Samenstelling taperack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rolandino
    • Mar 2007
    • 1451

Vaak brengen meer handen juist meer ellende.

Alleen jij kent je set het beste en weet hoe het snel aangesloten moet worden.
    EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• MarkRombouts
      • Jan 2005
      • 1391

Tuurlijk is hulp altijd fijn.

Als iemand je helpt kun je de twee maxen tegelijk naar het podium dragen. Als je het alleen moet doen moet je toch vaak twee keer lopen. Of rammen jullie altijd de flightcase door de zaal met feestende gasten ? Op de feestjes waar ik meestal aan het werk ben wordt dit in ieder geval niet toegestaan, dus...

Comment

• MusicSupport
        • Feb 2006
        • 1016

Originally posted by MarkRombouts
        Tuurlijk is hulp altijd fijn.

Als iemand je helpt kun je de twee maxen tegelijk naar het podium dragen. Als je het alleen moet doen moet je toch vaak twee keer lopen. Of rammen jullie altijd de flightcase door de zaal met feestende gasten ? Op de feestjes waar ik meestal aan het werk ben wordt dit in ieder geval niet toegestaan, dus...
        Exactly my thoughts!

Roland; eerst lezen dan typen. Het zal echt niet om aansluiten gaan. Een tapeset collega help je vaak even sjouwen of z'n rack uitpakken en je zorgt ervoor dat z'n lijntjes en stroomvoorziening er is etc, etc.
        d&b Audiotechnik

Comment

• Rolandino
          • Mar 2007
          • 1451

Doel ook niet op aansluiten ( dat doe je liever zelf ) maar ook het sjouwwerk is vaak niet fijn als er anderen meehelpen. Ik bedoel ermee jij weet hoe het moet staan en waar het moet staan met meerdere handen heb je vaak alles toch 2x in handen.

Tenzij de hulpers met jou op een lijn liggen.

Hulp is zeker fijn met sjouwen en neerzetten dat praat ik niet tegen.
          EV - QSC - FBT - Shure - Sennheiser - Allen Heath - Showtec - Laserworld - JB systems - Chauvet en nog veel meer om mezelf in leven te houden.

Comment

• Hans van Demen
            • Oct 2011
            • 113

Originally posted by MusicSupport
            Goed bezig Hans; je bent terug. Dacht dat we je niet meer zouden zien dus dit verrast positief!

Tuurlijk wil je soms wel een handje toegestoken krijgen om je rackje een zetje te geven of om snel die wedge even naar z'n plek te dragen.

Timedriver heeft het niet over het aansluiten van andermans spullen.

Goed om te horen.

Natuurlijk is het fijn dat iemand even helpt je kistjes mee naar buiten te brengen, afgelopen zaterdag ook weer een strakke pendel, 22:00 uur uit in Hardenberg en om 00:00 uur in Ter Apel.

Had het geluk dat mijn collega meteen na mij Paul Elstak & Shadey kwam schuiven, dus alleen rack meenemen, zijn drie maxen ingeladen, en mijn maxen incl kabels laten liggen. Zodat we mooi op tijd uit konden in Ter Apel.

Ben gewoon benieuwd wat Timedriver bedoeld met sjouwen, en met wat voor equipment ze dan aankomen.

@ Mark Rombouts.

Ik kom bijna nooit op dat soort feestjes, op de locaties waar ik kom ga je meestal direct backstage naar binnen, kan dan vaak direct het podium oprijden, of naast het podium plaats nemen. Ook gebeurt het zeer regelmatig dat ik de equipment van het bedrijf mag gebruiken wat er facilitair staat. Pak dan alleen mijn zenders of IE uit de auto.
            Last edited by Hans van Demen; 22-11-11, 21:49.

Comment

• timedriver
              • Sep 2010
              • 144

Beste Hans,

De persoon die je geholpen heeft om in Ter Apel de kisten weer min of meer in / richting je vivaro/trafic te krijgen, was ik... Overigens heb ik meer kisten geteld dan 3...haha

Ik bedoel dus ook het lompe sjouwwerk, in het geval van Ter Apel stonden we op een plek waar nu niet bepaald een vlakke, gladde ondergrond was. Veel hoge graspollen, waarbij we met onze bakwagen ook nog een beetje in de weg stonden.

In dat soort gevallen vind ik het niet meer dan normaal, dat je even je handen uit de mouwen steekt en even helpt slepen. Zo heb ik daarna de technicus van Starkoo ook nog even geholpen om zijn fornuis weer in de auto te krijgen.

Het aansluiten / kabels / spullen neerleggen etc. bemoei ik me niet mee. Daar heeft iedereen zijn eigen manier van werken mee...

gr. John Tonnis
              Last edited by timedriver; 23-11-11, 16:44.
              I am a Timedriver!

Comment

• Rolandino
                • Mar 2007
                • 1451

Gebeurt eigenlijk te weinig dat concollega meehelpt met sjouwen.

