Behringer X32

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MKProductions
    • Jun 2010
    • 43

Is er iemand die de weg weet naar de Behringer Nederland Helpdesk? vraag me echt af wat die S16 stageblock nou is, kan er geen woord over vinden, eveneens dat je de S16-I voor het personal monitoring systeem als stageblock zou kunnen gebruiken...

Dat de X32 eind 2011 verwacht word is prima, maar ik wil er ook graag een digitale stageblock bij, dat die niet direct meegeleverd word snap ik, maar enige berichtgeving hierover zou ik zeker wel op prijs stellen...
    Werk je om te leven, of leef je om te werken....

Comment

• SPS
      • Mar 2004
      • 1662

Wordt nu iedereen opeens enthousiast voor Beh*????
      Waar is de spreekwoordelijke afkeer van diverse forumleden gebleven?

Of wordt het nu zooo interessant dat we de veelgenoemde productie-onbetrouwbaarheid op de koop toenemen?

Of was het vroeger toch vooral na-ijver....

Paul
      Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Zoals je hebt kunnen lezen zijn er een aantal die over de digitale producten van Behringer niks te klagen hebben, maar de analoge blijkbaar niet al te best vinden. In dat geval hebben ze het recht om enthousiast te zijn. Verder inderdaad opmerkelijk hoe sommigen nu omslaan, van de andere kant, ik ben zelf ook behoorlijk anti-Behringer, maar als ik dit zie krijg ik ook weer kriebels...

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• MKProductions
          • Jun 2010
          • 43

Voor mij is dit bijna de enige oplossing... waar vind je ergens anders een digitale 24 kanaals mengtafel voor dit geld... Ben dus erg benieuwd naar de stageblock maargoed dat komt vanzelf wel een keer, voorlopig nog de analoge multi.

Ik ben het inderdaad met de meeste eens dat behringer lang niet altijd goede apparatuur maakt, maar ik denk dat ze met deze nieuwe digitale tafel toch echt wel betrouwbaarheid redelijk goed in de gaten houden..

tja ik kan niet oordelen als ik het apparaat nog nooit gezien en gebruikt heb dus geef ze een eerlijke kans, en als het echt niks is dan bedenken we daar wel weer een oplossing voor!
          Werk je om te leven, of leef je om te werken....

Comment

• showband
            • May 2001
            • 4524

hun eerste digi tafel was rete onbetrouwbaar. Maar in de prijsklasse dat je er twee reserve bij kon kopen en nog goedkoper uit was dan een yamaha...

En qua mogelijkheden en klank was ie gewoon OK.

Voor homestudio's vond ik het toendertijd gewoon een aanrader.
            Live TE onbetrouwbaar.
            lekker belangrijk!

Comment

• Big Bang
              • Apr 2008
              • 652

Is het zo gek om de zaken PER PRODUCT te beoordelen en niet per merk?

JBL maakt leuke luidsprekers en pisbakken. Daarom is JBL niet per definitie rommel. Of de X32 onder rommel valt zal de tijd leren. Tot die tijd zal ik hem aanprijzen noch afwijzen.
              It's time to play the music, It's time to light the lights ...

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by Big Bang
                Is het zo gek om de zaken PER PRODUCT te beoordelen en niet per merk?
                Ja, Behringer staat natuurlijk wel bekend om het gebruik van de goedkoopste componenten, dat zal hier niet anders zijn. De digitale producten bevatten over het algemeen weinig potmeters, reden waarom die nogal eens redelijk van kwaliteit zijn.
                Andere kant van het verhaal is dat de prijs natuurlijk bijzonder aantrekkelijk is en potmeters bij een digitale tafel waarschijnlijk minder kritisch zijn dan bij een analoge, enig gekraak is nooit hoorbaar en sofwarematig is het tot op zekere hoogte waarschijnlijk wel werkbaar.
                Ben erg benieuwd naar de eerste gebruikers ervaringen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• LVG
                  • Jul 2011
                  • 152

Die personal in ear systemen die ze hebben schijnt erg goed te zijn!! En in de wandel gangen al gehoord dat ze beter klinken dan aviom.... En vele vele male goedkoper!

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd maar heb dit van een zeer gewaarde collega technici gehoord die dit product al hebben mogen uitproberen

Comment

• e-sonic
                    • Aug 2004
                    • 329

Originally posted by MKProductions
                    Is er iemand die de weg weet naar de Behringer Nederland Helpdesk? vraag me echt af wat die S16 stageblock nou is, kan er geen woord over vinden, eveneens dat je de S16-I voor het personal monitoring systeem als stageblock zou kunnen gebruiken...

