opleiding theatertechniek

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dekkertje
    • Feb 2003
    • 49

citaat:

Kan wel, volgens mij stelde dat niet zoveel voor. Enige wat ik nog weet is dat iemand de ASL had gesloopt. [)]
    En bedankt hè......

ik gaf les aan de T2T2..... de theaterklas dus.

En die ASL, ja, hoe iemand het voor elkaar gekregen heeft weet ik niet, maar hij was echt defect ja... En dat terwijl die dingen echt bijna overal tegen kunnen.

Buiten is het kouder dan \'snachts.

Comment

• Drive inn tnt
      • Sep 2003
      • 1082

citaat:Geplaatst door Dekkertje

wat snap je niet???

3 jarige opleiding is nivo 3

4 jarige opleiding is nivo 4

leuker kunnen we 't niet maken, wel makkelijker

Greetz Edwin
      Dat snap ik wel
      Alleen je spelling niet.[V]
      Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Dekkertje
        • Feb 2003
        • 49

citaat:
        Dat snap ik wel
        Alleen je spelling niet.[V]
        Mischien soeken se bei onz op sgool noch een leraar neederlants, hep je intresse???

Comment

• Emiel
          • Sep 2005
          • 11

misschien is dit de reden dat ze in amsterdam, bij de opleiding theater & techniek(OTT) sinds kort een nederlands docent hebben.

Dat is trouwens een geweldige opleiding, alleen HBO.
          stel jij die MH's ff!

Comment

• Dekkertje
            • Feb 2003
            • 49

citaat:Geplaatst door Emiel

misschien is dit de reden dat ze in amsterdam, bij de opleiding theater & techniek(OTT) sinds kort een nederlands docent hebben.

toevallig is het GLR een school met een paar honderd leraren, waarvan ik een stuk of 5 verschillende nederlandse leraren heb gehad.

En ik vraag me af waarom het zo belangrijk is om nivo af te keuren, ik weet zelf heus wel dat het niveau is hoor, hebben jullie wel 's gehoord van turbo-taal en chattaal? het scheelt gewoon 2 letters, daarom dus....

maar laten we weer back on-topic gaan..

Comment

• vasco
              • Oct 2003
              • 2567

...hebben jullie wel 's gehoord van turbo-taal en chattaal? het scheelt gewoon 2 letters, daarom dus....
              Dit is geen chat of mobiele telefoon hoor voor als je het nog niet wist. Dit forum zal vast niet vollopen van een letter meer of minder. Wij "spreken" hier allemaal Nederlandse volzinnen om het leesbaar te houden voor iedereen. Maar inderdaad verder on-topic.

Comment

• Drive inn tnt
                • Sep 2003
                • 1082

toevallig is het GLR een school met een paar honderd leraren, waarvan ik een stuk of 5 verschillende nederlandse leraren heb gehad.

En ik vraag me af waarom het zo belangrijk is om nivo af te keuren, ik weet zelf heus wel dat het niveau is hoor, hebben jullie wel 's gehoord van turbo-taal en chattaal? het scheelt gewoon 2 letters, daarom dus....

maar laten we weer back on-topic gaan..
                Laat ik je bij deze even verwijzen naar een link waar je misschien wat aan hebt http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=15977
                Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• Dekkertje
                  • Feb 2003
                  • 49

[quoteLaat ik je bij deze even verwijzen naar een link waar je misschien wat aan hebt http://www.licht-geluid.nl/forum/top...TOPIC_ID=15977
                  [/quote]

Is het nou echt nodig om jou te gaan uitleggen wat back on-topic betekend????

Ik stel nogmaals voor, back on-topic

Comment

• Drive inn tnt
                    • Sep 2003
                    • 1082

Ben het met je eens, we dwalen een beetje af.[)]

Zijn er nog meer mensen die in deze richting een opleiding doen?
                    Vette boksuh meneer

Comment

• jurjen_barel
                      • Jun 2003
                      • 3148

Dit is meer, omdat de studieleiding graag scripties zien zonder spellingsfouten. Word heeft een ingebouwde spellings- en grammaticacontrole, maar deze pikt niet alle fouten eruit. Men neemt heeft liever het zekere voor het onzekere en heeft dus lessen Nederlands ingeroosterd.
                      Verder geeft Caroline wel goed les, voor veel mensen een opfris van de middelbare.

