Prettig gestoorden bij lab Gruppen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by Noobie
    En hoeveel was 2 x (4Ohm) parallel in serie met 2 x (4Ohm)parallel ook weer?

Overigens zal die amp dat dus nooit RMS kunnen leveren, aangezien je dan een rendement van +/- 210 % zou hebben t.o.v. de 32A monofase ingang... Hoera alweer het energieprobleem opgelost... of toch niet?!
    Dat is 2 Ohm in serie met 2Ohm = 4 Ohm.
    d&b Audiotechnik

Comment

• 4AC
      • Nov 2007
      • 1791

In [FONT=Arial]deze data-sheet is te lezen dat de E90 een RMS vermogen 2x4500 op 4 ohm kan leveren. En dat er gewone 4-polige speakon's gebruikt worden.
      Power requirement van de E90:
      230 VAC @ 15 ampère
      115 VAC @ 30 ampère
      Allebei met op een 4 ohm belasting.
      Efficiëntie: tot 84%.
      [/FONT]
      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Koen van der K
        • Aug 2005
        • 1146

De vermogens die dit soort amps kunnen leveren zijn tijdelijk; na 'n aantal secondes zakt het vermogen in elkaar, maar in de praktijk zal het voldoende zijn.

Ik heb afgelopen week een Macrotech 9000i hier op de testbank gehad, 2x3100W aan 3,5 Ohm, gedurende enkele secondes (daarna ging mijn testzekering van 10A eruit ;-)
        Op 'n 16A automaatje zal dat best lukken, die bakken hebben PFC en allerhande listige zaken aan boord waarmee ze daadwerkelijk gedurende 'n bepaalde tijd zulke vermogens kunnen leveren.

Het viel me op dat ondanks de topologie (SMPS / PWM endstage) die MA9000 overigens nog aardig wat intern weg stond te stoken, en die fans ... je schrikt je dood van het straaljagergeluid ! Maar enfin, back on topic.

Groeten !
        Meer is minder, minder is meer

Comment

• nightline
          • Oct 2002
          • 1001

En er is altijd weer een zwaarder amp te vinden, Studio R brengt een 4 HE, 48 Kg versterker van 2 x 11000 watt @ 2 Ohm !

Mvg

Jack
          Powered by AudioMadness....

Comment

• Lawaaiige Buur
            • Jan 2006
            • 45

Ik draai inmiddels bijna 2 jaar op een mc2 e90, stuur er 8 1850's mee aan, geladen met Void V18-1000. Die zijn 1000w rms en kunnen makkelijk 2k program aan. Dus 8 x 2k = 16k. Niet zo moeilijk dus om die kilowatts kwijt te kunnen. Sterker nog, ik ben van mening dat elke speaker boven de 1kw rms tegen de 2kw versterkervermogen nodig heeft.
            In het begin werd ik nog weleens voor gek verklaard toen ik die e90 op mn rcf 18p300's zette, maar ik heb sinds ik die e90 gebruik, er nooit meer een speaker uitgeblazen.

Het vermogen is inderdaad een 'burst' vermogen, maar een kick (waar in het laag toch wel de hoogste pieken in zitten) duurt ook maar een paar ms, dus het concept werkt goed.

Ik heb m wel aangeloten op een stekkerblok waar ik 3x32a van kan trekken, want een 16a klapt er nog weleens uit.

Toevallig staat er bij Camco (heb ook 2 vortex 6 amps) in de manual dat die amp in een burst pieken kan trekken tot de 60 ampere, maar dan zo kort dat de zekering er (niet zomaar) mee kapt.
            http://www.licht-geluid.nl/forum

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

De NEXO NXAMP4x4 gooit er volgens de specs ook 4x4000 watts eruit op 2 Ohm.
              Wel heeft deze twee shuco waarvan ze allebei op verschillende groepen aangesloten moeten worden.

Enorme vermogens....
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• frederic
                • Jan 2006
                • 3511

Ondertussen hebben ze de PLM 20000Q.

4.4kw in 4ohms per kanaal

Comment

• djspeakertje
                  • Oct 2008
                  • 1912

En dat in 2 rackspaces, met +- hetzelfde gewicht als mijn (2*300wRMS ringkern) eindtrapje:O

Maargoed, hij kost dan ook ongeveer 20* zoveel...

