Flightcase bouwen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bart Wilems
    • May 2006
    • 32

    #61
    Revetten en popnagels zijn inderdaad twee woorden voor blindklinknagels.

    Comment

    • koentjes
      • Dec 2007
      • 333

      #62
      neuh niet echt.... revetten, ook wel ringen of ringetjes
      en blindklinknagel, dat is meer een andere benaming voor popnagel...

      maar als je een revet (een ringetje dus) achter je hout mee vastpopt (of blindklinkt) dan heb je veel minder kans dat je je handgreep nog lostrekt..

      Comment

      • Roel_CX
        • May 2006
        • 49

        #63
        Een (blind) rivet is wel degelijk een (blind)klinknagel.
        Zowel wikipedia als een boek dat ik hier liggen heb overindustiële productie bevestigen dat.
        wiki-link is makkelijker te posten dan een pagina scannen uit het boek en die afbeelding posten, vandaar:
        Rivet - Wikipedia, the free encyclopedia
        Ietsje naar beneden staat de "blind rivet" die onder andere voor flightcases gebruikt wordt.
        mvg

        Roel
        __________________________________________

        Comment

        • moderator
          Moderator
          • Apr 2001
          • 5946

          #64
          Vanmorgen de hele ochtend een gerenomeerde flightcase bouwer op bezoek gehad.
          Revetten en popnagels, allemaal dezelfde benamingen voor blindklinknagels, de meest bekende leverancier is de firma Pop.

          Ringetjes achter het hout worden toegepast met als achterliggende reden: meer stavigheid geven aan de verbinding.
          De meeste flightcasebouwers vinden dit niet nodig om te doen, juiste diameter gat, juiste dikte en soort berkenmultiplex en de juiste blindklinknagel voldoet in de meeste gevallen.

          Tot zover mijn bijdrage aan dit onderwerp, beschik over twee linkerhanden dus verder dan verplaatsen van flightcases geraak ik niet!
          Moderator J&H Licht en Geluid Forums

          Comment

          • koentjes
            • Dec 2007
            • 333

            #65
            afijn, hier in brabant weet iedereen waar je het over hebt bij een revet, en das toch het ringetje... maargoed... inmiddels weet iedereen hier wat er bedoeld wordt, en daar ging het om.

            Comment

            • Beckers Entertainment
              • Dec 2008
              • 650

              #66
              En bij ons in limburg is een ringetje toch echt een "rondellke".
              Afijn. Bedankt in ieder geval voor jullie tips over het repareren van mijn case. Ga het komend weekend eens uittesten.

              Groeten Jasper
              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

              Comment

              • DMiXed
                • Jan 2008
                • 370

                #67
                nei maan, un ringske aw kut ^^ mestreech regeerd de ganse wereld (nu krijg ik vast heeeel veeel commentaar!!)
                Jeroen van Geffen

                Comment

                • Q-muziek
                  • Nov 2007
                  • 18

                  #68
                  Originally posted by Beckers Entertainment
                  Een DJ mixer, met USB aansluitingen, om te gebruiken in combinatie met mijn PC met Virtual DJ. De andere word meer gebruikt voor microfoons. Maar heb die standaard bij me omdat in die kist alles van kabels en dergelijke zit opgeslagen. De andere kist heb ik wel zo gemaakt dat ik deze niet altijd bij me hoef te hebben. Volgende week heb ik bijv. een karaoke middag bij Gemeente Maastricht. Hier neem ik alleen de flightcase met de grote mixer mee.

                  Groeten Jasper
                  heb je hier al foto's van??

                  Comment

                  • Beckers Entertainment
                    • Dec 2008
                    • 650

                    #69
                    Tadaa:
                    De foto's

                    Karaoke-setje.

                    Flightcase met mic-case ernaast.

                    Voorkant van cases.

                    En tot slot, een simpele " toevoeging ".
                    Creatief met deksels?
                    Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                    Comment

                    • 4AC
                      • Nov 2007
                      • 1791

                      #70
                      Originally posted by Beckers Entertainment
                      Tadaa:
                      De foto's

                      Karaoke-setje.

                      Flightcase met mic-case ernaast.

                      Voorkant van cases.

                      En tot slot, een simpele " toevoeging ".
                      Creatief met deksels?
                      Waarom die DVD-speler daar? Die had toch nog makkelijk in die case gepast?