Ben ook erg te spreken over deze opleiding. Het is lang niet simpel leren schuiven (sterker nog, voorlopig leer je dat vooral niet). Gewoon eerst leren: "Wat is theater eigenlijk?, "Waar komt het vandaan," en "Wat speelt zich er dan op het podium af?" Zo krijg je beter begrip voor de andere segmenten binnen het theater en kun je veel beter communiceren (tenminste, dat beweert onze artistiek leider, ik moet nog een paar jaar wachten voordat ik dit kan ondersteunen). Bijvoorbeeld vandaag onze tweede les 'Beweging' gehad, wij krijgen een soort moderne dans. Welliswaar een klein beetje, maar toch nuttig.
                      Belichting hebben we alleen nog maar veel theorie van gehad, optica hebben we ook als apart vak. We krijgen vrolijk trekkenwandtechniek in het tweede jaar en een spoedcursus BVH (incl. certificaat en jaarlijkse opfris). Lijken me ook geen onzinnige vakken.

Zeer brede opleiding. Je moet goed afwegen of je wel deze extra dingen wilt leren, of dat je alleen simpelweg wilt leren wat een XLR is en wat je ermee kan/mag. In dat laatste geval kun je beter mbo doen, of direct gaan werken. (Hoewel ik ook met de open dag van afgelopen zaterdag 2 jongens heb gesproken die in MBO-4 zitten van een theatertechniekopleiding en ook veel extra's erbij hebben gehad).
                      Persoonlijk twijfelde ik ook in het begin of ik al die extra vakken wilde, nu zie ik steeds meer het nut ervan en daarbij zijn ze ook nog eens erg leuk!

Volgende open dag is in januari, kom gerust een keer langs.

Comment

• Emiel
                        • Sep 2005
                        • 11

Ik ben ook naar de open dag geweest afgelopen zaterdag, ik vind het echt een geweldige opleiding en ben dan ook van plan me te gaan aanmelden.

Jurjen zat jij in het 1 op 4 theatertje tijdens de open dag?[)]:P
                        stel jij die MH's ff!

Comment

• Dekkertje
                          • Feb 2003
                          • 49

die OTT opleiding is ook wat ik hierna wil gaan doen, ik ben vorig jaar op de open dag geweest, en 't is precies wat ik wil.

Comment

• kokkie
                            • Nov 2003
                            • 1166

@Jurjen, wat is voor jou het doel dat je wil bereiken met deze opleiding. Wat voor functie heb je voor ogen?
                            Project manager licht voor kleine en grotere klussen binnen en buiten de provincie (nooit in het dorp).

Comment

• KS
                              • Oct 2005
                              • 23

En bedankt hè......

ik gaf les aan de T2T2..... de theaterklas dus.

En die ASL, ja, hoe iemand het voor elkaar gekregen heeft weet ik niet, maar hij was echt defect ja... En dat terwijl die dingen echt bijna overal tegen kunnen.
                              Ik ben een T2A-er. Net eerste maand stage, phoew. Ik heb het idee dat ik nu alles pas ga leren. De theorie die ik op school heb gehad stelde niet zo veel voor. Het boeiendste vond ik de 'rigginglessen'.

De veronderstelling van de Heer Douma was dat de ASL is aangesloten geweest op een mengpaneel en dus blijkbaar 48 volt heeft gehad. Ik zou niet weten of dat werkelijk zo was, heb wel een leuk verhaal erbij om over te grappen.

Comment

• rinus bakker
                                • Mar 2002
                                • 5429

Dat met die 'rigginglessen' staat vast niet voor niets tussen
                                aanhalingstekens...
                                verklaar je nader.
                                een verdubbelde gebruikscoefficient is echt geen luxe

Comment

Working...