Beste ervaring: Amps op EAW 850

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ricardo
    • Oct 2007
    • 24

Originally posted by MacGyverSounds
    maak ff een mailadres aan in je profiel
    weet wel adresjes.. maareh, op welke manier bekabeld, aangesloten, processor enzo?

Uhmm.. bekabeld met 2x ep6 en 2x ep4 aansluitingen processor een EAW MX800i of een BSS 366 omnidrive zou perfect zijn.

zonder processor of aansluitingen is niet erg ik kan die van ons wel uit de rack halen.

je kan mij mailen op soundfreak.eaw@gmail.com

alvast bedankt !! (Y)

Comment

• WinterS
      • Jun 2006
      • 102

het bedrijf waar ik soms lichten voor ga doen werkt met de AEW KF750 toppen en SB750z subs.
      Daar zitten QSC PL3 amps op... voor zover je dat kan helpen...!

daar wisten ze me te zeggen dat de LabGr amps toch sneller stuk gingen dan de QSC's... (en bij AED zouden ze er alles van weten... ).
      "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

Comment

• ricardo
        • Oct 2007
        • 24

oke, maar eerlijk gezegd heb ik het niet zo met QSC heb liever Carvers of Crowns maar toch altijd handig om te weten !!

Comment

• WinterS
          • Jun 2006
          • 102

Originally posted by ricardo
          oke, maar eerlijk gezegd heb ik het niet zo met QSC heb liever Carvers of Crowns maar toch altijd handig om te weten !!
          heb zelf ook Crown hoor ;-). Maar dat is maar kleinschalig vergeleken met die grote klanksets van EAW... (klikker-de-klik!)
          "Een DJ kan goed zijn, maar het feestje maak je zelf !"

Comment

• Tummy
            • Nov 2008
            • 324

even een 'kick' ipv een nieuw topic te starten.. aangezien hier al veel informatie over instond

welke configuratie gebruiken jullie als gebruikers hier nu anno 2014 op de 850?
            dit uitgaande van 2 sb850 en 2 kf850 per kant,

zelf in het bezit van in totaal 4 sb850 en 4 kf850..
            met een 2x carver pt2400 op sub 2 carver pt1800 (1 kanaaltje mid, 1 kanaaltje laag) en 2 pm 700 op het hoog (1 kanaal op het hoog en 1 als reserve/monitor) dit alles spelend op 4 ohm.
            met een 4weg mx800i processor

nu ook nog de beschikking over een crown itech 4000 en 5000HD, deze geven op papier het dubbele vermogen op het laag.
            iemand hier ervaring mee, hoe dit gaat vergeleken met de pt2400? omdat de crown een 'digitale' is en de carver niet..

Ik vermoed met komende buiten Dance evenementen op het sub te kort te gaan hebben, met Live muziek en bands denk ik met de pt2400 prima weg te komen,

Toch nog benieuwd hoe dit door andere eaw gebruikers wordt gedaan.

ook als de carver Amps stuk gaan moeten we in de toekomst dit een keer gaan vervangen,
            Profiel wordt door meerdere personen gebruikt :)

Comment

• salsa
              • Jan 2007
              • 1315

Jouw SB850 zijn bass bins, geen sub.... Je zal er een paar SB1002 subs bij moeten leggen met ee dikke vette MT5000
              [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• MusicXtra
                • Feb 2006
                • 9316

Originally posted by salsa
                Jouw SB850 zijn bass bins, geen sub.... Je zal er een paar SB1002 subs bij moeten leggen met ee dikke vette MT5000
                Euhhh, de SB850 is toch echt een dubbel 18" sub hoor....
                en wat de amps betreft, probeer ze beiden gewoon eens, ik denk dat de Itech je het best zal bevallen.
                De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• DJ Antoon
                  • May 2005
                  • 1681

Originally posted by Tummy
                  nu ook nog de beschikking over een crown itech 4000 en 5000HD, deze geven op papier het dubbele vermogen op het laag.
                  iemand hier ervaring mee, hoe dit gaat vergeleken met de pt2400? omdat de crown een 'digitale' is en de carver niet..
                  De SB850 is al een hele oude kast, als daar nog het originele type rcf in zit, dan heeft het niet zoveel nut er nog veel meer vermogen op te zetten, je duwt de speakers dan "snel" buiten hun x-max.

