opleiding theatertechniek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • masterblaster

Originally posted by ljmartijnw
    ik doe momenteel sound&vision mbo in utrecht aan het ROC maar das ook niet echt veel soeps. Geluidslessen wel, maar voor de rest is het niet pittig. lichtlessen houdt in kabels schroeven. tsja.. het niveau is niet beduidend hoog, maar gelukkig hebben veel stage ertussen zitten.
    Kabels schroeven? moet je me toch eens uitleggen bij mij wetende heb je alleen solderen "vastschroeven"en klemmen.

Maar waarom moet je dat doen dan hebben ze geen speakon kabels genoeg op school dan? wnat xlr heeft namelijk geen schroeven

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

Zitten hier ook mensen van het grafisch Lyceum Rotterdam? Opleiding AV technicus. Kunnen jullie wat meer over de opleiding vertellen?
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• rene.derksen
        • Feb 2004
        • 649

En mensen die het in eindhoven volgen?
        Licht is altijd zwaar.

Comment

• ljmartijnw
          • Apr 2004
          • 133

Originally posted by masterblaster
          Kabels schroeven? moet je me toch eens uitleggen bij mij wetende heb je alleen solderen "vastschroeven"en klemmen.

Maar waarom moet je dat doen dan hebben ze geen speakon kabels genoeg op school dan? wnat xlr heeft namelijk geen schroeven
          Ging om hartingkabel en daar zitten toch echt schroefjes in de connector. maar het was id zo'n gevalletje te weinig kabels.
          tis alleen een beetje loos als je het kabelleer noemt en dan alleen maar een harting kabel gaat maken.
          Down Under.

Comment

• deurklink

Originally posted by ljmartijnw
            Ging om hartingkabel en daar zitten toch echt schroefjes in de connector. maar het was id zo'n gevalletje te weinig kabels.
            tis alleen een beetje loos als je het kabelleer noemt en dan alleen maar een harting kabel gaat maken.
            Nou geloof me denk dat het toch heel belangrijk is! Weet zeker dat klasgenoten van mij in de eerste echt geen idee hadden hoe je een kabel aan een connector moest "koppelen". Laat staan waar welke connector voor bedoeld is. Wij hebben die wijsheid nooit meegekregen van school (ik had het al van m'n elektro techniek / amateur licht/geluid achtergrond) Maar weet zeker dat die daar op stage behoorlijk te kijk stonden! Vind ik persoonlijk niet zo fraai.

Comment

• ljmartijnw
              • Apr 2004
              • 133

daar zit wel wat in ja. Er zitten zeker genoeg mensen die geen flauw idee hebben wat het allemaal precies inhoudt, maar als je 1 les geeft over kabels (mbt licht) dat je het alleen maar over een harting kabel gaat hebben. Is niet echt een goede vorm van les geven dacht ik zo.
              Down Under.

Comment

• LJ TDD
                • Oct 2005
                • 31

Hey

Ik zou toch graag willen weten wat jullie hierna allemaal willen gaan doen als je klaar bent met deze opleiding. Want van verschillende kanten hoor ik dat je dag en nacht moet werken om een genoeg geld te verdienen.
                ... koekje derbij

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

Wat ik merk is dat wanneer iemand echt goed is wel snel ergens komt (en dat is ook een stuk talent) maar dat het merendeel toch gewoon onderaan de ladder begint naast de mensen zonder deze speciale opleidingen.

Vraag mij dan ook af wat de meerwaarde is van deze opleidingen in plaats van zoals ik bijvoorbeeld heb gedaan, MTS electrotechniek?

Ik heb leren omgaan met een soldeerbout, krachtstroom, zwakstroom, etsen van printen, etc. Ik heb daar ook echt een meerwaarde mee in het vak dat als je een versterker openschroeft ook weet wat het is van binnen. Leren jullie dit nu ook allemaal op die AV-opleidingen?

Comment

• djlaakie
                    • Sep 2004
                    • 130

Originally posted by rinus bakker
                    Hallo Master blaster,

dan kun je vast wel de groeten doen aan Berk Aarts!
                    Ik moest jou ook de groeten doen van een leraar van mijn school,

Meneer Vincent Jansen

Groetjes,

DJ Laakie
                    Last edited by djlaakie; 26-01-06, 21:36.

Comment

• masterblaster

wie rinus of mij en in welke klas zit jij dan? als ik het tenminste mag weten

Comment

• djlaakie
                        • Sep 2004
                        • 130

Originally posted by masterblaster
                        wie rinus of mij en in welke klas zit jij dan? als ik het tenminste mag weten
                        Het is bedoelt voor Rinus

Ook zag ik nog een foto staan van Rinus in een " Reader " van school.
                        Last edited by djlaakie; 27-01-06, 17:26.

Comment

• rinus bakker
                          • Mar 2002
                          • 5429

Originally posted by djlaakie
                          Ook zag ik nog een foto staan van Rinus in een " Reader " van school.
                          Je mag de groeten terug doen aan Vincent...

maar dat van een foto van mij in een GLR-reader....daar ben ik wel benieuwd naar...
                          Kun je die eens scannen/mailen/opsturen?

Dan kan ik mijn manager even laten bellen ivm de portret rechten
                          gr
                          Rinus
                          een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

• djlaakie
                            • Sep 2004
                            • 130

Originally posted by rinus bakker
                            Je mag de groeten terug doen aan Vincent...

maar dat van een foto van mij in een GLR-reader....daar ben ik wel benieuwd naar...
                            Kun je die eens scannen/mailen/opsturen?

Dan kan ik mijn manager even laten bellen ivm de portret rechten
                            gr
                            Rinus
                            Haha, ik zal eens inscannen voor je..scanner staat alleen niet aangesloten...

Portret recht Whaha..

Owja, volgens mij leest Vincent ook mee op dit forum.

:::Edit:::Waar moet ik hem heen mailen dan? Ik heb hem ingescand:::Edit:::
                            Last edited by djlaakie; 28-01-06, 21:08.

Comment

Working...