Flightcase bouwen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Draad
    • Apr 2001
    • 122

Originally posted by bones2001
    Denting - Custom FlightCases

Enne, custom cases dat is helemaal z'n ding
    Wil er toch graag ff op reageren,

Vindt de site die ik noemde toch erg handig.
    Je ziet in 1 oogopslag wat hij kost, hout is op maat gezaagd, enz. (Je kan ook een kant en klare bestellen)
    In het www tijdperk vind ik die site een erg goed voorbeeld.

Daarmee doe ik niets af bij Denting, misschien ook voor hen een goed idee? (Bedoel hiermee de online rekenmodule!)

Comment

• Q-muziek
      • Nov 2007
      • 18

Originally posted by Beckers Entertainment
      Klopt. Ik heb gewoon enorm veel geluk gehad met mijn hout.
      Ik ben op het moment de wielen en handvaten aan het monteren en de 2e kist aan het afmaken. Misschien komen de foto's zometeen nog online.

Groeten Jasper

PS. sis, zo beter?
      Ik ben wel nieuwschierig wat het eind resultaat is

Comment

• Beckers Entertainment
        • Dec 2008
        • 650

Heb helaas geen foto's echt gericht op details van de kisten. Dit heb ik gevonden.

Foto 1

en

Foto 2

en ook nog

Foto 3

Groeten Jasper
        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

Comment

• Q-muziek
          • Nov 2007
          • 18

Heb helaas geen foto's echt gericht op details van de kisten. Dit heb ik gevonden.

Foto 1

en

Foto 2

en ook nog

Foto 3

Groeten Jasper
          Ziet er goed uit!! (foto 2 doet het niet) ik ben benieuwd hoe het er van binnen uit ziet (open)!!

Comment

• Beckers Entertainment
            • Dec 2008
            • 650

Dat was dus een foto van de binnenkant.

Binnenkant

Alstublieft

Betere foto heb ik helaas niet, zal volgend weekend wel wat foto's schieten als ik weer op weg moet.

Groeten Jasper

Comment

• Q-muziek
              • Nov 2007
              • 18

Dat was dus een foto van de binnenkant.

Binnenkant

Alstublieft

Betere foto heb ik helaas niet, zal volgend weekend wel wat foto's schieten als ik weer op weg moet.

Groeten Jasper
              Super!! kunnen wij nog iets van leren...(wij moeten ons apparatuur ook nog in een flighcase hebben)
              maar nu heb ik toch een vraagje :P waarom heb je twee mengpanelen??

Comment

• Beckers Entertainment
                • Dec 2008
                • 650

Een DJ mixer, met USB aansluitingen, om te gebruiken in combinatie met mijn PC met Virtual DJ. De andere word meer gebruikt voor microfoons. Maar heb die standaard bij me omdat in die kist alles van kabels en dergelijke zit opgeslagen. De andere kist heb ik wel zo gemaakt dat ik deze niet altijd bij me hoef te hebben. Volgende week heb ik bijv. een karaoke middag bij Gemeente Maastricht. Hier neem ik alleen de flightcase met de grote mixer mee.

Groeten Jasper

Comment

• Q-muziek
                  • Nov 2007
                  • 18

Een DJ mixer, met USB aansluitingen, om te gebruiken in combinatie met mijn PC met Virtual DJ. De andere word meer gebruikt voor microfoons. Maar heb die standaard bij me omdat in die kist alles van kabels en dergelijke zit opgeslagen. De andere kist heb ik wel zo gemaakt dat ik deze niet altijd bij me hoef te hebben. Volgende week heb ik bijv. een karaoke middag bij Gemeente Maastricht. Hier neem ik alleen de flightcase met de grote mixer mee.

Groeten Jasper
                  Okee duidelijk!! ik wil ook graag een flightcase bouwen of kopen.. ik wil dan ongeveer het zelfde als jou flightcase met dat grote mixer er in maar daar wil ik ook mijn dubbele cd speller in kwijt. dus ik ben het allemaal nog aan het uitvogellen

Comment

• SoundOfSilence
                    • Mar 2007
                    • 766

Nette kistjes.

1 tip voor de volgende serie: monteer de vlindersluitingen "verkeerom", dus haak in het deksel, gleuf in de case. Op die manier heb je wel een fractie dikker deksel, maar geen uitstekende delen tijdens gebruik.

1 vraag: waarom heb je in 1 kist 1 profiel voorzien van 1 popnagel en de rest van de profielen niet? Zou zeker de sluitprofielen wel poppen (en afvijlen... puntje ziet er veneinig uit)

Groeten!
                    It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• Beckers Entertainment
                      • Dec 2008
                      • 650

Ik vind het wel handig om de sluitingen zo om te hebben staan. Kun je een hoofdtelefoon, kabel of iets dergelijks overheen te hangen. Bovendien staan de kisten tegen elkaar op, dus de 2 middelste heb ik geen last van.

De reden van de enkele popnagel was tijdgebrek. De popnagels waren op en had geen tijd om toen nog op nieuwe te wachten. Ze zijn ondertussen wel allemaal voorzien van een popnagel. De hoekjes zijn ook afgerond.

Heb wel al een probleem. Een handvat is losgekomen en heeft daarbij al het hout waar de popnagels in zaten losgerukt. Iemand een idee hoe ik mijn handvat weer terug kan zetten, op een net zo stevige ( of stevigere ) manier?

Groeten Jasper

Comment

• MusicXtra
                        • Feb 2006
                        • 9316

Heb wel al een probleem. Een handvat is losgekomen en heeft daarbij al het hout waar de popnagels in zaten losgerukt. Iemand een idee hoe ik mijn handvat weer terug kan zetten, op een net zo stevige ( of stevigere ) manier?

Groeten Jasper
                        Metalen plaat, ter grootte van het handvat of iets groter maken, compleet met gaatjes en die erachter poppen.
                        De nieuwe Brooklyn-Audio Impact Top doet het geweldig!

Comment

• SoundOfSilence
                          • Mar 2007
                          • 766

Wat ook werkt (mits je ruimte aan de binnenkant van je rek hebt) is een plaatje hout achter je handvat (cm of 3 รก 4 groter dan je handvat) en dan op de 4 hoeken van je handvat, door de zijwand en dat plaatje gewoon 4 slotboutjes van 5 mm. Chassisring aan de binnenkant erbij en het komt nooit meer los.

De rest pop je voor de sier dicht.

Heb nog nooit last gehad met gepopte handvaten, maar heb mijn amp-rekjes wel zo uitgevoerd.... dingen zijn dan ook echte hufters (met bluewheels)
                          It's only vintage if it works. Other wise it's just old crap.

Comment

• jens
                            • Aug 2004
                            • 1066

Penn Elcom : Hardware - Handle Back Plates & Gaskets

in de handel te krijgen...

Comment

• koentjes
                              • Dec 2007
                              • 333

en een stel simpele revetten en wat langere popnagels werkt ook prima... goedkoper kan het bijna niet.... (wel netter)

Comment

• moderator
                                Moderator
                                • Apr 2001
                                • 5946

help!

revetten en popnagels....dat is toch een-en-dezelfde naam voor een blindklinknagel?

toch?
                                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

Comment

Working...