18 sound subjes

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bertuss
    • Jan 2002
    • 816

of volume

Comment

• bertus
      • Oct 2004
      • 4

hallo

wij hebben de eighteensound 218 gebouwd

Booming bertus

Comment

• bertuss
        • Jan 2002
        • 816

dat ziet er goed uit op het eerste gezicht. kwaliteitje is niet je van het natuurlijk.
        wat staat er boven op

Comment

• jens
          • Aug 2004
          • 1066

idd de foto's zijn een beetje wazig, maar idd wat voor toppen hebben jullie erop staan?

ben zelf van plan de enkele versie binnenkort te gaan bouwen. en dan in combinatie met een 15" 400 watt top

Comment

• bertus
            • Oct 2004
            • 4

er staan zelfbopuw toppen op

met 2 x 12" 12w500 van 18 sound en een 2 x hoorntje van p audio.

er zijn ook nog 2 toppen met de 12mb600 van 18 sound.

verder staat er nog een enkele bass kast met bijna de zelfde specs als de 118 van 18 sound.
            deze kast is al 8 jaar oud en we wilden eens iets nieuws
            Booming bertus

Comment

• Overdrive
              • Feb 2002
              • 717

MDF? Lekker zwaar dan zeker Ik had overigens zoiezo gekozen voor 2x enkel 18 sub, ben je flexibeler en makkelijker te vervoeren.

citaat:met 2 x 12" 12w500 van 18 sound en een 2 x hoorntje van p audio.
              Dat kan nooit lekker werken, tenzij het zo afgesteld is dat het afstraal gedrag van de beide hoorns elkaar niet beinvloeden (maar dat lijkt me hier niet van toepassing).

Comment

• bertus
                • Oct 2004
                • 4

We hadden al 4 x enkele bass maar dan met jbl 18 "

en we hebben voor mdf gekozen omdat dat makkelijk te ver werken is
                en zeker bij de eerste speaker is het zinnloos om er een bak met geld er tegen aan te gooien als je niet weet wat het is. maar dat is mijn idee.

De topjes. ja het klinkt wel maar niet super.
                De kasten zijn een jaar of 9 gelden gebouwt en recentelijk op de gok gevult.

Maar wat zou jij er als hoorntje in zetten dan???
                1 x 2" ???
                Booming bertus

Comment

• Watt Xtra
                  • Oct 2004
                  • 1119

hallo ben nu ook een stel van de subjes aan het bouwen, ik heb er alleen de B&C PZB46 in zitten, heb ze nog niet gehoord. ze gaan maandag na de spuiter hoop ik. Morgen nog de frontpanelen inbouwen. Heb alleen nog geen idee waar ik de roosters kan halen?? heb het schuim alwel. Ben er 4 aant bouwen en deze worden aangestuurd met een D1600 Studiomaster. 2 subs op een gebrugde amp. levert dan 2000watt aan 4 ohm. wordt gecontroleerd door een DBX drivepack. Heb nu nog dubbel 10" 2" hoorngeladen tops en enkel 12" 2" direct voor extra spreiding. Alles Beyma, deze huur ik echter en ben nog op zoek naar een aantal goede bijpassende toppen. Deze moeten niet te groot zijn en alround inzetbaar zijn. enig idee?? Misschien ook zelf bouwen??
                  JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Watt Xtra
                    • Oct 2004
                    • 1119

wil ook even reageren op de "lijmoorlog" haha zonder lijm is het leven voor veel kinderen in de derde wereld een stuk minder aangenaam!! (oei dit mag ik niet schrijven) maar zonder lijm is het inderdaad zo dat er altijd ruimte gaat onstaan doordat beide delen aan elkaar zitten en niet zoals het geval met lijm in elkaar. Lijm heeft de geweldige eigenschap om in het matriaal door te dringen en zo voor een stevige constructie zorgt. Zorg wel voor goede lijm en niet van die goedkope bouwmarkt schit. Ik welk zelf bij de Formido maar koop mijn spullen bij de vakman. Ook het hout van een bouwmarkt is van veel mindere kwaliteit als van de vakman. Kon bij ons op bedrijf berken krijgen 15mm bestaand uit 6 lagen, bij de vakman bestaat ditzelfde hout uit 11 lagen!! en de prijs is NIX duurder, bovendien kan ik gebruik maken van zijn kennis en apparatuur!! en een alternatief voor berken bestaat niet. want met mdf bespaar je nog geen 15% op het hout!! en na 3 keer tillen weet je waarom je een beetje meer betaalt hebt.
                    JBL, Labgruppen en DVX, verder heel veel LED verlichting, lekker milieuvriendelijk :D

Comment

• Watt Xtra
                      • Oct 2004
                      • 1119

Ik snap alleen niet waarom iedereen maar 1 handvat per kant plaatst. Dit tilt toch niet gemakkelijk?? zeker niet bij 3x stacken??[8]

Comment

Working...