Zelfbouw project voor licht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • PowerSound
    • Nov 2001
    • 1892

    #121
    Als er iets van het Frans moet vertaald worden mag je het altijd aan mij vragen <img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>

    Site updated ! Waarom met nieuw als het met oud ook goed gaat ?
    PSL Bvba powered by
    L-Acoustics dV-Dosc / Arc / dV-Sub / SB28 / 112P / LA8
    Yahama LS9-32 / MC7L-48
    Grand MA Full Size / Light / Avolite 2008 / Tiger
    Martin MAC250 Krypton / Wash / 700 Profile / Atomic

    Comment

    • dj_lucv
      • Aug 2001
      • 616

      #122
      Je opzetje klinkt goed. Ook is het programmeren in Delphi een goed id. Bij pc-active kreeg je een keer gratis een versie van de compiler als iemand um misschien nog nodig heeft. http://www.pc-active.nl/



      Bijgewerkt door - dj_lucv op 24/09/2002 09:38:33

      Comment

      • John b
        • Jan 2002
        • 235

        #123
        Je link boven werkt niet!
        Als je Delphi wilt hebben kan je op de site van borland http://www.borland.com/delphi/index.html
        Delphi downloaden.
        Moet je wel een registratieprocedure doorworstelen en een download van 140MB doen, maar kost verder niets.



        John.
        Doe mij maar martin(i)
        John.
        Doe mij maar martin(i)

        Comment

        • Van_Diemen
          • Oct 2001
          • 189

          #124
          Ik kan me wel bij de keuze van delphi aansluiten, zo simpel als John het stelt : engine/databse/effect denk ik niet dat je het moet bekijken. Misschien een database waarin je je fixtures kwijt kunt (fixture library), een gekozen fixtures library (engine), Graphical User Engine (vergeet deze niet, die is echt heel belangrijk en heel moeilijk)
          Om het geheel modulair te houden (effect modules) zou je kunnen gaan werken met dynamisch geladen dll's (betekent toevoegen en gebruiken, zonder broncode aan te moeten passen)... zo zijn er nog wel meerder dingen !
          Dit zijn toch allemaal zaken die de hobby programmeur niet een twee drie in code krijgt.
          Voor mij zijn het veelal bekende zaken, alleen weet ik weer iets minder af van de gangbare systemen zoals die gelden op de bekende tafels/softwarepakketten. Misschien dat we elkaar hier in op kunnen vullen: Software prof. vs. Licht prof.

          Ik hoor het wel.

          Ik heb overigens voor educatieve doeleiden een Delphi 6 versie liggen (Enterprise) hierin zit echt alles wat delphi kan bieden. Mocht er een intresse zijn... mail maar dan regelen we wat!

          groeten Chris van Diemen
          Ik ben geen geluidsfluit, geen lichtnicht, ik ben een liefhebber ;)

          Comment

          • FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

            #125
            Dat is ook de bedoeling Van Diemen, met elkaars kennis een leuk project ten einde brengen

            Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

            Comment

            • Dave
              • Jan 2001
              • 757

              #126
              Misschien is het een idee om alvast een mailinglist op te stellen met mensen die interesse hebben in dit project, en voor de mensen die zich er serieus in willen gaan verdiepen? Ik wil dit evt wel op me nemen.

              Familietheater.nl Eens familie, altijd familie.
              U x I = Boem.

              Comment

              • FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

                #127
                Stel voor dat iedereen die op die mailinglijst wil, een mailtje naar jouw stuurt met als bericht:

                "aanmelding mailinglijst"



                Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...



                Bijgewerkt door - FiëstaLj op 24/09/2002 20:13:05
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                Comment

                • Dave
                  • Jan 2001
                  • 757

                  #128
                  Dat is wat mij betreft goed. Ik zal het gebeuren eens gaan inventariseren.
                  Nog even voor de duidelijkheid: dj.greeny@wanadoo.nl
                  (Het DJ staat niet voor DiscJockey<img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>)

                  Familietheater.nl Eens familie, altijd familie.
                  U x I = Boem.

                  Comment

                  • John b
                    • Jan 2002
                    • 235

                    #129
                    Volgens mij gaat het goed komen met dit projekt.

                    Chris, Ik bedoelde het wat te basic.

                    Het is heel belangrijk om over een goede opzet van het programma te brainstormen, want anders kom je later in de problemen.

                    Ik ben zelf ook in het bezit van Martin Lightjockey (isa dj versie) en daar zie je dat somige functies niet ingebouwd kunnen worden omdat herschrijven van het programma daarvoor nodig is.
                    (zoals handmatige x fade)
                    Lightjockey is overigens ook in Delphi geschreven.

                    Maar laten we het niet gelijk te moelijk maken, en kijken of we iets simpels aan de gang kunnen krijgen.

                    Maar als ik het dus goed begrepen heb kiezen we dus voor de elektuur dongle.













                    John.
                    Doe mij maar martin(i)
                    John.
                    Doe mij maar martin(i)

                    Comment

                    • FiëstaLj
                      • Oct 2000
                      • 2068

                      #130
                      Ja die is het simpelste, heb nu het artikel voor me liggen..

                      Enigste moeilijke eraan is dat je een Eprom moet branden... maarja, das een kwestie van een brander hebben..

                      Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
                      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                      Comment

                      • dj_lucv
                        • Aug 2001
                        • 616

                        #131
                        Waarom hebben we eigenlijk een mailing-list nodig?

                        Comment

                        • FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

                          #132
                          Zodat we even kunnen inventariseren wie er nou serieus meedoet... en om later informatie te kunnen verspreiden naar iedereen..

                          Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
                          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                          Comment

                          • Tiemen
                            • Dec 2001
                            • 944

                            #133
                            Aha...Er komt toch nog schot in de zaak...Zoals ik dus op pagina 2 van dit topic al 2 maanden geleden voorgesteld had ben ik ook voor Delphi. Maar wat me nu lijkt te gebeuren is dat jullie gewoon LightJockey gaan nabouwen...Er wordt direct over Effect Engine gesproken, macro, cue's, cross-fading...Ik zou zeggen succes! Er wordt al 4 jaar aan LJ geprogrammeerd, door mensen die er veel meer van afweten dan ons, en de voorgestelde eisen van jullie software zitten er nog niet allemaal in...

                            Nogmaals ik wil er echt aan meedoen, maar hou het aub beetje serieus en begin niet direct bij het einde, beginnen bij het begin zal al moeilijk genoeg zijn...

                            Tiemen

                            Comment

                            • Dave
                              • Jan 2001
                              • 757

                              #134
                              Het programma zal waarschijnlijk wel in 10 opeenvolgende versies uitkomen, te beginnen met een simpel chasertje. Maakt mij allemaal niet uit, je doet het naar mijn idee toch voor de lol.
                              Ik neem aan dat we open-source gaan werken, dus kan een ieder met verstand van programmeren zijn eigen aanpassingen doen.

                              Familietheater.nl Eens familie, altijd familie.
                              U x I = Boem.

                              Comment

                              • FiëstaLj
                                • Oct 2000
                                • 2068

                                #135
                                Lijkt me een goed plan

                                en als we om te beginnen eens een programma hebben dat dmx uitstuurt hebben gemaakt, dan kunnen we daarna aan uitbreiding werken...

                                Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
                                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                                Comment

                                Working...