Mag ik een brutale vraag stellen? Wat waren de kosten nu per top? Hout, verf, drivers enz?
Maar vergeet ook niet, deze top is ook al best complex om te bouwen, vergeet dat niet. Een frontloaded sub is relatief eenvoudig. Een top met schuine kanten is al weer wat complexer en de besproken kast die hier prachtig wordt besproken is voor velen al snel te heftig kwa timmermanskunst... om dit soort tops dan te laten maken is dan snel te duur in verhouding van een kast kopen voor dat bedrag... het is ook wel een gok die je neemt als je het ontwerp nog nooit gehoord hebt..
Lichtgewicht, high output DIY top
Collapse
X
-
Edit: de BMS moet onder de 600euro (incl. passief filter) te krijgen zijn...Leave a comment:
-
Eigenlijk vind ik dit te doen. Gezien wat er tegenover staat....
Ik zou die wel eens willen horen in combinatie met 2 AE TD15M mid drivers en AE TD15H sub driversLast edited by frederic; 28-09-16, 22:21.Leave a comment:
-
Voor een beetje fatsoenlijke 1,4 driver betaal je ook tussen de €300/€400 dus dat vind ik persoonlijk nog wel meevallen.
Goede componenten zijn nu eenmaal duur, maar dat geld voor alles zo.Leave a comment:
-
Dit ontwerp werk alleen maar met de dure BMS omdat dat de enige driver is die je zo laag kunt crossen. En ik denk dat veel zelfbouwers nogal schrikken van de prijs van de BMS en er daardoor weinig animo is om te bouwen.Leave a comment:
-
Zijn er hier al anderen met het diy top ontwerp aan de slag gegaan? Of wie overweegt dit? Of ben ik de enige (in NL/BE) tot nu toe?
Heeft er iemand bewust besloten dit ontwerp NIET te bouwen (en voor een ander onrwerp te gaan)? Waarom?
Ben wel benieuwd hoe dit leeft.Leave a comment:
-
-
-
BMS 4594Nd 1.4" coaxdriver op RCF HF950 hoorn (90x50) (staat in openingspost).Leave a comment:
-
-
Zeker, wat headroom op het mid/hoog is een must. Ik neig nu naar 1 dubbel 18" hybride kast per kant. Gaat niet zo heel diep, maar dat is ook niet nodig omdat ik alleen maar bandjes doe. Geeft wel meer output.
Gewicht is 35-40kg. Zonder grill en verf waren ze 35kg (15mm berkenplex, het paneel met de 12" 18mm). Het originele ontwerp is nog iets compacter en dus ook iets lichter te maken. Hier en daar zou je zelfs kunnen overwegen 12mm multiplex te gebruiken.Leave a comment:
-
Zie het als een pluspuntje, nu heb je weer iets te doen
Zou zelf wel proberen wat headroom in je toppen te houden, die krijgen vaak eerder een uitschieter te verduren dan je subs
Ik heb het ongetwijfeld ergens gemist: maar hoeveel weegt één zo'n toppie nu ongeveer?Leave a comment:
Leave a comment: