Zelfbouw project voor licht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Music Power
    • Apr 2001
    • 382

    #91
    Hoezo is die al in gebruik tijs ?? neem jij je printer mee tijdens een dixo ?<img src=icon_smile_tongue.gif border=0 align=middle> En ooit wels gehoord van ee dataswitch

    Greetz...Frank
    Greetz...Frank

    Comment

    • Dré
      • Nov 2001
      • 409

      #92
      citaat:
      USB is denk ik wat te hoog gegrepen, ik heb daar geen bouwprojekt van kunnen vinden.
      Als je nagaat dat een flink gedeelte van het USB protocol 1:1 uitwisselbaar is met het serieele (sp) protocol dat voor DMX gebruikt wordt dan vind ik het toch niet zo'n slechte keuze. Met een beetje programmeerkunst is een buffer (i.v.m. round robin) met een reclocker voldoende (volgens mij). En natuurlijk een TTL/RS-485 convertertje.
      citaat:En als je via de printerpoort werkt, kun je als pc een oud laptopje gebruiken.
      Glazen bol visie: De printerpoort komt binnen nu en 3 jaar te vervallen op computers. Nu al zijn nagenoeg alle printers USB. De ISA poort is er vrij vlot uit gegaan, ik denk dat hetzelfde lot de printerpoort staat te wachten.

      -- Pardon my French, I'm Dutch --
      -- Pardon my French, I\'m Dutch --

      Comment

      • Tiemen
        • Dec 2001
        • 944

        #93
        Euhm, volgens mij is een dmx-in en een dmx-uit van elk 512 kanalen op 1 printerpoortje een beetje veel. Misschien moet je gewoon 1 USB bakje maken voor dmx-in en 1tje voor dmx-uit. Maar ik laat jullie rustig doordoen. Moest er schot in de zaak komen, roep eens hé

        Tiemen

        Comment

        • FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

          #94
          Frank de interface zit al op de printerpoort... lijkt me niet handig om daar aan te gaan dataswitchen....

          Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

          Comment

          • Music Power
            • Apr 2001
            • 382

            #95
            Mhz ja das waar ook Tijs. Sworry foutju <img src=icon_smile_dead.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_angry.gif border=0 align=middle>

            Greetz...Frank
            Greetz...Frank

            Comment

            • dj_lucv
              • Aug 2001
              • 616

              #96
              Oké we zijn het volgens mij aardig eens over de volgende zaken:
              -dongle:lpr2dmx
              -interface:een 19faderpaneeltje met 10á12faders en wat flash buttons en potmeters, aangesloten op usb.

              Als hier niemand nog echt problemen mee heeft staat dit dan vast.

              Comment

              • John b
                • Jan 2002
                • 235

                #97

                Het door Van_Diemen voorgestelde avrdmx dongle is eigenlijk ook wel een mooi projekt.
                255 kanalen dmx uit,
                127 kanalen dmx in,
                buffer,
                Werkt via de printerpoort,
                Enkelzijdige print.
                Dit is toch eigenlijk wel wat we willen (Toch ?)

                Hier nogmaals de link.


                John.
                Doe mij maar martin(i)
                John.
                Doe mij maar martin(i)

                Comment

                • gilly
                  • Jun 2002
                  • 105

                  #98
                  okey daar zijn we dan uit als niemand bezwaar heeft....

                  nu nog het software-gedeelte....



                  Comment

                  • dj_lucv
                    • Aug 2001
                    • 616

                    #99
                    Die is idd ook geschikt, weet iemand misc. at het gemakkelijkste bouwen is?

                    Comment

                    • FiëstaLj
                      • Oct 2000
                      • 2068

                      #100


                      Dit kwam ik tegen: een lpt/dmx interface voor 103,95

                      is het dan wel de moeite waard om zelf te bouwen ?

                      Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
                      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                      Comment

                      • dj_lucv
                        • Aug 2001
                        • 616

                        #101
                        Word idd minder interessant. Weet je wat meer over dat ding?

                        Comment

                        • FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

                          #102
                          Heb er al een mailtje over gestuurd, ff afwachten dus

                          Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
                          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                          Comment

                          • gilly
                            • Jun 2002
                            • 105

                            #103
                            en weet je al wat <img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle>

                            laat het ons even weten..

                            groeten gilly

                            Comment

                            • FiëstaLj
                              • Oct 2000
                              • 2068

                              #104
                              Uitgebreide bouwbeschrijving vindt u in Elektuur april 2002.

                              Prijs bouwkit (print + onderdelen): eur. 103,95 ekskl. porto.

                              Zie www.dil.nl



                              Met vriendelijke groet, / Kind Regards,

                              Rudolf Hueck / DIL ELEKTRONIKA BV.



                              Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
                              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                              Comment

                              • John b
                                • Jan 2002
                                • 235

                                #105
                                Heb de elektuur er even bijgepakt.
                                Het gaat om een printerpoort adapter.
                                480 dmx kanalen uit
                                dmx in zit wel op de print maar is niet in de software verwerkt
                                is voor toekomstige uitbreidingen volgens de elektuur.

                                Er word gebruikt gemaakt van een avr risc processor.
                                Het ziet er niet echt moeilijk uit.



                                John.
                                Doe mij maar martin(i)
                                John.
                                Doe mij maar martin(i)

                                Comment

                                Working...