Samenstelling taperack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hans van Demen
    • Oct 2011
    • 113

@ SHOWBAND ( jammer dat je een nickname gebruikt, maar daar zul je wel een reden voor hebben)

Ik moet je deels gelijk geven maar ook deels niet.

Anita was ik vanuit gegaan omdat je Lee in hetzelfde stukje gebruikt. Natuurlijk zet Fred een sterk staaltje neer, veel evenementen zouden niet zo'n succes zijn.

Van tevoren contact opnemen met collega's doe ik regelmatig, vooral als ik het bedrijf niet goed ken, maar in 90 % van de gevallen prikken we in op bedrijven die we kennen, en is het niet nodig om te bellen, omdat ik weet dat het voormekaar zal zijn.

Ik werk regelmatig nieuwe jonge collega's in of heb een stageloper bij, maar de meeste hebben een te rooskleurig idee van de muziekwereld. Zo te horen zit je aan de voorkant en weet je ook dat het tapewerk en het facilitair gedeelte altijd het sluitstuk van een avond moet zijn. Je weet dan ook dat een monitorsetje een uitgeknepen prijs is, en dat prof apparatuur en soundcheck er niet meer vanaf kan.

Toch een collegiaale groet, en we komen elkaar vast wel tegen, je weet mijn naam en geeft me wel een keer een hand met als naam SHOWBAND.

Comment

• keenoncoolstuff
      • May 2003
      • 695

Originally posted by Hans van Demen
      een digitale tafel is niet handig bij tapewerk.
      Op een analoge tafel ben je veel sneller, en dat is wat je nodig hebt. Heb vaak drie shows op een avond kom dan plm 10 min voor show binnen , prik mijn rack in doe even snel een line check, en daar gaan we, heb ongeveer 1 tot 2 min tijd om geluid op front en op de in ears en floors goed te krijgen en daarna is het 25 minuten showtime.
      Kijk, en hiermee ben ik het dus weer van harte met je eens. Ik schuif tapeacts het liefst ook gewoon analoog. Niks pielen in menuutjes, maar lekker alles meteen onder je vingers.

Groet, Rob.
      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• djspeakertje
        • Oct 2008
        • 1912

Nouja, weggezet worden als "kind" van 16... (voelde jij je kind toen je 16 was?). Ik zal het onthouden, mocht ik je ooit tegen komen (ookal lijkt me dat geen prettige ervaring, als ik je reacties hier zo lees). Bedankt voor je bijdrage aan de houding van de nieuwe generatie technici tegenover de huidige, en een bredere kijk op de zaak gewenst...

BACK ON TOPIC: 2 auxen is niet veel, maar het kan voor de lokalo's (die toch geen in-ear enzo hebben) genoeg zijn. Je hebt al het voordeel van een ingebouwd fx apparaatje (soundcraft bouwt er Lexicons in geloof ik), dus 2 auxen beschikbaar voor je monitoren, moet voorlopig genoeg zijn. In de toekomst zou ik naar een GB2 toe werken, aangezien je toch al bij Soundcraft zit.
        Wat die schakelaar betreft, er is al het nodige over gezegd, maar als het mogelijk is zou ik dat ding lekker bypassen.

Daan
        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Tom
          • Nov 2000
          • 160

Originally posted by djspeakertje
          Nouja, weggezet worden als "kind" van 16... (voelde jij je kind toen je 16 was?). Ik zal het onthouden, mocht ik je ooit tegen komen (ookal lijkt me dat geen prettige ervaring, als ik je reacties hier zo lees). Bedankt voor je bijdrage aan de houding van de nieuwe generatie technici tegenover de huidige, en een bredere kijk op de zaak gewenst...

BACK ON TOPIC: 2 auxen is niet veel, maar het kan voor de lokalo's (die toch geen in-ear enzo hebben) genoeg zijn. Je hebt al het voordeel van een ingebouwd fx apparaatje (soundcraft bouwt er Lexicons in geloof ik), dus 2 auxen beschikbaar voor je monitoren, moet voorlopig genoeg zijn. In de toekomst zou ik naar een GB2 toe werken, aangezien je toch al bij Soundcraft zit.
          Wat die schakelaar betreft, er is al het nodige over gezegd, maar als het mogelijk is zou ik dat ding lekker bypassen.