Ik zou hetzelf ook doen maar helaas werkt het vaak vanuit de andere kant anders ......

Comment

• Hans van Demen
                  • Oct 2011
                  • 113

Originally posted by timedriver
                  Beste Hans,

De persoon die je geholpen heeft om in Ter Apel de kisten weer min of meer in / richting je vivaro/trafic te krijgen, was ik... Overigens heb ik meer kisten geteld dan 3...haha

gr. John Tonnis
                  Het zijn toch echt drie kisten en een klein kabelkistje... Het was al wel laat en best gezellig....

Ik wil je wel bedanken en complimenten geven voor het geluid, het was echt vet !! Volgens mij hebben ze drie dorpen verderop nog mee kunnen genieten.

Was inderdaad slecht geregeld backstage , donker , nat en vies.

Comment

• Leon1984
                    • Dec 2009
                    • 15

Hier weer een bericht van de TS... Zie dat 't onderwerp van dit topic aardig is afgedwaald, maar... Het is nog steeds een interessante discussie! Zou nog even een paar foto's plaatsen. Zijn niet superrecent, want m'n Sony 1HE MD-speler zat toen nog niet in het rackje, evenals de draadloze zender en ontvanger voor mic en in-ears.

Van boven naar beneden:

- 1HE chassisplaatje met: 3x BNC, 1x XLR voor extra mic, 1x XLR voor lampje, 2x XLR uitgangen en 1x Powercon
                    - Allen & Heath GL2 mixer
                    - Samson PB11 racklight en distributie
                    - American Audio Media Operator (handig voor muziek tussendoor en gebalanceerde XLR's)
                    - TC Electronic M-One galm

Hoop hier snel nog een leuke compressor en EQ bij te vinden, suggesties zijn welkom. Racklades komen er nog bij. Let trouwens niet op de troep in en om het rack. Was op dat moment bezig met een schroef- en aansluitsessie.

Comment

• Hans van Demen
                      • Oct 2011
                      • 113

Leuke tafel die GL2 , zeker geschikt voor tapewerk.

Niet voor mij, dit komt omdat de MUTE en de PFL onderelkaar zitten. Ik gebruik veelvuldig de PFL om de balans op het front te controleren. (Ben veel te bang om de mute knop in te drukken)
                      Vaak heb je bijna geen mogelijkheid om het front te beluisteren, ik gebruik dan pfl.

Comment

• Rolandino
                        • Mar 2007
                        • 1451

Ziet er toch netjes uit !

Ik ben ook van plan om een nieuw rack te gaan maken

Keuze voor mixer is IIG Mixwizzard ( vanwege de acceptatie )

Zit alleen te twijfelen tussen WELKE.

Ik bedoel rack wordt alleen gebruikt voor uitversterking van DJ met MC en presentatie's en af en toe een tape act.

Micro wordt Shure SLX met Betakop ( heb ik nog liggen )

Ook komt er een MD en CD speler in en later nog een flash card player.

Het meeste heb ik liggen dus dat is geen probleem zit alleen nog met de keuze van de mixer.

OF heeft iemand hier een ander idee ?

Comment

• timedriver
                          • Sep 2010
                          • 144

Originally posted by Hans van Demen
                          Het zijn toch echt drie kisten en een klein kabelkistje... Het was al wel laat en best gezellig....

Ik wil je wel bedanken en complimenten geven voor het geluid, het was echt vet !! Volgens mij hebben ze drie dorpen verderop nog mee kunnen genieten.

Was inderdaad slecht geregeld backstage , donker , nat en vies.
                          Bedankt voor het compliment, we waren zelf ook erg tevreden! De puist GAE in de aangrenzende tent kon niet echt met ons meekomen... Backstage was vooral heel klein, we stonden zelf al noodgedwongen half op het podium...
                          I am a Timedriver!

Comment

• Bjornberkvens
                            • Aug 2011
                            • 15

Originally posted by Rolandino
                            Ziet er toch netjes uit !

Ik ben ook van plan om een nieuw rack te gaan maken

Keuze voor mixer is IIG Mixwizzard ( vanwege de acceptatie )

Zit alleen te twijfelen tussen WELKE.

Het meeste heb ik liggen dus dat is geen probleem zit alleen nog met de keuze van de mixer.

OF heeft iemand hier een ander idee ?
                            Soundcraft GB2?

Comment

• jadjong
                              • Oct 2003
                              • 654

Originally posted by Hans van Demen
                              Vaak heb je bijna geen mogelijkheid om het front te beluisteren, ik gebruik dan pfl.
                              Door dan alle kanalen die je gebruikt te selecteren?

Comment

• ivo
                                • Jul 2003
                                • 390

Ik heb Hans afgelopen zaterdag mee mogen maken, mijn complimenten voor zijn vakmanschap, hij weet waar hij mee bezig is.

Je hebt mensen die zeggen dat ze het weten, en je hebt mensen die weten wat ze zeggen.

Comment

Working...