dB Technologies FlexSYS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Soundchecks
    • Feb 2010
    • 3

Geweldig goed systeem! Zeker voor die prijs is er zeker niets beters te vinden, 5.500W (echte RMS), gewoon te laden in een standaard stationwagon of zelfs een (grote) gewone wagen and plug and play. Minder kosten, super sound (zeker voor deze prijs) en dus meer winst op het einde van de rit!
    Leuke A/B/C...test gehad voorheen (zomer vorig jaar) bij een grotere handelaar in Rotterdam...: dB vs JBL vs HK vs QSC vs Dynacord vs RCF vs een Chinees (ben vergeten wat de naam was vd Chinees..)
    Raking & rating:
    1. RCF (was wel de duurste)
    2. dBTechnologies (de beste want de goedkoopste en kwam net achter RCF en RCF is inderdaad dB en omgekeerd, beiden merken worden inderdaad geproduceerd en ontwikkeld door AEB, zie Prolight & Sound)
    3. JBL
    4. Dynacord
    5. QSC
    6. de Chinees
    7. HK

Wij gaan nu een systeem bijkopen op basis van DVX & DVA S09, dit ter aanvulling van onze Flexsys Concert, dB (& RCF) zijn goed bezig.
    Feedback hierover meer dan welkom!!
    Veel plezier gewenst met je aankoop Darco!
    Ciao to our "old" 2/3 China & American crap... Made in Europe rules idd!!
    Last edited by Soundchecks; 18-02-10, 13:54.

Comment

• Soundchecks
      • Feb 2010
      • 3

Originally posted by MC_VibezZ
      We twijfelen nog wel tussen de Sub18D & de DVA S10 of zelfs de nieuwe S09...We gaan sowieso 2 x DVA S10 kopen maar deze zullen bij de DVA blijven. Tips??!
      wat flexibiliteit betreft zou ik voor de dBTech. DVA S09 gaan, is met alles te combineren en met de prijs zit het helemaal goed

Comment

• Hansound
        • Apr 2006
        • 832

Originally posted by Soundchecks
        Geweldig goed systeem! Zeker voor die prijs is er zeker niets beters te vinden, 5.500W (echte RMS), gewoon te laden in een standaard stationwagon of zelfs een (grote) gewone wagen and plug and play. Minder kosten, super sound (zeker voor deze prijs) en dus meer winst op het einde van de rit!
        Leuke A/B/C...test gehad voorheen (zomer vorig jaar) bij een grotere handelaar in Rotterdam...: dB vs JBL vs HK vs QSC vs Dynacord vs RCF vs een Chinees (ben vergeten wat de naam was vd Chinees..)
        Raking & rating:
        1. RCF (was wel de duurste)
        2. dBTechnologies (de beste want de goedkoopste en kwam net achter RCF en RCF is inderdaad dB en omgekeerd, beiden merken worden inderdaad geproduceerd en ontwikkeld door AEB, zie Prolight & Sound)
        3. JBL
        4. Dynacord
        5. QSC
        6. de Chinees
        7. HK

Wij gaan nu een systeem bijkopen op basis van DVX & DVA S09, dit ter aanvulling van onze Flexsys Concert, dB (& RCF) zijn goed bezig.
        Feedback hierover meer dan welkom!!
        Veel plezier gewenst met je aankoop Darco!
        Ciao to our "old" 2/3 China & American crap... Made in Europe rules idd!!

Alleen jammer dat Dbt 2'de hands geen drol waard is,
        Is zeker iets waar je in je overweging rekening mee moet houden.

Comment

• xvisionbelgium
          • Sep 2008
          • 50

Beste,

Dat is de schuld van de "merken-ego-trippers"... Je denkt nu toch zelf niet dat een 2de hands JBL, EV, etc qua echte (=boekhoudkundig) waarde hoger is. 't is omdat er zotten zijn die er zo veel 2de hands willen voor betalen dat de prijs kunstmatig hoog is.

Originally posted by Hansound
          Alleen jammer dat Dbt 2'de hands geen drol waard is,
          Is zeker iets waar je in je overweging rekening mee moet houden.

