Alternatief voor Gaffer

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • J.S. Coolen
    • May 2008
    • 254

ik doe geen uitspraak, ik vraag je wat. Lezen is ook een vak apart. Je doet in ieder geval je naam eer aan. Je kletst ook maar wat in de ruimte. Waarom zou een legpuzzel meer ruimte in beslag nemen dan rollen Marly? De massa neemt niet toe of af. Sterker nog een pallet met vloerdelen, is makkelijker stappelen en vervolgens nog dingen opzetten dan op een rol!

Wat heeft een broodtrommel in vredesnaam met gaffatape te maken.

Daarnaast heeft de topicstarter later in dit topic aangegeven dat milieu niet het belangrijkste is.

Originally posted by Jelleu
    Jongens jongens, het is niet mijn uitgaanspunt om het milieu ala Algore aan te pakken, maar wat ik wel weet is dat er zo vreselijk veel tape word weggegooid, en daar zoek ik een alternatief voor.

Ook kost het plakken van vloeren veel tijd, en een stagair die heb je ook niet altijd bij je. Een andere methode om vloeren te plakken/bij elkaar te houden, daar ben ik juist naar op zoek!
    Last edited by J.S. Coolen; 08-10-08, 15:58.
    Account niet meer actief.

Comment

• showband
      • May 2001
      • 4524

jongens, er is iemand die gewoon kijkt naar gaffaverbruik en zich afvraagt "is dat nou wel nodig"

Dat soort eenvoudige schijnbaar onnodige vragen moeten gewoon gesteld kunnen worden. Als het onzin is prima. Maar als er eigenlijk nooit iemand bij heeft nagedacht en het IS onnodig is het zonde om er niets mee te doen. Zo komt de wereld vooruit.

Het idee om te kijken of lopen altijd handig is heeft ooit eens een wiel opgeleverd. We zouden nu nog steeds wasrollen op mechanische systemen draaien als we op die manier naar muziek draaien hadden gekeken.

Voor elke keer verwonderd naar de wereld kijken is er maar heel weinig keer een moment dat je een columbusei ziet. Maar da's geen reden om het niet te doen.

is al die gaffa echt nodig?
      analyse: waarvoor gebruik je het. tot een mooie dansbare vloer komen uit losse rollen
      oplossingen vloer die uit zichzelf samenkomt.
      huidige oplossing puzzelstukjes werkt niet want te groot begrijp ik.

Prijs/prestatie in het oog houdend zie ik geen oplossing maar dat er een kan zijn is een redelijke veronderstelling. Veel succes in je zoektocht. En laat je niet door iedereen van dat soort vragen afbrengen!
      lekker belangrijk!

Comment

• Leks
        • Oct 2007
        • 330

je zou een vloer moeten hebben die als een rits inelkaar grijpt.

met enige speling voor eventueel uitliggen van de vloer

leks
        Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5950

200 vierkante meter tegels of 5 rollen balletvloer....transportvolume zal ongeveer gelijk zijn. Alleen bij die tegels dus geen tape nodig en het slijt stukken minder.

Het is slechts een voorbeeld van een alternatief, ik spreek geen waarde oordeel uit over slechter of beter.

PVC is bijzonder slecht afbreekbaar, ik weet niet alles meer over de manier waarop het spul wordt gefabriceerd, maar de C staat voor Chloride, geen fijn spul.
          De weekmakers uit PVC zijn inmiddels verboden, de stabilisatoren zijn iets minder schadelijk bij moderne pvc's, maar hert blijft chemische meuk.

Die tegels, die worden gemaakt van plastic wat wordt gerecycled, een second life derhalve.

Zijn er nog andere alternatieven bekend?
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Stoney3K
            • Sep 2007
            • 1399

Originally posted by Leks
            je zou een vloer moeten hebben die als een rits inelkaar grijpt.

met enige speling voor eventueel uitliggen van de vloer

leks
            Gewoon kliklaminaat-principe niet een idee? Aan 2 kanten een 'male' lip en aan de andere kanten een 'female' lip maken, en de boel leg je zo binnen no-time in elkaar. Waarschijnlijk zul je dan wat grotere (bredere) lippen nodig hebben om de speling van de vloer op te vangen, maar ik denk dat dat niet zo'n grote issue gaat worden.
            First make it work, then make it look pretty!

