Beste ervaring: Amps op EAW 850
Collapse
X
-
-
Overigens is een FP10.000Q een dubbele FP6400, de eindtrappen zijn identiek, de voeding ook alleen moet die voeding nu dus 4 kanalen voeden en daar schiet hij net wat te kort als het gaat om het voeden van 4 kanalen met sub belast.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Vandaar deze tip.
Als je voor 500 euro een FP6400/LA48 kunt scoren, heb je dus voor een koopje de ideale amp voor je 850's.
Zei dus niet dat je voor de LA4/8 moet gaan.Mixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment
-
De maanden mei, juni en juli zijn de inruilmaanden bij AudioBizz.
Wilt u al tijden de L-Acoustics-standaard op versterkerniveau hebben? Dan is dit nu een unieke kans.
Bent u in bezit van een LA17, 24 of 48 versterker (of LAB variant)? Dan kunt u nu deze inruilen voor een LA4, LA4X of LA8!
Wat zijn de voorwaarden? A. De in te ruilen versterker moet nog goed functioneren.
B. De versterker moet nog compleet zijn (o.a. alle knoppen aanwezig).
C. De inruilwaarde wordt binnen 30 dagen na ontvangst van de oude versterker aan u gecrediteerd.
D. Uw versterker wordt na inruil getest en indien voldaan aan de bovenstaande voorwaarden krijgt u van ons bericht van goedkeuring.
De inruilwaarde (mits voldaan aan de voorwaarden) voor de versterkers is als volgt:
LA17, 24 of 48 inruilen op een LA4 -> inruilwaarde tot € 500,- incl BTW (slechts beperkte en tijdelijke voorraad)
LA17, 24 of 48 inruilen op een LA4X -> inruilwaarde tot € 400,- incl BTW (20 stuks beschikbaar)
LA17, 24 of 48 inruilen op een LA8 -> inruilwaarde van tot € 500,- incl BTW (20 stuks beschikbaarMixen is net als schilderen.
Een kwestie van de juiste kleuren mengen om een mooi schilderij te krijgen.Comment
-
-
Ik heb de originele Lab Gruppen fp10000q en de Fp6400 naast elkaar gehad en vergeleken.
zelf had ik ook het idee om de fp10000q op de Subs te gebruike, maar heb daar zelf van afgezien.
de eindtrappen zijn degelijk wel verschillend en de voeding ook.
De fp10000q heeft iets lichtere eindtrappen en een zwaardere voeding om vier kanalen te voeden.
Als test heb ik de Fp10000q alle kanalen 8 ohm belast en daarnaast twee fp6400 ook per amp twee kanalen 8 ohm belast.
hier zul je echt in de praktijk weinig verschil horen en op de dBc/z meeting weinig meten.
doen we dit in alle kanalen 4 ohm belasten gaan er dingen opvallen.
1. De controle van de conus uitslag is bij de FP10000q zichtbaar groter dan de fp6400.
Lijkt dus dat de fp6400 beter controle heeft op de speaker.
2. Pieken van een vol uitgestuurde basdrum is niet veel heel veel verschil te merken. Toen we dit bijvoorbeeld met een basgitaar of synthesizer met sublage tonen hoor je degelijk de fp64000 meer vermogen leveren en de fp10000q hoor je dan toch snel het vermogen terug trekken. En onder de 60hz merk je toch minder druk en op de meter scheelt het toch aantal dB's!!!!!
doen we dit nu alle Kanalen 2 ohm belasten. Dan wordt het toch echt slechter en is de controle over de conus en het geluid toch ongecontroleerd.
De test speakers waren Martin audio.
En op 2 ohm levers de fp10000q ook minder vermogen.
mijn mening is de fo10000q te gek voor mid en hoog topkasten/ monitoren passief/actief aan te sturen tot 2 ohm.
Voor sublaag zou ik hem zelf niet zwaarder belasten dan 4 ohm per ch.
Zelf elf gebruik ik 6400 op laag en soms wel tot 1 ohm per ch zonder enige problemen en blijft super strak!
let wel op een stabiele voeding door de belachelijke ampère die er getrokken wordt.
miid hoog topkasten monitoren gebruik ik de 3400.
groet,
BasspeakerMartin Audio, Kroes Audio en Lab Gruppen!Comment
-
Bij mij gebruik ik de Mols switches nooit. Gebruik gewoon de limited van de versterkers.
6400 kan ook op mid/hoog alleen zul je dat vermogen never nooit gebruiken. Vandaar de 3400.
Ik heb nog nooit te kort vermogen gehad met deze amps. Vele andere amps kunnen deze bakken niet bij benen.Martin Audio, Kroes Audio en Lab Gruppen!Comment
-
de eindtrappen zijn degelijk wel verschillend en de voeding ook.
De fp10000q heeft iets lichtere eindtrappen en een zwaardere voeding om vier kanalen te voeden.
Zelf elf gebruik ik 6400 op laag en soms wel tot 1 ohm per ch zonder enige problemen en blijft super strak!
let wel op een stabiele voeding door de belachelijke ampère die er getrokken wordt.
miid hoog topkasten monitoren gebruik ik de 3400.
groet,
Basspeaker
Lab Gruppen raad ook af om de FP10.000Q op 4 kanalen subs te belasten, 8 Ohm gaat idd nog prima maar 4 Ohm is de voeding simpel niet krachtig genoeg voor. De vergelijk met een FP6400 is in deze dan ook niet realistisch. De FP6400 is een heel erg goede eindtrap maar qua prijs per kanaal ook een heel stuk duurder als een FP10.000Q.
Ik zie het als volgt, je koopt een FP10.000Q voor 2 kanaaltjes sub en je krijgt het mid en hoog kanaaltje er als bonus bij.
Op 1 Ohm belasten en dan nog super strak klinken.... Vraag me dan echt af wat je onder super strak verstaat.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Ik zie het als volgt, je koopt een FP10.000Q voor 2 kanaaltjes sub en je krijgt het mid en hoog kanaaltje er als bonus bij.
Dat at vind ik een goede redenatie!!!!
Ik heb Contact met lab Gruppen en HPA over de eind trappen. Hun konden mij vertellen dat de eindtrappen niet het zelfde was als een fp6400 maar iets lichtere uitvoering waardoor het op 2ohm@2500w uit komt. Uit de fp6400 komt meer uit op 2 ohm.
De voeding is in de fp10000q heeft een grotere capaciteit dan de fp6400 omdat deze ook 4 kanalen moet voeden.
Onder strak blijven klinken versta ik dat als de versterker op zacht vol volume draait op 1 ohm per ch en op vol vermogen veranderd er niks aan het klankbeeld, gaat niet gecomprest klinken op dat je andere complicaties krijgt te horen.
Dit in vergelijking tot de fp10000q hoor je dit allemaal wel op 2 en 4 ohm als je alle kanalen gelijkmatig belast.
Dus een echte sub beul is toch na mijn mening een fp6400 of vergelijkbare apparaten.
De fp10000q vind ik ideaal op links en rechts een amp neer te leggen op foh.
ch1 sub en ch 2-3-4 voor de actieve top.Martin Audio, Kroes Audio en Lab Gruppen!Comment
Comment