dB Technologies FlexSYS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • drummerke
    • Oct 2006
    • 432

ik ben van plan om mijn setje ook te upgraden (na het verliezen van één mackie swa1501).
    Db technologies komt er nu qua prijs wel bovenuit (boven RCF zelf dan)

dimi? wat zijn de grote verschillen tussen uw oude mackie's en uw nieuwe subs?

Wat zijn zoal de grote verschillen tussen een F12 en de nieuwe digitale Opera 602? Ik vind dat db technologies momenteel echt veel verschillende kasten maakt.

Heb zaterdag eerste keer DVX12 top met S10 sub getest en klonk wel mooi afgewerkt (was ook redelijke lange zaal). Maar helaas is dat ver boven mijn budged en een DVX12 iets te nauw (60graden) voor de meeste locaties waar ik sta.

Ik dacht momenteel om 2 betere tops te kope +één 18D sub

Zijn er al mensen die ze in vlaanderen ergens gebruiken waar ik een keertje kan gaan luisteren?

Vriendelijke groeten

Comment

• drummerke
      • Oct 2006
      • 432

iedereen op verlof misschien? of ergens aan het werk?

Comment

• Didier
        • Aug 2002
        • 323

Ik heb vroeger Mackie SRS1500 subs gehad en heb deze toen eens vergeleken met de dB SUB15.

Resultaat:
        Mackie was een echte sub (ging dieper)
        dB was een echte bas (minder diep, ging door tot hogere frequentie)

Momenteel heb ik alleen nog de dB SUB15d en ik ben hier erg tevreden over, voor mijn doeleinden is dit meestal voldoende. Speel je echter regelmatig voor jong publiek (15-25jr) dan wil ik je toch de SUB18D adviseren. Deze gaat net iets dieper/harder.

Grote verschil tussen 602D en de F12:
        602D = 600w en kunststof, F12 = 400w en hout
        De F12 kun je beter vergelijken met de 402D, deze zijn volgens mij vrijwel identiek qua specs.

Ik ga zaterdag de 602D beluisteren en vergelijken met de "oude" 402.
        Zuid-Limburg

Comment

• drummerke
          • Oct 2006
          • 432

Tof,

Ik draaai geen muziek. Ik doe vooral life werk van ...rock en roll tot hip-hop, maar soms ook voor grotere evangelische kerken of bijeenkomsten (tot 300man).
          Dus dacht ook eerst aan 602D met sub 15D maar denk toch direct sub 18D te nemen..maar twijfel of ik dan direct ook top 605D zou nemen of niet.

Greets

Comment

• 4AC
            • Nov 2007
            • 1791

Originally posted by drummerke
            Tof,

Ik draaai geen muziek. Ik doe vooral life werk van ...rock en roll tot hip-hop, maar soms ook voor grotere evangelische kerken of bijeenkomsten (tot 300man).
            Dus dacht ook eerst aan 602D met sub 15D maar denk toch direct sub 18D te nemen..maar twijfel of ik dan direct ook top 605D zou nemen of niet.

Greets
            Zeker voor liVe werk lijkt mij een flinke top met ballen geen slecht idee. Mocht het qua budget uitkomen zou ik zeker voor de 605D kiezen.

Maar euh, we zitten hier in een topic over de Flexsys serie, dit staat er toch helemaal los van?
            Nieuw topic starten dus, en hier on-topic verder aub.

Mvg,

Teun
            uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
            Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

Comment

• Beckers Entertainment
              • Dec 2008
              • 650

Iemand al met de F12 topjes gewerkt? Ben nog steeds erg geinteresseerd..
              Ze zijn uit, toch?

Groeten Jasper
              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Dimi
                • Oct 2002
                • 91

om dan toch ook nog maar even mijn bijdrage te leveren: ik had ook SRS1500 en vond deze absoluut niet bijzonder diep gaan. Sub 18D gaat volgens spec wel lager maar ik heb er niet veel van gemerkt, wel veel meer volume en daar was het mij ook om te doen. De kast is net wat te compact om echt R&B-laag te laten knallen op je ribbenkast.

Als ik nu opnieuw wat zou kopen zou het denk ik toch RCF 4PRO 8001 of 8002 AS zijn. Destijds was dat niet mogelijk icm mijn vervoer. Kasten zijn dieper en zwaarder, prijsverschil vond ik niet onoverkomelijk. Ik heb echter om mezelf niet te kwellen de 4Pro niet geluisterd.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Alleen ambetant, dat het moeilijk is een Flexsys setup live te horen.
                  Qua prijs zit het toch wel goed dacht ik?

Comment

• Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

Nieuwe topjes.

Ik borduur maar even verder op dit topic..

Voor mijn geluidsset ben ik op zoek naar nieuwe topjes. Ik twijfel op het moment tussen de flexys F10 en F12. Ik heb 2 sub 05's van dB tech en op het moment 2 american audio topjes die het niet bijhouden..

