Live gebruik High-End Channelstrips etc.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MusicSupport
    • Feb 2006
    • 1016

Originally posted by M'Elodie
    Eerlijk en recht bij d&b??? Dat kan haast niet, want d&b gebruikt ontzettend veel compressie in de processing van de versterker plus de hoogdrivers zijn ook nog eens compressie (!) drivers... dus dat is dubbel compressie :-)))
    Heb je wel eens een C6 geluisterd? Eerlijker kan een speaker niet zijn. De T10 en E12 zijn wellicht wat te 'in je face' door de uitstekende hoorn techniek van D&B in combinatie met een fasereine kast. (Te eerlijk) Je mist een randje viezigheid en harmonische. Snap je punt/grap ook wel overigens.

Anyway ik begrijp dat je een LS9 gebruikt. Een aardige verbetering is een Benchmark DAC1 en als je dat toch een buizen "sound" wil zou ik gaan voor een Avalon 747.
    De Avalon 747 is bij ons collegabedrijf al in huis en wil ik graag een keer testen. Ik wil ook weer een beetje voor minder geld op de eerste rang dus lijkt me de A2 een goed alternatief. Enige verschil (specs) is dat de Avalon 6 EQ schuiven heeft en de A2 er 3 waarvan de mid met sweep.

De Benchmark DAC zou uitkomst kunnen bieden. Maar wellicht alleen een goede wordclock ook. Ben op zich wel tevreden over de output van de LS9 maar besef me ook dat voor dit geld er vast een casio'tje tikt als wordclock. Maar begreep dat de DAC ook als clock kan dienen.
    Daarnaast is de DA conversie soms niet nodig daar ik onze D12's/D6'n ook wel via AES/EBU input geef.
    d&b Audiotechnik

Comment

• M'Elodie
      • Oct 2006
      • 148

Originally posted by MusicSupport
      Heb je wel eens een C6 geluisterd? Eerlijker kan een speaker niet zijn. De T10 en E12 zijn wellicht wat te 'in je face' door de uitstekende hoorn techniek van D&B in combinatie met een fasereine kast. (Te eerlijk) Je mist een randje viezigheid en harmonische. Snap je punt/grap ook wel overigens.
      Over dat laatste: nee dat mis ik juist niet... Dat d&b een goede hoorn techniek toepast voor T10 ben ik absoluut niet met je eens. Een hoorn die je kan draaien waardoor je een compleet andere afstraling krijgt (in hor. en vertikale graden) zal een compromis geven. Als de hoorn echt zo goed is, waarom heb je in het horizontale vlak dan zoveel verschil. Loop maar eens van links naar rechts: geen een plek is echt hetzelfde. Maar goed dat is volledig offtopic.
      Overigens het "in je face" karakter is juist compressie! Zonder compressie zou er een stage ontstaan met diepte waarin elk instrument/stem zijn eigen plek heeft. Als alles "voor"aan staat betekent dat dat het signaal zo gecomprimeerd is (driver+elektronika) dat de diepte volledig wordt opgeheven en het als het ware naar voren wordt geduwd. Luister maar eens naar een highend hifi systeem: dan hoor je direkt de staging (ruimte/diepte en breedte/imaging) van hoe de engineer het heeft opgenomen. Plus er zal ook duidelijk hoorbaar verschil moeten zijn in hard en zacht.

Comment

• berolios
        • Sep 2005
        • 1538

Heren, het topic gaat over het live-gebruik van high-end studio apparatuur, niet over PA. Zullen we het een beetje schoon houden? Dat is tot nu toe aardig gelukt, zou tof zijn als dat zo zou blijven.

@MusicSupport: naar specs kijken bij dit soort bakken vind ik persoonlijk een beetje kortzichtig. Het zegt wel iets, maar lang niet alles !!

Als je bij onze vrienden in Duitsland de websites een beetje in de gaten houdt, heb je voor niet al te veel geld een 747. Ikzelf ben er ontzettend tevreden mee en velen met mij.

Trouwens, het is al lang bekend de de klokken van Yamaha dramatisch zijn, ook bij een M7CL. Een goede DA converter en/of klok gaan een wereld van verschil maken. Meer dan een buizenbak erachter!

Ik zelf heb trouwens recentelijk wat geld gestoken in een microfoon-set. Daarin ook zo'n Avalon U5 DI... wat is dat vet op akoestische gitaar en zo zeg... echt in your face, zonder dat het direct heel hard is of zo.

Als het budget weer wat is bijgetrokken ga ik toch weer op zoek naar een nieuwe VoxBox denk ik, ik mis hem toch wel.

