dB Technologies FlexSYS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Outline
    • Feb 2006
    • 1434

Originally posted by Hansound
    Dit is een goede uitleg!!
    Dit maakt ook echt duidelijk waarom mensen soms voor een bepaald merk kiezen.
    Heel jammer dat er dan toch meteen weer een ander onbekend merk naar voren word geschoven, Sommige mensen lezen beter dan andere

Ik denk overigens dat het voor het nieuwe WONDER merk DBt nog niet mee zal vallen om direct overal rider acceptance te krijgen...

Even hoe ik er tegenaan kijk: standaard werken wij met D&B Q voor de standaard dingetjes. Algemeen gewaardeerd en doet gewoon altijd z'n ding.

Het komt regelmatig voor dat wij op een locatie kunnen/mogen inprikken. De ene keer doen we het wel, de andere keer niet. De criteria om het wel/niet in te prikken zijn simpel:
    -Denk ik dat het met de set op locatie gaat lukken?
    -Is het gewenst om een eigen set neer te zetten?

Het laatste criterium lijkt me duidelijk: als het vanuit het oogpunt van het feest/klant niet wenselijk is om een eigen set neer te zetten, dan moeten we het maar doen wat er op die locatie staat.

Het eerste criterium is eigenlijk ook heel simpel: indien we mogen/kunnen inprikken (geen vanzelfsprekendheid): doet de set die aanwezig is op locatie een beetje aan onze verwachtingen en kunnen we er uit halen wat we willen? Indien het antwoord daar 'ja' op is, prikken we gewoon in.

Daardoor heb ik al op veel verschillende merken ingeprikt (w.o. dB Tech) waarover ik op voorhand andere verhalen had gehoord /zelf dacht dat het niks kon zijn en die in de praktijk zeer positief verrasten.

Maar even zo vaak hebben we niet ingeprikt op sets van gerenomeerde merken omdat die niet aan onze verwachting deden en/of zo erg anders ingeregeld waren dan onze smaak (ik zeg oa Van Dik Hout op Nocomb) dat er, naar mijn/onze mening, te veel tijd in gaat zitten om het een beetje naar onze smaak te krijgen.

Merk zegt dus niet altijd iets over of het goed of slecht is. Dus gewoon luisteren en proberen en je kan verrast staan! En als iedereen nou die instelling hanteerde...

Comment

• maranta
      • Sep 2002
      • 113

Beetje off topic, maar omdat er nogal wat gebruikerservaringen met dB binnen deze post actief zijn heb ik de vraag of er al ervaringen zijn met de M10 monitor van dB.
      Als ik naar de prijs kijk kan je je redelijkerwijs afvragen of het wat is.
      Ik verwacht geen topkastje maar zijn jullie er net zo positief over als over de rest van het dB programma, en hoe verhoudt dit kastje zich tot zijn concurenten binnen dit prijssegment?
      Tel wat je hebt, niet wat je mist

Comment

• darco
        • Sep 2009
        • 135

Heb enkel ervaring met de flexsys foh speakers, niet met de monitors van db.

In het prijssegment van de m10 kan je wel eens kijken naar de Wharfedale evp serie, heb hier tot op heden heel goede ervaringen mee en krijg ook steeds positieve feedback van de muzikanten.

Comment

• maranta
          • Sep 2002
          • 113

Die wharfedahle's heb ik al vaker positieve reacties over gehoord. Ik heb een keer een a/b vergelijk met een HK10Pro kastje en de evp gedaan. Het verschil is erg groot, de wharfdahle wint dat met verve.
          De wharfdale is echter te groot en te zwaar voor het klusje waar ik monitors voor zoek, het hoeft niet hard.
          Ik zoek een low profile kastje, actief, houten kast, aansluitingen aan de zijkant en de M10 heeft dit, vandaar de vraag.

Comment

• djspeakertje
            • Oct 2008
            • 1912

Originally posted by maranta
            De wharfdale is echter te groot en te zwaar voor het klusje waar ik monitors voor zoek, het hoeft niet hard.

Niet hard? Monitoren?

Dat zijn bijzondere artiesten... Velen willen alleen maar heel hard en het liefst alles erop en eraan...

Daan
            I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
            I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• maranta
              • Sep 2002
              • 113

Niet hard? Monitoren?

Dat zijn bijzondere artiesten... Velen willen alleen maar heel hard en het liefst alles erop en eraan
              ...
              Nee hoor dat valt reuze mee, het zijn amateurs, kerkdienst/gospel, oren zijn nog niet gesloopt door hoog podiumvolume, geen rock n roll, electronisch drumstel.
              Overigens heb ik steeds minder klanten met extreme monitorvolume's, het lijkt allemaal wat wijzer te worden, of beter te luisteren naar de tech. Uiteindelijk ruineer je het zaalgeluid met dat kabaal op het podium, beetje schuiven en stapelen met backline scheelt al veel, beetje communiceren ook een beetje, een layer voor monitors apart eq-en weer een beetje, en de backline de helft zachter scheelt alles.
              De complete investering in dit alles kost alleen tijd, beter rendement van tijd (lees geld) vind je tegenwoordig niet zo snel.