FLEXSYS F10

Features

[LIST][*]10“ Woofer[*]1“ Neodym kompr. Treiber[*]90/40°x60°asym. CD Horn[*]150 + 50 W/RMS digipro®[*]80 – 19000 Hz (+/-3dB)[*]Max. SPL: 125 dB[*]24bit 48 kHz DSP[*]Line/ Mic Eingang/ XLR/Klinke[*]Multifunktionsgehäuse[*]12xM8 Flugpunkte[*]Gewicht: 12 kg[*]Abmessungen (BxHxT): 300x483x300mm[/LIST]

FLEXSYS F12

Features

[LIST][*]12“ Woofer[*]1“ kompr. Treiber[*]90x40° drehbares CD Horn[*]300 + 100 W/RMS digipro®[*]75 – 19000 Hz (+/-3dB)[*]Max. SPL: 127 dB[*]24bit 48 kHz DSP[*]Line/ Mic Eingang/ XLR/Klinke[*]Multifunktionsgehäuse[*]12xM10 Flugpunkte[*]Gewicht: 16.5 kg[*]Abmessungen (BxHxT): 360x610x360mm[/LIST]

Wat klinkt beter op een 15" sub? 10"of 12"? Mijn leverancier zei overigens ook dat de F12 een beetje overkill is voor op mijn subjes, maar persoonlijk denk ik dan dat ik ze makkelijker full-range kan draaien op de grotere feestjes... Omdat ze ook een lagere frequentie weergave hebben. Bovendien zijn die ook makkelijker te gebruiken zonder baskist.
                    Iemand tips?

Groeten Jasper
                    Last edited by Beckers Entertainment; 25-08-09, 18:21. Reason: Specs toegevoegd

Comment

• djspeakertje
                      • Oct 2008
                      • 1912

Ik weet niet hoeveel die american Audio´s produceren, maar uit de 12" komt wel 2 db meer, en dat kan zo hier en daar net datkleine extraatje zijn.
                      Het kan een beetje overkill zijn, maar heb je de leverancier al op de hoogte gebracht van de gain regelaar achterop de speaker (want zoals bijna alles bij dB is ook deze actief).

Verder kan je later dan mooi uitbreiding met sub 18d's, subs 15(d)'s of die 18" bassreflex van de 50 line plus:
                      ( http://www.dbtechnologies.com/images...NE%20PLUS2.pdf )

Zelf vindt ik een 12" wat mooier klinken voor live, dj maakt niet zo veel uit denk ik, ookal kan je er inderdaad makkelijker mee fullrangen op kleinere feesten (of met 1 subje, actief is mooi)

Daan
                      Last edited by djspeakertje; 25-08-09, 20:02.
                      I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                      I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Beckers Entertainment
                        • Dec 2008
                        • 650

Maar wat ik ook meeweeg is het prijsverschil bij "Der Tho Mann" van 180 euro per kastje..
                        Zijn die 2 dB en die 5 hz het me wel echt waard...

Comment

• frederic
                          • Jan 2006
                          • 3511

Tja, niet gemakkelijk kiezen.

Zou wel graag eens de stets RCF TT25 A + TTS28, dB Technologies Fifty Line System FL 218 plus , dB Technologies Flexsys Concert geluidset (2 x 315 + 4x SUB 18 D) naast elkaar horen.

Comment

• Didier
                            • Aug 2002
                            • 323

Originally posted by Beckers Entertainment
                            maar persoonlijk denk ik dan dat ik ze makkelijker full-range kan draaien op de grotere feestjes...
                            Jasper, zoals je aangeeft: F10 = 80hz-19000hz, F12 = 75hz-19000hz.
                            Beide kasten gaan dus niet echt laag en zijn daarom ook niet geschikt als fullrange kast, maar wel geschikt als satelliet speaker (icm sub).

Ik denk dat de volgende kastjes beter geschikt zijn voor jouw doeleinden, echter weet ik zeker dat jouw subjes deze tops niet gaan bijhouden. (gebruik ze zelf icm sub15d)

Opera 402 60hz-18000hz
                            Opera 402d 65hz-19000hz
                            Zuid-Limburg

Comment

• Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

Hey Didier!
                              Bedankt voor je reactie.
                              Heb jij beide de oude en de nieuwe 402's?
                              Is het niet mogelijk om eens met mijn subjes bij je langs te komen om ze eens aan een test te onderwerpen? De 402D's heb ik ook nog naar gekeken maar ik ben niet zo kapot van z'n looks..
                              Voor de rest. De flexys serie lijkt me gewoon interessant door hun gewicht en het feit dat het gewoon simpele, houten kasten zijn..

Groeten Jasper

Comment

• Didier
                                • Aug 2002
                                • 323

Hey Jasper,

Ik heb helaas alleen de "oude" Opera Live 402 kastjes. Wel heb ik de Opera Digital-kastjes gehoord en deze klinken veel beter/frisser dan de "Live" kastjes. Bovendien hebben ze meer vermogen.

Opera 402 12"/1" (300w)
                                Opera 402d 12"/1" (400w)
                                Opera 602d 12"/1" (600w)

Ik dacht in eerste instantie ook dat de Opera Digitals lelijke kasten zouden zijn, maar als je ze eenmaal in het echt hebt gezien zien ze er best strak uit. Uiteraard mag je altijd eens komen luisteren. Of je neemt eens een 402 mee, dan kun je thuis op je gemak vergelijken?
                                Zuid-Limburg

Comment

Working...