Comment

• moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5946

Dank voor je bevestiging van die lagere inruilwaarde, kan en argument zijn bij aanschaf.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Beckers Entertainment
              • Dec 2008
              • 650

Toch heb ik nog een leuk bedrag gekregen voor mijn oude sub 05...

Of is dit een uitzondering?
              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• 4AC
                • Nov 2007
                • 1791

Geen uitzondering voor zover mijn kennis over dit merk reikt.

DbTech heeft t.o.v. haar concurrenten echt geen hoge(re) afschrijving!

Mvg,

Teun
                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• darco
                  • Sep 2009
                  • 135

Heb mijn db setje, flexsys band system sinds donderdag in mijn bezit. Donderdag en zaterdag is het setje gebruikt voor een klein festivalletje en "wijgmaal zingt", beide keren een andere geluidstechnicus achter de mengtafel.

Beide keren een beetje scepticism over het compacte setje, maar telkens geen problemen gehad en zelfs goede commentaren gekregen van beide heren.

Bezoekersaantal lag telkens rond de 200 personen. Vind dit toch de limiet van het setje, alhoewel we bij het laatste gebeuren zelfs nog voldoende reserve hadden. Werd zelfs gevraagd het volume wat terug te schroeven.

Ben dus tot op heden zeer tevreden over de aankoop en overweeg nu de aankoop van een grotere set flexsys.

Comment

• sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

Originally posted by xvisionbelgium
                    Beste,

Dat is de schuld van de "merken-ego-trippers"... Je denkt nu toch zelf niet dat een 2de hands JBL, EV, etc qua echte (=boekhoudkundig) waarde hoger is. 't is omdat er zotten zijn die er zo veel 2de hands willen voor betalen dat de prijs kunstmatig hoog is.
                    Dat heeft niets met zotheid te maken. De bekende merken zijn niet voor niets bekend; Zij hebben hun sporen verdiend door jarenlang kwaliteit te bieden. En zoiets raakt bekend in het hele wereldje. En daardoor is de inruilwaarde dan ook hoger. En ook als verhuurbedrijf heb je daarmee te maken, tenminste als je klanten hebt die ook eea weten van wat er gebeurt in PA land. Het is geen "merkengeilheid" dus. Het is meer kiezen voor een vertrouwde fabrikant en geen risico willen nemen om met met een product te werken dat niet voldoet. Ook dat is een vorm van professionaliteit. Als DB-technologies echt zo goed is als ik in dit topic hoor. Dan zullen zij uiteindelijk de status krijgen die ze verdienen.
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• xvisionbelgium
                      • Sep 2008
                      • 50

Allé... nu mag jij eens vertellen hoe men een product kan leren kennen als men het op voorhand aan de hand van geruchten afbreekt.... Want geef nu maar gerust toe want de meesten die hier "kritiek" geven en zogenaamde "kenners" zijn hebben de proudcten in kwestie zelfs nog nooit gehoord, laat staan getest of gebruikt omdat er het "verkeerde" merkenplaatje op hangt... Doe eens een blinde A/B test je je zal nog eens van jezelf verschieten...

En beweren dat je geen professionele dienst kan aanbieden met een "alternatief" merk, dat lijkt mij nu toch ook een beetje erover.

Ik heb het al eens in een adere post gezegd : Use the right equipment for the job within the budget of your client.

Originally posted by sparky
                      Dat heeft niets met zotheid te maken. De bekende merken zijn niet voor niets bekend; Zij hebben hun sporen verdiend door jarenlang kwaliteit te bieden. En zoiets raakt bekend in het hele wereldje. En daardoor is de inruilwaarde dan ook hoger. En ook als verhuurbedrijf heb je daarmee te maken, tenminste als je klanten hebt die ook eea weten van wat er gebeurt in PA land. Het is geen "merkengeilheid" dus. Het is meer kiezen voor een vertrouwde fabrikant en geen risico willen nemen om met met een product te werken dat niet voldoet. Ook dat is een vorm van professionaliteit. Als DB-technologies echt zo goed is als ik in dit topic hoor. Dan zullen zij uiteindelijk de status krijgen die ze verdienen.