                      Mvg,

                      Teun
                      uǝɿɿɐʌǝ6ɯo sı ʇsʞǝʇ ǝzǝp
                      Turbosound TMS-2A nieuw leven inblazen

                      Comment

                      • Beckers Entertainment
                        • Dec 2008
                        • 650

                        #71
                        Had inderdaad makkelijk gepast. De reden dat ik hem daar bovenop heb gezet is gebruiksgemak. Als hij in de kist zou staan zou het alweer moeilijker zijn om op de display te kijken. Om nog maar te zwijgen over het " lezen " van de knopjes.

                        Groeten Jasper
                        Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                        Comment

                        • wortel
                          • Sep 2008
                          • 37

                          #72
                          Originally posted by moderator
                          Vanmorgen de hele ochtend een gerenomeerde flightcase bouwer op bezoek gehad.

                          De meeste flightcasebouwers vinden dit niet nodig om te doen, juiste diameter gat, juiste dikte en soort berkenmultiplex en de juiste blindklinknagel voldoet in de meeste gevallen.

                          !
                          Waarbij "juiste dikte en soort" staat voor: overgedimensioneerd, en dus veel te duur, om de onkunde van de bouwer te verbergen.
                          Als je ziet wat de prijs is van een metalen plaatje, en de prijs van een stuk hout, lijkt het mij logischer om een plaatje te voorzien, dan een dikker stuk hout.

                          Om de puntjes op de I te zetten over ringetjes en plaatjes vanachter:

                          wanneer je je kist opheft, word de plaat belast op trek, druk en afschuiving.
                          De afschuiving zal normaliter het grootste problemen veroorzaken
                          De toelaatbare afschuiving Tau = F/A. (met A = de dikte van de plank * de lengte (in het vlak loodrecht op de belastingsrichting waarover belast word)
                          Die lengte kan je makkelijk verhogen door een ringetje of bij voorkeur plaatje te gebruiken.
                          Mocht je zelf gewoon een stuk metaal gebruiken ipv tekopen: zorg dat alles mooi afgerond is en de rondingen afgeschuurd teneinde kerfwerking te vermijden
                          Last edited by wortel; 13-07-09, 14:09.

                          Comment

                          • wortel
                            • Sep 2008
                            • 37

                            #73
                            Originally posted by Beckers Entertainment

                            Heb wel al een probleem. Een handvat is losgekomen en heeft daarbij al het hout waar de popnagels in zaten losgerukt. Iemand een idee hoe ik mijn handvat weer terug kan zetten, op een net zo stevige ( of stevigere ) manier?

                            Groeten Jasper
                            Een fototje van de soort breuk lijkt mij interessant...
                            Zijn de rivetten er enkel doorgetrokken, of is het hout echt gescheurd?
                            In geval van het eerste volstaan ringetjes (rondellen) of beste oplossing: metalen plaatje.

                            in het tweede geval..... niet direct een antwoord klaar...
                            stuk hout vervangen?

                            edit: gezien het gebruik van zwak hout,
                            zou ik preventief alle andere handvaten eruit halen en met metalen plaatjes vanachter verstevigen.
                            Last edited by wortel; 13-07-09, 14:07.

                            Comment

                            • Beckers Entertainment
                              • Dec 2008
                              • 650

                              #74
                              Probleem is ondertussen al lang opgelost. Heb ervoor gekozen om er inderdaad een ijzer plaatje achterin te zetten en door te boren. Hier heb ik vervolgens gewoon een bout met een moer doorheen gezet.
                              Voordeel: Hij gaat nu echt niet meer los.
                              Nadeel: Aan de binnenkant is de kist niet meer helemaal glad, maar daar moet ik gewoon rekening mee houden.

                              Heb toen ik toch bezig was gelijk maar de rest ook even vast gezet met 2 bouten en moeren. Voorkomen is beter dan genezen.

                              Toch bedankt.

                              Groeten Jasper
                              Wat zegt u? Ik versta u niet... Wacht, ik zet het licht wat zachter!?

                              Comment

                              • Sprite
                                • May 2009
                                • 9

                                #75
                                Flightcase coating

                                Hallo,

                                Ik ben opzoek naar een coating voor mijn binnen cases die ik aan het maken ben. Het ziet er zo uit:





                                Ik doel niet op het HPL op de flightcase zelf, maar op de coating op het binnenwerk van het bovenste plaatje en de coating van de speaker op het onderste plaatje.

                                Ik ben benieuwd wat dit voor coating is en waar ik het kan krijgen/hoe ik het kan maken? Weet iemand hier meer van?
                                Alvast bedankt.

                                Comment

                                Working...