Daan
          Bedankt voor tip Daan. Mag ik je een advies geven voor dit forum. Geef alleen advies commentaar als je zelf met het materiaal gewerkt heb. Nou weet ik half het forum is zo opgebouwd. (en nog wel veel meer)
          Daarnaast is jouw woord keuze van de lokalo's ook niet echt handig als je 16 bent. Lijkt me dat je niet iedereen weekend met de top van de muziekwereld werkt en alles dus ook diegene waar jij voor werkt (iets doet) vallen daar ook onder.
          Ik ben reeds sinds 2000 lid van dit forum (volgens mij nog langer dan de mod ). Maar pas 150 of zoiets posts. Nou heb ik er ook bijna nooit tijd voor. Maar een van de reden is ook dat ik met het meeste materiaal simpel weg nooit gewerkt heb. Daarom kan/wil ik daar ook geen mening over geven. Een opsomming van toevallig genoemde feiten bypassen van een schakelaar en een GB2 omdat ik toch al bij Soundcraft zit. Lijkt me geen toegevoegde waarde post. Ben ook in het bezit van een A&H en eigelijk vind ik die veel fijner. Maar destijds paste de MFXI meer bij de situatie. Maar ach misschien wordt het de volgende keer wel een Crest X18.

Pakkende handtekening heb je ook Lord, please help me to keep my big mouth shut until I know what I am talking about!

Nu ik er zo over nadenk weet ik ook alweer de andere redenen waarom ik niet zo vaak op dit forum ben.

Grtz,

Tom

Comment

• BJD
            • Oct 2007
            • 771

Kunnen we aub ophouden met dat haantjesgedrag? (wie de schoen past, trekke hem aan)
            Het bederft mijn leesplezier zo...

Comment

• MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

Chris driewerf hoera voor je reactie (ROFL)

Tom; ik denk dat Daan zich bewust is van hetgeen hij zegt; hij had een behoorlijk volwassen reactie op Hans zijn commentaar en er is niks zo leuk als je oude reacties teruglezen en erachter komen dat je reactie niks had toegevoegd. Hij bedoelt het goed ! Jou input wordt ook gewaardeerd dus laat je op het forum vaker zien!

@Hans; jammer dat je nu al weer met de noorderzon vertrekt. Niet iedereen hier is 16, niet iedereen is semi pro en evenmin is iedereen hier een pro.
              Iedereen reageert hier met de beste intenties, eigen staat van kennis en ervaring en het geduld daarvoor wil jij niet opbrengen; wat mij genoeg over jou persoon zegt!
              Met je respectabele leeftijd en staat van dienst zou je toch wat meer zelfkennis verwachten; zeker wanneer je op een openbaar forum reageert!

Naast het faciliteren van techniek voor bands en evenementen loop ik al een tijdje rond in het tape circuit en ik kan me niet heugen dat ik je ooit ben tegengekomen anders had ik hetgeen ik nu ga zeggen niet gezegd.
              Tom legt die vinger hier op de zere plek; het gaat bij jou hier niet meer om het reageren op het onderwerp over de techniek van het taperack.
              Je komt hier blijkbaar alleen de nodige arrogantie tentoon spreiden en plempt als klap op de vuurpijl ook nog wat prijzen op het net (natuurlijk zijn die op te vragen bij desbetreffende boekingskantoren) om te laten zien wat voor grote jongen je bent.

Ik hoop voor jou en je opdrachtgevers niet dat de stoplichten te lang op rood stonden, de brug te lang open stond en er niet, net iets te lang, een trein de weg overstak op het moment dat jij technische problemen met je rack hebt nadat je laat bent binnengevallen om te knallen op een PA die je niet kent omdat jij geen huiswerk hoeft te maken! Ook als je facilitair en budgettair de sluitpost bent is dat geen aanleiding om de kantjes eraf te lopen wanneer je inkomsten er mede vanaf hangen!

Owjah; mag ik je er even aan herinneren dat MD een compressieformaat behelst en het dus niet de beste geluidskwaliteit betreft en je met uncompressed WAV op een CF/SD kaartje toch iets sjieker bezig bent en het net zo betrouwbaar en werkbaar als het gouden ouwe MDtje is!
              Last edited by MusicSupport; 31-10-11, 00:37.
              d&b Audiotechnik

Comment

• Robert H
                • Jan 2006
                • 377

Een taperekje een sluitpost? Geven jullie de artiesten geld om mee te mogen of zo?

Ik ben maar een eenvoudige muzikant met weinig zakelijk instinct. Wellicht kan iemand me uit de droom helpen: Hoe bont wil je het maken dat dit soort hoogfrequente verhuur financieel onaantrekkelijk wordt?

Volgens mij kan zo'n setje al uit vanaf een huurprijs van enkele tientjes (ex. personeel/transport), uitgaande van een situatie waarin de spullen 100+ keer per jaar weggezet worden. Ga voor het gemak even uit van een afschrijving van 10k over drie jaar (onzin natuurlijk, maar vooruit...). Dan praat je over een reservering per klus van hooguit 35 euro. En dan kun je theoretisch om de drie jaar een volledig nieuw taperack van 10k euro aanschaffen.