Comment

• sparky
                        • Apr 2002
                        • 2104

De naam van een product kan zeker wel groeien. Als gasttechneuten een aantal keren in een theater of poppodium op een een onbekende set werken die wel goed presteert, wordt daar op den duur over gepraat. Als verhuurbedrijven sets weg gaan zetten die niet veel kosten, maar wel goed klinken raakt dat op den duur ook bekend onder hun klanten en concurenten.

Ik hoef helemaal niets toe te geven, ik ken de mensen niet die kritiek hebben op deze fabrikant. Dus kan ik al helemaal niet namens hen spreken of een oordeel over hen hebben, jij blijkbaar wel.

Je leest me niet goed, of wilt me simpelweg niet begrijpen. Ik heb nergens gezegd dat het niet mogelijk is een goede prestatie neer te zetten met een onbekend product, waarom zou ik? Ik heb gezegd dat een klant die een set huurt die echt goed moet gaan presteren, minder snel iets zal kiezen dat hij niet kent, maar zal gaan voor iets dat zich al bewezen heeft. Als hij eens wat minder te besteden heeft, zal hij wellicht de onbekende set huren. En als deze dan even goed of beter presteert, zal hij deze de volgende keer ook weer huren.

Of niet, omdat de volgende band die bij die klant komt spelen (festivalorganisator bijvoorbeeld) WEL vraagt om een gerenomeerd merk. Hun technicus is misschien wel merkengeil, maar waarschijnlijk niet...Hij komt uit het buitenland en heeft op veel verschillende plekken gewerkt, met goede PA's en ook met bagger-PA's. Hij, de band en hun management hebben dus geen zin in onplezierige verassingen. Alles wat dus niet bekend is, is een risico en risicoos zijn er om te elimineren.

Ik ontken niet dat er mensen zijn die luisteren met hun ogen en ego ipv hun gehoor, ik ben er zat tegengekomen, of mensen die simpelweg wat xenofobisch zijn aangelegd. Maar er valt ook niet te ontkennen dat er genoeg situaties zijn waarin vertrouwdheid en bewezen kwaliteit een grotere rol spelen dan uiteindelijke prestatie. Niet iedere technicus, laat staan artiest of manager kan bekend zijn met elk systeem, dat is nu eenmaal zo.

Tijdens de tourtjes die ik heb gedaan heb ik ook vaak beslist de eigen set neer te zetten in het theater, zonder de huisset eerst te beoordelen. Simpelweg omdat ik de set niet kende. En af en toe probeer je dan wel de huisset en dat pakt soms goed uit en soms minder. Aangezien je liever maar 1x een geluidsset wilt bouwen op een dag en het meteen goed moet zijn aangezien er zo'n 25.000 euro aan kaartjes is verkocht, kies je dan op den duur toch voor veilig. In zalen waar bijvoorbeeld Apogee of Meyer hing, bleef het eigen spul meestal in de trailer, omdat ik zeker wist dat het goed kwam. En ik ben niet de enige, veel technici werken zo. Ik weet ook dat er theaters zijn die dat in hun overwegingen meenemen als ze een nieuwe set aanschaffen.
                        En ik weet ook dat er huistechnici zijn die je maar een arrogante merkengeile kwast vinden die zijn neus ophaalt voor hun set. En dat is jammer, want dat is niet hoe het zit.

Ik hoop dat jij en misschien anderen die eenzelfde visie hebben nu begrijpen dat er hele goede redenen kunnen zijn om de onbekende set te laten staan. En dat is dus ook een reden waarom bekende merken gewilder en dus ook waardevaster zijn, want daar ging mijn post dus over.

Originally posted by xvisionbelgium
                        Allé... nu mag jij eens vertellen hoe men een product kan leren kennen als men het op voorhand aan de hand van geruchten afbreekt.... Want geef nu maar gerust toe want de meesten die hier "kritiek" geven en zogenaamde "kenners" zijn hebben de proudcten in kwestie zelfs nog nooit gehoord, laat staan getest of gebruikt omdat er het "verkeerde" merkenplaatje op hangt... Doe eens een blinde A/B test je je zal nog eens van jezelf verschieten...

