Live gebruik High-End Channelstrips etc.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • berolios
    • Sep 2005
    • 1538

Originally posted by Timo Beckman
    ...Voor specials (ac.git keys etc) heb ik 2 oram compr. sc1 en 2 Dit zijn geen buizen compressors daar die mij een beetje teveel ellende geven on the road maar zijn vergelijkbaar met Focusrite Blue...
    Oram, effe gegoogled, zelf nog nooit gezien... qua kleur inderdaad vergelijkbaar met Focusrite Blue (kosten wel wat minder ;-) ). Maar jij bent er helemaal tevreden mee? Het is wel zo dat een groot aantal (moderne) buizencompressors behoorlijk robuust is ontworpen en dus ook geschikt zijn voor on-the-road gebruik (zoals bijvoorbeeld de Avalon 747 ).

Ik zou eventueel eerder naar echt goede mikes gaan kijken daar je met de juiste mikes veel minder rand apperatuur nodig zult hebben om het hele zaakje goed te laten klinken
    Hi Timo,

Thanks man! Ik ben het zeker met je eens dat een goed geluid begint met het kiezen van de juiste microfoons (en de juiste plaatsing daarvan!), daarin laat ik mij zeker ook gelden. Maar met microfoonkeuze alleen red je het echt niet, zeker niet bij popmuziek. Goede dynamische tools kunnen dan zeker uitkomst bieden. Ik ben ook niet van plan zoveel te gaan meeslepen dat ik aankom en de local FX-racks eigenlijk compleet ga vervangen. Ik wil vooral die tools meenemen die ik nooit/ zelden tegenkom in local racks en die ik wél graag zou willen gebruiken om tot de sound te komen die ik zoek. Dat is in het kort zo'n beetje de context van deze thread.

Verder gebruik geen losse pre-amps daar er meestal geen tijd is om het een en ander aan te sluiten ivm tijd gebrek
    Een pre-amp is net zo snel aangesloten als een FX, misschien nog wel sneller... xlretje vanuit multi naar pre-amp en van daaruit line-in (of nog liever: insert return) in je kanaal en klaar is kees?

Verder zitten er wat galms in (3 x m2000 mpx eq etc) en playback ellende
    Begrijp ik het nu goed dat jij 3 M2000's in je mix-rackje hebt zitten (dat zijn dus effectief 6 reverbs/ FX)? Of heb je het hier over de verhuur-racks van je eigen bedrijf of zo (hoewel ik ook dat best veel vind)?

Cheers
    Last edited by berolios; 21-11-06, 13:25.
    Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• cobi
      • Aug 2002
      • 1083

Ik ben ook bezig mijn personal rackje samen te stellen.

Mijn lijstje:
      -mijn XL42 (omdat ik veel gebruik maak van digitale tafeltjes) komt als het goed is binnen 1 a 2 weken binnen.
      -Ik zit te denken aan een DBX 160 compressor
      -TC M2000 (voor de vocalen zit er meestal wel een goed apparaat in het rack, het blijft alleen altijd zoeken naar de instrument fx/speciaaltjes, daar is die m2000 dan ook voor bedoelt)

Ik hoorde vandaag iets over de DBX 160, het liefst zou ik een stereo exemplaar nemen zodat ik eventueel ook een aantal vocalen stereo door 2 sub groepjes kan routen en kan compressen, de stereo versie zou qua klank minder zijn dan de mono versie van de 160. Wat is daar van waar?
      Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Hallo Cobi,

Voor zover ik weet heb je van de DBX 160a alleen maar een mono versie (helemaal te gekke compressor trouwens), maar kun je er wel twee als stereo koppel laten werken. Daarnaast heeft DBX ook stereo compressors: 160 SL heten die dingen geloof ik. Beide hebben 160 typenummers, welke bedoel je?

De 160a is simpelweg weergaloos voor vooral bas en stemmen, heb er een paar keer mee gespeeld en was zeer onder de indruk. Ik moet je eerlijk zeggen dat mijn ervaring met de 160SL zeer beperkt is, ik weet wel dat dit erg snelle compressors zijn. Een goed vergelijk kan ik je dus niet geven, misschien dat iemand anders hier dat beter kan...

Je ziet dat trouwens veel: een XL-42 met daarin een 160a (en evt. 901) geinserteerd.

Hopelijk heb je er wat aan...
        Last edited by berolios; 21-11-06, 20:53.
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• Timo Beckman
          • Jul 2006
          • 1298

Mijn main fx-rack bestaat uit 3 x M2000 1 x mpx1 (kl**te ding maar wordt wel gevraagd) Bss eq sony mdp11 (?) cdp nog iets
          tc finalyzer Bss 901 mk2 oram sc1 en 2 Bss quad comp (2X) en 2 kuhnle G400 (niet echt bekent maar erg goed mede door een master treshhold over alle 8 gates.
          verder een recording rack 2 x HD 24 en een systeem rack met 2 bss Blu 80 voor alles wat ik maar wil.
          Verder nog wat los spul en een aantal mixers.(2 x a&h 1 x Midas)
          Ik ben Free-lancer en geef liever mijn geld uit aan leuke dingen dan het naar de belastings dienst te brengen Vandaar Groeten
          Timo Beckman
          The sound is going to be as good as the band plays

Comment

• wouter_jp
            • Aug 2003
            • 105

mijn rackje:

dbx 160A
            tc-electronics triple-C
            2 x aphex 661 expressor
            mo-fx

en op mijn verlanglijstje staat een xl42.

ben met alle speeltjes erg blij.
            die 160A is erg fijn voor bas/snare ,vocals.
            met de juiste instelling is die triple-C echt wel een leuk ding voor een zeer leuk prijsje ( 2e hands meestal rond de €175 ergens op te scharrelen. )
            de aphexen doen het lekker als stereo paartje op een toetsen sub groepje.
            spelen !!

