Warnex structuurverf
Collapse
X
-
Nou ik weet niet wat voor betonverf jij dan had, maar bij mij werkt het perfect en plakt dus totaal niet, dekt zeer goed en droogt zeer snel aan.
En dan heb ik gewoon goedkoop gamma merk gebruikt van ongeveer een tientje per pot.
Aanbrengen met een vachtroller en je krijgt een mooie structuur zonder strepen.
Ik zou zeggen, gewoon doen!Comment
-
hmmm en hoe lang heb je ze nu? veel vervoert? zien ze dr nog redelijk uit?
moet binnenkort 8 kastjes gaan verven.... warnex is duur en naar mijn mening nog steeds te gevoelig voor lomp vervoer (mijn kasten zagen dr na een jaar of 2 niet meer uit, zelfs met warnex). naar mijn mening is voor mij persoonlijk goedkope doch redelijk slijtvaste verf en dan om de zoveeltijd beschadigingen bijwerken de beste oplossing, mischien dus gamma betonverf?
iemand anders ervaring mee?Comment
-
Als je kasten met warnex er na twee jaar niet meer uitzagen heb je ze waarschijnlijk zonder flightcase of transporthoezen in de auto gehad. Ik kan je alvast vertellen dat er geen enkele verf is, die hier tegen kan. Dan kan je beter het advies van mXtra volgen en betonnen speakerkasten maken!
@lexHet is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
Klopt precies, geen hoezen geen flightcases, ook niet echt nodig voor jaren 80 speakerplannen en eminence inhoud dunkt me, beetje goede flightcase zal duurder zijn dan de speaker zelf hehe.
Maargoed, ipv jou advies op te volgen en een betonnen speaker te bouwen vond ik mijn beredenering zo gek nog niet... waarom dure verf (lees warnex) als je toch om de 2 jaar je hele set opnieuw een likje geeft omdat je ze lomp vervoert. Ik ga het iig zo doen, en dan is die gamma betonverf tip, als ie ook echt goed droog wordt, niet eens zo slecht.
Voor bv xtro's met 2000+ euro aan speakers erin is het een ander verhaal maar om w-bins-glijbanen-mdf hd15's etc in flightcases te gaan stoppen is wel erg overdreven
Comment
-
geloof me, de manier waarop wij feesten geven gaat zo'n hoes ook niet echt veel uithalen
ik zie de speakerkast dan ook als een flightcase voor mijn drivers :P
maar hoef de discussie niet te voeren hoor, ben alleen wel nog benieuwd naar de evaluatie van Jerronimo wat betreft de gamma betonverf, hij werd wel droog, maar hoe ziet het er na een paar keer on-the-road uit?Comment
-
Geweldig deze discussie, bedrijven steken kapitalen in de ontwikkeling van betonverf, speakerverf, etc.
Deze producten zijn dus specifiek ontwikkeld voor een bepaald doel en wat doen we hier?
Juist, lekker alles door elkaar gooien met het risico dat verf niet goed droog wordt, er spontaan vanaf dondert of alles wat er meer mis kan gaan. Ik zie het volgende topic al voor me: Help! De verf wil niet droog worden op mijn zorgvuldig gebouwde speakers waar ik twee weken werk in heb gestoken!
Met als doel 2 tientjes per kast op materiaal besparen.
Wanneer betonverf ook geschikt zou zijn voor hout zal de fabrikant het echt wel beton/houtverf genoemd hebben.
Precies daarom heet kunststof hechtprimer, kunststof hechtprimer, omdat het bedoelt is om als kunststof hechtprimer gebruikt te worden en zo kan ik nog wel even doorgaan.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Tja toen ik een lekke waterpomp in mijn mercedes 508 oldtimer had heb ik dat ook tijdelijk kunnen oplossen met een potlood en wat gaffa, op advies van een monteur met 30 jaar ervaring. Dat iets ergens niet voor BEDOELD is wil nog niet zeggen dat het niet WERKT!
maar goed, ik zou het natuurlijk eerst testen op een proefplankje heh
maar je hebt natuurlijk gewoon gelijk, als je het doet doe het dan goed. Echter mijn beredenering qua goedkope verf vs warnex blijft in mijn geval nog steeds staan. Of het nou gamma houtverf wordt of witte latex, in mijn omstandigheden is het onzin om dure verf dr op te gooien als die net als goedkope verf na een jaar ofzo toch weer een nieuwe laag krijgt.