Comment

• djspeakertje
                • Oct 2008
                • 1912

Originally posted by maranta
                ...
                Nee hoor dat valt reuze mee, het zijn amateurs, kerkdienst/gospel, oren zijn nog niet gesloopt door hoog podiumvolume, geen rock n roll, electronisch drumstel.

Ooh, ik wist niet dat het om een kerk ging...

In een kerk kan je met een "beetje monitorsysteem" de hele foh doen...

Daan
                I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• dj-wojcik
                  • Jul 2008
                  • 911

Aangezien er hier wel wat mensen zitten met wat ervaring van dB Technologies:

Heeft er iemand hier wat meer ervaring gekregen met de dB Technologies Sub 18D?

Ik sta op het punt om deze subs te testen met mijn F12. Vooral omdat uit ervaring is gebleken dat de sub 15D de tops niet bijhouden!

soow? iemand die me iets interessants kan vertellen over de Sub 18D
                  [CENTER]DJ-Wojcik[/CENTER]
                  [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• darco
                    • Sep 2009
                    • 135

Heb ondertussen zowel de sub 15 met de f12 en 2xsub 18 met de f212 onerhanden gehad. Dit wel voor live optredens (pop, rock, blues,...), niet voor dj werk.

Mijn ervaring f12 + sub 15, xover op 120hz gaan voor mij goed, waarschijnlijk als dj ga je eerder je eerder naar 90hz gaan.
                    2x sub 18 + f212 xover op 120hz, subs te zwaar, topkasten houden het hier niet bij, waarschijnlijk ga je als dj hier wel mee weg komen, voor live situaties gebruik ik toch liever 2x sub 15 met de f212.

Comment

• dj-wojcik
                      • Jul 2008
                      • 911

Oke duidelijk. Maar niet toevallig enige ervaring met per kant enkel f12 (niet de f212) en enkel sub 18D?
                      [CENTER]Het is de kunst om van geluids-overlast een buurtfeest te maken ;)[/CENTER]

Comment

• darco
                        • Sep 2009
                        • 135

Nope, die combinatie heb ik nog niet uitgeprobeerd, vermoed dat het toch niet de ideale combinatie is, maar je kan eventueel es ergens een stel 18'ers gaan bijhuren en eens uitproberen. Wat voor mij niet werkt, werkt misschien voor jou wel.

Comment

• Beckers Entertainment
                          • Dec 2008
                          • 650

Zo zie je hoe verschillend erover gedacht kan worden.
                          Zelf F12's met 15D's. In mijn ogen kom ik voor het all-round werk wat laag te kort. Bandjes heb ik er nog niet zo gek veel over gehad, maar ook daar miste ik wel wat laag.
                          Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• dj-wojcik
                            • Jul 2008
                            • 911

En van de andere kant zou weer 2x 15d per kant te zwaar worden. Ik denk dat het niet gek zal klinken met de 18D. We gaan het eens testen. En laten onze bevindingen hier wel even horen

Comment

• dj-wojcik
                              • Jul 2008
                              • 911

oké, next question. Ik heb altijd een DBX Driverack PX gebruikt. Dit gebruikte ik eerst bij een passief systeem. Dus ik kon de x-over optimaal benutten. Ook de EQ altijd gebruikt. En eventuele limiters.

Later kreeg ik actieve tops. Dit heb ik dus gewoon blijven gebruiken. Ideaal. Soms gewerkt met de meet mic. die er bij zit.

Nu zijn de passieve subs weg. En ben nu naar verschillende subs an het kijken. Actief dus.

Nu komt de ham vraag. De DBX gebruiken of gewoon door linken van de sub naar te top met de interne x-over? Draag de DBX bij aan de sound van het systeem?

Comment

• Timo Beckman
                                • Jul 2006
                                • 1298

Het gebuik van x-overs veroorzaakt vertraging op je x-over punt en vaak een kamfilter rond het x-over punt . Als je niet weet hoe hier mee om te gaan en het probeert weg te eq'en krijg je alleen maar meer problemen .

Ik weet niet of een auto eq functie van dbx hier rekening mee houdt maar lijkt me sterk .

Je kan proberen om als je x-over op 100Hz crost 5ms delay toe te passen (80 hz 6,25ms of 125 Hz 4 ms) op je sub . Houdt rekening met eventuele filters die in je sub en/of je toppen zitten ingebakken daar die je delay tijd zullen beinvloeden .
                                De beste optie = meten met bv smaart of sat live en dan niet proberen je sub op impuls response te meten daar je dan zeer waarschijnlijk geen normale tijd zult krijgen . Dit zul je dus echt met een fase meting moeten doen .

Het enigste programma wat eventueel een impuls response op het laag kan meten is Easera/systune maar of het te vertrouwen is weet ik niet . Ik heb een keer een trial versie gedownload maar vondt het een beetje duur . Daar ik SIM3 heb staan voor metingen ga ik niet nog eens geld investeren in nog een meet programma met een geluidskaart voor multie channel metingen .

Comment

Working...