dB Technologies FlexSYS

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hobbydj
    • Jul 2009
    • 5

Originally posted by frederic
    Tja, niet gemakkelijk kiezen.

Zou wel graag eens de stets RCF TT25 A + TTS28, dB Technologies Fifty Line System FL 218 plus , dB Technologies Flexsys Concert geluidset (2 x 315 + 4x SUB 18 D) naast elkaar horen.
    Sorry, maar ik vermoed dat de RCF TT25 A + TTS28 niet echt in dit rijtje thuis horen........geen eerlijke vergelijking met de rest denk ik zo. Da's peren met uien vergelijken, ook al er zit bij dB deels RCF speakers in, maar het totale concept schijnt toch vééééél anders te zijn.....enne....de prijs ook! Niks mis met dB, want de DVA S09 en de DVX 10 hebben ook mijn interesse Maar naar deze RCF TT+ serie luisteren is zeker de moeite waard als jou budget dat toe laat.

Ik hoop dat je tzt jou bevindingen hier post.

suuk6

Comment

• Beckers Entertainment
      • Dec 2008
      • 650

Ik kom toch nog even terug op mijn verhaaltje...

Op de specs afgaande ben ik voor de F12 topjes gegaan, maar voor ik op de koop overga wil ik ze toch eerst een keer kunnen beluisteren. Iemand een adresje in het zuiden van het land (zuid-limburg) waar ze als demo in de showroom staan? Of iemand die er toevallig heeft, waar ik ze eventueel kan komen beluisteren?

Groeten Jasper
      Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

Heb nog een vraagje. Of eigenlijk 2...

Bij de specs van de Flexys reeks staat bij de F10

1“neodymium driver
        90°/40°x 60°
        asymmetrical horn

En bij de F12:

1“ compression driver 36mm v.c.
        90° x 40° CD horn

Wat zijn de grootste verschillen tussen de neodymium en compression driver?

En de assym horn en CD horn?

Groeten Jasper

Comment

• frederic
          • Jan 2006
          • 3511

Originally posted by Beckers Entertainment

1“neodymium driver
          90°/40°x 60°
          asymmetrical horn

En bij de F12:

90° x 40° CD horn

Groeten Jasper
          Is neodymium geen ander soort magneet die veel lichter is?

Comment

• Giddi
            • Mar 2003
            • 45

Wie heeft er intussen meer ervaring met het Flexsis concert systeem, dit in de breedste zin ( klank, draagwijte, capaciteit naar operrvlakte & aantal personen...enz ). Ik overweeg deze set aan te schaffen om te verhuren als universele set voor evenementen tussen 400 - 800 personen. ( drive-in, optredens...) Eventueel zou ik er later een tweede zet bijkopen.
            Alvast bedankt !

Comment

• MusicXtra
              • Feb 2006
              • 9316

Originally posted by Beckers Entertainment

1“neodymium driver
              90°/40°x 60°
              asymmetrical horn

En bij de F12:

90° x 40° CD horn

Groeten Jasper
              Zijn beiden compressie drivers alleen heeft de ene een neodynium magneet en de ander een ferriet magneet. Neodynium is sterker dus kan de magneet kleiner en lichter zijn.
              De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

Originally posted by Giddi
                Wie heeft er intussen meer ervaring met het Flexsis concert systeem, dit in de breedste zin ( klank, draagwijte, capaciteit naar operrvlakte & aantal personen...enz ). Ik overweeg deze set aan te schaffen om te verhuren als universele set voor evenementen tussen 400 - 800 personen. ( drive-in, optredens...) Eventueel zou ik er later een tweede zet bijkopen.
                Alvast bedankt !
                Heb op een ander forum een review van de Flexsys F12 toppen staan, weet niet of je hier eventueel iets mee kunt...

Originally posted by MusicXtra
                Zijn beiden compressie drivers alleen heeft de ene een neodynium magneet en de ander een ferriet magneet. Neodynium is sterker dus kan de magneet kleiner en lichter zijn.
                Had het antwoord al gevonden op het internet, maar toch bedankt.

Comment

• frederic
                  • Jan 2006
                  • 3511

Originally posted by MusicXtra
                  Ik dacht al zoiets.
                  Vandaar dat de RCF ART7 serie veel lichter is dan de gewone art serie.

Comment

• Fridge
                    • Mar 2002
                    • 153

Originally posted by frederic
                    Ik dacht al zoiets.
                    Vandaar dat de RCF ART7 serie veel lichter is dan de gewone art serie.
                    die gewichtsreductie komt ook door het gebruik van digitale versterkermodules

Comment

• Dimi
                      • Oct 2002
                      • 91

Mijn ervaring met de Sub18D is dat deze, naar mijn idee, niet zo diep gaat als de specs doen geloven. Kan haast ook niet gezien de afmetingen. Maar voldoende voor leuk discogebruik tot 100-150 man (met RCF 312A er boven).

