Even hoe ik er tegenaan kijk: standaard werken wij met D&B Q voor de standaard dingetjes. Algemeen gewaardeerd en doet gewoon altijd z'n ding.
Het komt regelmatig voor dat wij op een locatie kunnen/mogen inprikken. De ene keer doen we het wel, de andere keer niet. De criteria om het wel/niet in te prikken zijn simpel:
-Denk ik dat het met de set op locatie gaat lukken?
-Is het gewenst om een eigen set neer te zetten?
Het laatste criterium lijkt me duidelijk: als het vanuit het oogpunt van het feest/klant niet wenselijk is om een eigen set neer te zetten, dan moeten we het maar doen wat er op die locatie staat.
Het eerste criterium is eigenlijk ook heel simpel: indien we mogen/kunnen inprikken (geen vanzelfsprekendheid): doet de set die aanwezig is op locatie een beetje aan onze verwachtingen en kunnen we er uit halen wat we willen? Indien het antwoord daar 'ja' op is, prikken we gewoon in.
Daardoor heb ik al op veel verschillende merken ingeprikt (w.o. dB Tech) waarover ik op voorhand andere verhalen had gehoord /zelf dacht dat het niks kon zijn en die in de praktijk zeer positief verrasten.
Maar even zo vaak hebben we niet ingeprikt op sets van gerenomeerde merken omdat die niet aan onze verwachting deden en/of zo erg anders ingeregeld waren dan onze smaak (ik zeg oa Van Dik Hout op Nocomb) dat er, naar mijn/onze mening, te veel tijd in gaat zitten om het een beetje naar onze smaak te krijgen.
Merk zegt dus niet altijd iets over of het goed of slecht is. Dus gewoon luisteren en proberen en je kan verrast staan! En als iedereen nou die instelling hanteerde...

Daan
Comment