Dat de X32 eind 2011 verwacht word is prima, maar ik wil er ook graag een digitale stageblock bij, dat die niet direct meegeleverd word snap ik, maar enige berichtgeving hierover zou ik zeker wel op prijs stellen...

verder zitten er grotere verdelers in Nederland.

groet jurjen
                    Trainingen, STIPA/SPL meetsystemen, verhuur evenement log systemen en meetmicrofoons in type 1 en 2

Comment

• tampoera
                      • Nov 2011
                      • 7

Hoi allemaal,

Weet iemand al iets over die S16 preamp/interfaces voor naar de X-32 mixer toe? Het blijft zo onduidelijk zo zonder de stagebox en hoe we de preamps gaan remoten.

In het plaatje op (dit is op http://www.behringer.com/EN/Products/X32.aspx) staat inderdaad een chainable S16. Maar wat het is en hoe goed het is en wat het verder kan? (spdif, adat, fantoom per channel, impedantie, DI?). Dit neem je mee vanaf het ontwerp van het hele X-32-AES50-avontuur toch. Toch vreemd dat dit toch vrij essentiele kastje nog steeds kastje X is - aangenomen dat Behringer alles wil leveren. Hoewel die mixer is natuurlijk de eye-catcher is had ik toch liever de hele setup ineens gezien.

En kan de P16-i ook de X-32 feeden? Hoe doe je dat met de toewijzing van meerdere P16-i’s?
                      En hoe krijgt de P16-i z’n signaal van de S16? Via Adat?
                      Dat soort dingen...

Onder het plaatje staat nog iets:
                      'This product is currently not available for sale in the United States and Canada pending verification of compliance with applicable technical standards and regulations'
                      Met een FCC logo erbij. FCC staat voor Federal Communications Commission. http://nl.wikipedia.org/wiki/Federal...ons_Commission
                      Zou er iets juridisch spelen met MIDAS oid? Of is dit gebruikelijk bij nieuw materiaal?

En komt er nog een versie van de X32 zonder pre-amps? Met de P16i's vervalt hun functie toch.
                      Last edited by tampoera; 28-11-11, 13:04.

Comment

• DJ Antoon
                        • May 2005
                        • 1681

Originally posted by tampoera
                        Onder het plaatje staat nog iets:
                        'This product is currently not available for sale in the United States and Canada pending verification of compliance with applicable technical standards and regulations'
                        Met een FCC logo erbij. FCC staat voor Federal Communications Commission. http://nl.wikipedia.org/wiki/Federal...ons_Commission
                        Zou er iets juridisch spelen met MIDAS oid? Of is dit gebruikelijk bij nieuw materiaal?
                        Simpel, staat er gewoon, het product word geverifieerd of het voldoet aan de eisen voor de FCC. Dit is een normale procedure voor een nieuw product, die soms wel lang kan duren. Zeker als er een discussie punt ontstaat of iets wel of niet voldoet.

In europa valt dit onder CE, echter is de werkwijze anders. Ook zijn de criteria anders, daardoor kan iets wat wel aan CE voldoet, afgekeurd worden voor UL / FCC.

Comment

• renevanh
                          • Oct 2004
                          • 2371

Behringer meldt vanochtend op Facebook dat de P16-M vanaf ongeveer 22 januari verkrijgbaar zal zijn.
                          Gisteren wisten ze al te melden dat de X32 volledig functionerend te zien is op NAMM en ze hun best doen hem in het voorjaar van 2012 uit te brengen.

Ben benieuwd!
                          Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• showband
                            • May 2001
                            • 4524

ken je die mop van die digitale mengtafel die kwam?

Hij kwam niet.

behringer, soundcraft, allen and heath kap nou és met die vapourwarezooi!
                            lekker belangrijk!

Comment

• frederic
                              • Jan 2006
                              • 3511

Ik denk dat die tafel softwarematig en DSP wel OK zal zijn. De hamvraag is, hoe betrouwbaar zullen de preamps zijn en de voeding.

Comment

• Lieven
                                • Jun 2009
                                • 26

Vapourware

Bij A&H kan je toch echt niet spreken van vapourware. De GLD 80 werd aangekondigd in december 2011 via mail en die staat in jan 2012 op N(J)AMM.

Lieven

Comment

Working...