Warnex structuurverf

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5946

Hoi, als je Warnex niet kunt vinden, maar het forum van het bedrijf wat het verkoopt dan gaat er iets mis, onderstaand dus de juiste link!
    Zoeken - J&H licht-geluid.nl / flightcase-onderdelen
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

• Timothy
      • Aug 2005
      • 175

Ik weet wel dat dit forum hier de verf verkoopt, maar gezien ik uit België kom, was ik in eerste instantie op zoek naar een leverancier waar ik het kon afhalen.
      Bij mijn zoektocht hiernaar kwam ik inderdaad op een website dit ook verzenden doet, maar afhaling ook mogelijk is.
      Ik stelde mij enkel de vraag of iemand dat type van verf kent (hier wordt altijd gesproken over Trimite, Warnex en betonverf :-) ).
      Ik heb nog geen keuze gemaakt waar ik mijn materiaal ga kopen, ik doe nu aan informatiegaring, vandara mijn vraag hier op het forum...

Voor alle duidelijkheid, ik kwam deze verf tegen op een Belgische (web)winkel...

Comment

• frederic
        • Jan 2006
        • 3511

Originally posted by Timothy
        Ik weet wel dat dit forum hier de verf verkoopt, maar gezien ik uit België kom, was ik in eerste instantie op zoek naar een leverancier waar ik het kon afhalen.
        Bij mijn zoektocht hiernaar kwam ik inderdaad op een website dit ook verzenden doet, maar afhaling ook mogelijk is.
        Ik stelde mij enkel de vraag of iemand dat type van verf kent (hier wordt altijd gesproken over Trimite, Warnex en betonverf :-) ).
        Ik heb nog geen keuze gemaakt waar ik mijn materiaal ga kopen, ik doe nu aan informatiegaring, vandara mijn vraag hier op het forum...

Voor alle duidelijkheid, ik kwam deze verf tegen op een Belgische (web)winkel...
        Gewoon bij Thomann? Die sturen het op voor 8€ verzendkosten

Comment

• MusicSupport
          • Feb 2006
          • 1016

Trimite is ook alleen in BE leverbaar; het is in NL verboden. Vanwege de grote hoeveelheid lood en andere gifstoffen. Trimite is wel te gek maar Warnex is makkelijk bij Thomann te bestellen of hier bij L&G
          d&b Audiotechnik

Comment

• w00Dy
            • May 2006
            • 257

België is groot, waar woon je?
            Alles begint bij Neutrik

Gitaren verdienen beter dan een SM 57

Comment

• @lex
              • Jul 2006
              • 1086

Originally posted by SPS
              Vraagje:
              Als je warnex met de roller wilt doen (heb geen gratis spuiterij beschikbaar), welke soort roller geeft dan een flinke structuur-look/feel?
              Ik heb het nu met een vachtrollertje gedaan, maar vind het resultaat veel te effen.
              Wie heeft ervaring met rollers?

Paul
              Ik wil dus net een reactie geven op het feit dat er drie mensen een volledige tekst van één en dezelfde persoon quoten. Ik klik op 'reageren' en krijg automatisch een quote van SPS in mijn reactie? Wie o wie weet wat hier aan de hand is?

@lex
              Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• @lex
                • Jul 2006
                • 1086

En nu zonder quote (met dezelfde button dus, voor alle duidelijkheid)

@lex
                Het is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...

Comment

• Timothy
                  • Aug 2005
                  • 175

Originally posted by w00Dy
                  België is groot, waar woon je?
                  Grapjas!

Ik woon dichtbij Dendermonde (Oost-Vlaanderen)
                  Tussen Sint-Niklaas en Gent...

Comment

• Timothy
                    • Aug 2005
                    • 175

Misschien nog een domme extra vraag:
                    Ik lees steeds dat ik Warnex kan rollen met een structuurroller. Nu zijn er verschillende modellen van 'structuurrollers'.
                    Hebben jullie misschien enkele foto's of linken van een goede structuurroller die ervoor zorgt dat het resultaat lijkt op een gespoten versie? (zodat ik van de eerste keer de juiste kan kopen! :-) )

Comment

• Bartje2012
                      • Aug 2008
                      • 93

Een structuurroller verschilt natuurlijk in vorm en kwaliteit nagelange het merk, het belangrijkste is het luchtige geperforeerde materiaal met als eigenschap het meegeven van veel lucht aan de verf. elke roller zal er dus anders uitzien, maar structuurrollers zijn meestal geel. Ook zullen zij in de winkel als "structuurroller" aangegeven staan. Zo heeft de gamma bv eigen merk structuurrollers, die naar mijn mening gerust voldoen voor dit karweitje.
                      Alle structuurrollers zijn dus "juist" echter zullen er minimale verschillen zijn in de structuur als eindresultaat en grotere verschillen in de kwaliteit van de roller. (duur = beter zullen we dan maar zeggen)

Comment

• Timothy
                        • Aug 2005
                        • 175

Alvast bedankt voor deze feedback.
                        ik zat gewoon met het probleem dat ik van een verfwinkel info kreeg dat een structuurroller onder meer een rol is met lange(re) haren. Daarnaast kwam ik op www ook al mousse-rollers tegen met gaatjes/putjes in, die ook als structuurroller werden omschreven.
                        Vandaar mijn vraag welk type rol jullie gebruiken (een met lange haren of zo een mousse-rol met perforaties...)

Comment

• Bartje2012
                          • Aug 2008
                          • 93

heb 3 dagen geleden 8 kastjes gewarnexd,
                          dit was mijn methode gebasseerd op een post uit een ander forum,

alles opschuren, 1 laag grondverf gedaan met een mouse/schuim-grondverfroller, deze had ik iets verdunt met terpentine, want een dikke grondlaag komt de stootvastheid van de warnex niet ten goede.

Dan 1 laag warnex met een kleine schapenvachtroller (zet m een avond van tevoren in het water om pluisjes tegen te gaan, wel goed uitwringen daarna)

dan een 2e laag met een structuurroller, deze was ook van mouse/schuim dus niet met haren. Dit leverde naar mijn mening precies het effect waarnaar ik opzoek was, en ik denk dat dit de beste methode is als je gaat rollen.

p.s. ik was 6 kg kwijt voor 8 kastjes van 62 bij 62 bij 62 2 lagen dus, een met de schapenvachtroller, een tweede laag met structuurverf

Comment

• vdlaanlichtengeluid
                            • Jun 2010
                            • 640

Originally posted by Bartje2012
                            p.s. ik was 6 kg kwijt voor 8 kastjes van 62 bij 62 bij 62 2 lagen dus, een met de schapenvachtroller, een tweede laag met structuurverf
                            heb je een foto van je resultaat???

Comment

• Timothy
                              • Aug 2005
                              • 175

Ik heb nog twee vraagjes in verband met de Warnex-verf (die ik ondertussen al heb en waar ik tot grote tevredenheid mee aan de slag ben):

- Hoe lang kan je Warnex bewaren (in gesloten pot en op kamertemperatuur: in een berging)?
                              - Wanneer kan je geverfde Warnex wat belasten? Kader: ik ben 4 Cubo's aan het schilderen, maar zou daarna ze per twee op elkaar willen stockeren. Onder iedere Cubo zitten 4 rubberen voetjes. Na hoeveel tijd zou het dus mogelijk zijn dat ik de ene box op de andere zet zonder dat die daarna aan elkaar gaan plakken?

Comment

• PeterSchut
                                • Jul 2010
                                • 109

Ik heb al een uurtje gezocht naar een aanbieder en niets gevonden. Weet iemand een adres waar je Warnex kunt laten spuiten?

Comment

Working...