Beste ervaring: Amps op EAW 850

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ricardo
    • Oct 2007
    • 24

Originally posted by arie
    probeer de nieuwe ux8800 eens dit maakt echt een wereld van een verschil je mag eventueel een keer langskomen stellen we hem een keer in op 850 groeten arjan

haha dat geloof ik best maar onze budget is momenteel niet zo groot om
    een ux8800 aan te schaffen, ik heb gister met hpa contact opgenomen
    en die zijden dat het ongeveer rond de 3700 ex btw zou kosten.

maar in de toekomst gaan we zeker erop over.

Comment

• Koen van der K
      • Aug 2005
      • 1146

Originally posted by arie
      ... waar ik vroeger met honderden kilo's aan eindtrappen in een tentfeest stond sta ik nu met 36kilo aan labs per kant en heb gewoon 24kw per kant staan, als je 36 kilo crest mee neemt heb je net 1 8001 in het rack zitten en hier ko je niet zo heel ver mee, ook de effecientie wat een crest pro of een labgruppen uit het net trekt is voor mij doorslaggevend geweest.
      ... daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in ... als gewicht een issue is voor de topicstarter zou ik ook gewoon bij de Lab's blijven.

Overigens heb ik niet meegekregen wat voor processing hij nu eigenlijk heeft, of nog helemaal niets ... ?

Groeten !
      Meer is minder, minder is meer

Comment

• ronny
        • Dec 2002
        • 2139

850 zonder processing ... be my guest!

zal wel een mx 300i processor of iets dergelijks tussen zitten.
        niet zagen, gewoon doen!

Comment

• jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

MX300 is een drieweg processor, MX800 en MX8000 zijn 4-weg processoren.

Comment

• Freek Fokker
            • Aug 2003
            • 495

Op KF850 staat 9 v/d 10 keer een MX800i te draaien. Goedkoopste en een van de betere oplossingen.
            Wat gebruik je nu dan, Ricardo?

@ Jakkes: De gains op 38dB dippen en je kan draaien.
            SR20DET

Comment

• ronny
              • Dec 2002
              • 2139

Die processor bedoelde ik ja, alweer effe geleden dat ik die ben tegenkomen, vandaar de vergissing
              niet zagen, gewoon doen!

Comment

• ricardo
                • Oct 2007
                • 24

Originally posted by Freek Fokker
                Op KF850 staat 9 v/d 10 keer een MX800i te draaien. Goedkoopste en een van de betere oplossingen.
                Wat gebruik je nu dan, Ricardo?
                ik heb nu ook een MX800i maar omdat ik veel mensen hoorde praten over dbx en bss was ik nieuwsgierig geworden van welke beter zou klinken.

Maar veel mensen hebben me aangeraden toch bij de MX800i te blijven
                en als ik overga dan ga ik over op de ux8800

Comment

• sis
                  • Jul 2003
                  • 3305

Originally posted by ricardo
                  ik heb nu ook een MX800i maar omdat ik veel mensen hoorde praten over dbx en bss was ik nieuwsgierig geworden van welke beter zou klinken.

Maar veel mensen hebben me aangeraden toch bij de MX800i te blijven
                  en als ik overga dan ga ik over op de ux8800
                  Please , blijf AUB bij de EAW processors, deze zijn echt gemaakt voor hun systemen ...
                  Geen enkele super ( BSS, XTA , DBX processor ) kan ze na-bootsen ....
                  Dit gegeven is gewoon uitgesloten
                  sis
                  Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• martijn verkerk
                    • Nov 2005
                    • 300

Originally posted by sis
                    Please , blijf AUB bij de EAW processors, deze zijn echt gemaakt voor hun systemen ...
                    Geen enkele super ( BSS, XTA , DBX processor ) kan ze na-bootsen ....
                    Dit gegeven is gewoon uitgesloten
                    sis
                    en toch zijn er meerdere company's die met bss/xta's draaien

heb 850's in de states gehoord met crown 5000's en bss omnidrive erachter

ik 850 nog nergens zo goed horen klinken!!

carvers zijn leuk maar niet echt strak
                    als je de optie hebt om met lab's te gaan werken zekers doen!

heb in het verleden (10 jaar geleden ) is een leuke test gehad met een eaw800 en een behringer super-x-over
                    die eaw proccessor verloor het toch echt van de behringer

met de nieuwe proccessoren heb ik geen ervaring dus kan daar niks zinnigs over zeggen !

ik zou zeggen lekker luisteren en op bassis van testen beslissen!

Comment

• purplehaze
                      • Jul 2004
                      • 692

Die behringer X-over was (is) toch niet echt best te noemen was mijn bescheiden ervaring met het dingetje.
                      Een appeltje-eitje zelfbouw x-over deed toen klankmatig echt wel wat beter zijn werk. De behringer was ronduit schel en dun te noemen..