En beweren dat je geen professionele dienst kan aanbieden met een "alternatief" merk, dat lijkt mij nu toch ook een beetje erover.

Ik heb het al eens in een adere post gezegd : Use the right equipment for the job within the budget of your client.
                        Last edited by sparky; 02-03-10, 14:42.
                        Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

Comment

• alex78
                          • Mar 2010
                          • 2

4acoustic

hallo,

Ik draai nu al bijna een jaar met de FCs set van 4acoustic.
                          betreft 2x dubbel 18 met twee toppen 12inch en 2 inch hoog (tegen het schreeuwen van je top)
                          Dit alles draait op 2 digitale d1000 versterkers met processor.
                          Dit komt uit duistland en zitten o.a B&O onderdelen in.
                          Puur zuiver en mooi geluid en zat volume!

Echt een top set voor zeker de helft van het geld wat jullie uitgeven 10.000 meen ik te lezen.

zou zeggen google eens op 4 acoustic. Zeker een ritje naar duitsland waard om te luisteren heb ik ook gedaan.

gr alex.

www.avsoundrental.nl

Comment

• 4AC
                            • Nov 2007
                            • 1791

Originally posted by alex78
                            hallo,

Ik draai nu al bijna een jaar met de FCs set van 4acoustic.
                            betreft 2x dubbel 18 met twee toppen 12inch en 2 inch hoog (tegen het schreeuwen van je top)
                            Dit alles draait op 2 digitale d1000 versterkers met processor.
                            Dit komt uit duistland en zitten o.a B&O onderdelen in.
                            Puur zuiver en mooi geluid en zat volume!

Echt een top set voor zeker de helft van het geld wat jullie uitgeven 10.000 meen ik te lezen.

zou zeggen google eens op 4 acoustic. Zeker een ritje naar duitsland waard om te luisteren heb ik ook gedaan.

gr alex.

www.avsoundrental.nl
                            OFF-TOPIC
                            Hee, kijk, deze boodschap heb ik ook al enkele keren over proberen te brengen. 4-Acoustic is een onderdeel van Inline marketing. En dat is een beetje de Highlite van Duitsland aan het worden. Mijn aanmerking is daarbij dat de meeste producten van hen een (nog) betere prijs/kwaliteit verhouding hebben. Betreffende 4-Acoustic: zowel de BCS als de FCS (waar ik dan ervaring mee heb...) kunnen zich meten met merken uit een veel hoger prijssegment.

Helaas kan ik het merk de laatste tijd lastig volgen. Ze innoveren en veranderen hun producten dermate vaak dat ze hun site gemiddeld 2 maal per jaar compleet opnieuw moeten ontwerpen. Mijn ervaring met BCS en FCS is van producten die al een tijdje geleden zijn aangeschaft. Nu hebben ze degelijkere spetterlak, eventueel met B&O Ice amp (http://www.licht-geluid.nl/forum/dri...-top-flop.html), nieuwe line-arrays, etc.

Zie dit niet als reclame... ik heb het merk zelf niet eens in gebruik.

Mvg,

Teun
                            OFF-TOPIC
                            Last edited by 4AC; 02-03-10, 15:44. Reason: off-topic, maar het past wel bij de booschap hier...
                            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

• Hansound
                              • Apr 2006
                              • 832

Originally posted by sparky
                              De naam van een product kan zeker wel groeien. Als gasttechneuten een aantal keren in een theater of poppodium op een een onbekende set werken die wel goed presteert, wordt daar op den duur over gepraat. Als verhuurbedrijven sets weg gaan zetten die niet veel kosten, maar wel goed klinken raakt dat op den duur ook bekend onder hun klanten en concurenten.

Ik hoef helemaal niets toe te geven, ik ken de mensen niet die kritiek hebben op deze fabrikant. Dus kan ik al helemaal niet namens hen spreken of een oordeel over hen hebben, jij blijkbaar wel.

