'k ben wel benieuwd hoe het gaat...
coax drummonitor
Collapse
X
-
oke, een update dan
afstraling en baspoort in donkergrijs
laagboost en baspoort
epoxy impregneer kan pas als het weer weer warmer wordt
het buigplex is het meest kwetsbaar achter de baspoort
de greep pakt goed uit, ook qua evenwicht, dat licht binnen de greep aan de achterzijde
Last edited by architect; 16-10-15, 07:02.Comment
-
Ik zag deze op youtube voorbij komen:
handig mannetje die dave...Comment
-
Ik zag deze op youtube voorbij komen:
handig mannetje die dave...As ut nie ken zo as ut mot, mot ut mar zo as ut ken.Comment
-
Haha, da's Kim Sawaya, zijn vrouw.
Die heeft nog in Amsterdam gewoond.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
na wat vrije dagen ben ik weer wat verder gekomen met de tweede kast
de eerste kast staat is nog onafgewerkt maar functioneert naar tevredenheid als drummonitor
als beide kasten qua houtwerk klaar zijn, ben ik van plan ze af te werken met epoxy
om vervolgens kastdemping en dsp-filter te optimaliseren
de eerste kast die al in gebruik is
Comment
-
de tweede kast is verder klaar, de zijpanelen moeten er nog op maar wil ik de baspoort nog op lengte maken
voordat ik dat doe wil ik van de kast die klaar is een impedantiemeting doen om te zien of de baspoort lang genoeg is
dus kom ik bij een nieuw projectje uit
een impedantiebox
ik heb nog een paar vragen over de onderdelen, misschien kunnen jullie me daarbij helpen.
de input impedantie van mijn geluidskaart is trouwens 12kohm
2x R1 - 8200ohm - ik heb veel .25W weerstanden, is dat oke?
2x R2 - 910ohm - ik heb veel .25W weerstanden, is dat oke?
4x zener - ? - maakt het uit welk type of is alles goed, welke spanning en welk minimaal vermogen?
weerstand 27ohm - ik heb nog meerdere vermogensweerstanden van 8,2ohm, kan ik daar 3 van in serie zetten? wordt dan 24,6ohmComment
-
met LIMP is de impedantiemeting gelukt
de baspoort is te hoog afgestemd rond 80hz, met 1 van de 3 poorten afgedekt zakt de afstemming naar 75 hz en met 2 poorten afgedekt 70hz. dat betekent dat ik 2 poorten moet dichtmaken en de middelste openlaat en nog probeer te verlengenComment
-
met LIMP is de impedantiemeting gelukt
de baspoort is te hoog afgestemd rond 80hz, met 1 van de 3 poorten afgedekt zakt de afstemming naar 75 hz en met 2 poorten afgedekt 70hz. dat betekent dat ik 2 poorten moet dichtmaken en de middelste openlaat en nog probeer te verlengen
Meten is één ding, interpeteren is een andere.
Je poortafstemming bij de hoogste meting (alles open) ligt de afstemfrequentie tússen de 2 pieken in!!!
de afstemming is dus 45Hz daar. Heb zo 123 niet helemaal terug gelezen wat je wilde bereiken, maar 45Hz klinkt niet onaannemelijk voor zo een monitor kastje.''diamonds are forever''Comment
-
Klopt inderdaad wat Teunos schrijft.
De meting moet je ook doen zonder cross-over, EQ, etc. omdat dat je meting beïnvloed.
Overigens zou ik de afstemming naar 50-55Hz brengen, de fs van de driver ligt dan, met 48Hz, net iets onder de fs van de kast.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Zou de poorten idd iets inkorten tot je tussen de 50 en 55 Hz zit.
Onder de fs van de driver daalt het rendement van de driver erg snel en is de controle over de conus een stuk minder.
Je levert dus iets in op laagweergave maar krijgt er een strakker laag voor terug.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
Comment