Zelfbouw project voor licht

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

    #76
    Die dongle ziet er op het eerste gezicht niet moeilijk uit, wel bruikbaar lijkt me

    Je hebt hier alleen geen DMX in op... das wel een nadeel, maar om te beginnen misschien al een leuke kaart!

    Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

    Comment

    • BENjpt
      • May 2002
      • 381

      #77
      citaat:
      Die dongle ziet er op het eerste gezicht niet moeilijk uit, wel bruikbaar lijkt me

      Je hebt hier alleen geen DMX in op... das wel een nadeel, maar om te beginnen misschien al een leuke kaart!
      Hoi,

      Het schema oogt idd niet moeilijk. En zelfs de firmware kan worden gedownload. dus vrij simpel...alleen uploaden met een assembler

      Maar wat bedoel je met "je hebt hier alleen geen DMX in op" zou je dit kunnen toelichten <img src=icon_smile_question.gif border=0 align=middle> (We praten hier toch over een DMX interface??)

      greezz

      Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!
      Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

      Comment

      • FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

        #78
        Ja oke, beetje stom omschreven

        met die dmx in bedoelde ik eigenlijk de control input van onze knoppendoos....

        Dat zit er dus niet standaard op zo'n functie.. en het lijkt me niet dat er met de bouw van de print, etc rekening mee is gehouden..

        Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

        Comment

        • dj_lucv
          • Aug 2001
          • 616

          #79
          Dat hoeft toch ook niet? kan ook via andere poorten.

          Comment

          • FiëstaLj
            • Oct 2000
            • 2068

            #80
            ja dan issie goed bruikbaar...

            Maar ik denk dat het tijd wordt om eens een plan op te stellen want we hebben nu al 7 pagina's ideeen liggen roepen..

            Dus welke interface gebruiken we ?
            via welke poort sluiten we een knoppendoos aan?
            hoeveel mogelijkheden heeft die poort (ivm. het aantal knoppen op de doos..)
            En hoe doen we het met de software ?

            Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

            Comment

            • John b
              • Jan 2002
              • 235

              #81
              Ik denk dat het het handigste is om eerst een dongle te maken, zodat we een werkende lichtcomputer kunnen maken,
              En dan later de uitbreidingen.

              Dus voor welke dongle gaan we ? de lpr2dmx ?

              Zoja

              wie kan er dan printjes maken ?
              wie kan er pic processors programeren?

              en wie gaat er een (pc) programma voor maken?




              John.
              Doe mij maar martin(i)
              John.
              Doe mij maar martin(i)

              Comment

              • FiëstaLj
                • Oct 2000
                • 2068

                #82
                Pics programmeren kan ik op school, dus dat deel wil ik best voor mijn rekening nemen..

                Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                Comment

                • dj_lucv
                  • Aug 2001
                  • 616

                  #83
                  Voor die poort voor de controller kunenn we usb gebruiken. \Dan hebben we vrijwel onbeperkt aantal poorten. Weet alleen niet hoe moeilijk/cq makkelijk het programmeren daarvan is ten opzichte van de printerpoort.

                  Comment

                  • dj_lucv
                    • Aug 2001
                    • 616

                    #84
                    Voor die poort voor de controller kunenn we usb gebruiken. \Dan hebben we vrijwel onbeperkt aantal poorten. Weet alleen niet hoe moeilijk/cq makkelijk het programmeren daarvan is ten opzichte van de printerpoort.
                    Ik wil verder wel een website regelen waar we de software op kunnen zetten, een handleiding etcetera.

                    Comment

                    • BENjpt
                      • May 2002
                      • 381

                      #85
                      Dan hou ik me bij deze aanbevolen voor het webadres<img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>

                      Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!
                      Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

                      Comment

                      • BENjpt
                        • May 2002
                        • 381

                        #86
                        citaat:
                        Dan hou ik me bij deze aanbevolen voor het webadres<img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>

                        Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!
                        En dat is m'n tweede sterrrrrrrrr<img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle><img src=icon_smile_big.gif border=0 align=middle>

                        p.s. misschien voor bouw van schakelingen al op www.vego.nl gekeken?
                        Een hoop support en handige tips.. ook voor SW.

                        greezz

                        Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!
                        Love, Life and Lighting. The 3 most important things in life!

                        Comment

                        • John b
                          • Jan 2002
                          • 235

                          #87
                          USB is denk ik wat te hoog gegrepen, ik heb daar geen bouwprojekt van kunnen vinden.
                          En als je via de printerpoort werkt, kun je als pc een oud laptopje gebruiken.

                          Wie heeft er eigenlijk interesse in de dongle ?

                          John.
                          Doe mij maar martin(i)
                          John.
                          Doe mij maar martin(i)

                          Comment

                          • gilly
                            • Jun 2002
                            • 105

                            #88
                            ik heb wel interesse in een dmx interface..

                            maar is er iemand al in geslaagt een interface met goedwerkend softwarepakket te maken??

                            ik hoor nu alleen maar wat het wel en wat het niet moet kunnen.

                            wat wordt het?: usb/parallel/pci/pcmcia

                            wat moet het kunnen bedienen?: dimmer/switcher/scans/strobe/rookdoos

                            hoe moet het bedient worden?: knoppendoos/joystick/touchscreen/race- stuurtje.

                            nou mijn visie.
                            besturings systeem: windows (omdat bijna iedereen op deze software draait)
                            aansluiting: parallel (snel zat)

                            wat bedienen: het liefst alles maar begin met scans en dimmer

                            hoe bedienen: misschien met shortcuts op je toetsenbord (G=gobo,
                            C=color R=rotatie van gobo) pan tilt met joystick. dimmer mischien als shortcut D=dimmer
                            als je deze shortcut intoetst kom je in een nieuw venster waar je de gewenste parameters kunt invoeren

                            laat je bovenkamers eens werken en kom met concrete oplossingen.

                            de dongle is zo gebouwt (als je de verschillende websites moet geloven)
                            alleen een goed software pakket.

                            groeten gilly



                            Comment

                            • dj_lucv
                              • Aug 2001
                              • 616

                              #89
                              Dat usb te lastig is d8 ik al wel. Alleen hoeveel dingen kan je op de printerpoort aansluiten en word die al niet gebruikt door de dongle van lpr2dmx? Kunnen we misc. iets met de joystickpoort op de geluidskaart? Daar kan je namelijk heel gemakkelijk dingen op aansluiten, gewoon een 9v stroompje er doorheen sturen.

                              Comment

                              • FiëstaLj
                                • Oct 2000
                                • 2068

                                #90
                                De printerpoort is al in gebruik, houden we dus de gameport, seriele en usb over...

                                of kan je een extra kaartje plaatsen met een lpt 2 ofzo ?

                                Maar ik installeer Dynacord, Ev, Bss, Dateq, Pioneer, Samsung, Highend, Eurolite.... etc...
                                Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                                Comment

                                Working...