Comment

• Tummy
                    • Nov 2008
                    • 324

op het sub wordt 2kw aes opgegeven, Tuurlijk dit is al wat ouder,
                    maar de pt2400 geeft 'slechts' max 1200w per sub, en de itech 4000 max 2kw en de 5000hd 2.5kw op 4 ohm
                    ik vindt dat nogal een verschil vergeleken met de pt2400.

ik vermoed hier met live muziek en bands geen tekort te hebben.. echter met dance en buiten evenementen wel.

wat wordt er verder hedendaags in een rack geplaatst voor de eaw set? bij vervanging van de carvers.
                    6x lab 6400 lijkt me bijvoorbeeld beetje overkill.. en ook (te) behoorlijk aan de prijs

Comment

• salsa
                      • Jan 2007
                      • 1315

Originally posted by MusicXtra
                      Euhhh, de SB850 is toch echt een dubbel 18" sub hoor....
                      en wat de amps betreft, probeer ze beiden gewoon eens, ik denk dat de Itech je het best zal bevallen.
                      Deze kast bestaat al weer meer dan 25 jaar Sander, de afstemming is niet heel laag, er zit veel kicklaag in dus in mijn mening meer bass dan sub low. De SB1000 is dus ook door EAW op de markt gezet om het laag wat te kort komt uit de SB850 goed te maken.
                      [FONT=Arial]No trees were harmed in the writing of the e-mail, but millions of electrons were terribly inconvenienced[/FONT][FONT=Arial].[/FONT]

Comment

• NesCio01
                        • May 2010
                        • 1987

Ben ik dan de enige MC2 gebruiker hier?
                        Dat kan ik me niet voorstellen.

Als je een amp zoekt die blijvend top presteert dan zit je
                        met dit A-merk echt goed.

grtz

Nes
                        Last edited by NesCio01; 18-03-14, 18:00.
                        Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Turboke
                          • Oct 2006
                          • 463

Nee Nes dat ben je niet.

Comment

• NesCio01
                            • May 2010
                            • 1987

Originally posted by Turboke
                            Nee Nes dat ben je niet.
                            Gelukkig

grtz

Nes
                            Weest vooral jezelf, er zijn al zoveel anderen!

Comment

• Tummy
                              • Nov 2008
                              • 324

dat mc2 heb ik inderdaad eens horen spelen op een lineray en funktion one.. prima spul inderdaad!

hmm, dus voor een buiten evenement/tentfeest met 2 sb850 en 2 sb1000 en 2 kf850 per kant moet ik een eind komen?
                              de carver lijken mij inderdaad (erg) underpowered op het laag (1200w 4 ohm per kanaal)

sb850 en sb1000 hebben 2kw aes vermogen opgegeven. elke kast is 4 ohm.

Heb de keuze namelijk als extra of vervanging uit 2x itech 4000's (leveren 2kw op 4 ohm per kanaal) en een xti 6000 (ook 2kw op 4 ohm per kanaal) beide in eigen beheer.

en een zoot itech 5000 hd (2.5 kw 4ohm per kanaal heeft een collega)

zelf heb ik 4 sb850 en 4 kf850 (toppen 2xpt1800 mid/laag (2x pm700 hoog)

naast de 2x carver pt2400 die ik bij deze set heb, heb ik dus ook nog andere itech en xti amps die ik normaal gebruik met een andere (jbl)set,
                              Dus met eigen versterkers (2x itech4000 1x xti6000) zou ik 3 bass/subkasten per kant kunnen voeden.. (2 extra kasten inhuren)

hoe zouden jullie dit doen voor een buiten evenement +-1000-2000man?
                              extra kasten (sb850/sb1000) en versterkers inhuren is geen probleem,

als ik al het laag met de itech5000HD ga voeden.. met 4 kasten per kant (2x sb850 2x sb1000) heb ik 8 tot 10kw per kant beschikbaar..
                              dit lijkt mij een beetje overdreven (of met 3 sb850 sub kasten (6kw per kant) samen met mijn eigen amps)..

deze vraag omdat er nu evenementen (zowel live muziek als dance) geplant staan voor komende zomer.. en ik heb eigelijk geen idee hoeveel personen je met deze set kan bespelen met voldoende headroom. aan de hand van jullie advies hoe dit te doen kan ik zelf een beetje inschatten met andere aantallen.

en hoeveel personen bespelen jullie met de 'standaard' 2xsb850 en 2xkf850 per kant en de standaard carver Amps? (pt2400/pt1800/pm700 per kant) hier wel benieuwd naar aangezien er meer eaw gebruikers zitten hier, en ik de set wel heb aangeschaft maar nog niet mee heb kunnen bespelen
                              Last edited by Tummy; 19-03-14, 03:01.

Comment

• Kasper
                                • Jul 2004
                                • 171

Originally posted by Turboke
                                Nee Nes dat ben je niet.
                                Hier ook een stuk of 20 in gebruik, T serie, top spul!

gr, Kasper

Comment

Working...