Comment

• berolios
              • Sep 2005
              • 1538

Ik ben Free-lancer en geef liever mijn geld uit aan leuke dingen dan het naar de belastings dienst te brengen
              Dat zeker ;-) !

Comment

• lifesound
                • Apr 2003
                • 1052

momenteel zit in mijn rackje:

BSS 901 in combinatie met Distressor voor lead vocal
                Eventide H3000

Comment

• wouter_jp
                  • Aug 2003
                  • 105

Originally posted by lifesound
                  momenteel zit in mijn rackje:

BSS 901 in combinatie met Distressor voor lead vocal
                  Eventide H3000
                  zeer netjes.
                  die distressor zie je steeds vaker.
                  heb hem alleen nog niet kunnen horen.. maar ik mag er van uit gaan dat het een te vette bak is ?
                  spelen !!

Comment

• Mike Manders
                    • Aug 2006
                    • 341

[QUOTE=berolios] Wat is bijvoorbeeld de reden dat jij ook een PCM91 en M5000 meesleept Mike?

de reden dat ik 2 galmen bij heb is dat de PCM91 bij Stevie Ann niet klinkt op haar stem, dus voor haar de M5000. En bij Jody's Singers en Xander klinkt de PCM91 weer het beste. Dus op deze manier heb ik altijd iets bij wat werkt. Ik was trouwens vergeten te vertellen dat ik live ook zeer vaak gebruik maar van de Roland Space Echo RE201.
                    Verder is het fijn dat als je tourt met een digitale tafel dat je 2 goeie galmen bij hebt, want wat er in die tafels zit is niet om over naar huis te schrijven.

Comment

• lifesound
                      • Apr 2003
                      • 1052

Originally posted by wouter_jp
                      zeer netjes.
                      die distressor zie je steeds vaker.
                      heb hem alleen nog niet kunnen horen.. maar ik mag er van uit gaan dat het een te vette bak is ?
                      ik heb inderdaad niet te klagen over die distressor. Vooral in combinatie met een 901 kan je de vocal eender waar plaatsen in het geheel.

Comment

• VANEENBERGEN
                        • Sep 2003
                        • 187

Sorry dat ik reageer.

maar als je een losse preamp gebruikt zal je ALTIJD (behalve XL4) via de insert return de tafel in moeten komen. De line-in is namelijk vaak gewoon verzwakt via wat weerstanden en vervolgens de MIC-preamp ingeduwt. ik heb effe de schema's van H1000 en H2000 ook bekeden, en deze doen dat ook. Een tafel met een losse gain regeling voor de line-in (XL4) is wel goed.

oja ik heb nog ff gekeken, de soundcraft 5 heeft wel een goede line-in, maar de MH4 niet.
                        joost
                        Last edited by VANEENBERGEN; 23-11-06, 13:01.
                        Joost van Eenbergen
                        ELC lighting

Comment

• berolios
                          • Sep 2005
                          • 1538

Originally posted by VANEENBERGEN
                          Sorry dat ik reageer
                          Alle nuttige inbreng is welkom. Je hoeft je écht niet te verontschuldigen of zo !! Dus: welkom, welkom !!

Originally posted by VANEENBERGEN
                          ...maar als je een losse preamp gebruikt zal je ALTIJD (behalve XL4) via de insert return de tafel in moeten komen. De line-in is namelijk vaak gewoon verzwakt via wat weerstanden en vervolgens de MIC-preamp ingeduwt. ik heb effe de schema's van H1000 en H2000 ook bekeden, en deze doen dat ook. Een tafel met een losse gain regeling voor de line-in (XL4) is wel goed.

oja ik heb nog ff gekeken, de soundcraft 5 heeft wel een goede line-in, maar de MH4 niet.
                          joost
                          Hi Joost,

Daar heb je gelijk in, dat was ook de reden dat ik dat vertelde. Het is ook best logisch te redeneren zoals jouw verhaal: pre-amp uit is op lijn-niveau, dus dan nemen we ook lijn-in op de tafel. Maar zoals je al vertelde gaan bij veel tafels de lijn-inputs tóch nog door de mic pre. Als je insert-return in gaat, omzeil je de hele gainstructuur, dit is dus eigenlijk veel beter!! (maar dat was jouw mededeling ook al)

Trucje trouwens afgegekeken van Dr. dB ;-)....

XL-4 heeft trouwens ook een aparte ATT voor line-in....

Cheers!
                          Last edited by berolios; 23-11-06, 13:46.

Comment

• dokter dB
                            • Nov 2003
                            • 1535

je kan bij een heritage 2k/3k ook nog "group bus in", als je zonodig op XLR wil blijven.
                            Dan kan je qua VCA's wel alleen naar VCA 9 of 10
                            maar op zich niks mis mee...
                            knoppen en waarden :)

Comment

• sompi
                              • Mar 2003
                              • 200

heeft er iemand ervaring met de liquidchannel van focusrite in live situaties ?

Comment

• frederic
                                • Jan 2006
                                • 3511

Ik ben van plan een channelstrip van SSL te kopen. Iemand al ervaring mee?

Last edited by frederic; 26-11-06, 01:46.

Comment

Working...