Comment

• Jelleu
              • Oct 2008
              • 8

Ik wil ook nog even reageren op dat lowlands verhaal... Als je alleen al kijkt naar de musical FAME, dat is een grote vuilniszak per voorstelling. Nou 5 voorstellingen per week, is 5 zakken, zeg dat het 52 weken draait, is 5x 52 zakken, is 260 zakken puur chemisch materiaal (lees paar post's hierboven) En dan heb ik het over 1 voorstelling!!

Mooi niet dat lowlands meer afval produceert.

Andere invalshoek:

Goedkopere tape, welke je onderlangs plakt. Dan hoef je geen rekening te houden met stroefheid, én kan je lelijkere tape gebruiken, welke dus goedkoper is.....

Leuke discussie, niet?!

Comment

• Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

Ik wil ook nog even reageren op dat lowlands verhaal... Als je alleen al kijkt naar de musical FAME, dat is een grote vuilniszak per voorstelling. Nou 5 voorstellingen per week, is 5 zakken, zeg dat het 52 weken draait, is 5x 52 zakken, is 260 zakken puur chemisch materiaal (lees paar post's hierboven) En dan heb ik het over 1 voorstelling!!

Ik maak me in zo'n situatie toch eerder zorgen over de GWh die er voor Lowlands via de aggregaten verstookt worden om een paar lampjes te laten branden en het publiek doof te maken. Reken maar dat de entertainment-industrie toch een aardige slok op de borrel levert als het om CO2 uitstoot gaat... zal leuk worden als straks gloeilampen verboden worden en we dus naar spaarlampen moeten gaan... kom je toch weer op de knippertrucs met TL-starters terug. :P

Comment

• jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

Andere invalshoek:

Goedkopere tape, welke je onderlangs plakt. Dan hoef je geen rekening te houden met stroefheid, én kan je lelijkere tape gebruiken, welke dus goedkoper is.....
                  Het ging je toch om het afval? Goedkopere/lelijkere tape levert niet minder afval op en goedkoper/lelijker betekent niet gezonder voor het milieu...

Misschien toch de zip-lock technologie toepassen in de balletvloeren (als we het nou toch over broodzakjes hebben).

Op zich heeft de puzzle-vloer ook andere voordelen: bijv. dat als er 1 klein stukje beschadigd is, vervang je 1 tegel ipv een hele rol. En af-en-toe kom je balletvloerrolwagens tegen die maar 6 of 8 rollen kunnen houden, maar vooral heel veel lucht in de vrachtwagen meenemen. Zo'n stapel tegels gaat dan veel slimmer met het beschikbare volume om (moet je wel een pompwagen voor de pallet meenemen en dat is ook geen feest als je onbehoorlijke laad-los-toestanden krijgt op tour).
                  Last edited by jurjen_barel; 09-10-08, 00:38.

Comment

• lichtpuntje
                    • Sep 2003
                    • 79

Je wilt hiermee dus aangeven dat je een vuilniszak gebruikte gaffa hebt na elke voorstelling??? Wat plak je in hemelsnaam allemaal wel niet tijdelijk (lees: een dag) af om het vervolgens de volgende dag het hele proces te herhalen?

Voor zover ik weet is het met zulke producties zo dat het merendeel van de apparatuur en kabels blijft hangen (en dus afgetaped blijft)... Zo zou ik het zien, ik heb er verder geen ervaring mee. Het zou heel goed kunnen dat er idd zoveel gaffa verdwijnt per voorstelling, maar dan zou ik toch iets doen aan je plak-regime... (Freek Plaktape op z'n flikker geven ofzo...)

Leuke discussie, niet?!
                    Dat ongetwijfeld! (Verbaast me niets als dit topic in de lounge wordt geparkeerd)
                    dus...

Comment

• JeroenVDV
                      • Mar 2004
                      • 963

Originally posted by lichtpuntje
                      Je wilt hiermee dus aangeven dat je een vuilniszak gebruikte gaffa hebt na elke voorstelling??? Wat plak je in hemelsnaam allemaal wel niet tijdelijk (lees: een dag) af om het vervolgens de volgende dag het hele proces te herhalen?