Ik vind deze combi niet uit balans, sterker nog: ik heb het idee dat de woofer in de kast last heeft van wat meer powercompressie dan gemiddeld. Dat is overigens puur gebaseerd op waarneming op het gehoor. Als ik voluit ga (tegen de limiters aan) heb ik het idee dat de sound tussen top en bas goed afgesteld is. Als ik echter een paar uur vol gas blijf doorgaan wordt naar mijn idee de basweergave minder sterk tov de topjes. De balans is dan naar mijn idee niet meer zoals die tussen top en bas moet zijn.

Als mijn gehoor vermoeid zou worden van de geluidsdruk dan moet ik toch juist mid/hoog minder hard horen? Nu gebruik ik wel eenvoudige oordoppen van Alpine en klinkt het geluid sowieso scheller als je een paar uur met die dingen hebt gedraaid en ze dan even uit doet.

Ik ga volgende week eens met mijn eenvoudige voltcraft dB meter kijken of mijn gevoel overeenkomt met wat simpel meetwerk.

Mijn leverancier vertelde me dat hij bij de eerste levering Sub18D's een klant had met 4 stuks waarvan alle 4 de speaker defect gegaan zijn. Bij mij was wat later een brandlucht waarneembaar bij hoge volumes en zijn de woofers vervangen ivm een productiefout in de eerste batch. De andere 4 kasten zijn echter om eea reden niet voorzien van dezelfde vervangende speakers maar door RCF L18S801. Volgens de eigenaar maakte dat een wereld van verschil met de originele speaker. Of dat nou komt omdat die zo slecht waren dat ze niet alleen te snel defect gingen maar ook slechter klonken Maar mijn kasten klinken niet anders met nieuwe speakers. De leverancier heeft alleen de kasten even in de loods getest nadat hij van zijn leverancier/importeur de opdracht had gekregen om de speakers dus door RCF's te vervangen.

Nu kriebelt het mij dus een beetje om L18S801's te bestellen.... eerst maar eens meten. Deze verkopen en 8001AS terugkopen is me tot op heden nog niet gelukt. Ik heb gevraagd of de eigenaar van de kasten met RCF speakers mij zijn ervaringen wilde mailen (evt desnoods een vergelijking doen) maar heb daar niks van gehoord.

Gezien de prijsstelling van deze kasten tov de 8001/3AS zou het mij wel waard zijn om 2-300 meer aan RCF uit te geven (denk ook aan hogere restwaarde/verkoopbaarheid). Deze kasten zijn wat handelbaarder en in je eentje te stapelen. Denk dat met de RCF kasten niet lukt.

Comment

• djspeakertje
                        • Oct 2008
                        • 1912

Originally posted by Dimi
                        Gezien de prijsstelling van deze kasten tov de 8001/3AS zou het mij wel waard zijn om 2-300 meer aan RCF uit te geven (denk ook aan hogere restwaarde/verkoopbaarheid). Deze kasten zijn wat handelbaarder en in je eentje te stapelen. Denk dat met de RCF kasten niet lukt.

Die rcf's kan je qua gewicht misschien nog wel een keer hebben, maar ze zijn best lompig, vergeleken met die kleine dB's helemaal. Het zou kunnen, maar ik zou zeggen, huur ze eens en probeer het uit. De Rcf 8001-AS vind ik zelf erg goed, ik heb hem meerdere malen gehoord bij een collega/conculega met een drive-inn, en daar doen ze prima werk, en de 8003 waarschijnlijk ook, rcf kennende.

Daan
                        I met a man with a dollar, we exchanged dollars, I still had a dollar.
                        I met a man with an idea, we exchanged ideas, now we each had two ideas.

Comment

• Beckers Entertainment
                          • Dec 2008
                          • 650

@Dimi,

Heb je de 18D's al eens vergeleken met sub 05/15?
                          De volgende stap die ik wil nemen zijn nieuwe bassen. Weet nog niet precies wat ik wil, maar misschien is jou mening wel handig.

@Frederic,

Het gewichtsverschil zit inderdaad, zoals al aangegeven, in de digitale eindtrap. Dat is ook de reden waarom de Flexsys topjes zo licht kunnen zijn terwijl het toch houte kasten zijn.