Overigens zit ik er al heel lang over te denken om deze set wit te maken, dit ivm met video projection mapping. Dan moet ik zoiezo elke keer alle viezigheid en vlekken bijwerken voor ik weer op de set kan beamen
Comment
-
Dat proefplankje heeft de fabrikant ook echt al gemaakt met als resultaat dat het niet aan de gestelde eisen voldeed en er dus niet op het potje kwam te staan dat het ook op hout te gebruiken is.
Het gaat er bij mij gewoon niet in dat je 2 tientjes op de afwerking gaat besparen, met alle risico's van dien, op luidsprekers die toch minimaal een paar honderd euro kosten.
Wanneer je bij iedere gig vlekken bij moet werken moet je gewoon witte latex nemen, geschikt voor hout (jaja), snel droog en niet duur.De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!Comment
-
Vraagje:
Als je warnex met de roller wilt doen (heb geen gratis spuiterij beschikbaar), welke soort roller geeft dan een flinke structuur-look/feel?
Ik heb het nu met een vachtrollertje gedaan, maar vind het resultaat veel te effen.
Wie heeft ervaring met rollers?
PaulGeluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!Comment
-
Daar heb je speciale rollers voor, een structuurroller heet dat geloof ik, iig heeft die een soort profiel in de roller waardoor je de structuur krijgt.
geadviseerd wordt dan eerst een laag effen te doen en de 2e of 3e laag met de structuurroller.Comment
-
Ik heb zelf ook nog alleen maar een proefstuk geprobeerd met de betonverf dus pin me niet vast op wat de uitwerking zal zijn bij vervoer etc.
Maar denk wel dat het de moeite waard is om een keer te proberen, baadt het niet dan schaadt het niet, het is net zo makkelijk later nog een laag warnex er overheen te doen.
Kwa look heeft het een beetje een matte finish.
Het is trouwens in vergelijking met warnex redelijk stootvast, ik heb hier een paar kasten staan met 3 coatings warnex en een stootje tegen een kozijn is al genoeg.
Was mijn eerste ervaring met warnex, en dat viel mij dus enigzins wat tegen.Last edited by Jerronimo; 01-07-10, 18:54.Comment
-
Goed, we zijn nu dus een minstens een paar dagen verder. De reparatie van je oldtimer heeft je blijkbaar thuisgebracht (anders hadden we er niet over kunnen lezen hier). Maar ik neem toch aan dat je de waterpomp hebt laten vervangen door een nieuw/gereviseerd/tweedehandsje?
Wat ik bedoel te zeggen: als je een lange termijnoplossing zoekt ga je het potlood en de gaffer ook vervangen. Leuke parallel, maar het gaat niet op. Nood breekt wetten, maar voor een langdurige oplossing ga je voor het beste! En in mijn bescheiden mening is dat dus Warnex!
@lexHet is bevredigender om een illusie te perfectioneren dan de werkelijkheid na te bootsen...Comment
-
Ik wil deze discussie niet verder openen, maar ben ook op zoek naar Warnex/Trimite voor enkele kastjes te verven. Nu is dit in mijn regio blijkbaar wel moeilijk om vinden.
Kom ik toch via Google op een website die luidsprekerverf verkoopt. Ik vind daar wel Trimite (maar geen Warnex en prefereer dat toch) en ook nog andere verf:
[FONT=Verdana]fmt-kte5 - [/FONT][FONT=Verdana]Koolteerepoxy verf, 4.2l+0.8l verharder (2 potten)[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana] [/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]fmt-acryl25 - [/FONT][FONT=Verdana]Verf voor luidsprekers zwart 2.5 l[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]Ik weet niet of die fmt een ordercode, referentienummer, dan wel een merk is.[/FONT]
[FONT=Verdana]Meer staat er ook niet vermeld op die website.[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]Iemand enig idee wat dit is/ of dit iets is?[/FONT]
[FONT=Verdana]De prijs van de eerste ligt ongeveer op 1/2 van de prijs van 5 liter trimite (+- 60 EUR dus)[/FONT]
[FONT=Verdana][/FONT]
[FONT=Verdana]Alvast bedankt voor jullie ervaringen/meningen hierover![/FONT]Comment

Comment