dB Technologies FlexSYS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Watt Xtra
    • Oct 2004
    • 1119

ik heb inmiddels ook een dvx 12 en een Flex 315 staan om te proberen, eerste indruk.

Goh wat klinkt dat toch best wel errug goed!!

versterker en processor houdt alles heel netjes over eind. tot aan de max en dan doen de rms limiters gewoon goed hun werk.

Verschil tussen de flex en de d12 is er wel heel erg. Flexx absoluut fullrange waardig. maar als topkast mist hij gewoon de ballen van de hoogdriver van de D12.

verder bevindingen komen van de week.
    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• frederic
      • Jan 2006
      • 3511

Weet iemand welke speakers erin steken? (FlexSYS)
      Is het RCF?

Comment

• drummerke
        • Oct 2006
        • 432

ronde

ronde

F212
        -1" RCF neodymium compression driver...is de enige keer dat RCF er echt bij staat...voor de rest weet je wat er in zit hé.

Comment

• Didier
          • Aug 2002
          • 323

Levering SUB15D subs is wederom uitgesteld tot na de jaarwisseling
          Ik ben nu al van september aan het wachten en dB stelt het telkens weer uit... Ik begin het langzaamaan zat te worden.
          Zuid-Limburg

Comment

• Dimi
            • Oct 2002
            • 91

18 idem dito, maar die zou volgens een grote shop in D inmiddels gisteren wel binnengekomen zijn. De 15 staat daar ook nog op back-order.

Ik heb eigenlijk wel zin in een setje Sub 18 D's eerlijk gezegd

Waarom wil je die persé eigenlijk, in dat segment zijn voor bijna dezelfde prijs ook leuke kasten van bv RCF te koop. Ik wil persé 18 inch ivm de diepgang en dit is een van de meest compacte kasten afgezet ook tegen de SPL. Nieuwe JBL EON 518 is misschien nog wat kleiner (en lichter) maar heeft 'maar' 500 watt versterkervermogen en op spec dik 4 dB minder SPL. Maar liefst zou ik ze allebei eens willeb vergelijken/proberen. Misschien gaan die dB's wel veels te hard

Comment

• Watt Xtra
              • Oct 2004
              • 1119

Ik heb de afgelopen dagen de DVX 12 mogen en kunnen gebruiken.

Ik kan alleen maar zeggen, wat een kast! in goede zin, zeer compact zeer goed klinkend en een spl waar je U tegen zegt.

Kroeg met z'n 100 gasten en een stevige rock en roll band. kastje, paaltje en 18" basje ronder en gaan! Zeer open kastje, met het echte recht in het gezicht geluid.

Wel een kantelpuntje, het is absoluut geen fullrange kast maar puur Topkast.

Die dvx 12 blijven hier,binnenkort nog maar eens van die vliegbeugels bestellen, die krengen kosten alleen wel een klein vermogen, zn 180 euro de stuk.
              JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Outline
                • Feb 2006
                • 1434

Originally posted by Watt Xtra
                Ik heb de afgelopen dagen de DVX 12 mogen en kunnen gebruiken.

Ik kan alleen maar zeggen, wat een kast! in goede zin, zeer compact zeer goed klinkend en een spl waar je U tegen zegt.

Kroeg met z'n 100 gasten en een stevige rock en roll band. kastje, paaltje en 18" basje ronder en gaan! Zeer open kastje, met het echte recht in het gezicht geluid.

Wel een kantelpuntje, het is absoluut geen fullrange kast maar puur Topkast.

Die dvx 12 blijven hier,binnenkort nog maar eens van die vliegbeugels bestellen, die krengen kosten alleen wel een klein vermogen, zn 180 euro de stuk.
                De DVX12 is stiekem ook een RCF Art 522 in een houten kast en een ander labeltje...

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

Ik zie toch wel een aantal verschillen, dat de cvx ook RCF speakers heeft klopt wel. Maar dvx geeft op een 1,4" driver te hebben ten opzichte van de 1,5" van de rcf.
                  De hoorn afstraling is anders, 60 tov 90 graden. crossover freq. is ook anders.

