Alternatief voor Gaffer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jurjen_barel
    • Jun 2003
    • 3150

Het probleem is dat je geen opstaande randjes wilt voor de dansers en tape is zo dun, dat je dit als compleet vlak kan beschouwen.
    Je moet dus iets vinden dat lang mee kan gaan, gegarandeerd blijft zitten en de vloer bijeen houdt, en dus praktisch geen dikte heeft... En daar zit het probleem in.

Om aan de eerste voorwaarden te voldoen, moet je denken in (hardplasticen) profielen, als je aan de reguliere balletvloeren vast wilt houden. Het nadeel daarvan is, dat het altijd dikte moet hebben voor de stevigheid.
    Dan maar inderdaad een soort van kliklaminaat? Maar daar zijn de balletvloeren niet stevig/hard genoeg voor, schiet gegarandeerd los.
    Dan blijft een puzzelachtige vloer over...

Of zullen we een landelijke standaard van klittebandbanen op de werkvloer invoeren?

Comment

• lichtpuntje
      • Sep 2003
      • 79

Mailtje sturen naar de fabrikant met de vraag of je ook een rol van 8m breed kan bestellen dan heb je geen tape nodig... (maar wel een heftruck)

Maar ik zit nu te denken aan zo'n zip-sluiting die je ook op van die plastic zakjes hebt. Misschien is dat wel een optie... Als je een beetje handig bent, kun je dat zelf ook nog wel maken...

Gr. Thomas
      dus...

Comment

• Tilt
        • Jan 2006
        • 14

Er is al jaren een alternatief voor balletvloer en tape: Canvasdoek met rubber onderkant en rondom spijkeren. Af en toe komt er nog een voorstelling langs die het zo doet.

Je kunt het perfect schilderen net als een achterdoek, dat kan met balletvloer niet.

Allard

Comment

• Ruud_de_Koning
          • Aug 2003
          • 112

Actie "PVC weg ermee..."

Ik schreef er toevallig een tijdje geleden een stukje over.

Groet van Ruud

Vraag ik om een blokje, komt ie terug met een stukje hout!
          "If you really want to annoy your parents, and you don't want to be a homosexual, you can always go into arts" -Vonnegut-

Comment

• Lykle
            • Dec 2003
            • 63

Heren,

Jullie kunnen er van uit gaan dat er goed is nagedacht over het gebruik van balletvloer en het gebruik van tape.

Omdat Fame een zware dansvoorstelling is, is het van belang dat er elke dag in elk theater dezelfde vloer ligt met dezelfde vering en dezelfde stroefheid. Daarom namen we een eigen balletvloer mee en zelfs eigen emmers, dweilen en schoonmaakmiddel. Ook belangrijk is dat de balletvloer spiegelglad ligt.

De reden dat er niet met puzzelstukjes, onderkant tapen en andere "oplossingen" gewerkt wordt is puur bouwsnelheid.

Als er nog vragen zijn kun je die het beste stellen op de bouwdag zelf en anders via de mail.

Met vriendelijke groet,

Lykle Hemminga
            Hoofd techniek Fame.

Comment

• MusicSupport
              • Feb 2006
              • 1016

Originally posted by Tilt
              Er is al jaren een alternatief voor balletvloer en tape: Canvasdoek met rubber onderkant en rondom spijkeren. Af en toe komt er nog een voorstelling langs die het zo doet.

Je kunt het perfect schilderen net als een achterdoek, dat kan met balletvloer niet.

Allard
              Jup. Zo doe ik het nu ook met een kindervoorstelling die ik nu draai. Canvas lappie van 8 bij 8 meter en vastgespijkerd met blauwkopjes in de meeste theaters. (Even de balletvloer netjes oprollen en wegleggen en het canvas vasttikken en klaar)
              d&b Audiotechnik

Comment

Working...