4524

ik wil eerst inventariseren welke eindbakken worden aangeboden om mee te nemen....
    Dan het aanbod matchen qua vermogen en prijsklasse.

Het gaat om digi versus analoog
    en
    de vraag "in welke prijsklasse?"

en dan maar luisteren....
    lekker belangrijk!

Comment

• MusicXtra
      • Feb 2006
      • 9316

Misschien verstandig ook te inventariseren wie er allemaal komt. Ik wil best alle moeite doen door twee gelijke hoog belastbare speaker sets neer te zetten maar als er uiteindelijk drie man en een paardekop op komt draven.....
      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• renevanh
        • Oct 2004
        • 2371

Zoals ik al zei: Synq 2K2 en Alto Macro 2400 kan ik beide meenemen. Vallen denk ik allebei in een 'midprice' categorie.
        De 2K2 geeft 650W/8 ohm (RMS), de Macro 2400 575W/8 Ohm (RMS).
        Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

's middags zou ik kunnen komen kijken/luisteren en kan eventueel onderstaande meenemen:
          LAB 6000Q
          LAB 2200
          QSC PLX II 1804
          QSC PLX II 3602

Comment

• SH1000
            • Dec 2009
            • 220

Ik wil graag komen.
            Moet dan volgende week nog wel even een afspraak afzeggen.

PS Ik kan enkele amps meenemen maar volgens mij voegen ze weinig toe als ik de andere bekijk (o.a. QSC GX3)
            Last edited by SH1000; 02-10-11, 20:49.
            Good is the enemy of Great
            [Jim Collins]

Comment

• 2mancrew
              • Feb 2010
              • 96

IK kom in ieder geval wel die kant van harderwijk op en de amps die ik mee kan nemen staan ergsn in topic laat maar weten
              ff knutselen met hout en speakers : resultaat 4 subwoofers

Comment

• showband
                • May 2001
                • 4524

Ik denk dat het gewoon doorgaat. Of er nu drie man komen of vier
                Ik vind het samen met wat anderen echt een test die ik al jaren eens wil doen namelijk.
                Orentraining, en een discussie die echt al zo oud is als de weg naar kralingen volgens mij.

Hoewel er steeds meer animo lijkt te zijn.

Als er weinig materiaal is stel ik voor om op 1 speaker een versterkerkantje te zetten en op de andere het andere kantje.... scheelt sjouwen.

@MusicXtra. Ik denk echt niet dat het nodig is om met enorme setups te komen. Een goede 12 of 15 inch top en een goede 15 of 18 inch sub moet duidelijk kunnen maken hoe een eindbak presteert in verhouding tot een andere. ik gooi een setje 15inch in de kofferbak. Scheelt al.

een volledig adres van de zaak in harderwijk is nu wel nodig.
                @ metalteacher. Is de zaal vastgezet?

23 oktober
                Estrado
                Parkweg 3
                3842 AD Harderwijk
                1 uur beginnen. einde formele stuk 4 uur.
                Last edited by showband; 03-10-11, 07:19.
                lekker belangrijk!

Comment

• I.T. drive in
                  • May 2009
                  • 352

Ik kan denk ik wel komen, maar ik kan geen materiaal mee nemen aangezien ik met de trein ga...

Comment

• Richnies2000
                    • May 2008
                    • 204

misschien is het wel leuk om ook een stuk te vergelijken hoe gaan versterker zich gedragen als ze zwaar belast worden dus op 2 ohm.

ipv op 8 ohm

Comment

• I.T. drive in
                      • May 2009
                      • 352

Ik neem wel een brandblusser mee!

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Hahaha, denk niet dat het verstandig is versterkers tot het uiterste te tergen, is natuurlijk niet de bedoeling dat er destructief getest wordt. In de praktijk is het voor de meeste versterkers ook niet aan te raden om op 2 Ohm te draaien dus is beter om niet verder te gaan dan 4 Ohm.

Comment

• Richnies2000
                          • May 2008
                          • 204

het is rond lunchtijd dus eitjes bakken kan prima dan!

Comment

• I.T. drive in
                            • May 2009
                            • 352

Stel je eens voor dat zo'n behringer inuke ontploft.
                            Hebben we meteen een kernramp...

Comment

• DJ Antoon
                              • May 2005
                              • 1681

Originally posted by MusicXtra
                              Hahaha, denk niet dat het verstandig is versterkers tot het uiterste te tergen, is natuurlijk niet de bedoeling dat er destructief getest wordt. In de praktijk is het voor de meeste versterkers ook niet aan te raden om op 2 Ohm te draaien dus is beter om niet verder te gaan dan 4 Ohm.
                              Naar mijn idee moet je beiden doen als een versterker verkocht word als een 2 ohm te belasten type. Op die manier zul je nog duidelijker de verschillen horen. Je kocht destijds toch geen crest 9001 of crown 5002 als je maar tot maximaal 4 ohm van plan was te gaan? Of is het plan enkel budget versterkers te testen?

Comment

• MusicXtra
                                • Feb 2006
                                • 9316

Denk dat het verstandig is wanneer iemand ff een soort van schema opstelt zodat inzicht gekregen wordt in hoeveel versterkers getest worden, welke parameters er getest worden, hoe dat wordt gedaan, enzovoort. Verder iets van forumulieren waarop een ieder zijn of haar beoordeling kwijt kan die later door iemand verzameld worden zodat de testresultaten hier geplaatst kunnen worden. Pas dan kom je tot een objectief vergelijk, een middag is bovendien maar zo voorbij met alle wisselingen, discussies en luistersessies.
                                @ Showband; ik denk dat het wel handig is wanneer er twee complete en gelijke sets staan met eenzelfde processor en losse subs die daarbij ook wel redelijk belastbaar zijn. Wil dat best verzorgen dus hoor het wel.

Comment

Working...