En hij ziet er echt wel beter uit !! :P

Comment

• Didier
                    • Aug 2002
                    • 323

De reden dat ik voor dB subs kies, is dat mijn toppen ook al van dB zijn.

Update: Mijn db sub15d subjes zijn eindelijk binnen! Ik heb ze afgelopen vrijdag getest en ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben!
                    Helaas heb ik nog geen tijd gehad voor een uitgebreide luistertest, maar ik ben al tevreden!
                    Last edited by Didier; 15-02-09, 13:15.
                    Zuid-Limburg

Comment

• Dimi
                      • Oct 2002
                      • 91

ik heb een paar weken terug de 18D gekocht, bevallen me ook prima. Lekker licht in verhouding tot de afmetingen. Net zo zwaar als mijn vorige Mackie's.

Ze gaan naar mijn idee en voor mijn gebruik hard genoeg (kan altijd harder) en diep zat, beduidend lager dan wat ik daarvoor had. Gezien de afmetingen, toch één van de kleinste 18 inch (actieve) subs naar mijn idee, zal het geluid vast nog wel wat lager kunnen.

Comment

• DjDennizz
                        • Apr 2006
                        • 18

Originally posted by Dimi
                        ik heb een paar weken terug de 18D gekocht, bevallen me ook prima. Lekker licht in verhouding tot de afmetingen. Net zo zwaar als mijn vorige Mackie's.

Ze gaan naar mijn idee en voor mijn gebruik hard genoeg (kan altijd harder) en diep zat, beduidend lager dan wat ik daarvoor had. Gezien de afmetingen, toch één van de kleinste 18 inch (actieve) subs naar mijn idee, zal het geluid vast nog wel wat lager kunnen.
                        Ga je ook nog verder voor het Concert systeem ?? Dat is zeker een aanrader Prijs kwaliteit en ze zitten in de hotdeal. Set zals 4x Sub18D + F212 Klinkt als een dijk. Daarnaast de Sub18D met een DVXD12 of D15 is ook lekker

Comment

• sis
                          • Jul 2003
                          • 3305

Originally posted by DjDennizz
                          Ga je ook nog verder voor het Concert systeem ?? Dat is zeker een aanrader Prijs kwaliteit en ze zitten in de hotdeal. Set zals 4x Sub18D + F212 Klinkt als een dijk. Daarnaast de Sub18D met een DVXD12 of D15 is ook lekker
                          Zou het kunnen dat ik iets heb gemist ????
                          De D-subs waren vorige week nog niet leverbaar, nu wel ??
                          Ik zou normaal bericht gekregen hebben over de leverbaarheid ( is mij beloofd ).
                          Blijkbaar ergens een miscomunicatie ??
                          sis
                          Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• Watt Xtra
                            • Oct 2004
                            • 1119

Originally posted by sis
                            Ik zou normaal bericht gekregen hebben over de leverbaarheid ( is mij beloofd ).
                            sis
                            MM Ik heb de d-subs toch echt op voorraad staan bij mijn leverancier.. al een aantal weken!

Comment

• Roger
                              • Jun 2007
                              • 26

Originally posted by sis
                              sis
                              @sis
                              De D-subs zijn al enige tijd gewoon leverbaar. Er zijn er de afgelopen maanden voldoende van uitgeleverd door ons.
                              Aangezien Nederland en België onder dezelfde vertegenwoordiger vallen mag dat dus geen verschil uitmaken.

Comment

• DjDennizz
                                • Apr 2006
                                • 18

Originally posted by sis
                                sis
                                Opt moment zijn ze volgens inderdaad degene van de BeNeLux niet leverbaar pas 2de/3de week maart weer ( sub18D )

Alleen zie de grote jongens/concurrenten uit duitsland altijd met een voorraadstatus van goed.

En daarnaast moeten de dealers/subsdis hier in NL nogal trekken om met die prijs mee te komen, gelijk of niet ?

Comment

Working...