Samenstelling taperack

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • timedriver
    • Sep 2010
    • 144

Jouw setup lijkt wel een beetje op de setup die wij meeslepen voor low budget inprikwerk. Bij ons hangt er een Mixwizard 16:2 versie 3, een LD Systems WS1000 wireless mic, Media operator, cd speler en md speler in het rack + een versterker en racklade. Dat alles in de befaamde fornuis case...

Wij gebruiken dit rackje voor alles dat geen drive-in werk is, van zangerts, sinterklaas, achtergrondmuziek, presentaties etc. Werkt prima. Dekseltjes los, xlr's of speakons inprikken, stroom er op en klaar.

Mocht het rack dermate vaak bij de weg gaan, dan zal er ongetwijfeld wat degelijker spul inkomen, maar voor dit moment is het prima en kan de investering gemakkelijk uit.
    I am a Timedriver!

Comment

• renevanh
      • Oct 2004
      • 2371

Die LD WS1000 mics zijn anders geen gekke zenders. Volgens mij voldoen die prima voor een (niet top-budget) tape-rackje.
      Shure UR2 series zijn natuurlijk prachtig, maar je kan je afvragen of dat nuttig is bij een zanger die voor een paar honderd euro wat liedjes komt "zingen".
      Neem het leven niet te serieus, je overleeft het toch niet...

Comment

• Parties With a Message
        • Aug 2011
        • 6

In mijn eigen taperack heb ik een TC Electronic M350 zitten.
        Ben ik erg over te spreken. Bij weinig tijd genoeg leuke standaard galmpjes en bij iets meer tijd kan je er heel snel dingen aan veranderen.

Als compressor voor het beschreven doel zou ik er lekker een DBX 266 inschroeven.
        Gewoon standaard compressor die je veel ziet.
        Let wel op, als de compressor gaat werken hoor je het hoog minder worden.
        Bij andere compressors is dit ook zo, tenzij je naar hogere klasses en prijzen gaat.

Bedrijf waar ik veel voor freelance heeft een Soundcraft K1 in hun taperack zitten.
        Kan eindeloos over gepraat worden over hoe hij klinkt, etc. En daar heb ik ook mijn mening over.
        Maar, een feit is denk ik wel dat je met de K1 kan gooien!
        In een afgeladen club waar dit rackje wel eens staat is het super vochtig en vliegt er overal bier door de lucht.
        De K1 blijft het volhouden, zonder storing! Zitten naar mijn mening echt super faders in.
        Een MixWizard van A&H zal prima dienst doen als taperack mixer maar houdt dus rekening met vochtige locaties waar bier door de lucht vliegt.

Shure SLX setje werkt prima voor simpele tapeacts. Best redelijk bereik en gewoon SM58 karakteristiek.
        In jouw budget zou ik je dit zeker aanraden. Vergeet immers niet dat de mensen in de zaal naar de artiest kijken.
        Als hij/zij een Shure (o.i.d.) in handen heeft i.p.v. een DAP of LD Systems zal dit ook professioneler staan.
        Zonder hier verder te hebben over welke beter is.

MD is nog gewoon de standaard. Ik ben het ermee eens, SD heeft zeker de toekomst denk ik!
        Maar zorg dat dit niet het enige is wat je in je rack hebt zitten want dan zal je vrij weinig werk krijgen.
        Je kan het op z'n minst na een optreden noemen van: "Goh SD is ook een optie he". Als je het vooraf zegt zal je overkomen als een zijkerd.

Ik heb tot op heten geen serieuze problemen gehad met de Sony's.
        Op een keer na waar de MD niet gelezen kon worden. We stonden op het strand, bleek zand in de MD te zitten, haha!

Tip: bespaar niet in je patchpanel. Gewoon netjes Neutrik Powercon + DOORLUS! Zal je in de toekomst alleen maar profijt van hebben.

Succes!

Comment

• DJ Antoon
          • May 2005
          • 1681

Originally posted by Parties With a Message
          MD is nog gewoon de standaard. Ik ben het ermee eens, SD heeft zeker de toekomst denk ik!
          Je kan het op z'n minst na een optreden noemen van: "Goh SD is ook een optie he".
          Ik vraag me dat toch af, CF is toch wel wat professioneler (sneller etc.), maar de markt bepaald wie uiteindelijk de favoriet word. Ik zou voor nu echter voor CF gaan...
          Mooi zou het zijn om beide in 1 apparaat te hebben...