Daan
                  I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                  I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• TimoB
                    • Oct 2008
                    • 38

De FFA F10000 heeft dan weer wél twee powercon-aansluitingen.

Klik

Comment

• MusicXtra
                      • Feb 2006
                      • 9316

Beperkende factor is bij deze versterkers de 16A zekering in de voeding, de PLM moet, om vol vermogen te kunnen leveren, al op een 32A zekering worden aangesloten.
                      De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• muppet
                        • May 2009
                        • 94

Ik zie hem eerder als 2 enkel-kanaals versterkers in 1 behuizing.
                        Zowel channel A als B hebben ieder een eigen aan/uit-knop.

Is dus makkelijk te verdelen over 2 groepen van 16A.
                        Wat dat betreft dus geen beperking.
                        Hebben de jongens bij LAB dan toch weer goed over nagedacht!
                        Sound should sound like it should sound...

Comment

• daviddewaard
                          • Mar 2008
                          • 627

Originally posted by muppet
                          Ik zie hem eerder als 2 enkel-kanaals versterkers in 1 behuizing.
                          Zowel channel A als B hebben ieder een eigen aan/uit-knop.

Is dus makkelijk te verdelen over 2 groepen van 16A.
                          Wat dat betreft dus geen beperking.
                          Hebben de jongens bij LAB dan toch weer goed over nagedacht!
                          zitren er 2 compartiementen in de beehuizing? zodat iedere amp in een eigen hokje zit?
                          anders mag je geen 2 stekkers naar buiten voeren. omdat je anders die 2 stekkers allebij van een andere fase kan voeden en staat er ineens 380 in het apperaat. dit mag niet volgens de nen norm.
                          A&h da is tog een supermarkt? en toch proberen sommige mensen er een bandje mee te mixen

Comment

• muppet
                            • May 2009
                            • 94

Originally posted by daviddewaard
                            zitren er 2 compartiementen in de beehuizing? zodat iedere amp in een eigen hokje zit?
                            anders mag je geen 2 stekkers naar buiten voeren. omdat je anders die 2 stekkers allebij van een andere fase kan voeden en staat er ineens 380 in het apperaat. dit mag niet volgens de nen norm.
                            Ik mag aannemen dat die jongens daar wel over nagedacht hebben, en 2 volledig gescheiden circuits hebben gemaakt.
                            Ben overigens wel benieuwd welke NEN-norm zegt dat dat niet mag.
                            Daarnaast zijn er op alle regels uitzonderingen, ook bij de NEN.
                            Waarom zal er geen 380 (is overigens al weer enige tijd 400) over 2 fases een apparaat in mogen? Zijn genoeg machines die het zonder echt niet doen...
                            Sound should sound like it should sound...

Comment

• Koen van der K
                              • Aug 2005
                              • 1146

Dat gegoochel met die gespecificeerde uitgangsvermogens moet je met 'n dikke zak zout nemen.
                              De veelgebruikte meetstandaard die ze voor dit soort metingen hanteren ([FONT=Arial]IEC 60268-3) [/FONT]stamt uit de oertijd en meldt niets over de tijdspanne van het te leveren vermogen noch over de toegestane vervorming daarbij. Ook wordt in die meetstandaard bijvoorbeeld nog steeds uitgegaan van 1/8 power continu (longterm) en is het piekvemogen vaak berekend. Dat dit soort amps bij het testen met 32A zijn afgezekerd wordt meestal ook niet vermeld.

Als je daadwerkelijk dit soort vermogens nodig hebt (en dan heb ik 't over continu en niet over de pakweg 10-50msec die Lab's / Camco's / Powersoft's kunnen leveren) dan kom je al snel uit op 'n 3-fase gevoed apparaat, dat scheelt enorm in efficiency (3-phase gelijkrichting) en je hebt 'n pak minder buffering nodig. Enige "maar" is dat je vast zit aan PWM topologie maar dat zal vast niet zo'n probleem zijn. Kan mijns inziens nooit echt lang meer duren voordat 'n fabrikant hiermee gaat komen, dan is de sky the limit.

Groeten !
                              Last edited by Koen van der K; 20-10-10, 14:02.
                              Meer is minder, minder is meer

Comment

• eventec
                                • Oct 2010
                                • 1

Ik heb de eerste plm 20000's binnen en wat een monsters zijn dat. Werkt zo fijn onze Galeo subs vinden het prettig.

Comment

Working...