Voor zover ik weet is het met zulke producties zo dat het merendeel van de apparatuur en kabels blijft hangen (en dus afgetaped blijft)...
                      Fame is een reizende productie..
                      Creating shows beyond Imagination

Comment

• Stoney3K
                        • Sep 2007
                        • 1399

Originally posted by JeroenVDV
                        Maar je wil me niet vertellen dat ze werkelijk elke voorstelling ergens anders zitten. Dus die volle vuilniszak per voorstelling is allerminst optimistisch geschat, ik denk dat je daaraan zit als ze afbouwen om van theater naar theater te gaan, maar niet tussen voorstellingen in die op dezelfde lokatie plaatsvinden.

Comment

• Caspero
                          • Oct 2006
                          • 65

Originally posted by JeroenVDV
                          Een reizende productie die 1/2 weken op een locatie blijft staan ja... Oftewel, alles plakken, lekker laten hangen dan
                          Dus echt geen 5 vuilniszakken per week.

Comment

• Leks
                            • Oct 2007
                            • 330

een vuilniszak gaffa?

zeker na het verwijderen in een dikke bol met veel lucht ertussen?

want er passen toch zeker meer dan 15 rollen gaffa in een vuilniszak (80l)
                            ik betwijfel of de zak het gewicht aan kan.. maar alsnog.
                            er gaan vast geen 15 rollen per dag doorheen?!
                            ( snelle som: 5 cm * 50 m = 2,5m2 * 15 = 37,5m2 gaffa! )

ze gebruiken van geen vlak van 6 bij 6 meter aan tape per dag :P ... dan heb je geen vloer meer nodig, kan je op tape spelen.

en als we toch in de milieu sfeer beginnen.... "kuch-stroomverbruik-kuch"
                            reken dat eens uit

Leks
                            Nerd is geen belediging, het is een compliment.

Comment

• Jelleu
                              • Oct 2008
                              • 8

Originally posted by Leks
                              een vuilniszak gaffa?

zeker na het verwijderen in een dikke bol met veel lucht ertussen?

want er passen toch zeker meer dan 15 rollen gaffa in een vuilniszak (80l)
                              ik betwijfel of de zak het gewicht aan kan.. maar alsnog.
                              er gaan vast geen 15 rollen per dag doorheen?!
                              ( snelle som: 5 cm * 50 m = 2,5m2 * 15 = 37,5m2 gaffa! )

ze gebruiken van geen vlak van 6 bij 6 meter aan tape per dag :P ... dan heb je geen vloer meer nodig, kan je op tape spelen.

en als we toch in de milieu sfeer beginnen.... "kuch-stroomverbruik-kuch"
                              reken dat eens uit

Leks
                              Daar gaat mijn onderzoek niet over, over het stroomverbruik....

Nogmaals:

Mijn onderzoeks vraag is: Is er een goedkopere/milieuvriendelijkere manier om vloeren te plakken.

Dit omvat dus: - is er een alternatief voor vloeren (lees, puzzelvloer)
                              - bestaat er een ander soort tape welke milieuvriendelijker is?
                              - Wat zijn jullie tegen gekomen in het vak? Andere oplossingen?!

De hele discussie over het stroomverbruik is totaal niet relevant voor dit onderzoek.

Comment

• Gast1401081
                                • Mar 2001
                                • 7999

Daar gaat mijn onderzoek niet over, over het stroomverbruik....

Nogmaals:

Mijn onderzoeks vraag is: Is er een goedkopere/milieuvriendelijkere manier om vloeren te plakken.

Dit omvat dus: - is er een alternatief voor vloeren (lees, puzzelvloer)
                                - bestaat er een ander soort tape welke milieuvriendelijker is?
                                - Wat zijn jullie tegen gekomen in het vak? Andere oplossingen?!

De hele discussie over het stroomverbruik is totaal niet relevant voor dit onderzoek.
                                accuboor en zelftappers... kun je de schroefjes meerdere malen gebruiken

Comment

Working...