Je leest me niet goed, of wilt me simpelweg niet begrijpen. Ik heb nergens gezegd dat het niet mogelijk is een goede prestatie neer te zetten met een onbekend product, waarom zou ik? Ik heb gezegd dat een klant die een set huurt die echt goed moet gaan presteren, minder snel iets zal kiezen dat hij niet kent, maar zal gaan voor iets dat zich al bewezen heeft. Als hij eens wat minder te besteden heeft, zal hij wellicht de onbekende set huren. En als deze dan even goed of beter presteert, zal hij deze de volgende keer ook weer huren.

Of niet, omdat de volgende band die bij die klant komt spelen (festivalorganisator bijvoorbeeld) WEL vraagt om een gerenomeerd merk. Hun technicus is misschien wel merkengeil, maar waarschijnlijk niet...Hij komt uit het buitenland en heeft op veel verschillende plekken gewerkt, met goede PA's en ook met bagger-PA's. Hij, de band en hun management hebben dus geen zin in onplezierige verassingen. Alles wat dus niet bekend is, is een risico en risicoos zijn er om te elimineren.

Ik ontken niet dat er mensen zijn die luisteren met hun ogen en ego ipv hun gehoor, ik ben er zat tegengekomen, of mensen die simpelweg wat xenofobisch zijn aangelegd. Maar er valt ook niet te ontkennen dat er genoeg situaties zijn waarin vertrouwdheid en bewezen kwaliteit een grotere rol spelen dan uiteindelijke prestatie. Niet iedere technicus, laat staan artiest of manager kan bekend zijn met elk systeem, dat is nu eenmaal zo.

Tijdens de tourtjes die ik heb gedaan heb ik ook vaak beslist de eigen set neer te zetten in het theater, zonder de huisset eerst te beoordelen. Simpelweg omdat ik de set niet kende. En af en toe probeer je dan wel de huisset en dat pakt soms goed uit en soms minder. Aangezien je liever maar 1x een geluidsset wilt bouwen op een dag en het meteen goed moet zijn aangezien er zo'n 25.000 euro aan kaartjes is verkocht, kies je dan op den duur toch voor veilig. In zalen waar bijvoorbeeld Apogee of Meyer hing, bleef het eigen spul meestal in de trailer, omdat ik zeker wist dat het goed kwam. En ik ben niet de enige, veel technici werken zo. Ik weet ook dat er theaters zijn die dat in hun overwegingen meenemen als ze een nieuwe set aanschaffen.
                              En ik weet ook dat er huistechnici zijn die je maar een arrogante merkengeile kwast vinden die zijn neus ophaalt voor hun set. En dat is jammer, want dat is niet hoe het zit.

Ik hoop dat jij en misschien anderen die eenzelfde visie hebben nu begrijpen dat er hele goede redenen kunnen zijn om de onbekende set te laten staan. En dat is dus ook een reden waarom bekende merken gewilder en dus ook waardevaster zijn, want daar ging mijn post dus over.

Dit is een goede uitleg!!
                              Dit maakt ook echt duidelijk waarom mensen soms voor een bepaald merk kiezen.
                              Heel jammer dat er dan toch meteen weer een ander onbekend merk naar voren word geschoven, Sommige mensen lezen beter dan andere

Ik denk overigens dat het voor het nieuwe WONDER merk DBt nog niet mee zal vallen om direct overal rider acceptance te krijgen...

Comment

• 4AC
                                • Nov 2007
                                • 1791

Originally posted by Hansound
                                Heel jammer dat er dan toch meteen weer een ander onbekend merk naar voren word geschoven, Sommige mensen lezen beter dan andere
                                Beargumenteer?
                                Ik heb namelijk wel degelijk de post van sparky doorgelezen. Naar mijn mening is het noujuist niet jammer dat er een ander 'onbekend' merk wordt genoemd. Deze zit in een vergelijkbare situatie als DbTech.

Mvg,

Teun
                                uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp

Comment

Working...