Comment

• Tom
            • Nov 2000
            • 160

Ons taperack

Hierbij wat foto's van ons tape rack:

3x Shure SLX incl. Beta58
            1x Shure antenneverdeler UA844
            1x Soundcraft Mfxi 8
            1x Denon DN-F300

Na jaren met minidisc gewerkt te hebben. Ben ik over de Denon zeer tevreden. Nog nooit problemen gehad. Ook niet met condens tijdens wisseling van locatie.

Grtz,

Tom

Comment

• moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5946

Zeker bij tape racks, maar eigenlijk bij alle mixracks krijg ik rillingen over m'n rug bij het zien van een aan/uit knop op de achterzijde van een rack.
              a. Waar is dat ding voor?
              b. Als je de powercon derin steekt, wil je toch dat op all je equipment 230V staat? Waarom schakelbaar?!
              c. Wanneer je me dan kunt overtuigen van het nut van een aan/uit, waarom moet die dan buiten jouw reach, buiten jouw directe blikveld worden geplaatst?

Aan/uit...zie het nut niet
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• dj-inkognito
                • Jun 2011
                • 416

Originally posted by moderator
                Zeker bij tape racks, maar eigenlijk bij alle mixracks krijg ik rillingen over m'n rug bij het zien van een aan/uit knop op de achterzijde van een rack.
                a. Waar is dat ding voor?
                b. Als je de powercon derin steekt, wil je toch dat op all je equipment 230V staat? Waarom schakelbaar?!
                c. Wanneer je me dan kunt overtuigen van het nut van een aan/uit, waarom moet die dan buiten jouw reach, buiten jouw directe blikveld worden geplaatst?

Aan/uit...zie het nut niet
                kan ik je denk ik wel vertellen.

dat 19" 1he paneeltje is "volgens mij" een penn elcom stroomverdeler.... achterzijde van die schakelaar zit een 8 voudig shuko stroomverdeler( om binnenzijde rack te voorzien van stroom om al je andere apparatuur aan te sluiten ) . aan uit schakelaar zit standaart op die uitvoering....
                "TheDanceFloorIsYours!" www.dj-inkognito.nl "TheSoundOfSilence"

Comment

• esound
                  • Oct 2004
                  • 193

De schakelaar kan ook ge by-passed zijn, tenminste dat deed ik altijd met dit soort verdelers.

Comment

• Hans van Demen
                    • Oct 2011
                    • 113

Jongens , Jongens wat een discussies toch allemaal.

Ik zie veel nutteloze zaken voorbijkomen voor een taperack !

SD kaart -> wordt weinig gebruikt bij prof zangers etc.

Compressors etc -> totaal overbodig bij een tapeshow.

M-one of nog beter -> Overbodig bij tapeshow, je gebruikt toch maar 1 stand voor de hele show.

Soundcraft MFXI best leuke tafel ( kost nieuw plm 400,-) maar je kunt er niets mee. ( bv 2 aux)

Voor mijn tapeshow heb ik al 3 x stereo IE en nog een galmpje heb je al minimaal 7 aux nodig.

Comment

• keenoncoolstuff
                      • May 2003
                      • 695

Originally posted by Hans van Demen
                      M-one of nog beter -> Overbodig bij tapeshow, je gebruikt toch maar 1 stand voor de hele show.
                      Geen compressors? Wat is dat voor bull? En waarom zou je bij een tapeshow niet een beetje met galmpjes spelen?
                      Juist als vaste mixer van zo'n artiest hoor je toch precies te weten welk galmpje wanneer past?

Als dat je teveel moeite is, had je een andere hobby moeten kiezen!

Rob.
                      All of life’s problems can be solved with two things: duct tape and WD40.
                      If it moves and it shouldn’t, you need duct tape. If it doesn’t move and it should, you need WD40.

Comment

• Tom
                        • Nov 2000
                        • 160

Originally posted by Hans van Demen
                        Jongens , Jongens wat een discussies toch allemaal.

Ik zie veel nutteloze zaken voorbijkomen voor een taperack !

SD kaart -> wordt weinig gebruikt bij prof zangers etc.

