Beste ervaring: Amps op EAW 850
Collapse
X
-
... waar ik vroeger met honderden kilo's aan eindtrappen in een tentfeest stond sta ik nu met 36kilo aan labs per kant en heb gewoon 24kw per kant staan, als je 36 kilo crest mee neemt heb je net 1 8001 in het rack zitten en hier ko je niet zo heel ver mee, ook de effecientie wat een crest pro of een labgruppen uit het net trekt is voor mij doorslaggevend geweest.... als gewicht een issue is voor de topicstarter zou ik ook gewoon bij de Lab's blijven.
Overigens heb ik niet meegekregen wat voor processing hij nu eigenlijk heeft, of nog helemaal niets ... ?
Groeten !Meer is minder, minder is meerComment
-
Op KF850 staat 9 v/d 10 keer een MX800i te draaien. Goedkoopste en een van de betere oplossingen.
Wat gebruik je nu dan, Ricardo?
@ Jakkes: De gains op 38dB dippen en je kan draaien.SR20DETComment
-
Maar veel mensen hebben me aangeraden toch bij de MX800i te blijven
en als ik overga dan ga ik over op de ux8800Comment
-
Geen enkele super ( BSS, XTA , DBX processor ) kan ze na-bootsen ....
Dit gegeven is gewoon uitgesloten
sisFulltime freelance muzikant, producer , componist.Comment
-
heb 850's in de states gehoord met crown 5000's en bss omnidrive erachter
ik 850 nog nergens zo goed horen klinken!!
carvers zijn leuk maar niet echt strak
als je de optie hebt om met lab's te gaan werken zekers doen!
heb in het verleden (10 jaar geleden ) is een leuke test gehad met een eaw800 en een behringer super-x-over
die eaw proccessor verloor het toch echt van de behringer
met de nieuwe proccessoren heb ik geen ervaring dus kan daar niks zinnigs over zeggen !
ik zou zeggen lekker luisteren en op bassis van testen beslissen!Comment
-
Die behringer X-over was (is) toch niet echt best te noemen was mijn bescheiden ervaring met het dingetje.
Een appeltje-eitje zelfbouw x-over deed toen klankmatig echt wel wat beter zijn werk. De behringer was ronduit schel en dun te noemen..
'k weet niet hoe je test in elkaar zat?Comment
-
Die behringer X-over was (is) toch niet echt best te noemen was mijn bescheiden ervaring met het dingetje.
Een appeltje-eitje zelfbouw x-over deed toen klankmatig echt wel wat beter zijn werk. De behringer was ronduit schel en dun te noemen..
'k weet niet hoe je test in elkaar zat?
a/b opstelling met eaw 600 en 850.
amps carver .
2 ampracken en dan 1 rack met mx800 en andere met behringer
(ff vooropstellen dat ik totaal geen fan ben van behringer!!)
en dan luistertest verschil was echt opmerkelijk
later is de keuze gemaakt voor omnidrive's
zoals ik boven al vermelde heb ik geen ervaring met de digitale proccesors van eaw, dus kan daar niet over oordelen.
dit is +/- 10 jaar geleden geweest maar vond de uitkomst wel erg grappig!
@sis:
geen merk is heilig
het enige wat ik probeerde aan te geven dat een systeemproccesor wel degelijk verschil maakt en sommige bedrijven meer geld in de ontwikkeling van de kast steken dan de proccesor.
(over het algemeen gebeurt dit dan in een later stadium!)
maar vraag me af of je zo'n test zelf al eens gedaan hebt (hetzij behringer,xta,bss,etc)
mijn mening is dat je niet kan oordelen zonder dat je het zelf hebt uitgeprobeert (zonder iemand voor z'n schenen te schoppen)
daarom gaf ik al aan eerst luisteren dan oordelen
het forum is een ideale plek om uit te zoeken wat een "standaard" of andere een mooie setup vinden, zodat je beslagen te ijs komt voor een luistertest!Comment
-
en toch zijn er meerdere company's die met bss/xta's draaien
heb 850's in de states gehoord met crown 5000's en bss omnidrive erachter
ik 850 nog nergens zo goed horen klinken!!
carvers zijn leuk maar niet echt strak
als je de optie hebt om met lab's te gaan werken zekers doen!
heb in het verleden (10 jaar geleden ) is een leuke test gehad met een eaw800 en een behringer super-x-over
die eaw proccessor verloor het toch echt van de behringer
met de nieuwe proccessoren heb ik geen ervaring dus kan daar niks zinnigs over zeggen !
ik zou zeggen lekker luisteren en op bassis van testen beslissen!
ja dat klopt vandaar dat ik ook deze topic opende, maar ik we zijn nou toch te vreden over onze mx800i we hebben dit weekend een amp rack labgruppen geprobeerd met de bss366 omnidrive deze is in gewicht een heeeeeeeeeeeel stuk minder maar ik zelf vind de carver met de mx800i
lekkerder klinken.
wij blijven het komend jaar nog met de mx800i werken daarna gaan wij
upgraden naar de ux8800Comment
-
Wij gebruiken ook een 850 set met gewoon de EAW processor. Op aanraden van enkelen hebben wij ook een BSS geprobeerd. Je kunt met de BSS inderdaad meer uit je systeem halen, echter wel met risico's. Ik heb bedrijven meegemaakt die met processors van andere merken om de haverklap speakers opgeblazen hadden, met een originele processor zal naar mijn bescheiden mening dat risico veel kleiner zijn (snel hout zoeken en afkloppen..). Als versterkers gebruiken wij 6 x Crest 8001 en dat levert een "lekkere warme sound"; precies het doel wat wij voor ogen (=oren) hadden. De versterkers van Lab klinken ook erg goed en zijn natuurlijk een stuk handelbaarder dan de loodzware Cresten.Comment
Comment