Comment

• Dimi
                            • Oct 2002
                            • 91

Nee, ik heb ze vergeleken met de RCF 705AS en ik had zelf Mackie SRS1500. Qua diepgang ontliepen ze elkaar niet veel op het gehoor (in kleine ruimte). 705 ging wel harder dan de Mackie, dB ging daar wel weer overheen. Had verwacht dat gezien de specs de dB's er wel meer sublaag uit persten, maar dat viel dus wel mee (of tegen)

Comment

• darco
                              • Sep 2009
                              • 135

Na een hele tijd wikken en wegen en het lezen van alle input op het forum, heb ik besloten van de stap te wagen.

Als nieuwe basisset heb ik gekozen voor het flexsys band systeem. Levering is voor volgende week voorzien. Komt goed uit, kan ik het donderdag en zaterdag eens grondig uittesten tijdens 2 kleinere events.

Hou jullie nog op de hoogte

Comment

• MC_VibezZ
                                • Feb 2010
                                • 10

Beste heren en hopelijk ook dames.

Interessant onderwerp: wij hebben ons de laatste tijd enorm verdiept in dBTechnologies.
                                Reden: we waren op zoek naar de beste price/quality ratio (en idiot-proofheid) de laatste maanden, de beste manier om extra winst te maken...

We hebben zowat "alle" A-merken achter de rug van de laatste 15 jaar. Afgelopen Frankfurt (op de Messe) waren we gestopt bij de booth van dBTechnologies/RCF/DigiPro.
                                Alle drie de merken komen van dezelfde Europese stal & R&D dep. trouwens, zijnde AEB, dit is een zéér groot R&D bedrijf en heeft nog vele andere activiteiten (ze hebben trouwens net SGM opgekocht). Vandaar dat ze één booth hebben -> dBTechnologies/RCF/DigiPro zal nu dBTechnologies/RCF/DigiPro/SGM worden denk ik.

Nu ff 2 the point: dBTechnologies is het "budget"-merk van RCF. Wij zijn tot de ontdekking gekomen dat de helft van de producten 100% RCF zijn (DVX, DVA, etc..) De rest vd componenten zijn eigenlijk OEM RCF speakers zoals de Flexsys (de Flexsys F315 is trouwens met een RCF voice coil).
                                Vorig jaar zijn we naar de Duitse Conventie gegaan van AEB en hebben we alle producten kunnen testen en beluisteren (ze hadden de belangrijkste andere A-merken ernaast gezet, ook hun eigen RCF-producten, nice...we houden van A/B testen, wie niet...) incl. de nieuwe Opera Digitals (net aangekocht trouwens: 602D & 605D).

Na een paar hands-on testen de afgelopen 4 weken (incl. de DVA = de actieve Line Array) zijn we nog meer verschoten in de positieve zin: Digipro modules, Baltic birch multiplex (oa de Flexsys) ipv de regular "cheap" stuff, meestal RCF componenten of de OEM versies, super light weight, etc..
                                Het totale plaatje is meer dan super, zeker voor die prijs.
                                Wat ons helemaal heeft overtuigd is dat oa Studio100 Flexsys & DVX aan boord hebben nu.
                                We hebben onze "oude" spullen, vooral JBL & Mackie (Mackie: de oude versies en de beste, nog met RCF, niet de OEM troep van de laatste jaren uit China) verkocht. Leuk weetje: AEB heeft de eerste SRM reeksen nog ontwikkeld en gefabriceerd in opdracht van Mackie...
                                Maw hebben we nu veel producten vervangen door dB en hebben er echt goede ervaringen mee. In april zouden we ook een actieve Line Array van dB aankopen.
                                We overwegen nu ook om onze bassen (voor de "kleinere" events) te vervangen door dB, de Sub18D voornamelijk, goede internationale reviews/recencies en ratings over gelezen. Men had bij de eerste reeksen inderdaad een probleem: de woofers waren net te zwak (of de Digipro's te sterk) voor de digitale amp. Via een bekend verhuurbedrijf in NL vernomen dat dit slechts over het eerste productie lot ging, men heeft meteen de woofers verzwaard (door OEM RCF) en het probleem blijkt al lang de wereld uit te zijn.
                                We twijfelen nog wel tussen de Sub18D & de DVA S10 of zelfs de nieuwe S09...We gaan sowieso 2 x DVA S10 kopen maar deze zullen bij de DVA blijven. Tips??!

Nu nog ff een andere vraag: heeft er iemand hier ervaring met hun wireless producten zoals PU920 (we waren te laat op de Conventie om die te testen )??
                                Als iemand recencies heeft over het Flexsys Concert system (we hebben er enkel gevonden van de losse componenten tot op heden, 2 gevonden maar in 't Italiaans..) ook zéér welkom waarvoor reeds dank!
                                Over de speakers bestaat geen twijfel meer bij ons maar nu hebben we ook interesse in dit gamma...
                                Thanks 2 all!
                                Last edited by MC_VibezZ; 17-02-10, 20:12.

Comment

Working...