Comment

• MarkRombouts
                  • Jan 2005
                  • 1391

10k euro is sneller op dan je zou denken:
                  -2 x shure UR draadloos met diverse koppen
                  -2 x Sennheiser IEM300 G3
                  - Mengtafel
                  - Galm
                  - EQ

ga maar eens tellen

Comment

• showband
                    • May 2001
                    • 4516

Hoeveelheid ArtNr. Artikel Totaalprijs
                    1x 267896 CREST AUDIO X 20R 2222eur
                    1x 189021 L-RACK 15U 45 WHEELS 333eur
                    1x 195718 LEXICON MX400 389eur
                    2x 196462 SHURE ULX S3 BETA 58 SET 2266eur
                    2x 257314 SENNHEISER EW 300 IEM G3 / B-BAND 1998eur
                    2x 269508 RCF NX 10-SMA 1738eur
                    2x 238859 DENON DN-F 300 590eur
                    9536eur
                    Krijg ik hem nog wel onder.
                    lekker belangrijk!

Comment

• MarkRombouts
                      • Jan 2005
                      • 1391

Mijn punt was ook niet dat het niet kan. Als ik echter kijk naar wat de meesten bij hebben, dan is 10k toch sneller op dan je zou denken. Als het nodig is kan het nog veel goedkoper, of duurder .......

Comment

• Robert H
                        • Jan 2006
                        • 377

Originally posted by MarkRombouts
                        Mijn punt was ook niet dat het niet kan. Als ik echter kijk naar wat de meesten bij hebben, dan is 10k toch sneller op dan je zou denken. Als het nodig is kan het nog veel goedkoper, of duurder .......
                        10k, 15k, daar wil ik even vanaf zijn. Mijn punt is dat dit soort bedragen toch een lachertje zijn als je de afnamefrequentie bekijkt!

Nick & Simon gingen in hun hoogtijdagen 300 - 350 keer per jaar op pad. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar met dat soort aantallen had ik ze dat rekje desnoods geschonken!

Comment

• vasco

• Oct 2003
                          • 2568

Originally posted by Hans van Demen
                          Sorry vergeten ! Ben Hans van Demen 48 jaar en al zo'n beetje 31 jaar geluidsman
                          Hans, ben jij niet die afdelingsmanager van Schoenenreus?

Je loopt wel ver naast je schoenen als ik het hier zo lees.
                          Last edited by vasco; 31-10-11, 16:20.

Comment

• peterwagner
                            • Oct 2008
                            • 317

Originally posted by Robert H
                            10k, 15k, daar wil ik even vanaf zijn. Mijn punt is dat dit soort bedragen toch een lachertje zijn als je de afnamefrequentie bekijkt!

Nick & Simon gingen in hun hoogtijdagen 300 - 350 keer per jaar op pad. Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar met dat soort aantallen had ik ze dat rekje desnoods geschonken!
                            Die jongens zitten nu in hun hoogtijdagen en zijn constant op pad. Hun taperack bestaat oa uit een LS9, 3x UR4 (2x UR2beta58 1x gitaarbeltpack) 2x ew300 IEM en een Marantz Flashcard speler. Een voordeel van de digitale tafel is dat hij ook makkelijk voor andere artiesten gebruikt kan worden zonder de settings te verliezen.

Comment

• WesleyVDH
                              • Oct 2010
                              • 80

Ik ken Hans, en moet zeggen dat ik de dingen die ik van hem gehoord heb prima voor elkaar waren.
                              En naast dat vindt ik het een erg geschikte kerel.
                              Verder ben ik zelf wel van mening dat je je uiterste best moet doen bij welke klus dan ook.
                              Ik ben bij een tapeshow dan ook vaak druk bezig. Galmpje aanpassen, delay'tje tappen, voor de PA gaan luisteren en ga zo maar door.
                              Over de discussie digitaal analoog ben ik het niet compleet eens met de persoon die zij dat analoog per definitie makkelijker is.
                              Heb zelf twee digitale taperackjes en ben hier erg blij mee! Uiteraard vind ik het op zijn tijd ook lekker om weer eens op een analoge bak te schuiven, maar digitaal heeft weer zijn eigen voordelen.
                              En als je dit goed doet, dus een goede gain structuur aanhoudt, aes/ebu je ampen in, fatsoenlijke mic's en als het even kan een leuk pre-ampje dan klinkt dit super dik hoor.

Comment

• tha_dj
                                • Jan 2004
                                • 375

Originally posted by Robert H

Dat lag zekers wel 2 maal zo hoog !!! Is ook de reden dat ze het nu rustiger aan doen........er is zelfs tijd voor een gezinnetje
                                Maar goed, ik heb lekker een LOW budget rackje, en doe daar ook budget artiesten mee !

Maar ach, je moet ERGENS beginnen en langzaam iets opbouwen toch ? Zitten inmiddels ook 2 LD systems ws 1000 handhelds in.
                                your light !

Comment

Working...