'k weet niet hoe je test in elkaar zat?

Comment

• sis
                        • Jul 2003
                        • 3305

Moderator, met alle respect , niet terecht vind ik...
                        Maar goed: "U" bent de baas
                        EAW proc. vergelijken met behringer gaat mij iets te ver...
                        Dit kan gewoon niet, dit is totaal geen vergelijk
                        sis
                        Fulltime freelance muzikant, producer , componist.

Comment

• martijn verkerk
                          • Nov 2005
                          • 300

Originally posted by purplehaze
                          Die behringer X-over was (is) toch niet echt best te noemen was mijn bescheiden ervaring met het dingetje.
                          Een appeltje-eitje zelfbouw x-over deed toen klankmatig echt wel wat beter zijn werk. De behringer was ronduit schel en dun te noemen..

'k weet niet hoe je test in elkaar zat?
                          was eigenlijk een grap (teveel tijd op de td!)
                          a/b opstelling met eaw 600 en 850.
                          amps carver .
                          2 ampracken en dan 1 rack met mx800 en andere met behringer
                          (ff vooropstellen dat ik totaal geen fan ben van behringer!!)
                          en dan luistertest verschil was echt opmerkelijk
                          later is de keuze gemaakt voor omnidrive's

zoals ik boven al vermelde heb ik geen ervaring met de digitale proccesors van eaw, dus kan daar niet over oordelen.

dit is +/- 10 jaar geleden geweest maar vond de uitkomst wel erg grappig!

@sis:

geen merk is heilig
                          het enige wat ik probeerde aan te geven dat een systeemproccesor wel degelijk verschil maakt en sommige bedrijven meer geld in de ontwikkeling van de kast steken dan de proccesor.
                          (over het algemeen gebeurt dit dan in een later stadium!)
                          maar vraag me af of je zo'n test zelf al eens gedaan hebt (hetzij behringer,xta,bss,etc)
                          mijn mening is dat je niet kan oordelen zonder dat je het zelf hebt uitgeprobeert (zonder iemand voor z'n schenen te schoppen)

daarom gaf ik al aan eerst luisteren dan oordelen
                          het forum is een ideale plek om uit te zoeken wat een "standaard" of andere een mooie setup vinden, zodat je beslagen te ijs komt voor een luistertest!

Comment

• ricardo
                            • Oct 2007
                            • 24

Originally posted by martijn verkerk
                            en toch zijn er meerdere company's die met bss/xta's draaien

heb 850's in de states gehoord met crown 5000's en bss omnidrive erachter

ik 850 nog nergens zo goed horen klinken!!

carvers zijn leuk maar niet echt strak
                            als je de optie hebt om met lab's te gaan werken zekers doen!

heb in het verleden (10 jaar geleden ) is een leuke test gehad met een eaw800 en een behringer super-x-over
                            die eaw proccessor verloor het toch echt van de behringer

met de nieuwe proccessoren heb ik geen ervaring dus kan daar niks zinnigs over zeggen !

ik zou zeggen lekker luisteren en op bassis van testen beslissen!

ja dat klopt vandaar dat ik ook deze topic opende, maar ik we zijn nou toch te vreden over onze mx800i we hebben dit weekend een amp rack labgruppen geprobeerd met de bss366 omnidrive deze is in gewicht een heeeeeeeeeeeel stuk minder maar ik zelf vind de carver met de mx800i
                            lekkerder klinken.

wij blijven het komend jaar nog met de mx800i werken daarna gaan wij
                            upgraden naar de ux8800

Comment

• arie
                              • Feb 2003
                              • 550

eingelijk had je ook even lab met de eigen proccessor moeten proberen, dan had je een echt goed vergelijk gehad groeten arjan

Comment

• Mattheusvz
                                • Jun 2007
                                • 107

Wij gebruiken ook een 850 set met gewoon de EAW processor. Op aanraden van enkelen hebben wij ook een BSS geprobeerd. Je kunt met de BSS inderdaad meer uit je systeem halen, echter wel met risico's. Ik heb bedrijven meegemaakt die met processors van andere merken om de haverklap speakers opgeblazen hadden, met een originele processor zal naar mijn bescheiden mening dat risico veel kleiner zijn (snel hout zoeken en afkloppen..). Als versterkers gebruiken wij 6 x Crest 8001 en dat levert een "lekkere warme sound"; precies het doel wat wij voor ogen (=oren) hadden. De versterkers van Lab klinken ook erg goed en zijn natuurlijk een stuk handelbaarder dan de loodzware Cresten.

Comment

Working...