Beste ervaring: Amps op EAW 850
Collapse
X
-
-
klopt, de AES heeft er voldoende over beschreven, oa dat het vermogen minstens 2 uur houdbaar moet zijn. Maar die meetmethodes zijn niet altijd voorhanden...Comment
-
Ik weet naar met verschillede eindtrappen te hebben gewerkt wel het een en ander over labgruppen en zware bakken crest pro crown enz,
De fp10000q levert op gehoor en kwa voelbare druk op een laagkast net zo veel vermogen als een fp6400.
De fp10000q klinkt opener en helderder dan de fp6400.
De totale lijn labgruppen klinkt opener op het mid hoog dan elke andere zware ringkern bak die ik ooit gehoort heb en heb gebruikt.
De zware bakken crest pro crown enz klinken op gehoor vetter op het laag(al zou ik ze nu nog wel graag een keer naast de fp7000+ willen horen, dit is iets dat ik nog niet gehoort heb)maar hebben wel vele malen minder controle over het laag/sub dus meer vervorming dus gevoels matig vettere sub.Of ze meer vermogen geven????Maakt eingelijk ook niet zo veel uit als het maar klinkt.Toch?
Voor beide zijn liefhebbers dus ik denk dat dat een eindeloze discusie wordt.
Over de totale lijn doe mij maar lab klinkt opener.Voor alleen sub zeg ik maakt niet veel uit(al zou ik graag nog een keer een crest pro9001 en crown 5002vz naast een lab 7000/13000 willen horen.
groeten arjanComment
-
Kan iemand niet een Amptec X3.0 regelen voor de test.
Wordt in het new-line forum omschreven als qua geluid haast gelijkwaardig aan een Lab4000alleen dan ietsie minder power maar daarvoor is ie ook behoorlijk goedkoper.
Wie weet wil de importeur er ook wel eentje afstaan ?Comment
-
Wij werken ook met een 850 set; 6 toppen + 6 subs waarvan de energie geleverd wordt door 6 Crest 8001 versterkers die op zijn beurt signaal krijgt van MX 800 controller. En ja, onze crew hoeven niet meer op fitness hahahaComment
-
hahahahaha ja daar hoef je mij niks over te zeggen ik/wij hebben ook geen lidmaadschap op een fitnessclub nodig, we werken met 8 KF850 toppen en 8 subs deze worden allemaal versterkt door de
Carver PT 2400's en een MX800i processor.
Maar ik ben en blijf toch altijd nieuwsgierig hoe deze kasten met andere amps en processoren klinken.Comment
-
In het verleden gedraaid met Carver PT2400, Carver PM1.5A en de Carver PM1200. En als processor de EAW MX800.....
Klonk erg lekker...
Inmiddels overgestapt naar het Alpha Nexo en de nog zwaardere Crown MA5000....Last edited by geenstijl21; 14-01-08, 14:27."Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"Comment
-
Eigenlijk is het heel simpel
De eindrappen die je gebruikt zijn bepalend voor de klank
De ene wil meer punch de andere wil meer sublaag
De 8001 is zowat de beste subeindtrap die er is , maar dit geldt niet voor iedereen .
Sommigen willen meer sub-punch, doef, dok enz... en dan zijn de digitale eindrappen DE winnaar
Kortom , de keuze bepaal je gewoon zelf.
Al dat gezever lijdt( leidt) tot niks aangezien er binnenkort ook limiters gaan staan op buitenlocaties , allez in Belgica toch tenminste !!
sisLast edited by sis; 15-01-08, 10:37.Fulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
Eigenlijk is het heel simpel
De eindrappen die je gebruikt zijn bepalend voor de klank
De ene wil meer punch de andere wil meer sublaag
De 8001 is zowat de beste subeindtrap die er is , maar dit geldt niet voor iedereen .
Sommigen willen meer sub-punch, doef, dok enz... en dan zijn de digitale eindrappen DE winnaar
Kortom , de keuze bepaal je gewoon zelf.
Tot nu toe ben ik dan ook wel te vreden over de PT 2400s maar ik ben altijd benieuwd hoe andere amps hierover klinken.
Ook hoor ik vaak dat de Crowns toch wel de beste amps hiervoor blijven maarja dat zijn meningen van anderen.Comment
-
Kent iemand misschien een adresje waar ik een complete amprack van crown kan huren? of is er iemand op dit forum die mij een amprack kan huren?
Het gaat om de volgende amps:
Crown MA 1200
Crown MA 2400
Crown MA 3602 vz
Crown MA 5002 vz
(zie foto)
Precies zo een rek heb ik nodig als iemand een adres of persoon weet die zo een rek verhuurt hoor ik het graag.
Mvg,
RicardoComment
-
maak ff een mailadres aan in je profiel
weet wel adresjes.. maareh, op welke manier bekabeld, aangesloten, processor enzo?Comment
-
Comment