Adios!
        Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• berolios
          • Sep 2005
          • 1538

Originally posted by cobi
          [...]Ik wil nog wel een goede preamp kopen met minimaal 2 kanaaltjes, wat weet ik nog niet. Het belangrijkste doel wat ik uiteindelijk doe met een micpreamp is het 'omzeilen' van de preamps die in digitale tafeltjes zit. En het is handig om een goede opname strip te hebben voor thuis als ik met protools iets opneem.[...]
          Check eens de Amek DMCL. 2 kanaaltjes pre-amp + comp/lim en op eBay kun je er regelmatig vinden met de digi-kaart erin (SPDIF + AES). Heb je mooie Neve circuits ...
          Einstein: "Een slim persoon lost een probleem op; een wijs persoon voorkomt het."

Comment

• cobi
            • Aug 2002
            • 1083

Originally posted by berolios
            Check eens de Amek DMCL. 2 kanaaltjes pre-amp + comp/lim en op eBay kun je er regelmatig vinden met de digi-kaart erin (SPDIF + AES). Heb je mooie Neve circuits ...
            Ik heb inmiddels wat zitten uitproberen. Van het weekend een SPL Channel One mee gehad die ik top vond. Ik had er een 901 achter hangen en met deze combi was ik iig niet afhankelijk van de EQ in de tafel (in dit geval een DM1000) voor het vocaaltje waar ik deze micpre voor gebruikte.

De Track One schijnt ook erg ok te zijn, zit wel geen buisje in maar heeft ook het airbandje wat ik erg lekker vond op de Channel One. En hij is ook nog eens 1he, en kost een stuk minder. Kunnen er gelijk 2 in mijn rack....

Ik zie nogal wat apparaten voorbij komen met digitaal I/O opties (focusrite, SPL, TL audio...). Is is interessant of kun je beter voor een 'losse' convertor gaan?
            Spelingvouten onder voorbehout...

Comment

• MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

Originally posted by berolios
              Heren, het topic gaat over het live-gebruik van high-end studio apparatuur, niet over PA. Zullen we het een beetje schoon houden? Dat is tot nu toe aardig gelukt, zou tof zijn als dat zo zou blijven.

@MusicSupport: naar specs kijken bij dit soort bakken vind ik persoonlijk een beetje kortzichtig. Het zegt wel iets, maar lang niet alles !!

Als je bij onze vrienden in Duitsland de websites een beetje in de gaten houdt, heb je voor niet al te veel geld een 747. Ikzelf ben er ontzettend tevreden mee en velen met mij.

Trouwens, het is al lang bekend de de klokken van Yamaha dramatisch zijn, ook bij een M7CL. Een goede DA converter en/of klok gaan een wereld van verschil maken. Meer dan een buizenbak erachter!

Ik zelf heb trouwens recentelijk wat geld gestoken in een microfoon-set. Daarin ook zo'n Avalon U5 DI... wat is dat vet op akoestische gitaar en zo zeg... echt in your face, zonder dat het direct heel hard is of zo.

Als het budget weer wat is bijgetrokken ga ik toch weer op zoek naar een nieuwe VoxBox denk ik, ik mis hem toch wel.

Adios!
              Met je eens; ik heb natuurlijk niet alleen naar specs gekeken, maar haalde dit aan ter vergelijking met de 747. Hoe kun je anders vergelijken, dan ze naast elkaar te zetten (wat ik nu niet kan)
              Met de 747 heb ik al een keer gewerkt op een grote C4 set en was toen wel te spreken. Had graag input gehad over de A2; lijkt mij namelijk een erg mooie unit. En als iedereen met een 747 gaat lopen is de differentatie snel verdwenen.

Qua mics heb ik een hele nette collectie dus het begin is goed IMHO.
              De U5 gebruik ik bij een band op de Bass en dat is erg prettig!

En bij welke vrienden in Duitsland moet ik dan kijken?

[Offtopic]
              Nog een kleine noot over die T10 @ M'Elodie; ben het half met je eens. De 90 fysieke graden van de hoorn is overal gelijk qua klank, aan de randen van de 110 graden spreiding hoor je de overgang van hoorn naar akoustische lens duidelijk. Je bent vrij om een keer te komen luisteren bij ons. Of mail me om erover verder te discussieren [/Offtopic]
              d&b Audiotechnik

Comment

• Mike Manders
                • Aug 2006
                • 341

Originally posted by cobi
                ..

Ik zie nogal wat apparaten voorbij komen met digitaal I/O opties (focusrite, SPL, TL audio...). Is is interessant of kun je beter voor een 'losse' convertor gaan?
                neem een losse converter: Lynx, Benchmark of zoiets, kost net zoveel of meer dan een channelstrip, maar klinkt wel zeer goed.
                kan je meteen de clock daarvan aan je DM1000 hangen.

Comment

Working...