Soundcraft MFXI best leuke tafel ( kost nieuw plm 400,-) maar je kunt er niets mee. ( bv 2 aux)

Voor mijn tapeshow heb ik al 3 x stereo IE en nog een galmpje heb je al minimaal 7 aux nodig.
                        Mooie discussie:

1. Is inderdaad een penn elcom stroom verdeler en helaas zit er een aan/uit knop op. Had er voor mij niet op gehoeven maar he hij zit er en voor de rest heeft niemand er last van.
                        2. @ Hans van Demen jij hebt het over wat een discussies toch allemaal. Dan moet je vooral op jouw manier reageren:
                        SD kaart weinig gebruikt bij prof zangers. Nou wat noem je prof. Zie hier ook genoeg zogenaamde profs voorbijkomen met dezelfde spelers in hun rack. Aangezien ik steeds dezelfde groep begeleid en het taperack eigendom van de groep is gebruiken wij dus een een sd kaart. Is dat nutteloos nou nee.
                        Compressor gebruik ik inderdaad niet.
                        Soundcraft MFXI beste leuke tafel. Je noemt het bedrag daarmee wil je dus eigenlijk al zeggen dat kan toch niks zijn. Daarna reageer je met maar je kunt er niks mee. Wederom aangezien ik steeds dezelfde groep doe en geen aux voor IE oid gebruik. Heb ik ook meer niet nodig. Galmpje gaat via de MFXI.
                        Als je natuurlijk meer nodig hebt heb je idd een andere tafel nodig. Das niet zo moeilijk.
                        Last edited by Tom; 29-10-11, 11:53.
                        Grtz,

Tom

Comment

• MusicSupport
                          • Feb 2006
                          • 1016

Originally posted by Tom
                          Mooie discussie:

1. Is inderdaad een penn elcom stroom verdeler en helaas zit er een aan/uit knop op. Had er voor mij niet op gehoeven maar he hij zit er en voor de rest heeft niemand er last van.
                          2. @ Hans van Demen jij hebt het over wat een discussies toch allemaal. Dan moet je vooral op jouw manier reageren:
                          SD kaart weinig gebruikt bij prof zangers. Nou wat noem je prof. Zie hier ook genoeg zogenaamde profs voorbijkomen met dezelfde spelers in hun rack. Aangezien ik steeds dezelfde groep begeleid en het taperack eigendom van de groep is gebruiken wij dus een een sd kaart. Is dat nutteloos nou nee.
                          Compressor gebruik ik inderdaad niet.
                          Soundcraft MFXI beste leuke tafel. Je noemt het bedrag daarmee wil je dus eigenlijk al zeggen dat kan toch niks zijn. Daarna reageer je met maar je kunt er niks mee. Wederom aangezien ik steeds dezelfde groep doe en geen aux voor IE oid gebruik. Heb ik ook meer niet nodig. Galmpje gaat via de MFXI.
                          Als je natuurlijk meer nodig hebt heb je idd een andere tafel nodig. Das niet zo moeilijk.
                          Passende reactie Tom! Zeker op de reactie van Hans; die moet zich eerst maar eens netjes voorstellen voordat hij hier gaat lopen roepen.

Net rackje heb je. Ik heb vergelijkbare stroomverdelers van Adam Hall en helaas zit daar ook zo'n schakelaar op; overbodig maar niet hinderlijk. Laat iedereen die daar over wil vallen er lekker over vallen.
                          Die Soundcraft is een prima tafeltje. Preamps uit de GB serie; maar met iets wat minder potjes voor EQ en Aux maar zeer werkbaar. Twee auxjes kan genoeg zijn voor jpu doel en de SD kaart speler is ook prima zo!

Ik zal binnenkort ook eens foto's posten van mijn taperackje(s)
                          d&b Audiotechnik

Comment

• moderator
                            Moderator
                            • Apr 2001
                            • 5946

Dank voor je toelichting.
                            Ik val niet over een schakelaar, wat ik niet graag uit handen zou geven is de mogelijkheid om door 1 lolbroek m'n show te laten stoppen door m'n rack uit te zetten.
                            Is precies ook de reden dat ik een lusje leg in 230V oplengkabels en andere veiligheidsmarges inbouw, dat was mijn insteek om er een vraag over te stellen.
                            By-passen van zo'n schakelaar zou mijn voorkeur hebben, puur en alleen voor mijn eigen gevoel!
                            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• berolios
                              • Sep 2005
                              • 1538

Dit taperack heeft mijn voorkeur voor de meeste bandartiesten:

Last edited by berolios; 30-10-11, 15:34.
                              Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• djspeakertje
                                • Oct 2008
                                • 1912

Stuk tape voor de mond plakken, cdtje erin en gaan

Daan
                                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

Working...